درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

انتقال وجه به صورت ناشناس با بلاکچین؛ بلاکچین چگونه به حق کپی رایت کمک می‌کند؟

اسماعیل اسمعیلی
1400/12/03
بلاک چین

تاکنون اطلاعات فقط از طریق اینترنت، قابل انتقال بود. اما فناوری بلاکچین به کاربران این امکان را می‌دهد که به صورت ایمن وجوه را انتقال دهند.

انتقال وجه به صورت ناشناس با بلاکچین؛ بلاکچین چگونه به حق کپی رایت کمک می‌کند؟ | سیبنال

تاکنون اطلاعات فقط از طریق اینترنت، قابل انتقال بود. اما فناوری بلاکچین به کاربران این امکان را می‌دهد که به صورت ایمن وجوه را انتقال دهند. همچنین داده‌های خود را مدیریت کرده و انتشارات علمی را به شیوه ای شفاف منتشر کنند. در واقع، فناوری جدید بلاکچین به مردم در سراسر جهان این امکان را می‌دهد که برخی خدمات را کاملا مستقل از وضعیت و شرایط جغرافیایی کنترل کنند. فناوری بلاکچین شامل یک سیستم پرداخت غیربانکی مبتنی بر واحد پول بیتکوین و دیگر ارزهای دیجیتال است.

در واقع انقلاب جدید در دنیای فناوری، فناوری بلاکچین است. که امکان انتشار ارز دیجیتال را فراهم می‌کند. در حالی که آینده و ارزش ارزهای دیجیتال مشخص نیست، این فناوری توانایی ایجاد انقلابی در عرصه اقتصادی و اداری و همچنین حوزه علمی را دارد. به گونه ای که فراتر از تغییرات ایجاد شده توسط اینترنت در دو دهه اخیر است.

در ابتدا، پروژه بیت‌کوین به دلیل قابلیت‌های بی‌سابقه‌ی فناوری، جنجال‌های گسترده‌ای ایجاد کرد. جالب است که فناوری بلاکچین نه تنها به افراد امکان ایجاد یک سیستم پرداخت غیربانکی را می‌دهد، بلکه از طریق آن می‌توان معاملات تجاری را بدون واسطه، یعنی بدون موسسه ای که ضامن اجرای روان باشد، انجام داد. ارزهای رمزنگاری، قابل مشاهده ترین حوزه کاربردی فناوری بلاکچین هستند. از سوی دیگر، فناوری بلاکچین را می‌توان در زمینه سایر پیشرفت‌های فناوری مانند خودرانی به کار گرفت. وقتی خودروهای خودران در جهان رایج شوند، شکی نیست که این خودروها در سطح اقتصادی، پیشرو خواهند بود. 

آیا می توان بلوک‌های بلاکچین را تغییر داد؟ در بخش بعدی به غیرمتمرکز بودن بلاکچین می‌پردازیم.

انتقال وجه با بلاکچین

چگونه می‌توان بلوک‌های بلاکچین را تغییر داد؟

به طور کلی، این سیستم بر اساس یک بسته یا بلوک از داده‌ها کار می‌کند. ترتیب این بلوک‌ها را نمی‌توان تغییر داد، زیرا هر صفحه با صفحه دیگر متفاوت است.
از سوی دیگر، این بلوک‌ها از یک سری داده‌های دیجیتالی به هم پیوسته تشکیل شده اند که هر تراکنش به طور جداگانه در یک بلوک ثبت می‌شود. هش از محتویات بلوک‌های قبلی تشکیل شده است و از وجود پیوند رمزنگاری اطمینان می‌دهد. در همین حال، فناوری بلاکچین زمانی بهترین عملکرد را دارد که در قالب یک پایگاه داده توزیع شده باشد. بنابراین، رایانه هر یک از شرکت‌کنندگان در شبکه تراکنش بلاکچین، آرشیو تراکنش‌ها را نشان می‌دهد و این به این معناست که دیگر به بانک و امثال آن نیازی چندانی نیست.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کامل عملکرد تابع هش و کاربرد آن در ارزهای دیجیتال


 

نمونه شبکه‌ همتا به همتا از طریق تکنولوژی بلاکچین

قدرت این برنامه غیرمتمرکز اولین بار در سال 1999 و با ظهور Napster Music آشکار شد. برنامه کامپیوتری Napster هم در ارسال و هم در دریافت داده کار می‌کند، در حالی که این سرویس بدون کامپیوتر مرکزی کار می‌کند.
در یک زمینه مرتبط، برنامه‌های Napster به صورت به هم پیوسته عمل می‌کنند، که این مورد برای یک شبکه همتا به همتا است. در همین حال، حوزه‌های کاربرد و استفاده از شبکه‌های همتا به همتا از قابلیت‌های خدمات Napster بهتر عمل می‌کند. به‌ویژه که شبکه‌های بلاکچین نه تنها تبادل اطلاعات بین اعضای خود را غیرمتمرکز می‌کنند، بلکه از ایمن بودن فرآیند انتقال داده‌ها نیز اطمینان می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید: آنچه در مورد برنامه های غیر متمرکز (Dapp ها) باید بدانید

 


به طور کلی، تایید انتقال اطلاعات به صورت ایمن و در چارچوب معاملات حقوقی نسبتا پرهزینه است. در مورد کاربردهای فناوری بلاکچین، مداخله بانک‌هایی که ضامن انتقال وجوه هستند یا ابطال گواهی به عنوان افراد واجد شرایط برای صدور گواهی انتقال وجوه، در زمانی که اصلا نیازی به واسطه نیست، غیرضروری می‌شود. در حال حاضر، مقامات یونان و هندوراس در تلاش هستند تا فرآیند ثبت املاک و مستغلات را بر اساس فناوری بلاکچین تنظیم کنند. بنابراین، ثبت زمین را می‌توان لغو کرد. از سوی دیگر، کارمندان ثبت زمین را می‌توان از طریق شبکه‌های بلاکچین جایگزین کرد. از این منظر، هر شهروند دفتر ثبت املاک و مستغلات خود را خواهد داشت که توسط بلوکی از داده‌های موجود در رایانه نشان داده می‌شود.

 

انتقال سند با بلاکچین

محفوظ شدن حق کپی رایت با بلاکچین

فناوری بلاکچین برای کشورهایی که موسسات آنها مورد اعتماد شهروندان نیستند یا کشورهایی که تاکنون قادر به ارائه برخی خدمات نیستند، فرصتی استثنایی محسوب می‌شود. در حالی که آلمان ممکن است نیازی به ثبت املاک و مستغلات مبتنی بر فناوری بلاکچین نداشته باشد، در کشورهایی که ثبت املاک و مستغلات ندارند، این فناوری یک گام پیشرفته است.
اگر شما یک نویسنده هستید و یا اینکه یک محصول دیجیتالی را تولید کردید، دیگر نیازی به نگران بودن در رابطه با سرقت رفتن محصول خود ندارید. شما می‌توانید آن را تحت عنوان بلاکچین ارائه دهید و از این جهت، حق کپی رایت برای شما محفوظ بماند و اگر شما طراح هستید، می‌توانید با تولید توکن غیر مثلی یا NFT، اقدام به فروش کار خود کنید.

 

بیشتر بخوانید: صرافی OpenSea؛ نحوه خرید یا فروش در بزرگترین بازار NFT

 

انجام تراکنش خودکار با استفاده از بلاکچین

بسیاری از شرکت‌ها برای یکپارچه‌سازی سیستم‌های بلاکچین، به‌ویژه در زمینه مالی، تلاش می‌کنند. فناوری بلاکچین نه تنها کارآمد است، بلکه به کاربرانش اجازه می‌دهد تا بسیاری از تراکنش‌ها را خودکار کنند.
بنابراین، می‌توان قراردادهای مربوط به معاملات یا قراردادهای خاص را منعقد کرد، یا سازمان‌هایی که به طور مستقل عمل می‌کنند و مستقیما توسط بنیان‌گذاران آن از طریق فناوری بلاکچین مدیریت می‌شوند را مدیریت کرد و تراکنش‌هایی را برای آن انجام داد.
باید به این مسئله توجه کرد که تا به امروز، نحوه انتقال وجه با بلاکچین، بر اساس بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال است. سیستم بیت کوین، سعی دارد تا در تمامی کشورها به رسمیت شناخته شود. در حال حاضر، کشورهای مختلفی در دنیا هستند که بیت کوین را به رسمیت شناختند و حتی دستگاه ATM نیز برای دریافت و ارسال بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال وجود دارد. با استفاده از خدمات سیبنال، قادر خواهید بود تا با استفاده از بحث و گفت و گو با تحلیلگران، دنیای جدید مبتنی با بلاکچین، متاورس، رویدادهای توزیع NFT را به صورت رایگان دریافت کنید.

 

امتیاز دهید : (87)
  • انتقال وجه در بلاکچین
  • حق کپی رایت در بلاکچین
  • انتقال وجه ناشناس در بلاکچین
  • حق کپی رایت در تولید nft
  • خرید و فروش ان اف تی
  • غیرمتمرکز بودن بلاکچین

مطالب مرتبط

Relevent Posts

آشنایی کامل با پروتکل IPFS، پروتکل ابررسانه ای همتا به همتا
  • آشنایی کامل با پروتکل IPFS، پروتکل ابررسانه ای همتا به همتا

  • اگر قصد دارید در مورد ماهیت و عملکرد پروتکل IPFS (سیستم فایل بین سیاره‌ ای) اطلاعات دقیق کسب کنید، این مطلب شروع خوبی برای شما ...
مشاهده مطلب
تاثیر web3 بر نظام بانکی کشورها در اینده
  • تاثیر web3 بر نظام بانکی کشورها در اینده

  • در این مقاله تأثیر بالقوه Web3 بر آینده سیستم‌های بانکی در کشورهای سراسر جهان را بررسی خواهیم کرد. ...
مشاهده مطلب
درخت مرکل چیست؟ مزایا و معایب استفاده از درخت مرکل در بلاکچین
  • درخت مرکل چیست؟ مزایا و معایب استفاده از درخت مرکل در بلاکچین

  • درخت مرکل، بر پایه توابع هش استوار بوده و اهمیتی حیاتی در تأمین امنیت شبکه‌های رمزنگاری دارد. در شاخه‌های مختلفی کاربرد دارد که ...
مشاهده مطلب