درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

روش های افزایش امنیت کیف پول(ولت) های ارز دیجیتال

محدثه احمدی نژاد
1402/10/10
ارزهای دیجیتال

اگر به دنبال راهکارهای مفید جهت افزایش امنیت کیف پول های ارز دیجیتال ِخود هستید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

روش های افزایش امنیت کیف پول(ولت) های ارز دیجیتال | سیبنال

آیا به دنبال راه‌هایی جهت افزایش امنیت کیف پول های ارز دیجیتال هستید؟ از کریپتوکارنسی‌ها برای انجام پرداخت‌ها، سرمایه گذاری‌ها و نقل و انتقالات دیجیتال استفاده می‌شود. این ارز‌ها نیازی به بانک یا هیچ شرکت مالی دیگری برای تایید شدن ندارند. آنها در یک کیف پول که اصطلاحا وَلت (Wallet) خوانده می‌شوند ذخیره شده و تراکنش‌ها در دفتر کل یا (Public Ledger) ثبت می‌شوند.

هرچقدر یک کیف پول با امنیت بالا طراحی شده باشد، باز هم هکر‌ها می‌توانند از غفلت مالک استفاده کرده و آن را هک کنند. اگر کلید خصوصی کیف پول گم شود یا به دست شخص دیگری بیفتد، دسترسی به ارزهای دیجیتال غیر ممکن خواهد شد. البته ما در این مطلب سیبنال به دنبال ترساندنِ شما نیستیم، بلکه تلاش میکنیم دانش و آگاهی‌تان را ارتقا دهیم تا کمک کنیم سرمایه گذاری امن‌تری را تجربه کنید.

کیف پول ارز دیجیتال

کلاهبرداری ارز دیجیتال

از آنجایی که کریپتوکارنسی‌ها روز به روز میان مردم محبوب‌تر می‌شوند، هکر‌های زیادی برای هک کیف پول‌ها و تخلیه کامل رمز ارز‌ها اقدام می‌کنند. تراکنش‌هایی که در یک دفتر کل غیرمتمرکز ثبت می‌شوند، همواره توسط هکرها تهدید می‌شوند. هکرهای ارز دیجیتال در سال 2022 حدود 3.8 میلیارد دلار سرمایه را به سرقت برده‌اند. پروتکل‌های DeFi بزرگترین قربانیان (82.1%) این هک‌ها بودند. هکر‌ها از تاکتیک‌های مختلفی برای به سرقت بُردن رمز ارزها استفاده می‌کنند. از جمله این تاکتیک‌ها می‌توان به شکستن رمز عبور، فیشینگ، حملات باج افزارها، دزدیدن کلید خصوصی، مسدود کردن تراکنش‌ها از طریقِ node‌ها، هک کردن پلتفرم‌های تبادل رمز ارز و ... اشاره کرد.

نکات کلیدی برای محافظت از کیف پول ارز دیجیتال.

۶ تکنیک مهم برای افزایش امنیت کیف پول های ارز دیجیتال

برای افزایش امنیت کیف پول های ارز دیجیتال می‌توانید از تکنیک‌های آزمایش شده‌ی زیر استفاده کنید.

۱. از کیف پول‌های متنوع امن و به خصوص کیف پول سرد استفاده کنید

برای افزایش امنیت کیف پول های ارز دیجیتال، حتما موجودی خود را در کیف پول‌های مختلف پخش کنید. این کار کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکل یا خطرات امنیتی، تمامی موجودی و آنچه در اختیار دارید از طریق یک کیف پول از دست نرود. به علاوه اینکه استفاده از کیف پول‌های سرد مانند کیف پول‌های سخت افزاری (آفلاین) به دلیل عدم اتصال به اینترنت به شما کمک می‌کند تا مطمئن باشید ارز‌های دیجیتال تان به خطر نمی‌افتند.

۲. از کیف پول‌تان بک آپ (نسخه پشتیبان) تهیه کنید

برای افزایش امنیت کیف پول های ارز دیجیتال، حتما به فکر تهیه بک آپ یا پشتیبان باشید. این کار به شما کمک می‌کند از خطاهای انسانی دور بمانید و در صورت پیشامد مشکل برای برنامه، همچنان به محتوای ولت خود دسترسی داشته باشید. در صورت بروز مشکلات خاص یا شرایط ویژه می‌توانید از پشتیبانِ ولت تان استفاده کنید. 

حتما از کل کیف پول و کلید خصوصی تان نسخه پشتیبان تهیه کنید. نسخه مورد نظر را رمز گذاری کنید تا از نفوذ هکرها به آن جلوگیری به عمل آورید. برای پشتیبان گیری و بازیابی آسان کیف پول‌های خود، از فضاهای ذخیره سازی مختلف استفاده کنید. حتما به طور منظم و در دوره‌های زمانی خاص از کیف پول تان پشتیبان تهیه کنید. 

۳. از یک صرافی معتبر برای خرید و فروش استفاده کنید

فراموش نکنید که از صرافی‌هایی استفاده کنید که از MFA (تایید هویت چند عاملی)، پسورد‌های قوی، HSM‌ها (ماژول‌های امنیتی سخت افزار)، گواهی‌های SSL و ... برای برقراری امنیت کامل استفاده می‌کنند. اگر صرافی که از آن استفاده می‌کنید ایمن نباشد، آسیب پذیر شده و هکر‌ها می‌توانند با کنترل بیش از 51 درصد از هش ریت (Hash rate) بر بلک چین دسترسی پیدا کنند. مطمئن باشید که صرافی مورد نظرتان (همچون coinbase و Bitfinex) در صورت حملات سایبری، مسئولیت را برعهده می‌گیرد و در صورت لزوم آپشن مسدود کردن حساب را برای به حداقل رساندن آسیب‌ها به کاربرانش ارائه می‌دهد.

۴. کیف پول خود را با SSL ایمن کنید

افزایش امنیت کیف پول های ارز دیجیتال فقط از طریق پروتکل HTTPS تامین می‌شود. این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد به برنامه یا صرافی مورد نظر اعتماد کنند. با وجود گواهی SSL در یک وب سایت، شما می‌توانید مطمئن باشید که کیف پول تان به راحتی در دسترس کلاهبرداران و هکر‌ها قرار نمی‌گیرد. وب سایت‌های فیشینگ کاملا مشابه سایت‌های قانونی هستند، از این رو توصیه می‌شود قبل از هرگونه اقدام برای خرید و فروش در یک وب سایت گواهی SSL آن را بررسی کنید. اگر در ابتدای Url یک وب سایت https و علامت قفل را مشاهده کردید می‌توانید مطمئن باشید که آن سایت با الگوریتم‌های رمز گذاری شده داده‌ها را ایمن می‌کند.

۵. برای ارتقای امنیت ارز دیجیتال آدرس مقصد را برای هر معامله بیش از یکبار بررسی کنید

برای افزایش امنیت کیف پول های ارز دیجیتال قبل از شروع تراکنش، آدرس مقصد را بررسی کنید. هکر‌ها می‌توانند بدافزاری را برای تغییر آدرس راه اندازی کنند که باعث انتقال اشتباه از سمت فرستنده به گیرنده شود. برای جلوگیری از رخ دادن ِچنین اتفاقی، قبل از شروع معامله مجددا آدرس را بررسی کنید. 

یک راه دیگر برای اطمینان از صحیح بودن آدرس دریافتی، انجام تراکنش آزمایشی با انتقال مقدار ِکمی ارز دیجیتال به آدرس مورد نظر است. در صورت موفقیت آمیز بودن ِتراکنش می‌توانید کل رمز ارز مورد نظر را به آن آدرس بفرستید. البته توجه داشته باشید که ارز به اشتباه ارسال شده برای همیشه از دست می‌رود، مگر اینکه گیرنده تصمیم بگیرد آن را مجددا برای شما ارسال کند.

بیشترین دلایلی که افراد بابت آن درگیر کلاهبرداری ارز دیجیتال شده اند.

۶. رمز عبور کیف پول امن خود را مرتبا تغییر دهید.

برای ارتقای امنیت کیف پول بهتر است رمز آن را به صورت مکرر و در طی دوره‌های زمانی خاص عوض کنید. رمز‌های خود را در پلتفرم LastPass ذخیره کنید تا از چشم افراد سودجو در امان بماند.

سخن آخر

دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین برای عموم مردم و حتی هکر‌ها فریبنده است. حتما برای اجرای راهکارهای ذکر شده جهت افزایش امنیت کیف پول های ارز دیجیتال اقدام کنید. این کار به شما کمک میکند با خیال آسوده به معامله و کسب سود در این فضا بپردازید.

اگر از این مطلب لذت بردید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ سایر مطالب و محتواهای منتشر شده در سایت سیبنال بروید. سیبنال پلتفرمی جامع برای تحلیل گرها جهت آموزش و گفتگو، بررسی قیمت ارز دیجیتال و اخبار مرتبط با این حوزه است تا به شما در سرمایه گذاری یا خرید و فروش آگاهانه رمز ارز‌ها کمک کند.

امتیاز دهید : (71)
  • افزایش امنیت کیف پول
  • امنیت ولت ارز دیجیتال
  • نگهداری امن دارایی ارز دیجیتال
  • امنیت صرافی ارز دیجیتال

مطالب مرتبط

Relevent Posts

دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید
  • دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید

  • در این مقاله تعریف معاملات فیوچرز آشنا خواهید شد. همچنین کاربرد معاملات فیوچرز و انواع آن در حوزه ارز دیجیتال را یاد خواهید ...
مشاهده مطلب
آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن
  • آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن

  • ایا الت سیزن یک فرصت درآمدی مناسب برای سرمایه گذاران است یا یک تله سرمایه گذاری؟ در این مقاله راجع به تعریف الت سیزن و میزایا و ...
مشاهده مطلب
به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری
  • به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری

  • در این مقاله با شایع ترین و بهترین اندیکاتورهایی که تحلیل گران برای تحلیل های خود استفاده میکنند، آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب