درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

معرفی قوی ترین سیستم خنک کننده های ماینر های صنعتی و خانگی

امیرسجاد حسین پور
1400/12/16
ارزهای دیجیتال

سیستم خنک کننده های ماینر های صنعتی و خانگی، یک محصول مهم و کاربردی به حساب می آید که اهمیت بالایی دارد.

معرفی قوی ترین سیستم خنک کننده های ماینر های صنعتی و خانگی | سیبنال

سیستم خنک کننده های ماینر های صنعتی و خانگی، یک محصول مهم و به شدت کاربردی به حساب می آید که می تواند در دسته بندی ها و کیفیت بندی های مختلفی به فروش برسد. جالب است بدانید که این محصولات به شدت با ارزش بوده و برای انجام پروژه های مختلف به شدت مناسب هستند. در صورتی که شما هم دوست دارید تا اطلاعات بیشتری در مورد سیستم خنک کننده های ماینر های صنعتی و خانگی به دست آورید، در ادامه با ما همراه باشید.

فرآیند ماین کردن به چه معناست؟

به طور کلی، دو راه اصلی برای به دست آوردن رمز ارزهایی همچون بیت کوین و اتریوم و ... وجود دارد. شما یا باید آنها را بخرید و یا اینکه باید آنها را ماین کنید. ماین کردن به پروسه پیچیده ای گفته می شود که در طی آن شما سیستم و سخت افزار خود را در اختیار شبکه قرار می دهید و شبکه هم به شما رمز ارز پاداش می دهد. این پروسه خیلی ساده است. ولی، یک مشکل وجود دارد. آن هم دما است. سیستم های ماینر، همواره در حال انجام محاسبات هستند. این امر باعث تولید دما می شود.

 

بیشتر بخوانید: جدیدترین ماینر ها برای استخراج ارز دیجیتال در سال 2022

 

سیستم خنک کننده های ماینر های صنعتی و خانگی

دمای بالا سیستم را خراب کرده و می تواند آتش سوزی راه بیندازد. راه حل های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. ساده ترین روش استفاده از فن های مکانیکی است. این فن ها در کنار کولر های آبی یا گازی قرار گرفته و هوای سرد را وارد دستگاه می کنند. از آن طرف هم یک فن وظیفه خروج هوای داغ را بر عهده می گیرد. این سیستم مکانیکی، نوآوری خاصی نداشته و چندین سال مورد استفاده قرار گرفته است. ولی، امروزه پیشرفت های فوق العاده ای در این زمینه ایجاد شده است که حتی فکر کردن به آنها هم می تواند انسان را متعجب کند.

سیستم کولر ماینر های صنعتی و خانگی چه کاربردی دارد؟

شاید برای اولین بار، این سوال برای شما هم پیش بیاید که خنک کننده ماینر چیست و ما چگونه باید از آن استفاده کنیم؟ همه افرادی که به صورت تخصصی در زمینه استخراج یا ماین کردن رمز ارز فعالیت می کنند، باید به دنبال خرید سیستم خنک کننده های ماینر های صنعتی و خانگی هم باشند. دستگاه های ماینر به صورت طبیعی دمای فوق العاده بالایی ایجاد می کنند. سی پی یو و پردازنده به کار رفته در ساخت این محصولات مدام در حال حل محاسبات ریاضی است. مسلما این پردازش ها می توانند آسیب های زیادی را به دستگاه وارد کند. همی امر باعث می شود تا دمای کلی دستگاه ماینر شما افزایش پیدا کند. هنگامی که دمای نهایی سیست مورد نظر شما افزایش پیدا کند، دستگاه خیلی سریع تر و راحت تر خراب می شود.
در نتیجه، شما باید از یک سیستم استفاده کنید که هم دما را پایین بیاورد و هم بتواند سلامت دستگاه را تضمین نماید. سیستم خنک کننده های ماینر های صنعتی و خانگی بهترین گزینه ای است که در جلوی پای شما قرار گرفته است. این دستگاه ها می توانند با استفاده از سیستم های بادی یا آبی خود، خیلی راحت دمای کلی و جامع انواع سیستم خنک کننده را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند. در نتیجه، برای استفاده از سیستم خنک کننده های ماینر های صنعتی و خانگی هیچ نگرانی نداشته باشید. چرا که بازدهی این محصولات تست شده و تضمین شده است. ولی، آنها فقط یک مدل ندارند. این محصولات در شاخه ها و زیر شاخه های مختلفی در بازار به فروش می رسند که در ادامه به آنها می پردازیم.

انواع سیستم خنک کننده برای پایین آوردن دمای دستگاه ماینر صنعتی

1- سیستم خنک کننده با استفاده از هوا:

در این سیستم صرفا با استفاده از فن ها عمل خنک کنندگی صورت می‌پذیرد. فن هایی که از لحاظ بزرگی، به نوع، اندازه و تعداد ماینر بستگی دارد. 

خنک کنندگی با استفاده از هوا

2-سیستم خنک کننده غوطه ور:

سیستم خنک کننده غوطه ور کارآمدتر از خنک کننده های مبتنی بر هوا است. Engineered Fluids (یک از شرکت های تولید کننده این دستگاه ها) حتی ادعا می کند که خنک کننده هوا 40٪ تا 50٪ از کل مصرف انرژی راه اندازی را مصرف می کند. 5 درصد یا کمتر از کل برق مصرفی تنها توسط فن های آنبرد دستگاه استفاده می شود که بر اساس حداکثر آمپر 3.8 آمپر روی فن، در 12 ولت DC، هر چهار فن حداکثر 152 وات توان مصرف می کنند، که حداکثر 5٪ خواهد بود. البته فن ها همیشه با حداکثر توان کار نمی کنند و این درصد مصرف احتمالاً کمتر خواهد بود. استخراج‌کنندگانی که راه‌اندازی خنک‌کننده غوطه‌وری را انتخاب می‌کنند، ممکن است بتوانند دستگاه‌های خود را با هش‌ریت بالاتر در هر دستگاه اجرا کنند. خنک‌کننده غوطه‌وری همچنین نیازی به تمیز کردن منظم دستگاه های ماینر از نظر گرد و غبار، کثیفی را ندارد و ماده سیالی که به صورت غوطه‌ور وظیفه خنک کنندگی را دارد، از این امر مراقبت می‌کند.

سیستم خنک کنندگی غوطه ور

3- سیستم های خنک کننده آبی:

جزو متداول ترین و قوی ترین مدل های سیستم خنک کننده به حساب می آیند. این سیستم خنک کننده های ماینر های صنعتی و خانگی، می تواند قدرت بالایی داشته باشد. چرا که شرکت های تولید کننده ای که در زمینه طراحی این محصول فعالیت می کنند، بر روی کیفیت نهایی کار حساس هستند. آنها محصولات خود را به گونه ای می سازند تا مطمئن شوند که کیفیت نهایی کار تضمین شده است. تکنولوژی به کار رفته در ساخت این محصول خیلی ساده است.

سیستم خنک کننده های ماینر های صنعتی و خانگی

در ابتدا یک رادیاتور بر روی سیستم اصلی قرار می گیرد و مایع از طریق لوله ها به قطعات اصلی همچون کارت گرافیک می رسد. سپس، مایع دمای کارت گرافیک را پایین آورده و به رادیاتور باز می گردد تا خنک شود. این چرخه، توسط رادیاتور و موتور اصلی مدیریت می شود. حال این سوال به وجود می آید که دمای کلی این سیستم چگونه کاهش پیدا می کند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که فن ها عامل پایین آوردن دمای رادیاتور در سیستم خنک کننده های ماینر های صنعتی و خانگی آبی می باشند. امروزه شرکت های تولید کننده ایرانی ابتکار های زیادی را برای شخصی سازی و بالا بردن قدرت این محصول به کار برده اند. در نتیجه، شما با خیال راحت می توانید از این سیستم ها برای پایین آوردن دمای ریگ ماینینگ خود استفاده کنید.

 

تفاوت سیستم خنک کننده روغنی با آبی

امروزه با پیشرفت هایی که در زمینه های مختلف تکنولوژی به وجود آمده است، یک نوع خاص از انواع خنک کننده ایجاد شده است با نام سیستم خنک کننده روغنی. این سیستم خنک کننده که از تکنولوژی نسبتا جدیدی استفاده می کند، می تواند بهترین گزینه برای افراد حرفه ای محسوب شود. مکانیزم این سیستم شاید جالب ترین قسمت آن به حساب بیاید. برای استفاده از این سیستم، دستگاه ماینر تحت نظر افراد متخصص درون یک تانکر یا یک آکواریوم پر از روغن مخصوص مینرال قرار می گیرد. این امر، باعث می شود تا قطعات کلی هیچگاه گرم نشوند. هر مایعی که به سیستم قطعات برخورد کند، باعث خرابی آنها می شود. حال این سوال به وجود می آید که چرا این روش بر روی ماینر صنعتی یا ماینر خانگی تاثیر ندارد؟

سیستم خنک کننده های ماینر های صنعتی و خانگی

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این روش خنک کردن، با استفاده از روغن مینرال صورت میگیرد. این روغن هیچ مقدار رسانایی ندارد. در نتیجه، باعث خرابی برد الکترونیکی نمی شود. در صورتی که شما از چند دستگاه مختلف استفاده می کنید و دما اهمیت بالایی برایتان دارد، این گزینه بهترین گزینه موجود است. شاید کمی گران قیمت باشد ولی، ارزش مبلغی که برای این مدل از سیستم خنک کننده های ماینر های صنعتی و خانگی پرداخت می کنید را دارد. برای دانستن اینکه چطور میتوانید از این سیستم استفاده کنید، پیشنهاد می شود که با تحلیلگران ارز دیجیتال در بخش شبکه اجتماعی ارز دیجیتال گفت و گو کنید و از تحلیل ارز دیجیتال آنها برای کسب سود بهتر استفاده کنید.

 

امتیاز دهید : (167)
  • سیستم خنک کننده های ماینر های صنعتی و خانگی
  • ماین یعنی چه
  • فن های مکانیکی برای ماینر
  • خنک کننده ماینر
  • فن ماینر
  • انواع سیستم خنک کننده ماینر
  • سیستم خنک کننده غوطه ور
  • مصرف انرژی فن در ماینر
  • رادیاتور برای ماینر
  • خنک کردن ماینر با آب
  • خنک کردن ماینر با روغن
  • تفاوت خنک کردن ماینر با آب و روغن
  • سیستم خنک کننده روغنی
  • روغن مخصوص مینرال

مطالب مرتبط

Relevent Posts

آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن
  • آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن

  • ایا الت سیزن یک فرصت درآمدی مناسب برای سرمایه گذاران است یا یک تله سرمایه گذاری؟ در این مقاله راجع به تعریف الت سیزن و میزایا و ...
مشاهده مطلب
به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری
  • به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری

  • در این مقاله با شایع ترین و بهترین اندیکاتورهایی که تحلیل گران برای تحلیل های خود استفاده میکنند، آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب
روش های افزایش امنیت کیف پول(ولت) های ارز دیجیتال
  • روش های افزایش امنیت کیف پول(ولت) های ارز دیجیتال

  • اگر به دنبال راهکارهای مفید جهت افزایش امنیت کیف پول های ارز دیجیتال ِخود هستید، این مطلب برای شما نوشته شده ...
مشاهده مطلب