درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

آموزش سرمایه گذاری و کسب درآمد از بازار مالی طلا

جواد حقیقت
1400/06/20
آموزش

بازار مالی طلا یکی از زمینه‌هایی است که هم در ایران و هم در مقیاس جهانی، ظرفیت سوددهی خوبی دارد و حتی افراد می‌توانند خرید و فروش و سرمایه گذاری در طلا را به عنوان یک شغل در نظر بگیرند که در صورت حرفه ای شدن در آن، یک شغل و فعالیت پردرآمد و عالی خواهد بود در این نوشته به انواع روش های کسب درآمد و معامله طلا پرداخته خواهد شد.

آموزش سرمایه گذاری و کسب درآمد از بازار مالی طلا | سیبنال

طلا یک دارایی امن و ارزشمند است که معامله آن از گذشته های دور در بین جوامع مختلف رایج بوده است و امروزه نیز بیش از هر زمان دیگری بازار مالی طلا داغ است زیرا در عصر جدید به واسطه اینترنت و فضای آنلاین، علاوه بر روش های سنتیِ خرید و فروشِ طلا، چندین راه جدید برای کسب درآمد از بازار مالی طلا بر روی افراد عادی جامعه گشوده شده است که در گذشته و حتی تا چند سال اخیر وجود نداشتند پس به نوعی می‌توان گفت که بازار مالی طلا بسیار وسیع تر از سابق شده و روش های سرمایه گذاری و ورود به معاملات طلا متنوع شده اند.

آموزش سرمایه گذاری و کسب درآمد از بازار مالی طلا

سرمایه گذاری در طلا یک روش رایج برای حفظ ارزش دارایی ها در طولانی مدت است

 

افراد، با خرید طلا، پول و دارایی خود را از گزند تورم مصون نگه می‌دارند و ارزش دارایی های آنها اگر به طلا تبدیل شود با گذر زمان، در اثر کاهش ارزش پول ملی و تورم کاهش نمی یابد و حتی بسته به قیمت طلا و عرضه و تقاضای آن، ممکن است چندین برابر هم رشد کند.

روش های معامله و سرمایه گذاری در طلا همان طور که گفتیم متنوع هستند و به طور کلی به موارد زیر طبقه بندی می‌شوند:  

1- خرید فیزیکی طلا؛ روشی قدیمی که هنوز رواج دارد

- زیورآلات و انواع سکه ها

طلا به شکل های مختلف در بازار های سنتیِ آن عرضه می‌شود مثلا اگر سری به بازار طلافروشان در شهر های مختلف بزنید علاوه بر امکان خرید انواع زیورآلات ساخته شده از طلا می‌توانید اشکال دیگری از طلا مانند سکه، نیم سکه یا ربع سکه بهار آزادی یا لیره های پهلوی را خریداری کنید و این کار نوعی سرمایه گذاری خواهد بود.

- طلای آبشده

شکل دیگری از طلای فیزیکی که برای سرمایه گذاری بسیار پر طرفدار است طلای آبشده است این نوع طلا از ذوب طلاهای قدیمی‌تر بدست می‌آید و به دلیل اینکه هزینه ساخت، مالیات و اصطلاحا اجرت خرید و فروش ندارد برای سرمایه گذاری، بسیار پرطرفدار است و حتی نسبت به دیگر انواع طلای فیزیکی، برای معامله روزانه و خرید و فروش لحظه ای نیز بسیار مناسب تر و به صرفه تر است.


طلای آبشده

طلای آبشده، شکلی از طلای فیزیکی است که برای سرمایه گذاری و معاملات طلا ایده آل تر است

 

در بازار خرید و فروش فیزیکی طلا یک سری اصطلاحات وجود دارد که یک شخص تازه کار هم که قصد ورود به این بازار را دارد باید این اصطلاحات را یاد بگیرد مثلا اصطلاح «عیار طلا» که همان درصد خلوص طلاست؛ عیار طلا در خرید طلای آبشده مشخص نیست زیرا طلای آبشده از ذوب طلاهای با عیار مختلف بدست می آید ولی شکل نهایی طلای آبشده به صورت قالب‌هایی است که معمولا روی هر کدام یک کد، نوشته شده است. این کدِ خاص اگر به متخصصان ری‌گیری که در اکثر شهرها وجود دارند گفته شود عیار آن طلای آبشده را به فرد خریدار می‌گویند و فرد می‌تواند از بابت قیمتی که برای طلای آبشده می‌پردازد مطمئن باشد.

انواع معاملات طلای فیزیکی

•  خرید نقدی

خرید نقدی در بازار مالی طلای سنتی به این صورت است که کل پول طلا، پرداخت شده و حجم طلای خریداری شده از فروشنده دریافت می‌شود و بعدها در میان مدت یا کوتاه مدت می‌توان آن را فروخت و از این سرمایه گذاری سود کرد.

•  معاملات کاغذی یا تعهدی

معاملات کاغذیِ طلا که اسامی دیگری نیز همچون معاملات فردایی یا تعهدی طلا دارد، بیشتر در بین افرادِ معامله گر بازار طلافروشان رواج دارد و نه مردم عادی. این نوع معاملات در واقع شبیه به موضوع اهرم در معاملات فارکس امروزی است یعنی فرد یک مبلغ از پول را به عنوان بیعانه نزد طلافروش، قرار می‌دهد و مثل بازار فارکس حجم بالایی از طلا را به صورت استقراضی خریداری می‌کند این حجم از طلا نزد خود طلافروش باقی می‌ماند ولی طلافروش متعهد می‌شود در صورت بالا رفتن قیمت طلا به نسبت حجم خریداری شده، سود به مبلغ بیعانۀ فرد، تعلق بگیرد و در صورت افت قیمت نیز به همان نسبت پول از بیعانه فرد کسر خواهد شد.


انواع معاملات طلای فیزیکی

معاملات طلا به صورت فردایی، یک شیوه از معاملات طلاست که مخالفان و موافقان زیادی دارد

2- معاملات آنلاین طلا

معاملات آنلاین طلا بیشتر شبیه معاملات بورس است این نوع معاملات، هم در بازار بورس داخلی ایران و هم در سطح بین المللی رواج زیادی دارد.

- خرید طلا در بورس ایران

در این روش، ابتدا تنها کافیست در یک کارگزاری معتبر داخلی ثبت نام و کد بورسی دریافت کنید سپس با کامپیوتر شخصی، تبلت یا گوشی هوشمند و از طریق اپ آن کارگزاری می‌توانید در صندوق های سرمایه گذاری با پشتوانه طلا شرکت کنید یا از بورسِ کالای ایران طلای فیزیکی به صورت شمش سفارش دهید.  

- خرید طلای اسپات از راه بازار سهام بین المللی

 در این روش باید سرمایه اولیه خود را به صورت دلاری به یک صرافی خرید طلای اسپات در خارج از کشور واریز کنید و از طریق اینترنت و پلتفرم های رایجِ اینگونه معاملات، اقدام به خرید و فروش طلا در بازار جهانی کنید.

- خرید و فروش استقراضی طلا در بازار فارکس

در این روش، به یکی از بروکرهای فارکس که به زبان فارسی و برای ایرانیان داخل کشور، خدمات می‌دهند اعتماد می‌کنید و می‌توانید به روش های مختلف به این کارگزاری ها پول واریز کنید سپس در پلتفرم های مختلفی همچون متاتریدر یا سی تریدر اقدام به خرید و فروش استقراضی طلا در برابر ارزهای فیات کنید که البته این نوع خرید و فروش نوعی سرمایه گذاری نیست بلکه نوسانگیری محسوب می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: تاثیر اقتصاد جهانی بر قیمت طلا چگونه است

 

سایر روش های فعالیت آنلاین در بازار مالی طلا

به روش‌های مختلف دیگری همچون معامله آتی طلا با بانک های خارجی یا خرید استیبل کوین‌های طلا مانند Paxos Gold و Tether Gold از صرافی های ارز دیجیتال نیز می‌توان در طلا سرمایه گذاری کرد.


طلای دیجیتال

خرید استیبل کوین‌های طلا یک نوع سرمایه گذاری در طلا محسوب می‌شود

 

 

امتیاز دهید : (184)
  • معاملات طلا
  • سرمایه گذاری در طلا
  • بازار مالی طلا
  • آموزش سرمایه گذاری در طلا
  • نحوه سرمایه گذاری در فلزات گرانبها
  • خرید و فروش استقراضی طلا
  • خرید طلا در بورس ایران
  • نحوه خرید طلای دیجیتال
  • متخصصان ری‌گیری

مطالب مرتبط

Relevent Posts

انواع صندوق های قابل معامله (ETF) برای علاقه مندان به فرصت های سرمایه گذاری
  • انواع صندوق های قابل معامله (ETF) برای علاقه مندان به فرصت های سرمایه گذاری

  • در این مقاله با انواع ای تی اف(ETF) به صورت کامل آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب
صفر تا صد ساخت حساب در بروکر آلپاری
  • صفر تا صد ساخت حساب در بروکر آلپاری

  • در این مقاله با انواع حساب و نحوه باز کردن حساب در بروکر آلپاری آشنا خواهیم ...
مشاهده مطلب
طلای آب شده و درآمدزایی از طریق معاملات طلای آب شده
  • طلای آب شده و درآمدزایی از طریق معاملات طلای آب شده

  • در این مقاله راجع به معامله طلای آب شده ، سودآوری از طریق خرید و فروش طلای آب شده و مزایای سرمایه گذاری روی طلای آب شده توضیحات ...
مشاهده مطلب