درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

صرافی OpenSea؛ نحوه خرید یا فروش در بزرگترین بازار NFT

بریار یونسی
1400/11/22
توکن غیر مثلی - NFT

در این مقاله با نحوه خرید و فروش NFT در وبسایت OpenSea آشنا خواهید شد. به علاوه نحوه ساخت NFT در این وب سایت را هم یاد خواهید گرفت.

صرافی OpenSea؛ نحوه خرید یا فروش در بزرگترین بازار NFT  | سیبنال

نحوه خرید و فروش NFT در وبسایت OpenSea

وب سایت OpenSea بزرگترین بازار NFT در جهان است. برای یادگیری نحوه ایجاد و خرید و فروش NFT در وبسایت OpenSea با ما همراه باشید. اگر تا به حال سعی کرده اید جهان توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را کشف کنید، احتمالاً نام OpenSea را نیز شنیده اید. این پلتفرم احتمالاً برجسته ترین دروازه ورود به بازار NFT است. در پلتفرم OpenSea بیش از 3.5 میلیارد دلار معاملات NFT مبتنی بر اتریوم در حال انجام است.

 

بیشتر بخوانید: رمز ارز غیر قابل تعویض ( NFT ) چیست

 

نحوه ایجاد NFT در OpenSea

قبل از اینکه بتوانید شروع به خرید و فروش NFT در وبسایت OpenSea کنید باید یک حساب جدید در این پلتفرم، ثبت کنید. برای انجام این کار، باید یک کیف پول معتبر (ترجیحا MetaMask در گوگل کروم) را راه اندازی کنید. هنگامی‌که کیف پول خود را آماده کردید، مراحل زیر را برای راه اندازی یک حساب کاربری در OpenSea انجام دهید.

1- در صفحه اصلی سایت OpenSea، روی نماد کیف پول در گوشه سمت راست وب سایت کلیک کنید. با این کار کیف پولِ تازه ایجاد شده خود را به سایت متصل می کنید. پیامی‌خواهید دید که از شما درخواست می‌کند کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کنید. کیف پول خود (در این مثال، کیف پول متا ماسک) را انتخاب و فرآیند اتصال آن به سایت را تکمیل کنید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی چند کیف پول NFT ایده آل

 

صفحه اصلی سایت OpenSea

2- پس از اتصال کیف پول خود، به صفحۀ نمایه پیش فرض خود در سایت OpenSea هدایت خواهید شد. از آنجایی که این حساب در حالت پیش فرض است، باید حساب خود را شخصی سازی کنید. قبل از این، سایتOpenSea از شما می‌خواهد برای ادامه قرارداد، امضا کنید. در نهایت می‌توانید حساب خود را با وارد کردن یک نام کاربری، نوشتن بیو و اضافه کردن یک عکس نمایه، شخصی‌سازی کنید.

3-در این مرحله، شما آماده شروع ساخت NFT در سایت OpenSea هستید. ابتدا بدانید که بسته به بلاک چینی که قصد دارید NFT روی آن ایجاد کنید، باید توکن های کافی در کیف پول خود داشته باشید. این توکن‌ها را لازم دارید تا هزینه های تراکنش‌ها را با آنها پوشش دهید. اگر توکن کافی دارید می‌توانید با مراحل زیر شروع به ساخت NFT کنید.

مراحل ساخت NFT در سایت OpenSea

شاید قبل از خرید و فروش NFT در وبسایت OpenSea نیاز به ساخت NFT داشته باشید. برای این کار از صفحه حساب خود، روی «Create» کلیک کنید. سپس نام، پیوند URL توضیحات و هر چیز دیگری را که می‌خواهید اضافه کنید وارد کنید. به پایین بروید و روی «Create» پایینی کلیک کنید تا آن را روی بلاک چین قرار دهید.

برای ایجاد یک مجموعه، باید روی نماد حساب خود و سپس «My collections» کلیک کنید. در زیر گزینه «Create new collection»، روی «Create» کلیک کنید تا نام مجموعه را تنظیم کنید، توضیحی را وارد کنید و تصویری را آپلود کنید. می‌توانید با ابزارهای مختلف ویرایش در این صفحه، بازی کنید تا به مجموعه خود احساسی واقعاً منحصر به فرد بدهید.

صفحه مجموعه های NFT  در سایت OpenSea

برای برش NFT در زیر مجموعه ای که ایجاد کرده اید، روی «Add New Item» کلیک کنید. شما به صفحه ای هدایت می‌شوید که می‌توانید نام NFT را وارد کنید و تصویر، ویدیو یا فایل صوتی مرتبط با آن را آپلود کنید. همچنین می‌توانید ویژگی‌هایی مانند سال ایجاد NFT را اضافه کنید تا به خریداران بالقوه کمک کنید NFTها را در مجموعه شما فیلتر کنند.
هنگامی‌که از تمام کارهایی که تاکنون انجام داده اید راضی هستید، روی «Create» کلیک کنید و پیام را در کیف پول متصل خود امضا کنید. اگر انتخاب کرده اید که NFT خود را روی Polygon راه اندازی کنید، برای تکمیل این فرآیند ساخت NFT نیازی به پرداخت هزینه تراکنش ندارید. در مقابل، استخراج در اتریوم هزینه شبکه را به همراه خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید: اتریوم یا Polygon؛ آینده NFT ها و Dapp ها در کدامیک درخشان تر است؟

 

فروش NFT در OpenSea 

پس از ایجاد NFT خود، می‌توانید آن را در سایت OpenSea برای فروش فهرست کنید. برای  این کار تنها کافی است  مراحل زیر را انجام دهید. 

1- از صفحه حساب خود، تصویر نمایه خود را در گوشه سمت راست و بالا انتخاب کنید تا گزینه Profile نمایان شود. روی «profile»کلیک کنید تا به کیف پول خود بروید، جایی که می‌توانید NFT مورد نظر خود را برای فروش انتخاب کنید.

2- پس از انتخاب NFT و رفتن به صفحه توضیحات NFT، روی «Sell»در گوشه سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید تا به صفحه فهرست بروید.

3- در صفحه فهرست، می‌توانید قیمت ثابتی را برای کالا تعیین کنید یا حراجی را انتخاب کنید که از خریداران علاقه‌مند در آن حضور دارند. علاوه بر این، می‌توانید مدت زمان فروش را تعیین کنید یا NFT را برای یک خریدار خاص رزرو کنید. پس از بررسی جزئیات این فروش، از شما درخواست می‌شود تا برای تایید فروش، تراکنش را در کیف پول خود امضا کنید. 

فروش NFT در OpenSea

نحوه خرید NFT در OpenSea

هنگام خرید NFT در OpenSea، می‌توانید مواردی را با قیمت‌های ثابت خریداری کنید یا پیشنهاد بدهید. برای خرید NFT با قیمت های ثابت می‌توانید این نکات زیر را دنبال کنید.
NFT های فهرست شده را کاوش کنید تا NFT مورد نظر خود را برای خرید پیدا کنید. هنگامی‌که یکی را پیدا کردید، مطمئن شوید که جزئیات، از جمله تاریخچه قیمت آن NFT را به طور کامل بررسی کرده اید. با این کار مطمئن می‌شوید که NFT مورد نظر ارزش خرید دارد. حتماً پرچم قرمز کلاهبرداری های رایج NFT را بررسی کنید. پس از تأیید اینکه NFT، واقعی است، روی «Buy Now» کلیک کنید تا خرید را بیشتر بررسی کنید. در مورد خرید NFT در حراج ها نیز باید گفت که این نوع خریدها روند متفاوتی دارند که در این نوشته نمی گنجند.

 

کلام آخر

در پایان باید گفت خرید و فروش NFT در وبسایت OpenSea نیاز به دقت و تجربه دارد. باید از کلاهبرداری های رایج در این زمینه آگاه باشید. برای یافتن اطلاعات بیشتر در زمینه NFT ها به مقالات مرتبط در کانال سیبنال مراجعه کنید و با تحلیلگران به گفتگو بپردازید تا بهترین نتایج را به دست آورید.
 

امتیاز دهید : (89)
  • وبسایت خرید وفروش NFT
  • خرید و فروش NFT
  • صرافی opensea
  • خرید و فروش NFT در opensea
  • چگونه در opensea ان اف تی بخریم
  • چگونه NFT درست کنیم
  • خرید توکن غیر مثلی
  • سایت خرید NFT
  • NFT چگونه بفروشیم
  • خرید و فروش ان اف تی

مطالب مرتبط

Relevent Posts

6 روش تشخیص nft جعلی از واقعی
  • 6 روش تشخیص nft جعلی از واقعی

  • برای کسانی که قصد دارند وارد بازار nft شوند، روش های تشخیص nft جعلی از واقعی را نوشته‌ایم تا به آنها کمک کنیم از تله کلاهبرداران ...
مشاهده مطلب
معرفی 5 وبسایت برتر جهت ساخت توکن رایگان ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین
  • معرفی 5 وبسایت برتر جهت ساخت توکن رایگان ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین

  • ایجاد توکن ارز دیجیتال با یک قرارداد هوشمند انجام می شود. برخی از وب سایت ها اجازه می دهند تا ساخت توکن ارز دیجیتال خود را به ...
مشاهده مطلب
معرفی 5 مورد از بهترین توکن های هواداری(fan token)  در بازار ارز دیجیتال
  • معرفی 5 مورد از بهترین توکن های هواداری(fan token) در بازار ارز دیجیتال

  • توکن های هواداری فوتبال، فرصتی برای هواداران برای مشارکت بیشتر در باشگاه‌های مورد علاقه خود هستند. برای آشنایی با این فناوری و ...
مشاهده مطلب