درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

اموزش نحوه ساخت NFT و تولید محتوا در فرایند ساخت NFT بصورت رایگان

مریم اسدی
1402/05/25
توکن غیر مثلی - NFT

در این مطلب قصد داریم به آموزش ساخت ان اف تی رایگان، انتخاب پلتفرم و نحوه ایجاد محتوا برای آن بپردازیم.

اموزش نحوه ساخت NFT و تولید محتوا در فرایند ساخت NFT بصورت رایگان  | سیبنال

 

ان اف تی(NFT) یا توکن غیرقابل معامله (Non-Fungible Token) یک نوع توکن ارز دیجیتال است که هر واحد آن منحصر به فرد و غیر قابل جایگزینی است. به عبارت دیگر، هر ان اف تی یک کد منحصر به فرد دارد که اطلاعات مربوط به آن را ذخیره می‌کند و نمی‌توان آن را با توکن دیگری عوض کرد. برای مثال، مالکیت یک تابلوی نقاشی یا یک ویدیو یا بازی می‌تواند به صورت ان اف تی در بلاک‌چین ثبت شود. اما چگونه می‌توان ان اف تی ساخت؟ در این پست به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با استفاده از برنامه‌های رایگان و قابل دسترس، می‌توانید ان اف تی(NFT) خود را بسازید و به فروش برسانید. برای این کار نیاز به دانش برنامه‌نویسی یا هنر خاصی ندارید، فقط کافی است خلاق و علاقه‌مند به دنیای دیجیتال باشید.

 

اموزش ساخت ان اف تی رایگان

مرحله اول: انتخاب پلتفرم برای ساخت ان اف تی(NFT) رایگان

برای ساخت ان اف تی(NFT) رایگان، باید یک پلتفرم انتخاب کنید که بتوانید در آن توکن خود را منتشر کنید. پلتفرم‌های مختلف، قابلیت‌ها و شرایط مختلفی دارند، بنابراین باید با توجه به نوع و محتوای ان اف تی خود، پلتفرم مناسب را پیدا کنید. بعضی از پلتفرم‌ها فقط برای نوع خاصی از ان اف تی‌ها طراحی شده‌اند، مثلاً برای عکس، صدا، ویدیو یا بازی. بعضی دیگر برای همه نوع ان اف تی قابل دسترس هستند و شما می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید در آن منتشر کنید. برخی از پلتفرم‌های معروف و رایگان برای ساخت ان اف تی(NFT) رایگان عبارتند از:

1- OpenSea:

یک بازار بزرگ و جامع برای خرید و فروش همه نوع ان اف تی است. شما می‌توانید در آن حساب کاربری بسازید و کالکشن خود را درست کنید. سپس می‌توانید فایل‌های مورد نظر خود را در آن‌ها آپلود کنید. شما می‌توانید قیمت ثابت یا حراج بگذارید و در صورت فروش، درصد کمیسیون پلتفرم را پرداخت کنید. برای استفاده از این پلتفرم، باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید که با بلاکچین اتریوم سازگار باشد، مثل MetaMask یا Coinbase Wallet.

 

بیشتر بخوانید: نحوه خرید یا فروش NFT در صرافی OpenSea

 

2- Rarible:

یک پلتفرم دیگر برای خرید و فروش ان اف تی است که بر روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کند. شما می‌توانید در آن حساب کاربری بسازید و فایل‌های خود را به صورت تکی یا چندتایی آپلود کنید. شما می‌توانید قیمت ثابت یا حراج بگذارید و در صورت فروش، درصد کمیسیون پلتفرم را پرداخت کنید. همچنین شما می‌توانید با خرید و فروش ان اف تی در این پلتفرم، توکن RARI کسب کنید که یک توکن حاکمیتی است و به شما امکان مشارکت در تصمیم‌گیری‌های پلتفرم را می‌دهد. برای استفاده از این پلتفرم نیز باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید که با بلاک‌چین اتریوم سازگار باشد، مثل MetaMask یا Coinbase Wallet.

انتخاب پلتفرم برای ساخت ان اف تی رایگان

3- Mintable:

یک پلتفرم دیگر برای خرید و فروش ان اف تی است که بر روی بلاک‌چین اتریوم و زیلیکا کار می‌کند. شما می‌توانید در آن حساب کاربری بسازید و فایل‌های خود را به صورت تکی یا چندتایی آپلود کنید. شما می‌توانید قیمت ثابت یا حراج بگذارید و در صورت فروش، درصد کمیسیون پلتفرم را پرداخت کنید. همچنین شما می‌توانید از قابلیت Gasless Minting استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد بدون پرداخت هزینه‌های شبکه، ان اف تی خود را منتشر کنید. باز هم برای استفاده از این پلتفرم، باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید که با بلاک‌چین اتریوم سازگار باشد.

مرحله دوم: ایجاد محتوا در فرایند ساخت ان اف تی(NFT) رایگان

در فرایند ساخت ان اف تی رایگان، بعد از انتخاب پلتفرم، باید محتوای خود را بسازید. شما می‌توانید هر چیزی را که دوست دارید به صورت ان اف تی(NFT) منتشر کنید. برای ساخت محتوای خود، شما نیاز به دانش برنامه‌نویسی یا هنر خاصی ندارید، فقط کافی است خلاق و علاقه‌مند به دنیای دیجیتال باشید. البته اگر دانش و تجربه خود را در این زمینه‌ها افزایش دهید، محتوای شما می‌تواند بهتر و جذاب‌تر شود. در این پست، ما به شما چند نمونه از نرم‌افزار‌های رایگان و قابل دسترس برای ساخت محتوای دلخواه خود معرفی می‌کنیم:

ایجاد محتوا در فرایند ساخت ان اف تی رایگان

  • Canva: یک نرم‌افزار آنلاین برای طراحی گرافیک است که شما می‌توانید در آن با استفاده از قالب‌های آماده یا سفارشی، عکس، لوگو، پوستر، کارت ویزیت، اینفوگرافیک و غیره بسازید. شما می‌توانید از ابزارهای ویرایش تصویر، فونت‌ها، رنگ‌ها، شکل‌ها، آیکون‌ها و عناصر دیگر استفاده کنید تا طرح خود را زیبا و حرفه‌ای کنید. شما می‌توانید طرح خود را با فرمت PNG یا JPEG ذخیره کنید و به صورت ان اف تی منتشر کنید.
  • Audacity: یک نرم‌افزار رایگان برای ویرایش صدا است که شما می‌توانید با استفاده از آن، صدای خود را ضبط کنید یا از فایل‌های صوتی موجود استفاده کنید. شما می‌توانید از ابزار‌های برش، چسباندن، میکس، فیلتر، افکت و غیره استفاده کنید تا صدای خود را به دلخواه تغییر دهید. شما می‌توانید صدای خود را با فرمت MP3 یا WAV ذخیره کنید و به صورت ان اف تی منتشر کنید.
  • Kapwing: یک نرم افزار آنلاین برای ویرایش ویدیو است که شما می‌توانید با استفاده از آن، ویدیو یا فایل GIF خود را بسازید یا از فایل‌های ویدیویی موجود استفاده کنید. شما می‌توانید از ابزارهای برش، چسباندن، تنظیم سرعت، زیرنویس، موسیقی، استیکر و غیره استفاده کنید تا ویدیو خود را به دلخواه خود تغییر دهید. شما می‌توانید ویدیو خود را با فرمت MP4 یا GIF ذخیره کنید و به صورت NFT منتشر کنید.
  • Scratch: یک نرم افزار رایگان برای ساخت بازی است که شما می‌توانید با استفاده از آن، بازی‌های ساده یا پیچیده خود را بسازید. شما می‌توانید از اتصال ماژول‌های برنامه نویسی استفاده کنید تا منطق بازی خود را بسازید. شما می‌توانید از شخصیت‌ها، پس‌زمینه‌ها، صداها و عناصر دیگر استفاده کنید تا بازی خود را جذاب و سرگرم‌کننده کنید. شما می‌توانید بازی خود را در پلتفرم Scratch به اشتراک بگذارید و به صورت ان اف تی(NFT) منتشر کنید.

محتواسازی در ساخت ان اف تی رایگان

کلام آخر

در این پست، به شما آموزش دادیم که چگونه از پلتفرم‌های رایگان و قابل دسترس، می‌توانید برای ساخت ان اف تی رایگان استفاده کنید. ان اف تی‌ها فرصت‌های جدیدی را برای خلق و ابراز هنر و خلاقیت در دنیای دیجیتال فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با ساخت ان اف تی رایگان، مالکیت و اعتبار خود را در بلاک‌چین ثبت کنید و درآمدزایی کنید. سیبنال با آرزوی اینکه این آموزش برای شما سودمند بوده باشد، امیدوار است توانایی‌های خود در زمینه ان اف تی را به کار برده و دنیای دیجیتال را به شکلی زیبا و خیره‌کننده‌تر ترسیم کنید.

امتیاز دهید : (68)
  • نحوه ساخت توکن غیرقابل معامله
  • اموزش ساخت NFT
  • ساخت NFT بصورت رایگان
  • ساخت NFT و تولیدمحتوا در فرایند ساخت NFT
  • ساخت ان اف تی رایگان
  • ساخت ان اف تی(NFT) رایگان

مطالب مرتبط

Relevent Posts

6 روش تشخیص nft جعلی از واقعی
  • 6 روش تشخیص nft جعلی از واقعی

  • برای کسانی که قصد دارند وارد بازار nft شوند، روش های تشخیص nft جعلی از واقعی را نوشته‌ایم تا به آنها کمک کنیم از تله کلاهبرداران ...
مشاهده مطلب
معرفی 5 وبسایت برتر جهت ساخت توکن رایگان ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین
  • معرفی 5 وبسایت برتر جهت ساخت توکن رایگان ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین

  • ایجاد توکن ارز دیجیتال با یک قرارداد هوشمند انجام می شود. برخی از وب سایت ها اجازه می دهند تا ساخت توکن ارز دیجیتال خود را به ...
مشاهده مطلب
معرفی 5 مورد از بهترین توکن های هواداری(fan token)  در بازار ارز دیجیتال
  • معرفی 5 مورد از بهترین توکن های هواداری(fan token) در بازار ارز دیجیتال

  • توکن های هواداری فوتبال، فرصتی برای هواداران برای مشارکت بیشتر در باشگاه‌های مورد علاقه خود هستند. برای آشنایی با این فناوری و ...
مشاهده مطلب