درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

آموزش سرمایه گذاری در بازار مالی بورس

جواد حقیقت
1400/06/24
آموزش

بازار مالی بورس، یکی از جذاب ترین عرصه های سرمایه گذاری در بسیاری از کشورهاست که البته جزو بازار های پر ریسک هم محسوب می‌شود. در ایران نیز این بازار برای بسیاری از افراد جذاب است و می‌توان فرصت‌های سودآور زیادی را در آن یافت که می‌توانند به سرعت سبب رشد سرمایه و دارایی افراد شوند. در این نوشته به نحوه ورود و سرمایه گذاری در بورس، پرداخته می‌شود.

آموزش سرمایه گذاری در بازار مالی بورس  | سیبنال

بازار مالی بورس، حلقه ارتباط بخش های مختلف اقتصاد در یک کشور است و یک مکان مناسب برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی هاست البته فراز و فرود زیادی هم دارد و جزو پرریسک ترین حوزه ها برای سرمایه گذاری است؛ همچنان که بورس ایران در سال گذشته روند صعودی و نزولی بزرگی داشت و اگرچه افراد زیادی از آن سود کردند ولی مال باختگان آن هم پرتعداد بودند به هرحال علی رغم تمام خطرات و انتقاداتی که به این بازار می‌شود وجود آن در اقتصاد هر کشور الزامی است و ورود افراد و سرمایه گذاران جدید به این بازار، هیچگاه متوقف نخواهد شد زیرا که بازار مالی بورس هیچگاه به طور کامل از رونق نمی‌افتد و همچنان پا برجا خواهد ماند حتی اگر به صورت دوره ای دچار بحران های شدید شود. 

بازار مالی بورس
بازار مالی بورس جزو بازارهای جذاب برای سرمایه‌گذاری است  

ورود اولیه به بازار مالی بورس به کمک کارگزاری های آنلاین

ارتباط معامله گران و سرمایه گذاران با بازار مالی بورس به واسطه کارگزاری‌ها شکل می‌گیرد پس اگر تمایل به ورود و سرمایه گذاری در بازار مالی بورس را دارید قبل از هر چیز باید در میان انبوه کارگزاری‌های بورسی یک کارگزاری معتبر را پیدا کنید و در آن ثبت نام کنید؛ امروزه اکثر کارگزاری‌ها دارای اپ مخصوص برای پلتفرم های مختلف هستند یعنی بدون نیاز به استفاده از روش های قدیمیِ خرید و فروش سهام که لازم بود با کارگزاری، تماس تلفنی گرفته شود می‌توان در لحظه و به کمک یک دستگاه گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیوتر شخصی، سهام مربوط به نماد بورسی خاص را خرید و فروش کرد. 

1- ثبت نام در سامانه سجام 

اگر در بورس ایران فعالیت کنید باید در سامانه سجام نیز ثبت نام کنید و سپس کد بورسی دریافت کنید این یک سازوکار لازم و قانونی برای فعالیت در بازار بورس ایران است که جزو مراحل اولیه فعالیت در این بازار محسوب می‌شود و باید هر معامله گر یا سرمایه گذار این اقدام را نیز انجام دهند. 

2- آموزش های اولیه مورد نیاز برای ورود به بازار مالی بورس

بعد از اینکه به واسطه کارگزاری‌ها وارد بازار مالی بورس شدید خواهید دید که پا در دنیایی جدید و پرهیاهو گذاشته اید و شاید در ابتدا برای افراد مبتدی، گیج کننده نیز باشد پس برای اینکه از این بازار و نحوه معامله در آن، سر در بیاورید باید یک سری از مفاهیم اولیه را درک کنید و با اصطلاحات رایج این بازار آشنا شوید.

ورود به بازار بورس
آموزش دیدن، یکی از ضروریات ورود به بازار بورس است

بعد از یادگیری مفاهیم اولیۀ بورس، باید آموزش های مربوط به شیوه معامله گری و کار با پلتفرم های رایج معامله گری را یاد بگیرید، سهام مختلف را بشناسید و اسامی مستعار هر کدام را درک کنید و شاخص‌ها و نحوه تجزیه و تحلیل آنها را بدانید پس به طور کلی راه طولانی‌ای برای موفقیت در بازار مالی بورس در پیش دارید که نیاز به آموزش، تلاش و پشتکار و کسب تجربه دارد. 

3- استفاده از افراد مجرب در بازار مالی بورس 

هرچند امروزه مدرسین بورسی پر تعداد هستند و می‌توانید بعد از چند ماه بخش بزرگی از دانش معامله گری و سرمایه گذاری در بازار مالی بورس را یاد بگیرید ولی در صورتی که خود از عهده آموزش ها و پیمودن راه پر فراز و نشیب معامله گری بر نمی‌آیید و یا زمان کافی برای این کار ندارید جای نگرانی نیست و می‌توانید از سبدگردان ها کمک بگیرید این افراد با دانشی که در زمینه معامله گری دارند می‌توانند سرمایه شما را در بازار بورس، مدیریت کرده و به سودآوری برسانند. 

4- استفاده از صندوق های سرمایه گذاری 

اگر سرمایه چندان زیادی ندارید که آن را به سبدگردان بسپارید بهتر است راه دیگری را برای سرمایه گذاری در بورس انتخاب کنید و آن سرمایه گذاری در صندوق های معتبر سرمایه گذاری است؛ این صندوق ها کار افراد مبتدی را بسیار آسان می‌کنند و درصد سودآوری معقولی نیز دارند تنها کافیست در اینترنت یا از طریق کارگزاری ها یک صندوق سرمایه گذاری پیدا کنید و به آن پول واریز کنید بقیه کارها از جمله خرید سهام و تشکیل سبد سهام را خود این صندوق ها انجام می‌دهند و در نهایت مجموع سود سالیانه را بین افراد سرمایه‌گذار، تقسیم خواهند کرد .

صندوق سرمایه گذاری
صندوق های سرمایه گذاری، یک راه ایمن تر برای سرمایه گذاری در بورس هستند

 

استفاده از صندوق های سرمایه گذاری شاید یکی از بهترین و کم ریسک ترین راه های سرمایه گذاری در بورس باشد که اگرچه ممکن است سود کمتری نسبت به معامله گری مستقیم داشته باشد ولی ریسک از بین رفتن سرمایه را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. 

 

کلام آخر 

به طور کلی برای سرمایه گذاری در بورس و معامله گریِ شخصی در آن، نیاز به دانش و مهارت کافی دارید که برای کسب آن باید وقت کافی اختصاص بدهید و آموزش ببینید البته در این مسیر میتوانید از سایت های ارائه دهنده خدماتِ تجزیه و تحلیل بازار بورس نیز کمک بگیرید اگر شرایط معامله گری شخصی و یادگیری حجم بالای اطلاعات لازم برای موفقیت در بورس را ندارید ولی سرمایه قابل توجهی دارید سبدگردان های معتبر و باتجربه، آمادۀ خدمات رسانی به شما هستند ولی اگر حجم سرمایۀ چندان بالایی هم ندارید بهترین راه، استفاده از صندوق های سرمایه گذاری فعال در بورس است که به واسطه آنها، هم در بازار مالی بورس کسب درآمد می‌کنید و هم دیگر نیاز به گذراندن دوره های آموزشی چند ماهه و دشوار بورسی نخواهید داشت. 

امتیاز دهید : (2)
  • سرمایه گذاری در بورس
  • بازار بورس
  • اوراق بهادار
  • آموزش سرمایه گذاری
  • سامانه سجام
  • سرمایه گذاری
  • کارگزاری
  • سبدگردانی

مطالب مرتبط

Relevent Posts

انواع صندوق های قابل معامله (ETF) برای علاقه مندان به فرصت های سرمایه گذاری
  • انواع صندوق های قابل معامله (ETF) برای علاقه مندان به فرصت های سرمایه گذاری

  • در این مقاله با انواع ای تی اف(ETF) به صورت کامل آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب
صفر تا صد ساخت حساب در بروکر آلپاری
  • صفر تا صد ساخت حساب در بروکر آلپاری

  • در این مقاله با انواع حساب و نحوه باز کردن حساب در بروکر آلپاری آشنا خواهیم ...
مشاهده مطلب
طلای آب شده و درآمدزایی از طریق معاملات طلای آب شده
  • طلای آب شده و درآمدزایی از طریق معاملات طلای آب شده

  • در این مقاله راجع به معامله طلای آب شده ، سودآوری از طریق خرید و فروش طلای آب شده و مزایای سرمایه گذاری روی طلای آب شده توضیحات ...
مشاهده مطلب