درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

امور مالی غیر متمرکز (DeFi) و معرفی توکن ها و پروژه های این حوزه

بریار یونسی
1400/12/15
ارزهای دیجیتال

اخیرا امور مالی غیر متمرکز، بسیار رشد کرده است. این حوزه، تبدیل به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاری‌های کلان شده است. در اینجا چند پروژه برتر آن، معرفی خواهند شد.

امور مالی غیر متمرکز (DeFi) و معرفی توکن ها و پروژه های این حوزه | سیبنال

چند سال اخیر، برای پروژه‌های امور مالی غیر متمرکز(DeFi) سال های مهمی بودند. این پروژه ها به سرعت در حال بزرگ‌تر شدن هستند و به نظر می رسد که آینده درخشانی داشته باشند. به دلیل علاقه روزافزون شرکت‌ها به قراردادهای هوشمند، دارایی‌های رمزنگاری و مزایای امور مالی غیر متمرکز، سرمایه‌گذاری هنگفتی وارد حوزه دیفای شده است. در ادامه این متن به چند مورد از مهم ترین پروژه های دیفای پرداخته می شود. این پروژه ها نه تنها دوره های متعدد و موفق مالی را پشت سر گذاشته اند، بلکه یک پایگاه کاربری قوی نیز ایجاد کرده اند.

تعریفی کوتاه از امور مالی غیر متمرکز

امور مالی غیر متمرکز یک اصطلاح گسترده است که شکل جدیدی از محصولات، ابزارها و خدمات مالی و در حال ظهور را پوشش می دهد. DeFi مانند سیستم های مالی سنتی به مقامات سنتی حاکم، بانک ها، صرافی ها و کارگزاری ها مرتبط نیست. بلکه بر روی یک دفتر کلِ ایمن و توزیع شده روی فناوری بلاک چین و قراردادهای هوشمند اجرا می شود. 

 

بیشتر بخوانید: تفاوت ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات در چیست؟ 

 

سرمایه گذاری در حوزه دیفای، به سرعت در حال رشد است

 

برخی از مهمترین پروژه های فعال در حوزه DeFi

1- پروژه Alpha Finance Lab

صحبت در مورد بهترین پروژه ها در بخش امور مالی غیر متمرکز بدون صحبت در مورد Alpha Finance دشوار است. بنابراین بهتر است بحث را از این پروژه شروع کنیم. پروژه Alpha Finance با یکی از بزرگترین نگرانی های منتقدان اکوسیستم DeFi مقابله می کند. یعنی نگرانی در مورد اینکه شاید ارزهای دیجیتال و بلاک چین های متعدد، منجر به سردرگمی و یک سری ناسازگاری های مالی اضافی ‌شوند. آلفا فاینانس یک پلتفرم DeFi است که متقابل و زنجیره ای است. این پروژه از بلاک چین های متعدد و برنامه های غیر‌متمرکز پشتیبانی می کند و به این طریق یکی از مهمترین وظایف DeFi را انجام می دهد. مزایای بهره مندی از دارایی های کریپتو، مبادلات متمرکز و آزادی از امور مالی سنتی را برای کاربران به همراه دارد.

 

بیشتر بخوانید: آنچه در مورد برنامه های غیر متمرکز (Dapp ها) باید بدانید


آلفا فاینانس به عنوان یکی از معروف ترین پروژه های امور مالی غیر متمرکز به خوبی تثبیت شده و در بین کاربران جا افتاده است. با این وجود شرکت Alpha Finance به توسعه پروژه های جدید نیز ادامه می دهد. یکی از پروژه های زیرمجموعه این شرکت بزرگ، Alpha Homora است. Alpha Homora می‌کوشد تا کشت سود (yield farming)، دسترسی به ارائه دهندگان نقدینگی و خدمات تخصصیِ بیشتر را در سطحی بالاتر از معاملات معمولی فراهم کند. ارز دیجیتال ALPHA به عنوان توکن بومی پروژه های وابسته به آلفا فاینانس به دنیای کریپتوکارنسی عرضه شده است. 

پروژه و رمز ارز ALPHA  در حوزه DeFi در حال پیشروی هستند

 

2- Aave یکی از برترین پروژه های متن بازِ حوزه دیفای

Aave پروژه ای است که به عنوان یک ستون استوار در فعال سازی برنامه های حوزه دیفای فعالیت می کند. این پروژه در سال 2017 شروع به کار کرد و همچنان در مسیر موفقیت قرار دارد. Aave یک استخر نقدینگی منبع باز و مبتنی بر بلاک چین اتریوم برای توکن‌های DeFi فراهم کرده است. پروژه Aave، در یک نگاه، به کاربران اجازه می دهد تا بیش از 20 دارایی رمزنگاری مختلف را در اکوسیستم DeFi معامله کنند. از جمله طیف گسترده ای از استیبل کوین ها و سایر ارزهای دیجیتال.

در فضای پر رقابت امور مالی غیر متمرکز، Aave همچنان به عنوان یک بازارساز شایسته جایگاه خود را حفظ کرده است. پروتکل Aave به کاربران کمک می کند کسب سود کنند و دارایی ها را به روشی غیر متمرکز قرض بگیرند. برای کسب و کارها و مشتریان علاقه مند به کشت سود، فعالیت در استخرهای نقدینگی و سهامداری در بازار کریپتو بسیار ایده آل است.

 

3- InsurAce پروژه ای برای حفاظت از امور مالی غیر متمرکز

دنیای امور مالی غیر متمرکز هم از نظر پایگاه کاربران و هم از نظر مقدار پول سرمایه‌گذاری شده در آن به سرعت در حال توسعه است. شرکت ها و کاربران، ارزها و دارایی‌های مختلف خود را به دنیای دیفای آورده و در آن سرمایه گذاری کرده اند. در این وضعیت یک پلت فرم بیمه غیرمتمرکز به نام InsurAce در حال تبدیل شدن به یک گزینه پرطرفدارتر است. این پلتفرم، حفاظت بیشتری در هنگام معامله در صرافی های غیرمتمرکز ایجاد می کند. 

InsurAce یکی از پروژه های موفق در امور مالی غیر متمرکز است

این پروژه یکی از امیدوارکننده ترین پروژه‌ها در حوزه دیفای است و بر اساس دو شبکه محبوب بایننس اسمارت چین و اتریوم فعالیت دارد. شرکت InsurAce قبلاً از طرف شرکت‌های بزرگی مانند Defiance Capital و Huobi Labs، حمایت و پشتیبانی شده است. این حمایت‌ها به این شرکت بیمه، امکان داد کارهای بیشتری برای کاربران خود انجام دهند. 
پلتفرم InsurAce محصولات و سرمایه‌گذاری‌های حوزه DeFi را ایمن تر نگه می دارد و ریسک‌های مبادلات و آسیب‌پذیری‌های قراردادهای هوشمند را پوشش می دهد. روز به روز DeFi به بخش جدی تری از زندگی تجاری و شخصی انسان تبدیل می شود. بنابراین شرکت‌هایی مانند InsurAce می‌توانند مانند آنچه در امور مالی سنتی وجود دارد در حوزه دیفای نیز خلاهای امنیتی را پر کنند. 

 

4- Terra Luna یک پروژه دیفای برای مبادلات غیر متمرکز بین المللی

تجارت فرامرزی یکی از بزرگترین حوزه هایی است که پروژه های حوزه DeFi به دنبال بهبود آن هستند. همانطور که می‌دانید، ارزهای فیات از ثبات و سهولت دسترسی بالایی برخوردار هستند. اما استفاده از آنها به قیمت افزایش پیچیدگی هایی است که یک کاربر معمولی ممکن است در طول تجارت بین‌المللی تجربه کند. 
پروژه Terra Luna با شبکه قرارداد هوشمند خود که Terra نام دارد این مشکل را برطرف می کند. این پروژه، ارز دیجیتال لونا را دارد که یک استیبل کوین است. Terra Luna به واسطه لونا به کاربران امکان می‌دهد تا تراکنش‌ها و معاملات خود را به صورت بین المللی و به راحتی انجام دهند. 

پروژه های موفق حوزه دیفای، متعدد هستند 

5- پولکادات پروژه ای از حوزه دیفای که قراردادهای هوشمند را به هم نزدیک می کند. 

پولکادات نیز در امور مالی غیر متمرکز جایگاه ویژه ای دارد. این پروژه به دلیل احساس نیاز به استانداردسازی در زنجیره‌های بلوکی مختلف، قراردادهای هوشمند و پروتکل‌های DeFi متولد شد. در قراردادهای مالی، ناکارآمدی و ناتوانی در دسترسی به اطلاعات دفترهای مالی، خطر بزرگتری برای حذف دفترهای مربوطه است. پولکادات یک راه حل امیدوار کننده برای این موضوع است. پولکادات یک «زنجیرۀ رله» را فراهم می کند که می تواند داده ها و اطلاعات را به طور ایمن از سایر پلتفرم ها منتقل کند. علاوه بر این، پتانسیل پشتیبانی از شبکه های چند زنجیره ای را نیز دارد. پولکادات به منطقه ای بیطرف برای اطمینان شرکای تجاری و شبکه های بلاک چین، تبدیل شده است.

کلام آخر

امور مالی غیر متمرکز مانند سایر فضاهای در حال گسترش بلاک چین به صورت مدام در حال جذب کاربران بیشتر است. افراد می‌توانند و می‌خواهند از DeFi برای پرداخت‌های فوری، یافتن وام های کریپتو با نرخ بهره ایده‌آل و موارد دیگر استفاده کنند. تنها انتظاری که اکثر صاحب نظران از حوزه دیفای دارند، رشد بیشتر است. بنابراین هر یک از ما باید بهتر و بیشتر پروژه ها و توکن های حوزه دیفای را بشناسیم. با این کار می توانیم در زمان درست در آنها سرمایه گذاری یا از آنها برای اهداف شخصی خود استفاده کنیم.

 

بیشتر بخوانید: وام کریپتو چیست؟ مزایا و معایب وام ارز دیجیتال

 

امتیاز دهید : (83)
  • پروژه‌های امور مالی غیر متمرکز(DeFi)
  • دفی چیست
  • معروف ترین پروژه های دفی
  • مهم ترین پروژه های دیفای
  • تعریف امور مالی غیر متمرکز
  • مهمترین پروژه های فعال در حوزه DeFi
  • بهترین پروژه ها در بخش امور مالی غیر متمرکز
  • پروژه Alpha Finance چیست
  • آلفا فاینانس
  • ارز دیجیتال ALPHA
  • دنیای کریپتوکارنسی
  • برترین پروژه های متن بازِ حوزه دیفای
  • بلاک چین اتریوم
  • پلتفرم InsurAce
  • پروژه های شبکه بایننس اسمارت چین
  • تجارت فرامرزی در دیفای
  • دارایی‌های رمزنگاری در دیفای

مطالب مرتبط

Relevent Posts

آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن
  • آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن

  • ایا الت سیزن یک فرصت درآمدی مناسب برای سرمایه گذاران است یا یک تله سرمایه گذاری؟ در این مقاله راجع به تعریف الت سیزن و میزایا و ...
مشاهده مطلب
به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری
  • به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری

  • در این مقاله با شایع ترین و بهترین اندیکاتورهایی که تحلیل گران برای تحلیل های خود استفاده میکنند، آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب
روش های افزایش امنیت کیف پول(ولت) های ارز دیجیتال
  • روش های افزایش امنیت کیف پول(ولت) های ارز دیجیتال

  • اگر به دنبال راهکارهای مفید جهت افزایش امنیت کیف پول های ارز دیجیتال ِخود هستید، این مطلب برای شما نوشته شده ...
مشاهده مطلب