درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

کیف پول ارز دیجیتال چیست + به همراه معرفی چند کیف پول

جواد حقیقت
1400/06/14
ارزهای دیجیتال

امروزه با گسترش روز افزونِ بازار ارز های دیجیتال، استفاده از کیف پول ارز دیجیتال نیز در بین مردم، بسیار رایج شده است تنوع این کیف پول ها بسیار زیاد است و هر کدام انواعی خاص از کریپتو ها را پشتیبانی می‌کنند در این نوشته به معرفی چند کیف پول ارز دیجیتال، پرداخته خواهد شد که نسبت به بقیه برتری دارند.

کیف پول ارز دیجیتال چیست + به همراه معرفی چند کیف پول | سیبنال

کیف پول ارز دیجیتال یا کریپتو‌ والت، اولین قدم برای استفاده از ارزهای دیجیتال است و مانند یک حساب بانکی برای افراد عمل می‌کند، به کمک آن می‌توان بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال را دریافت کرد، آنها را نگه داری و یا برای دیگران ارسال کرد. هر والت دارای یک رمز به نام کلید خصوصی یا private key است که امنیت کوین های فرد را تامین می‌کند و فرد به واسطه این کلید خصوصی، می‌تواند با خیال آسوده دارایی دیجیتال خود را به کیف پول بسپارد ولی همه کیف پول ها‌ به یک اندازه ایمن نیستند و برخی امنیت کمتری دارند در ادامه به بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال و معرفی تعدادی از بهترین و معروفترین کیف پول ها می‌پردازیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست

مهمترین موضوع در مورد هر کیف پول ارز دیجیتال، امنیت آن است

انواع کیف پول ارز دیجیتال

همان طور که گفته شد هر والت دارای یک کلید خصوصی است که امنیت کیف پول، وابسته به آن است و کیف پول ارز دیجیتال یک برنامه، وب سایت یا دستگاهی است که کلید خصوصی را برای فرد، مدیریت می‌کند طبق این تعریف می‌توان فهمید که والت های کریپتو انواعی دارند که عبارتند از:

1- کیف پول سرد

این نوع کیف پول ها به صورت بدون نیاز به اینترنت یا آفلاین کار می‌کنند و به همین دلیل امنیت زیادی دارند.  برخی از کیف پول های سرد، سخت افزاری هستند یعنی مانند یک فلش مموری ساخته شده اند و باید آنها را به کامپیوتر، موبایل یا تبلت خود متصل کنید تا بتوانید  ارزهای دیجیتال خود را  به آن یا از آن انتقال دهید. دو‌ مورد از معروف ترین کیف پول های سخت افزاری عبارتند از:

1- Ledger Nano X

2- TREZOR T

نوع دیگری از والت های سرد، نرم افزارهایی هستند که می‌توانید آنها را روی پلتفرم های مختلف نصب کنید این برنامه ها بدون اینترنت کار می‌کنند و کلید خصوصی را به صورت یک کد قابل اسکن، چاپ می‌کنند بعدها برای استفاده از ذخیره رمز ارزِ کیف پول سرد خود، باید با موبایل این کد را اسکن کنید تا بتوانید از کوین های خود استفاده کنید. یک نمونه از کیف پول های سرد نرم افزاری، عبارت است از:

کیف پول سرد Tronlink


کیف پول سرد Tronlink

کریپتو والت ترون لینک در مدتی کوتاه، طرفداران زیادی پیدا کرده است

2- کیف پول های گرم

کیف پول گرم، یک ‌اپ یا سایت است که روی دستگاه های متصل به اینترنت مانند موبایل، تبلت یا کامپیوتر اجرا می شود؛ در انواع گرم از کیف پول ارز دیجیتال کلید خصوصی در یک وسیله متصل به اینترنت تولید می شود پس این کیف پول ها نسبت به انواع سرد، امنیت کمتری دارند.

 

مزایای و معایب کیف پول سرد و‌ گرم

1- مزایای کیف پول سرد

✅ بهترین راه برای ذخیره امن حجم های بالا از بیت کوین و دیگر رمز ارزها

✅ پشتیبان گیری و ایمن سازی آسان

2- معایب کیف پول سرد

❌ انواع سخت افزاری رایگان نیستند

❌ تنوع کمتر رمز ارزهای قابل ذخیره سازی

3- مزایای کیف پول گرم

✅ آسان ترین راه برای ذخیره مقدار کم از رمز ارزهای مختلف

✅ سهولت و‌سرعت در استفاده، دریافت و‌پرداخت آسان و‌ ارزان

✅ قابل استفاده برای پلتفرم ها و‌دستگاه های مختلف

4- معایب کیف پول گرم 

❌ امنیت پایین تر

 

معرفی‌ چند کیف پول گرم‌‌ ارز دیجیتال

1- کیف پول Electrum

کیف پول الکتروم، یک‌ کیف پول معروف و‌ مختص نگهداری بیت کوین است که بر روی پلتفرم های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. جزو ایمن ترین کیف پول های گرم محسوب می‌شود.

2- کیف پول Blockstream Green

این والت نیز مختص بیت کوین است و در میان کاربرانی که با بیت کوین کار می‌کنند تا ۹۸% محبوبیت دارد.

3- کیف پول BRD

به عقیده بسیاری از صاحب نظران،کیف پول BRD بهترین کیف پول آیفون و سیستم عامل ios است؛ رابط کاربری تمیز،  آسان و لذت بخش، امنیت بالا و ارسال و دریافت سریع رمز ارز از جمله ویژگی‌های این کیف پول است. این کیف پول ارز دیجیتال از بیت کوین،  اتریوم، بیت کوین کش، HBAR و تمامی توکن های شبکه ERC-20 پشتیبانی می‌کند.


کیف پول BRD

یکی از بهترین کیف پول های کریپتو  برای گوشی های آیفون، کیف پول BRD است

4- کیف پول Edge

این کیف پول یک کیف پول عالی برای موبایل است، بسیار امن و کاربر پسند است  و فهرست گسترده ای از رمز ارز ها را پشتیبانی می‌کند.

5- کیف پول Exodus

جزو اولین کیف پول های کریپتو است که همچنان طرفداران زیادی دارد و پر قدرت به کار خود ادامه می‌دهد برای اندروید، ios و ویندوز در دسترس است، از ارزهای دیجیتال متعدد پشتیبانی می‌کند. کاربر پسند بودن از دیگر ویژگی‌های بارزِ این نوع کیف پول است.

6- کیف پول Trust wallet

کیف پول تراست والت، کیف پول اصلی بزرگترین صرافی کریپتو یعنی باینانس است، یکی از بهترین کیف پول هاست، تعداد ارزهای دیجیتال این کیف پول بسیار زیاد است، برای افراد تازه کار بسیار مناسب است زیرا کار با آن بسیار آسان است. این کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید و ios در دسترس است.

7- کیف پول ارز دیجیتال Mycelium  

به عنوان یک کیف پول بیت کوین شناخته شده است که بعد ها اتریوم و توکن های ERC-20 نیز جزو ارزهای مورد پشتیبانی آن شدند. جزو محبوب ترین کیف پول هاست و می توان رابط کاربری آن را برای کیف پول های سخت افزاری نیز استفاده کرد.

 

امتیاز دهید : (3)
  • کریپتو‌ والت
  • کیف پول های کریپتو
  • کیف پول ارز دیجیتال
  • کیف پول رمز ارز
  • معرفی چند کیف پول ارز دیجیتال
  • کیف پول امن
  • کیف پول ارز دیجیتال خوب
  • کیف پول تراست ولت
  • کیف پول trust wallet
  • انواع کیف پول ارز دیجیتال
  • مزایا و معایب کیف پول ارز دیجیتال
  • کیف پول سرد
  • کیف پول مناسب تلفن همراه آیفون
  • کیف پول لجر نانو

مطالب مرتبط

Relevent Posts

دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید
  • دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید

  • در این مقاله تعریف معاملات فیوچرز آشنا خواهید شد. همچنین کاربرد معاملات فیوچرز و انواع آن در حوزه ارز دیجیتال را یاد خواهید ...
مشاهده مطلب
آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن
  • آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن

  • ایا الت سیزن یک فرصت درآمدی مناسب برای سرمایه گذاران است یا یک تله سرمایه گذاری؟ در این مقاله راجع به تعریف الت سیزن و میزایا و ...
مشاهده مطلب
به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری
  • به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری

  • در این مقاله با شایع ترین و بهترین اندیکاتورهایی که تحلیل گران برای تحلیل های خود استفاده میکنند، آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب