درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

چگونه میتوانیم توکن NFT خرید و فروش کنیم؟

محمد نوروزی
1400/10/25
توکن غیر مثلی - NFT

اخبار رمز ارزهای غیر قابل تعویض روز به روز بیشتر می شوند. به خصوص در سال اخیر، که پر رشد ترین بازار در اختیار NFT ها قرار داشته است. شما اگر می خواهید در کسب سود از این بازار سهیم باشید و به خرید و فروش NFT بپردازید ابتدا باید از چگونگی روند این کار اطلاع کافی را کسب کنید.

چگونه میتوانیم توکن NFT خرید و فروش کنیم؟ | سیبنال

آشنایی با NFT  و خرید و فروش آن

ایجاد و گسترش رمز ارز غیر قابل تعویض بسیاری از متخصصان حوزه بازار ارزهای دیجیتال را شوکه کرد. بسیاری از افراد به سختی می توانستند پرداخت هزاران دلار را برای یک تصویر که بر روی صفحه گوشی هر کسی قابل دیدن است را، بپذیرند. از سویی دیگر امنیت و قدرت زنجیره بلاک چین به رشد و توسعه NFT کمک شایانی می کند. برای آشنایی با رمز ارز غیر قابل تعویض و فرآیند ایجاد آن می توانید به سایر مقالات سیبنال سر بزنید. در این مطلب ضمن معرفی کوتاه این رمز ارز نوظهور نحوه ایجاد و خرید و فروش NFT را بررسی خواهیم کرد.
 

بیشتر بخوانید: رمز ارز غیر قابل تعویض ( NFT ) چیست؟
 

خرید و فروش رمز ارز غیر قابل تعویض

NFT که مخفف کلمه Non-Fungible Token می باشد و به هر داده دیجیتالی اشاره دارد که مالکیت رسمی آن در زنجیره بلاک چین به نام اشخاص ثبت می شود و به این صورت ماهیت یک دارایی ارزشمند را به خود می گیرد. شاید شما هم خبر فروش اولین پیامک تاریخ را شنیده باشید. و اگر تاکنون با مفهوم رمز ارز غیر قابل تعویض آشنا نبوده اید، این خبر باعث تعجب شما نیز شده است. در واقع هر کسی می تواند فایل این پیامک را در اختیار داشته باشد و یا آن را ببیند. اما به طور رسمی و ثبت شده تنها کسی که آن را خریداری کرده است، مالک آن به حساب می آید. به دلیل ثبات و امنیت بالای زنجیره های بلاک چین مانند اتریوم و استفاده از قرارداد های هوشمند می توان یک داده دیجیتالی مانند متن، تصویر، ویدئو و ... را در این زنجیره به ثبت رساند و با طی کردن مراحل قانونی به نام خود ثبت کرد. خرید و فروش NFT توانسته 389 میلیون دلار از بازار ارز دیجیتال را در سال 2021، تحت اختیار خود در بیاورد که نشانی از اهمیت و رشد فزاینده آنها می باشد.


فرآیند تولید و خرید و فروش NFT

بیشتر حجم تولید رمز ارز غیر قابل تعویض به آثار هنری دیجیتال اختصاص دارد. نکته مهم در این زمینه این است که شما برای ایجاد یک NFT ART به دانش و مهارت خاصی در زمینه ارزهای دیجیتال نیاز نخواهید داشت. و فروشندگان و دست اندرکاران اصلی در این ساختار به جای تحلیل گر ها و سرمایه گذاران رمز ارز، هنرمندان و انتخاب کنندگان (Collector) هستند.

پلتفرم های فروش NFT

برای خرید و فروش NFT به سه جزء نیاز است. در مرحله اول به توکن غیر قابل تعویض نیاز است که هنرمندان آن را تولید می کنند و پس از آن می بایست فضایی به عنوان بازار این رمز ارزها وجود داشته باشد؛ که به آن پلتفرم می گوییم. در این پلتفرم ها امکان قرار دادن کار، به صورت یک گالری دیجیتال وجود دارد. حالا انتخاب کنندگان وارد میدان می شوند. آنها با ارز مخصوص شبکه کار می کنند و باید آثاری که می خواهند را انتخاب کنند و به گنجینه خود اضافه کنند. در پروسه خرید و فروش NFT این انتخاب کنندگان که به عنوان دلال هنری فعال هستند به سود می رسند. در واقع فضای پلتفرم به آنها اجازه می دهد که پس از خرید، نسخه ای از اثر را در گالری دیجیتال شخصی خود به نمایش بگذارند. به طور معمول بعد از خرید، آنها با تبلیغات و نمایش اثر در شبکه های مختلف مجازی در جذب مخاطب برای آثار خود می کوشند.
برای ورود به یک بازار NFT شما یک حساب باز می کنید. این فرآیند بسیار آسان است و شبیه به ثبت نام در هر سایت اینترنتی دیگری می باشد. سپس باید ارز اصلی شبکه که معمولا اتریوم یا تزوس را تهیه کنید. حالا وارد بازار شده اید و می توانید هر کار هنری که به آن علاقه مند هستید را انتخاب کنید.


 نمونه پلتفرم خرید و فروش NFT

 

بیشتر بخوانید: صرافی OpenSea؛ نحوه خرید یا فروش در بزرگترین بازار NFT


هنرمندان نیز پروسه مشابهی پیش رو دارند. پس از باز کردن حساب و ورود به سایت، نسبت به پرداخت بهای تعیین شده به ازای هر کار که در پلتفرم به نمایش در می آید، اقدام کنند. نکته جالب توجه این است که برعکس خرید و فروش در گالری هنری که شما می توانید تنها یک نسخه از یک اثر هنری تایید کنید، هنرمند در پلتفرم می تواند تعداد نسخه های قابل فروش را تعیین کند. هنرمندان تازه کار برای ورود، خرید و فروش NFT باید از پلتفرم های ارزان تر شروع کنند. چون شبکه های معروف با ارزهای گران مانند اتریوم کار می کنند و برای ورود به آنها باید کسی از درون شبکه برای شما دعوت نامه ارسال کند. 
نکته: اگر می خواهید در این بازار نوظهور شروع به فعالیت کنید. دقت لازم را برای انتخاب کیف پول رسمی یا همسو با پلتفرم رمز ارز غیر قابل تعویض، داشته باشید. زیرا پلتفرم ها با کیف پول رسمی خود و یا چند کیف پول محدود کار می کنند.


چه چیزهایی قابلیت خرید و فروش به عنوان NFT را دارند؟

✔️ هر اثر تصویری با فرمت های مختلف مانند عکس، گیف یا ویدیو و ..

✔️ اشیاء مجازی در بازی های ویدیویی مانند پوسته ها، ارز مجازی، سلاح ها و آواتارها

✔️ موسیقی

✔️ اقلام کلکسیونی (به عنوان مثال، کارت های کلکسیونی دیجیتال)

✔️ دارایی های دنیای واقعی که در زنجیره بلاک چین ثبت شده است مثل ماشین، خانه و ...

✔️ زمین مجازی در دنیای متاورس

✔️ کلیپ و ویدیو های مختلف مانند لحظه ورزشی و یا فیلم های پر بازدید یوتیوب

 

پلتفرم های مختلف خرید و فروش NFT در سال 2021

 

وبسایت های خرید و فروش NFT:

1- وب سایت OpenSea

2- وب سایت TofuNFT

3- وب سایت Rarible

4- وب سایت SuperRare

5- وب سایت Foundation

6- وب سایت BakerySwap

7- وب سایت AtomicMarket

 

بیشتر بخوانید: معرفی 5 سایت برتر برای ساخت NFT بدون کد نویسی
 


درآمدزایی از خرید و فروش NFT

اگر شما مایل هستید وارد بازار خرید و فروش NFT شوید و در آن به کسب درآمد برسید؛ باید در ابتدا هدف خود را مشخص کنید. ممکن است بخواهید به عنوان هنرمند وارد بازار شوید. گام های اول را باید با ورود به بازارهای ارزان انجام دهید. پس از مدتی اگر بتوانید نام خود را مطرح کنید به سرعت به پلتفرم های بزرگتر و گرانقیمت NFT وارد می شوید. با توجه به سبک کاری و آثاری که تولید می کنید جایگاه مناسبی در این بازار برای شما پیدا می شود. برای اطلاعات بهتر می توانید از طریق بخش گفتگو سیبنال، با افراد حرفه ای صحبت کنید. چنانچه تصمیم به فعالیت در زمینه خرید و فروش NFT دارید و می خواهید به عنوان کلکتور فعالیت کنید. شناخت سبک های مختلف هنری و ترند های بازار، مهارت شما را برای کسب سود افزایش خواهد داد. انتخاب کنندگان با تکیه بر فضای مجازی به خصوص توییتر می توانند از هنرمندان دلخواهشان اطلاعات لازم را کسب کنند. 
 

امتیاز دهید : (4)
  • خرید و فروش رمز ارز غیر قابل تعویض
  • ارز دیجیتال NFT چیست
  • خرید NFT
  • پلتفرم خرید و فروش NFT
  • وبسایت خرید و فروش NFT
  • وبسایت opensea
  • بازار آثار هنری دیجیتالی
  • درآمدزایی از فروش NFT
  • NFT ART
  • خرید و فروش NFT با اتریوم
  • وبسایت های خرید و فروش NFT

مطالب مرتبط

Relevent Posts

6 روش تشخیص nft جعلی از واقعی
  • 6 روش تشخیص nft جعلی از واقعی

  • برای کسانی که قصد دارند وارد بازار nft شوند، روش های تشخیص nft جعلی از واقعی را نوشته‌ایم تا به آنها کمک کنیم از تله کلاهبرداران ...
مشاهده مطلب
معرفی 5 وبسایت برتر جهت ساخت توکن رایگان ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین
  • معرفی 5 وبسایت برتر جهت ساخت توکن رایگان ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین

  • ایجاد توکن ارز دیجیتال با یک قرارداد هوشمند انجام می شود. برخی از وب سایت ها اجازه می دهند تا ساخت توکن ارز دیجیتال خود را به ...
مشاهده مطلب
معرفی 5 مورد از بهترین توکن های هواداری(fan token)  در بازار ارز دیجیتال
  • معرفی 5 مورد از بهترین توکن های هواداری(fan token) در بازار ارز دیجیتال

  • توکن های هواداری فوتبال، فرصتی برای هواداران برای مشارکت بیشتر در باشگاه‌های مورد علاقه خود هستند. برای آشنایی با این فناوری و ...
مشاهده مطلب