درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

Lazy minting چیست و چه کمکی به استخراج NFT می کند؟

محمد دریکوند
1401/01/07
توکن غیر مثلی - NFT

با استفاده از lazy minting در nft برای استخراج nft نیاز به پرداخت هزینۀ گس یا Gas Fee نخواهید داشت.

Lazy minting چیست و چه کمکی به استخراج NFT می کند؟ | سیبنال

با استفاده از lazy minting در nft برای استخراج nft نیاز به پرداخت هزینۀ گس یا Gas Fee نخواهید داشت. ان اف تی ها در واقع راه حلی برای تبدیل آثار هنری و کلکسیونی به دارایی های دیجیتال هستند. با استفاده از nft می توان این دارایی های دیجیتال را به صورت تایید شده در فروشگاه های مبتنی بر بلاک چین برای فروش قرار داد. اما قبل از آشنایی با lazy minting در nft بهتر است به یکی از مشکلات رایج صنعت بلاک چین اشاره کنیم. مشکلِ شلوغی شبکه که به دلیل انجام حجم بالایی از تراکنش ها در بلاک چین ایجاد می شود. این شلوغی موجب می شود هنگام ضرب یک توکن nft هزینه ها افزایش پیدا کنند. این هزینه همانطور که اشاره شد با عنوان Gas Fee شناخته می شود.

 

بیشتر بخوانید: چگونه میتوانیم توکن NFT خرید و فروش کنیم؟

 

در واقع lazy minting در nft راهکاری برای کاهش هزینۀ ضرب توکن می باشد. سازندگان nft هنگام ضرب توکن منحصر به فرد خود از یک انرژی محاسباتی استفاده می کنند. این انرژی محاسباتی برای تایید تراکنش ها در شبکۀ بلاک چین مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر، برای ضرب کردن دارایی ها به صورت توکن nft باید هزینۀ گس را در عوض جابجایی منابع ماینر بپردازید.

هر چه قدرت محاسباتی بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد و یا حجم تراکنش در بلاک چین بالاتر باشد، هزینۀ گس نیز بیشتر خواهد بود. اما lazy minting در nft می تواند به شما کمک کند تا هزینۀ گس کمتری بپردازید. در واقع lazy minting به این شکل کار می کند که توکن ان اف تی خارج از زنجیره یا شبکۀ بلاک چین باشد و بلافاصله پس از فروش ضرب شود. در واقع سازندگان مجبور نیستند هزینۀ گس را پیش از ضرب توکن خود پرداخت کنند.

هزینۀ گس

مزایای استفاده از lazy minting

وقتی از lazy minting در nft استفاده می شود، هزینۀ گس بر عهدۀ خریداران خواهد بود و نه سازندگان توکن. چرا که مسئولیت ضرب nft را خریداران بر عهده خواهند داشت. این روش علاوه بر مقرون به صرفه بودن، می تواند با حذف محاسبات غیرضروری موجب کاهش استفاده از انرژی شبکه شود. چرا که فقط توکن هایی که فروخته می شوند ضرب خواهند شد. 

معمولا آثار هنری و کلکسیونی بر روی شبکۀ بلاک چین اتریوم به چاپ می رسند. وقتی که آثار با موفقیت به چاپ رسیدند، تبدیل به یک توکن nft رسمی می شوند. هزینۀ ضرب توکن یا Gas Fee به میزان سرعت فرایند ضرب نیز بستگی دارد. هر چه فرایند ضرب سریعتر باشد، هزینۀ گس بیشتر خواهد بود. بعضی از پلتفرم ها مثل Rarible و OpenSea از lazy minting پشتیبانی می کنند. برای مثال، در پلتفرم Rarible هر کاربر می تواند از lazy minting استفاده کند. هزینۀ سرویس 2.5 درصد به ازای هر فروش است. در فروشگاه OpenSea دو نوع کارمزد از فروشندگان دریافت می شود. بنابراین با استفاده از lazy minting می توان این هزینه ها را تا حدودی کاهش داد و حتی حذف کرد.

 

بیشتر بخوانید: صرافی OpenSea؛ نحوه خرید یا فروش در بزرگترین بازار NFT

 

اما برای استفاده از lazy minting در nft به یک پلتفرم نیاز دارید که از آن پشتیبانی کند. مانند دو پلتفرمی که در بالا به آن ها اشاره شد. سپس باید توکن nft را با کلید خصوصی خود امضا کنید. خریداران این توکن علاوه بر قیمت خودِ توکن، هزینۀ گس را نیز پرداخت خواهند کرد. بدین صورت این هزینه بر عهدۀ فروشنده نخواهد بود. در واقع lazy minting موجب می شود فرایند ضرب توکن بعد از فروش آن انجام شود. در صورت عدم فروش، هیچ سکه ای ضرب نخواهد شد. بدین شکل مجبور نیستید برای ساخت nft حتما هزینۀ های استفاده از انرژی شبکه را بپردازید.

توکن nft

آموزش استفاده از lazy minting در nft

استفاده از lazy minting در nft در بازارچه های اوپن سی و راریبل امکان پذیر است. در اوپن سی کافی است کیف پول اتریوم خود را به حساب اوپن سی متصل کنید. می توانید از کیف پول های مختلفی مثل متا ماسک استفاده کنید. سپس باید از طریق داشبورد اوپن سی، گزینۀ ایجاد یک کلکسیون را انتخاب کنید. با این کار می توانید اولین کلکسیون خود را در اوپن سی ایجاد کنید. همچنین می توانید اطلاعاتی مثل اسم، لوگو و توضیحات را به آن اضافه کنید. در مرحلۀ بعد باید بلاک چین مورد نظر خود را انتخاب کنید. استفاده از حالت رایگان یا بدون پرداخت هزینۀ گس در اینجا قابل استفاده است. سپس با انتخاب گزینۀ آیتم جدید، توکن nft شما در اوپن سی ضرب می شود.

 

بیشتر بخوانید: معرفی چند کیف پول NFT ایده آل

 

در پلتفرم راریبل، کافی است به وب سایت اصلی پلتفرم مراجعه کنید. بعد از کلیک روی گزینۀ ایجاد، اطلاعات مورد نیاز در مورد توکن ان اف تی خود را وارد کنید. آپشن های زیادی برای ضرب توکن وجود دارد. یکی از این آپشن ها Free minting نام دارد. در واقع برای استفاده از lazy minting باید این گزینه را انتخاب کنید. سپس می توانید با کلیک روی ایجاد آیتم، با استفاده از کیف پول خود مجوزهای رایگان را امضا کنید. با انجام این مراحل، توکن ان اف تی شما بدون هیچ مشکلی ضرب خواهد شد. همچنین هزینۀ گس بعد از خرید به وسیلۀ خریدار پرداخت می شود.

ضرب رایگان

کلام آخر

lazy minting در nft در واقع راهکاری است برای کاهش هزینه ها که این امکان را برای سازندگان فراهم می کند که پرداخت Gas Fee را به خریداران توکن واگذار کنند. همانطور که اشاره شد برای استفاده از این راهکار باید از پلتفرم های مناسب استفاده کنید. این پلتفرم ها ضرب توکن با استفاده از لیزی مینتینگ را پشتیبانی می کنند. در همین راستا می توانید با جامعه تحلیلگران ارز دیجیتال در شبکه اجتماعی ارز دیجیتال گفتگو کنید و از تحلیل های رایگان ارز دیجیتال آنها استفاده نمایید و برای مطالعۀ مطالب بیشتر در مورد ارز دیجیتال و توکن های غیر قابل تعویض به به بخش وبلاگ سیبنال مراجعه نمایید.

امتیاز دهید : (64)
  • Lazy minting چیست
  • لیزی مینتینگ چیست
  • استفاده از lazy minting در nft
  • استخراج NFT
  • پرداخت هزینۀ گس در ساختن nft
  • هزینۀ ضرب توکن چیست
  • عوامل افزایش گس در ساخت nft
  • افزایش گس در شبکه nft
  • هزینۀ گس در lazy minting
  • پلتفرم های پشتیبانی از لیزی مینتینگ
  • مزایای استفاده از lazy minting
  • ضرب رایگان در ان اف تی
  • معنی lazy minting
  • کم کردن گس شبکه برای ساختن nft
  • چگونه کارمزد شبکه اتریوم را کم کنیم
  • آموزش کم کردن کارمزد در شبکه اتریوم

مطالب مرتبط

Relevent Posts

6 روش تشخیص nft جعلی از واقعی
  • 6 روش تشخیص nft جعلی از واقعی

  • برای کسانی که قصد دارند وارد بازار nft شوند، روش های تشخیص nft جعلی از واقعی را نوشته‌ایم تا به آنها کمک کنیم از تله کلاهبرداران ...
مشاهده مطلب
معرفی 5 وبسایت برتر جهت ساخت توکن رایگان ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین
  • معرفی 5 وبسایت برتر جهت ساخت توکن رایگان ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین

  • ایجاد توکن ارز دیجیتال با یک قرارداد هوشمند انجام می شود. برخی از وب سایت ها اجازه می دهند تا ساخت توکن ارز دیجیتال خود را به ...
مشاهده مطلب
معرفی 5 مورد از بهترین توکن های هواداری(fan token)  در بازار ارز دیجیتال
  • معرفی 5 مورد از بهترین توکن های هواداری(fan token) در بازار ارز دیجیتال

  • توکن های هواداری فوتبال، فرصتی برای هواداران برای مشارکت بیشتر در باشگاه‌های مورد علاقه خود هستند. برای آشنایی با این فناوری و ...
مشاهده مطلب