درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

آموزش سرمایه گذاری در بازار مالی ارز دیجیتال

جواد حقیقت
1400/06/03
ارزهای دیجیتال

در سال‌های اخیر، به سرعت بازار ارزهای دیجیتال تبدیل به یکی از جذاب ترین حوزه ها برای سرمایه گذاری شد به گونه ای که امروزه علاوه بر سرمایه داران و سرمایه گذاران حرفه ای، درصد بزرگی از مردم عادی نیز تمایل به حضور در این عرصه دارند. در این نوشته، نحوه سرمایه گذاری در بازار مالی ارز دیجیتال توضیح داده خواهد شد.

آموزش سرمایه گذاری در بازار مالی ارز دیجیتال | سیبنال

با توجه به استقبال جهانی از ارزهای دیجیتال، در مدتی کوتاه این ارزها تبدیل به واقعیت عصر جدید شدند اما به دلیل اینکه موضوع سرمایه گذاری در بازار مالی ارز دیجیتال در کشورهایی مثل ایران، تازه تر است هنوز افراد زیادی هستند که علی رغم اشتیاق فراوان به این عرصه، ولی راه و رسم ورود به آن را بلد نیستند در ادامه، نحوه ورود به بازار رمز ارزها توضیح داده خواهد شد و به نوعی به آموزش سرمایه گذاری‌ در کریپتو‌ها می‌پردازیم.

مزایای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

سرمایه گذاری در بازار مالی ارز دیجیتال، مزایای زیادی نسبت به دیگر عرصه های سرمایه گذاری دارد که تعدادی از این مزایا به شرح زیر هستند:

 ۱- سهولت سرمایه گذاری

ورود و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از هرگونه قید و بند دولتی آزاد است و نیاز به هیچ گونه مجوز گرفتن، ثبت و گزارش گیری معاملات و یا پرداخت مالیات به سازمان های مختلف دولتی ندارد در حالی که سرمایه گذاری در حوزه های دیگر، به نوعی  باید از فیلتر قانون گذاری های دولتی عبور کند.

۲- سرعت تراکنش ها و نقدشوندگی بالا

یکی دیگر از جذابیت های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، نقدشوندگی بالا و سرعت انجام معاملات است؛ هر زمان که فرد اراده کند می‌تواند تنها ظرف چند دقیقه دارایی خود را به پول تبدیل کند و آن را برداشت کند.

۳- تنوع فرصت های سرمایه گذاری و پتانسیل بالای سودآوری

یک امتیاز برتر سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها تنوع بالای ارزهاست؛ صدها نوع کریپتو وجود دارند که افراد می‌توانند خرید و‌ سرمایه گذاری در آنها را به عنوان فرصت هایی سودآور ببینند نکته دیگر این است که پتانسیل سودآوری برخی از ارزها بسیار زیاد است و ممکن است موجب رشد چند صد برابری سرمایه در مدتی چند ساله شود مانند اتفاقی که برای اتریوم یا بیت کوین افتاد و هرساله هم این انفاق در ارزهای مختلف جدید تکرار می‌شود.

نحوه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

رشد قیمت اتریوم، یک نمونه از سودآوری سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

نحوه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در رمز ارزها بسیار ساده و سریع است و یک سری مراحل و‌ الزامات آسان دارد که به شرح زیر هستند:

1- داشتن حساب بانکی

اولین قدم برای ورود به بازار کریپتو این است که یک حساب بانکی داشته باشید تا بتوانید پول را به کمک آن انتقال دهید و واریز و برداشت ها به وسیله آن ممکن خواهند شد البته نوع حساب بانکی اهمیت چندانی ندارد و نوع بانک نیز زیاد مهم نیست زیرا مثلا در مورد بانک های ایرانی باید گفت که تقریبا همه بانک ها عضو شبکه شتاب و دارای خدمات اینترنتی هستند و به آسانی می‌توان از آنها به سایر حساب های داخل کشور واریز یا برداشت انجام داد.

 

2- داشتن کیف پول الکترونیک

بعد از داشتن حساب بانکی، تنها کار اصلیِ دیگری که نیاز است انجام شود ساخت یک کیف پول الکترونیک ‌یا والت معتبر روی گوشی هوشمند یا کامپیوتر شخصی است پس افراد  باید یکی از این دو وسیله مذکور را نیز داشته باشند. نحوه دانلود و استفاده از والت های مختلف در اینترنت به وفور یافت می‌شود. بعد از ساخت والت، افراد  با مقدار سرمایه ای را که در حساب ریالیِ بانکی خود دارند از اشخاص یا صرافی های معتبر ارز دیجیتال، کریپتوی مطلوب خود را خریداری می‌کنند و‌ در کیف پول خود نگهداری خواهند کرد با همین کار ساده سرمایه گذاری در رمز ارز ها انجام خواهد شد.‌

 

کیف پول الکترونیک

کیف پول های معروف برای ذخیره سازی ارز دیجیتال

 

بیشتر بخوانید: کیف پول ارز دیجیتال چیست + به همراه معرفی چند کیف پول


 

3- ثبت نام در صرافی های ارز دیجیتال

برای دسترسی عموم مردم به ارزهای دیجیتال مختلف، نیاز به استفاده از خدمات صرافی های ارز دیجیتال وجود دارد و اگر شخص تازه کار در یک صرافی معتبر ثبت نام نکند برای خرید رمز ارز باید دست به دامن اشخاص شود و پول را به حساب آنها واریز کند تا برایش یک نوع خاص از ارز دیجیتال بخرند و سپس به کیف پول وی انتقال دهند که کار چندان ایمنی نیست و احتمال کلاهبرداری و از دست دادن سرمایه فرد زیاد است پس بهتر است از خدمات یک صرافی معتبر استفاده شود.

استفاده از خدمات صرافی سبب می‌شود علاوه بر اینکه از قیمت لحظه ای رمز ارزهای مختلف آگاه شویم به سرعت و با اطمینان بیشتر آنها را خرید و فروش کنیم در حالی که در معامله با اشخاص، هیچ‌گونه ضمانتی وجود ندارد ثانیا پیدا کردن شخصی که رمز ارز مطلوب را بخرد یا بفروشد دشوار است.

 

بیشتر بخوانید: معرفی 10 صرافی ارز دیجیتال مناسب ایرانیان

 

نحوه ثبت نام، واریز و برداشت و خرید و فروش در صرافی‌های ارز دیجیتال

1- ثبت نام

همانطور که گفتیم، ثبت نام در صرافی های کریپتو برای سرمایه گذاری در این بازار ضروری است؛ ثبت نام در صرافی ها چه داخلی و چه خارجی بسیار آسان است و تنها نیاز به ارسال یک سری مدارک هویتی برای احراز هویت دارد.

2- واریز و برداشت

در صرافی‌های ایرانی، حساب بانکی شخص هم طلب می‌شود و این حساب تبدیل به وسیله واریز و‌برداشت ریالی با صرافی می‌شود.

 

واریز و برداشت

امروزه به واسطه کیف پول ها و صرافی ها واریز و برداشت ارز دیجیتال بسیار آسان است

 

خرید و فروش و نگهداری رمز ارز

 سپس شخص می‌تواند ارز دیجیتال مطلوب خود را در صرافی ایرانی خریداری کند و در خود صرافی نگه دارد و یا به کیف پول شخصی خود منتقل کند. اگر صرافی ایرانی، رمز ارز مطلوب شخص را نداشت که این مسئله، زیاد هم اتفاق می‌افتد زیرا صرافی‌های ایرانی تنوع رمز ارز کمی دارند در این حالت شخص می‌تواند تنها از صرافی ایرانی تتر، ترون، اتریوم یا بیت کوین بخرد که معمولا خرید تتر یا ترون رایج تر است سپس در یک صرافی خارجی نیز حساب باز کند و ارزهای مذکور را به آن صرافی ها منتقل و در آنجا به کریپتوی مطلوب خود تبدیل کند و‌ دوباره این ارزهای جدید را به می‌توان نزد صرافی خارجی نگهداری کرد یا به والت شخصی خود انتقال داد.

برای فروش ارز ها نیز می توان  به صورت رمز از صرافی خارجی یا والت به صرافی ایرانی، ارز دیجیتال واریز و در نزد صرافی ایرانی مبالغ را به ریال تبدیل کرد و‌ به حساب بانکی شخصی انتقال داد.

 

 
امتیاز دهید : (4)
  • صرافی های ارز دیجیتال
  • سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال
  • آموزش ارز دیجیتال
  • رمز ارز
  • سرمایه گذاری در بازار رمز ارز
  • مزایای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
  • کیف پول ارز دیجیتال

مطالب مرتبط

Relevent Posts

دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید
  • دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید

  • در این مقاله تعریف معاملات فیوچرز آشنا خواهید شد. همچنین کاربرد معاملات فیوچرز و انواع آن در حوزه ارز دیجیتال را یاد خواهید ...
مشاهده مطلب
آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن
  • آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن

  • ایا الت سیزن یک فرصت درآمدی مناسب برای سرمایه گذاران است یا یک تله سرمایه گذاری؟ در این مقاله راجع به تعریف الت سیزن و میزایا و ...
مشاهده مطلب
به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری
  • به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری

  • در این مقاله با شایع ترین و بهترین اندیکاتورهایی که تحلیل گران برای تحلیل های خود استفاده میکنند، آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب