درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

آموزش سرمایه گذاری در بازار مالی مسکن

محمد نوروزی
1400/10/07
آموزش

سرمایه گذاری در بازار مالی مسکن، یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت ولی پر بازده است اکثر افراد موفق در این زمینه به ثروت های بزرگی دست یافته اند و سرمایه در این بازار به نسبت رضایت بخشی رشد خواهد کرد به شرطی که افراد، یک سری نکات موثر بر میزان موفقیت سرمایه گذاری ها را رعایت کنند در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

آموزش سرمایه گذاری در بازار مالی مسکن   | سیبنال

سرمایه گذاری در بازار مالی مسکن و املاک، جزو سرمایه گذاری‌های بلند مدت و غالبا موفقیت آمیز است که از گذشته های دور در بین جوامع مختلف رایج بوده است. با توجه به پتانسیل بالایی که این نوع سرمایه‌گذاری دارد موفقیت در آن می‌تواند موجب خلق ثروت‌های بزرگ شود به نوعی که اکثر ثروتمندان جوامع مختلف، جزو مالکان هستند پس ورود به این عرصه می‌تواند سبب تغییرات بزرگ در میزان دارایی افراد و حتی نسل های بعدی آنها شود.

سرمایه گذاری های موفق در بازار مالی سمت می‌تواند موجب خلق ثروت‌های بزرگ شود

 با وجود تمام سود آوری های بازار مسکن، مانند دیگر عرصه های سرمایه گذاری افرادی که در خرید مسکن متضرر می‌شوند نیز کم نیستند و حتی گاها دیده می‌شود که برخی از افراد در بازار مالی مسکن، ضررهای سنگینی را متحمل می‌شوند پس ورود به این عرصه نیاز به رعایت یک سری از اصول و نکات مهم دارد که به نوعی اصول آموزشی سرمایه گذاری در املاک محسوب می‌شوند و تعدادی از مهمترین این موارد به شرح زیر هستند: 

خرید و فروش در قیمت های واقعی  

ارزش دارایی ها در بازار مالی مسکن نسبت به دیگر عرصه ها بسیار بالاتر است پس هم در بحث فروش و هم در خرید املاک، باید کاملا بر قیمت ها اشراف داشته باشید و بعد تصمیم به معامله بگیرید یعنی اصطلاحا با چشم باز معامله کنید تا یک ملک را خیلی گران نخرید و یا املاک خود را ارزان نفروشید.

 رایج ترین نوع زیان در بازار مالی مسکن، معامله کردنِ یک دارایی در قیمت های زیان بار است و  به دلیل اینکه  بازار مسکن یک سیستم قیمت‌گذاری و مظنه گیری مشخص و مصوب ندارد آگاهی از قیمت واقعی املاک، کمی دشوار به نظر می‌رسد ولی می‌توان با پرس و جو و بررسی دقیق قیمت مسکن در مناطق مجاور به یک تخمین نزدیک و رضایت بخش رسید.

قبل از سرمایه گذاری در مسکن باید از درست و واقعی بودن قیمت ها مطمئن شوید

آگاهی از جوانب قانونی و حقوقی سرمایه گذاری ها 

یکی دیگر از دلایل زیان در بازار مالی مسکن، گرفتار شدن در مشکلات قانونی است به عنوان مثال، وجود مشکل در صحت اسناد مالکیت، اشتباه بودن متراژ، عوارض و مالیات های مرتبط با ملک و موارد مشابه می‌توانند برای یک خریدار ناآگاه، مشکلات جدی ایجاد کنند و او را درگیر پروسه های طولانی مدت قضایی و قانونی کنند پس باید قبل از خرید هر گونه ملک، مطمئن شوید که هیچ نوع مشکل قانونی و مالکیتی نداشته باشد زیرا همان طور که گفته شد وجود این موارد می تواند کل سرمایه شما را به خطر بیندازد و حتی از بین ببرد. 

 

توجه به بلند مدت بودن سرمایه گذاری در بازار مالی مسکن

سرمایه گذاری در بازار مالی مسکن یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت است پس در صورتی که به زودی به پول خود نیاز خواهید داشت بهتر است از خرید ملک صرف نظر کنید زیرا علی رغم تمام محاسن بازار مسکن، این بازار یک سری معایب نیز دارد و یکی از آنها دشواری در نقد‌شوندگی دارایی‌هاست به گونه ای که فروش یک ملک خاص ممکن است ماه ها زمان لازم داشته باشد و تا مدت ها خریدار مناسب یافت نشود که قیمت مطلوب شما را پرداخت کند. 

 پس اگر به زودی به پول خود نیاز خواهید داشت یا پول شما ، نوعی وام و بدهی به شخص یا نهادی خاص است که باید آن را بازپس دهید ممکن است خرید ملک، تبدیل به یک تصمیم زیان بار شود و مجبور به فروش آن در قیمت های بسیار پایین تر از قیمت واقعی شوید پس بهتر است قبل از ورود به سرمایه گذاری در املاک، میزان تناسب شرایط مالی خود را با یک سرمایه گذاری بلند مدت بسنجید.

سرمایه گذاری در املاک، نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است

یک نوع دیگر از زیان در سرمایه گذاری مسکن، فروش زودهنگام و قبل از به سودآوری رسیدن است مثلا فرد، زمانی ملک خود را می‌فروشد که بعد از مدتی کوتاهی از فروش، با چند برابر قیمت هم نمی‌تواند دوباره آن ملک خاص را خریداری کند و عملا بخش زیادی از سود احتمالی خود را از دست می‌دهد. 

بیشتر بخوانید: سرمایه‌ گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت کدام مناسب تر است

سخن پایانی 

در مورد خرید و فروش و سرمایه گذاری در بازار مالی املاک، اکثر مشکلات در اثر اعتماد به افراد یا مراکز خرید و فروش غیر قابل اعتماد ایجاد می شود پی در قدم اول باید به شخص یا اشخاصی که طرف معامله شما هستند کاملا اطمینان داشته باشید و از صحت همه جانبۀ معاملات انجام شده مطمئن شوید.

 مورد دیگر توجه به عامل زمان در سرمایه گذاری‌های املاک دارد و فرد باید بداند که در مدت مشخص می‌تواند از عهده پرداخت مبلغی خاص بر بیاید یا اینکه هزینه های دارایی جدید تا چه اندازه برای فرد، قابل تحمل است و آیا در رکود و مواقع افت قیمت می‌تواند دارایی خود را برای دوره سودآور آینده نگه دارد پس به طور کلی مؤلفه‌های مالی زیادی وجود دارند که اشخاص، قبل از ورود به بازار مالی مسکن باید همه آنها را با دقت، ارزیابی و آنالیز کنند. 

موفقیت در معاملات املاک در گرو قابل اعتماد بودنِ طرف معامله است

 

امتیاز دهید : (3)
  • بازار مسکن
  • سرمایه گذاری در مسکن چگونه است
  • آموزش سرمایه گذاری در مسکن
  • سرمایه گذاری در املاک
  • سرمایه گذاری بلند مدت

مطالب مرتبط

Relevent Posts

انواع صندوق های قابل معامله (ETF) برای علاقه مندان به فرصت های سرمایه گذاری
  • انواع صندوق های قابل معامله (ETF) برای علاقه مندان به فرصت های سرمایه گذاری

  • در این مقاله با انواع ای تی اف(ETF) به صورت کامل آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب
صفر تا صد ساخت حساب در بروکر آلپاری
  • صفر تا صد ساخت حساب در بروکر آلپاری

  • در این مقاله با انواع حساب و نحوه باز کردن حساب در بروکر آلپاری آشنا خواهیم ...
مشاهده مطلب
طلای آب شده و درآمدزایی از طریق معاملات طلای آب شده
  • طلای آب شده و درآمدزایی از طریق معاملات طلای آب شده

  • در این مقاله راجع به معامله طلای آب شده ، سودآوری از طریق خرید و فروش طلای آب شده و مزایای سرمایه گذاری روی طلای آب شده توضیحات ...
مشاهده مطلب