درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

سیاست و تاثیر آن بر قیمت ارزهای دیجیتال

شایسته اسکندری
1401/01/04
ارزهای دیجیتال

در وضعیت حال حاضر جهان، سیاست و ارز دیجیتال باید به دنبال نقاط مشترکی برای تعامل باشند چون مردم روز به روز بیشتر درباره ارزهای دیجیتال آگاه می شوند. در این مقاله به تاثیر سیاست بر ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

سیاست و تاثیر آن بر قیمت ارزهای دیجیتال | سیبنال

در وضعیت حال حاضر جهان، سیاست و ارز دیجیتال باید به دنبال نقاط مشترکی برای تعامل هرچه بیشتر باشند. انتظار می رود که نهادهای نظارتی برنامه ای برای استفاده بیشتر از دارایی های دیجیتال در اقتصاد جهانی داشته باشند. همچنین، از آنجایی که عموم مردم روز به روز بیشتر درباره ارزهای دیجیتال آگاه می شوند، مقامات باید این ارزها را دیر یا زود بپذیرند.

شرکت‌ها و پذیرندگان ارزهای دیجیتال اغلب به یک چارچوب قانونی برای خرید و فروش دارایی‌های ارز دیجیتال خود نیاز دارند. با این حال، به نظر می رسد سیاستمداران در مورد پذیرش این ارزها قاطعانه قدم بر نمی دارند و این شرایط ایمن را فراهم نمی کنند. البته با وجود قصور سیاستمداران با تصمیماتی گرفته شده است که باعث می شود سیاست و ارز دیجیتال بیشتر از پیش در هم تنیده شوند. با این حال، تعداد قابل توجهی از سیاستمداران هنوز هم رمز ارزها را پر خطر می دانند.

تاثیر سیاست بر قیمت ارزهای دیجیتال

حمایت سیاستمداران از ارزهای دیجیتال 

در حالی که اکثر کشورها فاقد قوانین شفاف برای ارزهای دیجیتال هستند، برخی از قانون گذاران از بیان موضع خود در مورد پول مجازی و دارایی های دیجیتال ترسی ندارند. سیاستمدارانی مانند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اشغالی یا یو یانگ مین وزیر علوم و فناوری اطلاعات کره جنوبی از حامیان شناخته شده رمز ارزها هستند.

اندرو یانگ، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری 2020 حزب دموکرات ایالات متحده نیز نسبت به بیت کوین خوش بین بود و کمک های بیت کوین و اتریوم را برای تأمین بودجه کمپین خود می پذیرفت.

اعضای معتبر پارلمان سوئد، بریتانیا، ایالات متحده، سوئیس و ژاپن نیز حمایت خود را از پذیرش کریپتو و بلاکچین ابراز کرده اند. حتی ولادیمیر پوتین در سخنرانی‌های خود به ارزهای دیجیتال اشاره می‌کند و از قانون‌گذاران می‌خواهد که از کند کردن توسعه فناوری‌های جدید خودداری کنند. با این حال، این صداها به تنهایی نمی توانند در حال حاضر سیاست و ارز دیجیتال را با هم پیوند دهد. در حال حاضر بسیاری از سیاستمداران در فضاهای عمومی و شبکه اجتماعی ارز دیجیتال به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال حمله می کنند. یکی از معروفترین مخالفان سیاسی، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده است.  

"من طرفدار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی که پول به حساب نمی آیند نیستم. ارزش این ارزها بسیار نوسان دارد و بی ثبات است. دارایی های ارز دیجیتال کنترل نشده می تواند رفتار غیرقانونی، از جمله تجارت مواد مخدر و سایر فعالیت های غیرقانونی را تسهیل کند." -دونالد ترامپ

رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، جو بایدن، به تازگی فرمان اجرایی را امضا کرد که در آن دولت را ملزم به ارزیابی خطرات و مزایای ایجاد دلار دیجیتال بانک مرکزی و همچنین سایر مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال کرد. با این دستور قیمت بیت کوین در حدود 9% افزایش یافت. با دستور بایدن وزارت خزانه داری، وزارت بازرگانی و دیگر وزارت های کلیدی موظف هستند تا گزارش هایی درباره «آینده پول» و نقشی که ارزهای دیجیتال ایفا می کنند، آماده کنند.

 

حمایت سیاستمداران از ارزهای دیجیتال

جنگ روسیه و اوکراین، مهمترین رخداد سیاسی تاثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال

در طول تاریخ جنگ به معنای پول بوده است. جنگ روسیه و اوکراین نیز تفاوتی ندارد. فقط این ارزهای دیجیتال است که در عصر حاضر پشت هر رویداد مهمی که در جهان اتفاق می افتد حضور دارد. بیت کوین و ارزهای دیگری مانند Waves (WAVES) و Seesaw Protocol (SSW) بعد از نوسانات شدید ناشی از جنگ، رشد قابل توجهی داشتند. برای مثال در حال حاضر، SSW دارای ارزش 14/0 دلار به ازای هر توکن است که از زمان شروع آن در ژانویه 2022 حدود 2000% افزایش قیمت داشته است.

چرا دولت ها علاقه ای به ارزهای دیجیتال ندارند؟

بیشتر دولت‌ها هنوز از ارزهای دیجیتال می‌ترسند. این ترس عمدتاً به این دلیل است که سکه‌های دیجیتال غیرمتمرکز هستند و به سختی می توان آن ها را کنترل کرد. از سوی دیگر، ارزهای فیات، هسته اصلی سیاست پولی یک کشور هستند و تأثیر زیادی بر اقتصاد ملی دارند. سیستم‌های مالی سنتی به دولت‌ها قدرت می‌دهند و آن‌ها را قادر می‌سازند تا میزان جریان پول در اقتصاد را کنترل کنند. قانون گذاران می توانند مصرف یا سرمایه گذاری را برای ایجاد شغل، تشویق صادرات یا اجتناب از تورم تحریک و کنترل کنند.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات در چیست و آینده بازار در اختیار کدام یک خواهد بود؟

 

در عرصه سیاست، کشورهای بزرگ و صاحب قدرت سیاسی در تلاش هستند با اعمال تحریم هایی، مانع از به قدرت رسیدن دارایی های دیجیتال شوند تا به این ترتیب بتوانند بر کشورهایی که در تحریم هستند فشار بیشتری اعمال نمایید. به عنوان مثال در ماجرای جنگ روسیه و اوکراین، با کاهش چشم گیر ارزش پول ملی روسیه، شاهد هجوم مردم روسیه برای جبران افت قیمت پولی ملی، بودیم.

 

کاهش ارزش پول روسیه با شروع جنگ با اوکراین

به رای گذاشته شدن ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال در پارلمان اتحادیه اروپا، یکی دیگر از اخباری بود که توانست برای چند ساعتی، قیمت ارزهای دیجیتال دستخوش نوسان کند. در این جلسه که با محوریت فعالیت های زیست محیطی استخراج بیت کوین صورت گرفته، نمایندگان پارلمان اروپا در تلاش برای ممنوعیت استفاده از دارایی هایی دیجیتال بودند که در پایان این جلسه موفق به تصویب ممنوعیت برای استفاده ارزهای دیجیتال نشدند.

   ممنوعیت بیت کوین در پارلمان اروپا

 

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال چگونه است

 

استانداردهای FATF برای دارایی های مجازی

ماهیت فناوری بلاکچین نیازمند همکاری سیاست‌گذاران و توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال است. مردم به قوانین روشن و واضحی نیاز دارند که آنها را قادر می ‌سازد از ارزهای دیجیتال بهره ببرند و در عین حال استفاده ناخواسته را محدود کرده و از سرمایه‌گذاران کوچک محافظت کنند. این فرایند بسیار چالش برانگیز است زیرا تصویب قوانین مستلزم درک مفاهیم پشت رمز ارزها است.
گروه ویژه اقدام مالی (FATF) سازمانی است که با تهدیداتی مانند تامین مالی تروریسم و پولشویی در سراسر جهان مبارزه می کند. این سازمان مجموعه ای از توصیه ها را در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال ارائه کرده است که می توانند به استاندارد بین المللی پذیرش کریپتو تبدیل شود. با این حال، به نظر نمی رسد که همه کشورها آماده باشند تا موضعی رسمی در مورد ارزهای دیجیتال داشته باشند. به عنوان مثال، بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، نگران پیامد های پذیرش گسترده رمزارز برای فرار مالیاتی و جرایم مالی هستند.

چرا دولت ها علاقه ای به ارزهای دیجیتال ندارند؟

سخن پایانی

نتیجه ترکیب سیاست و ارز دیجیتال یا وضع مقررات و پذیرش است یا ممنوعیت. سیاستمداران می توانند پذیرش ارزهای دیجیتال را به جلو بیندازند اما برای درک مفهوم تمرکززدایی و مزایای همراه با آن به کمک نیاز دارند.
ارزهای دیجیتال سیستم مالی سنتی که عمدتاً توسط سیاست کنترل می شود را زیر سوال می برد. بنابراین، طبیعی است که سیاستمداران از پذیرش مزایای آن خودداری کنند زیرا نمی خواهند کنترل خود را بر اقتصاد از دست بدهند.
سیاستمداران باید استفاده از ارزها و دارایی ‌های دیجیتال را طوری تنظیم کنند تا به مردم کمک کنند تا از ارزهای دیجیتال سود ببرند. همچنین، سازمان هایی مانند FATF می توانند به محدود کردن خطرات کلاهبرداری، کلاهبرداری و تامین مالی تروریسم کمک کنند اما در همین زمان می توانند مانع نوآوری شوند زیرا طبقه بندی دارایی های دیجیتال دشوار است.
ممکن است تعامل سیاست و ارزهای دیجیتال و سایر مفاهیم مرتبط مانند متاورس، توکن های غیر قابل تعویض و غیره در حال حاضر کمی دشوار باشد اما در آینده ای نه چندان دور این هماهنگی و تعامل به وقوع خواهد پیوست. 
 

امتیاز دهید : (96)
  • سیاست و ارز دیجیتال
  • نقش سیاست در ارز دیجیتال
  • تاثیر سیاست بر ارز دیجیتال
  • حامیان سیاسی ارز دیجیتال
  • نظر سیاستمداران در مورد ارز دیجیتال
  • آینده پولی ارز دیجیتال
  • علاقه دولت به ارز دیجیتال
  • تعامل سیاست و ارزهای دیجیتال
  • تاثیر سیاست بر قیمت ارز دیجیتال

مطالب مرتبط

Relevent Posts

دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید
  • دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید

  • در این مقاله تعریف معاملات فیوچرز آشنا خواهید شد. همچنین کاربرد معاملات فیوچرز و انواع آن در حوزه ارز دیجیتال را یاد خواهید ...
مشاهده مطلب
آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن
  • آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن

  • ایا الت سیزن یک فرصت درآمدی مناسب برای سرمایه گذاران است یا یک تله سرمایه گذاری؟ در این مقاله راجع به تعریف الت سیزن و میزایا و ...
مشاهده مطلب
به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری
  • به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری

  • در این مقاله با شایع ترین و بهترین اندیکاتورهایی که تحلیل گران برای تحلیل های خود استفاده میکنند، آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب