درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

آخرین وضعیت فلوکس کارت - علت مشکوک بودن این پلتفرم چیست!

سعیده سی سختی پور
1403/07/09
ارزهای دیجیتال

در سال‌های اخیر پلتفرم‌های اینترنتی که به افراد نوید درآمدها و سودهای دلاری بالا در زمان کوتاه را می‌دهد، افزایش چشمگیری یافته است. یکی از این پلتفرم‌های پر سر و صدا فلاکس کارت (FluxCart) است.

آخرین وضعیت فلوکس کارت - علت مشکوک بودن این پلتفرم چیست! | سیبنال

فلوکس کارت یک پلتفرم تجارت الکترونیک آنلاین است که با ادعای کمک به افزایش فروش فروشندگان و دیده شدن آن‌ها در فروشگاه‌های آنلاین بزرگ همچون آمازون موردتوجه قرار گرفته است. برخی آن را یک پلتفرم سودآور و بسیاری آن را یک طرح کلاهبرداری هرمی و پانزی می‌دانند. در این مطلب از سایت سیبنال قصد داریم به معرفی این سایت میپردازیم.

فلوکس کارت چیست؟

فلاکس کارت (FluxCart) یک پلتفرم تجارت الکترونیک آنلاین است که در سال 2022 توسط کارآفرین خلاق سوپارنوخ بونسیری (Suparnuch Boonsiri) در بریتانیا تأسیس شد. گفته می‌شود که او یک بنیانگذار با تجربه در صنعت تجارت الکترونیک است که هدف خود را ایجاد شرکتی برای پیشرفت فروش فروشندگان در سطح جهان و ارائه خدمات با کیفیت به کاربران معرفی می‌کند. 

شرکت فلوکس کارت مدعی به ارائه یک کانال بازار گسترده به بازرگانان از طریق یک سیستم نوآورانه تطبیق سفارشات آنلاین است. در واقع این پلتفرم مانند کانالی عمل می‌کند که از طریق ثبت سفارش‌های ساختگی با فروشندگان، محصولات آن‌ها را با خریداران احتمالی متصل کرده و در نتیجه در معرض دید قرار گرفتن و فروش محصول آن‌ها را افزایش می‌دهد. 

پلتفرم فلاکس کارت مدعی است که فناوری نوآورانه او فرصت‌های تجاری و رشد درآمد زیادی را برای فروشندگان به ارمغان آورده است و با این تعریف افراد بیشتری را برای پیوستن به پلتفرم فلوکس کارت جذب کرده است. این پلتفرم به منظور دسترسی و مدیریت آسان کاربران، اپلیکیشن های فلوکس کارت برای آیفون و اندروید را نیز در سایت خود قرار داده است.

فلوکس کارت چگونه کسب درآمد دارد؟

قبلا اشاره شد که سایت سرمایه گذاری فلاکس کارت خود را پلتفرمی برای افزایش نمایش محصولات و در نتیجه فروش آن معرفی می‌کند. بر اساس طرح این شرکت کاربران با انجام خریدهای ساختگی از طریق یک کارت فیزیکی یا مجازی در فروشگاه‌هایی مثل آمازون و دیگر بازارهای اینترنتی، موجب افزایش رتبه خرده فروشان و در معرض دید قرار گرفتن محصولات آن‌ها شده و در ازای آن سود دلاری دریافت می‌کنند.

براساس ادعای سایت فلوکس کارت پس از انجام خریدهای ساختگی، مبلغ خرید و نیز بخشی از درآمد قرارداد با فروشنده به عنوان سود، به حساب کاربری فرد باز می‌گردد. این وب‌سایت ادعاهای جسورانه‌ای در مورد بازگرداندن بخش زیادی از درآمد شرکت (60-65 درصد) به عنوان پاداش به کاربران دارد.

انجام خریدهای فیک از فروشگاه‌های اینترنتی تنها یکی از روش‌های کسب درآمدی است که فلاکس کارت مدعی آن است. در این پلتفرم علاوه بر خرید فیک به روش‌هایی چون ریفرال‌گیری یا دعوت از دوستان و دریافت پاداش‌های زیاد به ازای آن پرداخته شده که ذهنیت افراد را به سمت پانزی و هرمی بودن این سایت می‌کشد.

آخرین وضعیت فلوکس کارت و جشنواره اخیر

در طی هفته های اخیر، این پلتفرم یک جشنواره برگزار کرد که طبق ادعای این برنامه، به ازای حداقل 177 دلار، به همان مقدار سود دریافت میشد. در طی این مدت کاربران نتوانستند هیچگونه برداشتی انجام دهند. همچنان این موضوع ادامه دارد و تمام دارایی افراد در این فلوکس قفل شده است و امکان برداشت وجود ندارد. در تاریخ نگارش این محتوا، فعلا تکلیف مشخص نیست و همچنان باید صبر کرد تا همه چیز مشخص شود.

چه دلایلی وجود دارد که فلوکس را کلاهبرداری نشان میدهد؟

فلاکس کارت یک مفهوم نوظهور در دنیای سرمایه‌گذاری است که با وعده درآمد و سودهای کلان و اغواکننده توانسته افراد بسیاری را به سمت خود جذب کند. اما آیا واقعا فلوکس کارت معتبر است؟ دلایل و نشانه‌های هشداردهنده مختلفی موجب مشکوک بودن این برنامه فلاکس کارت می‌شود که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد:

ادعاهای غیر واقعی و سودهای آنی

ادعاهای این سایت مبنی بر امکان انجام خریدهای ساختگی در فروشگاه‌های بزرگی مثل آمازون و پرداخت سودهای زیاد غیرمعمول، بسیار مشکوک و فاقد راستی آزمایی است. فلوکس کارت مدعی است که تنها در ازای چند کلیک ساده، علاوه بر اصل پول، سود قابل توجهی به کاربران بازمی‌گرداند. این وعده‌های درآمد دلاری بالا را تنها می‌توان در کلاهبرداری مالی بزرگ مشاهده کرد.

سیستم ارجاع اجباری و ساختار هرمی

مورد دیگر سیستم ارجاع (ریفرال) اجباری آن است. کاربران برای ورود و عضویت در فلاکس کارت حتما بایستی از طریق کد ریفرال شخص دیگری اقدام کنند. این شیوه اغلب در شبکه‌های هرمی و پروژه‌های کلاهبرداری هرمی دیده می‌شود و نشان‌دهنده تمرکز این پلتفرم بر زیرمجموعه‌گیری و توسعه شبکه خود به جای تمرکز بر تجارت الکترونیک است.

پاداش‌دهی مبتنی بر جذب عضو

مسئله دیگر سیستم پاداش‌دهی مبتنی بر جذب عضو در سایت است. براساس ادعای این سایت، به ازای هر ثبت‌نام جدید با کد ارجاع کاربر، ۱ دلار و با واریز ۱۰۰ دلار توسط کاربر جدید، ۸ دلار به حساب فرد معرف واریز می‌شود. 

واریز اولیه بدون تضمین

مورد مشکوک بعدی لزوم واریز ۱۰۰ دلار تتر به آدرس فلاکس کارت توسط مشارکت‌کنندگان است که به سبب عدم شفافیت در قراردادها و نحوه انجام خریدهای ساختگی، تضمینی برای اعتبار وب سایت و امنیت سرمایه وجود ندارد. 

سیستم پاداش پلکانی فلاکس کارت

سیستم ریفرال‌گیری فلوکس کارت و ارائه پاداش‌های پلکانی به کاربران نیز از دیگر دلایل مشکوک بودن فلاکس کارت است. بر این اساس اگر یک کاربر جدید از طریق کد ریفرال شما در سایت ثبت‌نام کند ۱ دلار پاداش دریافت خواهید کرد. با ثبت‌نام ۵ کاربر با کد شما این پاداش به ۵۰ دلار می‌رسد و به همین ترتیب و به صورت پلکانی با ثبت‌نام 10 کاربر 100 دلار، ۲۰ کاربر ۱۵۰ دلار و ۳۰ کاربر ۳۰۰ دلار دریافت خواهید کرد. 

این پاداش‌های پلکانی موجب تلاش بیشتر کاربران برای جذب افراد بیشتر به این پلتفرم است، موردی که اغلب در پروژه‌های هرمی شاهد آن هستیم. 

آیا فلاکس کارت کلاهبرداری است؟

هرچند تا مهر ماه سال 1403 خبری مبنی بر کلاهبرداری فلاکس کارت داده نشده است، اما مواردی چون نیاز به معرفی یک فرد برای ورود کاربران به سیستم، دریافت پاداش‌های زیاد به ازای جذب افراد جدید و عدم شفافیت مالی باعث می‌شود که پلتفرم فلوکس کارت نوعی پروژه کلاهبرداری از نوع پروژه‌های هرمی در نظر گرفته شود. کلاهبرداری پانزی سایت فلاکس کارت مانند دیگر شبکه‌های هرمی در نهایت می‌تواند ضرر مالی بسیار زیادی را برای کاربران به دنبال داشته باشد. دلایل کلاهبرداری پانزی سایت فلاکس کارت FluxCart را می‌توان در این موارد خلاصه کرد:

  • محتوا مبهم است و جزئیات خاصی در مورد عملیات، محصولات و خدمات شرکت ندارد. کسب و کارهای قانونی معمولا اطلاعات واضح و دقیقی را برای ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه ارائه می‌دهند.
  • تاکید بر تشویق کاربران با پاداش‌های بالا برای خرید در پلتفرم، تاکتیک رایجی است که توسط برخی از طرح‌های کلاهبرداری برای جذب و حفظ کاربران استفاده می‌شود.
  • استفاده از یک آدرس ایمیل عمومی به جای یک آدرس ایمیل حرفه‌ای خاص دامنه می‌تواند یک پرچم قرمز باشد. کسب و کارهای قانونی معمولا از آدرس‌های ایمیل حرفه‌ای مرتبط با دامنه خود استفاده می‌کنند.
  • به نظر می‌رسد که وب‌سایت فلوکس کارت اطلاعات تماس محدودی دارد که می‌تواند دسترسی کاربران به پشتیبانی یا درخواست را دشوار کند.
  • سن نسبتاً کم دامنه (5 ماه و 15 روز) لزوماً یک شاخص قطعی برای مشروعیت نیست، اما عاملی است که باید در نظر گرفته شود، به ویژه هنگامی که با سایر پرچم‌های قرمز ترکیب شود.

کلام آخر

فلوکس کارت یک پلتفرم تجارات الکترونیک است. ساختار مشکوک، عدم شفافیت، تمرکز بر جذب اعضای جدید و وعده سودهای اغواکننده در این پلتفرم تداعی‌کننده طرح‌های هرمی یا پانزی است که به دنبال سوءاستفاده از اعتماد کاربران و جذب سرمایه است. بر اساس اطلاعات ارائه شده این وب‌سایت چندین ویژگی دارد که معمولاً با کلاهبرداری‌های احتمالی یا طرح‌های متقلبانه مرتبط است. 

از آنجایی‌که سرمایه‌گذاری‌ در چنین سایت‌هایی دارای ریسک بالا و از دست دادن سرمایه است، مهم است که قبل از تعامل با پلتفرم یا انجام هر گونه تراکنش مالی در آن احتیاط کرده و تحقیقات و تأیید بیشتری انجام دهید. چنانچه سوال، نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید در بخش کامنت‌های سایت سیبنال با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول 

فلاکس کارت چیست؟

فلاکس کارت یک پلتفرم تجارت الکترونیک است که با ترغیب کاربران به خریدهای فیک و جعلی از فروشندگان در فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی، موجب دیده‌شدن بهتر محصولات آن‌ها می‌شود.

آیا فلوکس کارت یک شرکت معتبر و قانونی است؟

هرچند فلاکس کارت مدعی ثبت خود به‌عنوان یک شرکت تجاری در لندن است، اما اسناد و مدارک مشخصی در این زمینه و نیز هویت مدیر آن وجود ندارد. 

آیا فلوکس کارت یک طرح پانزی و هرمی است؟

دلایلی چون نیاز به معرفی یک فرد برای ورود کاربران به سیستم، تمرکز بر سیستم ریفرال‌گیری، وعده سودهای کلان به ازای جذب افراد جدید و عدم شفافیت می‌توانند نشان‌دهنده پانزی و هرمی بودن فلاکس کارت باشند.

امتیاز دهید : (609)
  • فلوکس کارت

مطالب مرتبط

Relevent Posts

انواع روش های استیکینگ در بازار ارز دیجیتال
  • انواع روش های استیکینگ در بازار ارز دیجیتال

  • استیکینگ یکی از روش‌های کسب درآمد از دارایی‌های دیجیتال است که تنها به یک روش محدود نمی‌شود و شیوه‌های مختلفی برای انجام آن وجود ...
مشاهده مطلب
کیف پول تراست ولت چیست | راهنمای جامع 0 تا 100
  • کیف پول تراست ولت چیست | راهنمای جامع 0 تا 100

  • در سال‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال رواج گسترده‌ای یافته است و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند با کیف پول تراست ولت و ...
مشاهده مطلب
معرفی 15تا از پرطرفدارترین بازی های رایگان تلگرام 2024
  • معرفی 15تا از پرطرفدارترین بازی های رایگان تلگرام 2024

  • مدتی است که بازی های رایگان تلگرام حسابی سر و صدا به پا کرده‌اند. شاید تا قبل از پروژه نات کوین کم‌تر کسی از گروه سنی 40 سال به ...
مشاهده مطلب