درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

چگونه از داده های آنچین به طور موثر استفاده کنیم؟

محمد نوروزی
1400/11/13
بلاک چین

داده های زنجیره ای شامل اطلاعات تمام تراکنش های انجام شده در یک شبکه بلاک چین خاص یا تمام اطلاعات نوشته شده بر روی بلوک های یک بلاکچین است. در مورد این مقاله با چگونگی تجزیه و تحلیل داده های زنجیره ای آشنا خواهید شد.

چگونه از داده های آنچین به طور موثر استفاده کنیم؟ | سیبنال

چگونه از داده های زنجیره ای برای تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده کنیم؟

دیتای آنچین مقدار داده‌ای است که تمام تعاملات زنجیره بلاک چین را در بر می گیرد و به صورت ذخیره شده در شبکه موجود است. داده‌های زنجیره‌ای شامل اطلاعاتی نظیر تمام تراکنش‌های انجام شده در شبکه بلاک چین عمومی است. پلتفرم‌هایی وجود دارند که داده های آنچین را تحلیل و بررسی می کنند. این پلتفرم ها در پنج مرحله کار می‌کنند: 
1- بازرسی
2- شناسایی
3- خوشه‌بندی
4- مدل‌سازی
5- تجسم
در مرحله اول، پلتفرم‌ها، بلاک چین را بررسی می‌کنند. پس از آن، آنها شروع به شناسایی یا برجسته کردن تمام داده های مورد نظر مانند آدرس ها، مقادیر، قیمت گاز(Gas fee) و موارد دیگر می کنند. سپس، پلتفرم های تحلیل زنجیره ای شروع به گروه بندی و به روز رسانی داده های بازیابی شده می کنند. منظور از قیمت گاز، پرداخت هایی است که توسط کاربران برای جبران انرژی محاسباتی مورد نیاز برای پردازش و اعتبارسنجی تراکنش ها در بلاک چین اتریوم انجام می شود. پس از آن، آنها شروع به ایجاد یک مدل داده با استفاده از تکنیک های رسمی خاص می کنند. در نهایت، داده‌های زنجیره‌ای در نمودارهای تعاملی، ساده و مفید نشان داده می‌شوند.

بیایید سعی کنیم دانش فوق را برای تجزیه و تحلیل برخی از ارزهای دیجیتال موجود در بازار به کار ببریم. ما در اینجا برخی روند های اخیر بازار در سال 2022 را به عنوان دیتای آنچین مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم. اطلاعات موجود را می توانید از سایت های مرجع و یا با مراجعه به زنجیره بلاک چین هر ارز دیجیتال بدست بیاورید. البته در ادامه در مورد نحوه دستیابی به این اطلاعات نیز صحبت خواهیم کرد.

 

رمز ارز Chainlink

با توجه به اطلاعات بدست آمده از اوراکل ها (Oracle به معنی ابزارهایی که اطلاعات ارز دیجیتال را از طریق قراردادهای هوشمند و سایر داده ها جمع آوری و تایید می کنند ) از زنجیره بلاک چین، Chainlink سال بسیار خوبی را در 2021 رقم زده است و پیش بینی می شود روند رو به رشد خود را تا پایان 2022 حفظ کند.

سالی موفق برای Chainlink


ارزش کل شبکه ارائه شده توسط Chainlink بیش از 75 میلیارد دلار است که رقمی فوق العاده است. در کنار این اتفاق، موسس این رمز ارز Sergey Nazarov قول داده است که در سال 2022 ویژگی Staking را برای این ارز رمزنگاری شده راه اندازی خواهند کرد، که کل جامعه دارندگان LINK مشتاقانه منتظر آن هستند. با کنار گذاشتن مباحث اولیه، اجازه دهید نگاهی به برخی از اطلاعات دیتای آنچین این رمز ارز که از سوی وب سایت IntotheBlock منتشر شده است، بیاندازیم.

نمودار کیف پول های نگهدارنده Chainlink


این داده های زنجیره ای نشان می دهد که در حال حاضر 30.13 درصد از کل حساب ها در سود، 66.29 درصد در زیان و حدود 3.57 درصد در حالت سر به سر قیمتی هستند. این داده ها همچنین به ما نشان می دهد که تعداد آدرس های کیف پولی که در محدوده قیمتی 15 تا 16 دلار چین لینک خریداری می کنند، بیشترین حجم کیف پول ها را به خود اختصاص داده اند.

همبستگی قیمت بین سود و قیمت


نمودار همبستگی قیمت و سود و زیان، به وضوح نشان می دهد که هر زمان تعداد پرتفوی های (حساب ها) سودآور زیاد باشد، شاهد یک اصلاح قیمت شدید خواهیم بود. و فشار کسب سود باعث کاهش قیمت ها می شود.

نمودار زمان نگهداری Chainlink در کیف پول این ارز دیجیتال


تحلیل دیتای آنچین از نمودار دوره نگهداری رمز ارز در کیف پول، نشانگر تعداد زیاد حساب های بلندمدت است. این امر بیان کننده اعتماد سرمایه گذاران به Chainlink و سرمایه گذاری بلند مدت در این ارز رمزنگاری شده است.

 

تحلیل برای سرمایه گذاری با استفاده از دیتای آنچین

YFI یک ارز دیجیتال محبوب است که به صورت غیر متمرکز در فضای دیفای (DEFI) بر روی شبکه اتریوم ایجاد شده است. تنها در یک سال، این پروتکل توانسته است 6 میلیارد TVL را به دست آورد. YFI همچنین یکی از بهترین سکه ها برای روند DEFI در سال 2022 محسوب می شود. بیایید برخی از داده های زنجیره ای YFI را بررسی کنیم.

نمودار سود درون زنجیره ای کیف پول YFI


با نشان دادن تعداد آدرس‌هایی که در موقعیت‌های خود پول بدست می آورند یا از دست می‌دهند، کاربران می‌توانند ایده بهتری از فشار خرید یا فروش در محدوده قیمتی معین به دست آورند. به عنوان مثال، در جایی که اکثر آدرس‌ها بی پول هستند، قیمت فشار فروش بالایی خواهد داشت، زیرا بسیاری از این آدرس‌ها زمانی که قیمت بازار به میانگین هزینه‌شان و به نقطه سربه‌سر برسد، به دنبال فروش هستند. این به عنوان یک سطح مقاومت در برابر افزایش مداوم قیمت در آن قیمت ها عمل می کند و بیشترین حجم معاملات نیز در همین محدوده قیمتی انجام می شود.

نمودار زنجیره ای از زمان نگهداری YFI در کیف پول


با اینکه بیش از یک سال از ظهور YFI نمی گذرد، اما تعداد کیف پول های hold (نگهدارنده بلند مدت) به طور مداوم افزایش یافته است. YFI یک توکن 100٪ توزیع شده در جامعه است. این نشان می دهد که سرمایه گذاران اولیه اعتماد زیادی به پروژه دارند. اگرچه آنها سود زیادی به دست آورده اند، اما هنوز برای فروش پا پیش نگذاشته اند.
مروری بر دیتای آنچین این رمز ارز نشان می دهد که بازه قیمت 24 تا 25 دلار برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است. آنها نسبت به YFI بسیار خوش‌بین هستند، زیرا تعداد پرتفوی‌های بلندمدت فروخته نشده به طور قابل توجهی در حال افزایش است.

 

هنگام استفاده از تحلیل زنجیره ای به چه نکاتی باید توجه داشت؟

1- تحلیل زنجیره ای اغلب توسط سرمایه گذاران بلند مدت ترجیح داده می شود؛ زیرا برای پیش بینی آینده دور مناسب است. تجزیه و تحلیل زنجیره بلاک چین اخیرا بسیار محبوب شده است. اما برای تجزیه و تحلیل با این روش باید از آموزش کافی در حوزه ارز دیجیتال بهره مند بود و نگاهی چند بعدی داشت. در غیر این صورت، باتوجه به دریافت اطلاعات زیاد، ممکن است دچار تداخل اطلاعات شوید و تصمیمات نامناسبی برای سرمایه گذاری اتخاذ کنید.
2- بلاک چین ها به صورت 24 ساعته در سراسر جهان کار می کنند. بنابراین، داده ها نیز به طور مداوم تغییر می کنند و به روز می شوند؛ برای استفاده مناسب از این سبک تحلیل باید به طور مداوم دانش خود را به روز کنید.

 

بیشتر بخوانید: سرمایه‌ گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت، کدام مناسب تر است؟

 

اطلاعات دیتای آنچین را از کجا بدست بیاوریم؟

برای کسب آخرین اطلاعات و دیتای آنچین مناسب برای تحلیل، شما می توانید مستقیما روند زنجیره های بلاک چین را مشاهده کنید به عنوان مثال برای رمز ارز اتریوم می توان به etherscan مراجعه کرد. یا از طریق وب سایت bscscan روند زنجیره هوشمند بایننس را زیر نظر بگیرید.
cryptoquant داده های روی زنجیره بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، استیبل کوین ها و برخی آلتکوین های اصلی مانند AAVE، UNI را منتشر می کند.
Glassnode نیز معیارهای زنجیره ای مشابه CryptoQuant دارد. با این حال، این پلتفرم ها تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که شما می توانید بهترین گزینه را با توجه به نیازهای خودتان انتخاب کنید. همچنین سایت های دیگری مانند sharkscan و Bitinfochart از منابع مناسب برای تحلیل هستند.
 

سخن آخر

داده‌های زنجیره‌ای به تدریج در حال تبدیل شدن به ابزاری ضروری برای سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتال است. امیدوارم این مقاله بینشی در مورد دیتای آنچین به شما داده باشد. کسانی که آشنایی کافی با اطلاعات زمینه ای در حوزه ارزهای دیجیتال ندارند می توانند با مطالعه پست های سیبنال، اطلاعات عمومی و تخصصی خود را در این عرصه افزایش دهند و با استفاده از کمک تحلیل گران خبره، سرمایه خود را مدیریت کنند. 
 

امتیاز دهید : (66)
  • راهکار استفاده از داده های آنچین
  • استفاده از داده آنچین
  • استفاده از داده های زنجیره ای در تحلیل
  • تحلیل انچین ارز YFI
  • پلتفرم های تحلیل و بررسی آنچین کدامند
  • وبسایت های تجزیه و تحلیل انچین
  • سرمایه گذاری با استفاده از داده های آنچین
  • تحلیل انچین رمز ارز chainlink
  • استفاده از آدرس کیف پول ها در تحلیل آنچین

مطالب مرتبط

Relevent Posts

آشنایی کامل با پروتکل IPFS، پروتکل ابررسانه ای همتا به همتا
  • آشنایی کامل با پروتکل IPFS، پروتکل ابررسانه ای همتا به همتا

  • اگر قصد دارید در مورد ماهیت و عملکرد پروتکل IPFS (سیستم فایل بین سیاره‌ ای) اطلاعات دقیق کسب کنید، این مطلب شروع خوبی برای شما ...
مشاهده مطلب
تاثیر web3 بر نظام بانکی کشورها در اینده
  • تاثیر web3 بر نظام بانکی کشورها در اینده

  • در این مقاله تأثیر بالقوه Web3 بر آینده سیستم‌های بانکی در کشورهای سراسر جهان را بررسی خواهیم کرد. ...
مشاهده مطلب
درخت مرکل چیست؟ مزایا و معایب استفاده از درخت مرکل در بلاکچین
  • درخت مرکل چیست؟ مزایا و معایب استفاده از درخت مرکل در بلاکچین

  • درخت مرکل، بر پایه توابع هش استوار بوده و اهمیتی حیاتی در تأمین امنیت شبکه‌های رمزنگاری دارد. در شاخه‌های مختلفی کاربرد دارد که ...
مشاهده مطلب