درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

کیف پول تراست ولت چیست | راهنمای جامع 0 تا 100

سعیده سی سختی پور
1403/07/23
ارزهای دیجیتال

در سال‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال رواج گسترده‌ای یافته است و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند با کیف پول تراست ولت و کاربردهای آن آشنا هستند. تراست والت یک کیف پول ارز دیجیتال محبوب است که از طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتالی اعم از ارز دیجیتال و NFT در بیش از ۷۰ بلاکچین پشتیبانی می‌کند.

کیف پول تراست ولت چیست | راهنمای جامع 0 تا 100 | سیبنال

تراست ولت راهکاری ساده و امن برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال است که از طریق آن می‌توان انواع ارزهای دیجیتال را ذخیره و جا به جا کرد. در این مقاله از سایت ویراعصر به بررسی کیف پول تراست ولت و کاربردهای آن خواهیم پرداخت.

کیف پول تراست ولت چیست؟

امنیت دارایی‌ها برای افرادی که در بازار رو به رشد ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، اهمیت بسیاری دارد. کیف پول تراست ولت (trust wallet) یک کیف پول نرم‌افزاری غیرحضانتی و کاربرپسند ارز دیجیتال است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی مانند ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را ذخیره و مدیریت کنند. تراست والت کیف پول رمزارزی رسمی بایننس است که از 70 بلاکچین و دسترسی به بیش از 4.5 میلیون دارایی رمزارزی پشتیبانی می‌کند. همچنین مورداستفاده بیش از 60 میلیون نفر قرار دارد.

تراست ولت یک کیف پول غیرمتمرکز (DApps) است، یعنی تحت کنترل هیچ سازمانی نیست. به همین سبب کاربران به واسطه آن می‌توانند به صورت ایمن با کل بلاکچین‌های پشتیبانی‌شده تعامل داشته باشند. با نصب این برنامه به شما کلیدهایی خصوصی (Private keys) برای دسترسی به دارایی‌های‌تان ارائه می‌شود.

دانلود کیف پول تراست ولت رایگان و به صورت یک برنامه تلفن همراه برای سیستم‌های iOS و Android و نیز به صورت افزونه مرورگر کروم در دسترس است. تراست ولت صرفا یک کیف پول برای ذخیره ارزهای دیجیتال نیست. بلکه دارای یک صرافی غیرمتمرکز داخلی است که به کاربران امکان می‌دهد بدون ترک کیف پول، توکن‌های خود را مبادله کنند.

بیشتر بخوانید: کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

ویژگی های تراست والت

در ادامه مبحث آشنایی با کیف پول تراست ولت، به اختصار به ارائه برخی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کیف پول امن ارز دیجیتال خواهیم پرداخت:

  • رابط کاربری ساده و استفاده آسان
  • امکان دانلود و استفاده رایگان 
  • دسترسی کاملاً امن
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف
  • امکان کسب سود از طریق استیکینگ
  • امکان دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز 
  • داشتن نسخه پشتیبان کارآمد 

بد نیست بدانید که کیف پول تراست ولت برای ایرانیان نیز قابل‌استفاده است و برای ارائه برخی امکانات اولیه مثل انتقال رمزارز به صرافی و نگهداری ارز، محدودیتی ندارد. به این حال به دلیل تحریم‌های بانکی، انتقال پول از حساب بانکی ایرانی به این کیف پول مستلزم استفاده از صرافی ارز دیجیتال به‌عنوان واسطه است.

نحوه کار کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست ولت، پلی بین بلاکچین و گره‌های مربوطه ایجاد می‌کند. هر بلاک‌چین شامل مجموعه‌ای از آدرس‌های عمومی خود است که در آن ارزهای دیجیتال رمزگذاری شده و ایمن نگه داشته می‌شوند. از آنجایی‌که غیرمتمرکز و غیرحضانتی است، ارزهای دیجیتال کاربران را کنترل نمی‌کند، بلکه فقط به آن اجازه دسترسی می‌دهد. 

برنامه کیف پول تراست ولت منحصراً بر روی دستگاه‌های تلفن همراه کار می‌کند. به این ترتیب، هنگامی که کاربر برنامه را در دستگاه اندروید یا iOS دانلود می‌کند، هر بلاک‌چین پشتیبانی شده به راحتی قابل دسترسی است. این برنامه به منظور اطمینان از حفظ حریم خصوصی، هیچ اطلاعاتی راجع به کاربران نگه نمی‌دارد. تمام اطلاعات تماس تنها بین طرفین معامله حفظ می‌شود - تراست ولت اطلاعات کاربر را در اختیار اشخاص ثالث قرار نمی‌دهد.

مرورگر داخلی غیرمتمرکز تراست ولت به کاربران اجازه می‌دهد به برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم و زنجیره بایننس کوین دسترسی داشته باشند. کاربران با استفاده از تراست ولت می‌توانند مستقیماً و بدون نیاز به ثبت‌نام از این برنامه‌ها استفاده کنند. علاوه بر این، تراست ولت تمام برنامه‌های غیرمتمرکز قابل دسترسی را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل کند که تنها گزینه‌های قابل‌اعتماد برای کاربرانش قابل دسترسی هستند.

بیشتر بخوانید: روش های افزایش امنیت کیف پول (ولت) های ارز دیجیتال

نحوه استفاده از کیف پول تراست ولت

برای نصب و استفاده از کیف پول تراست ولت مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. دانلود کیف پول تراست ولت

وارد سایت تراست ولت شده و نوع دستگاه موردنظر را از بین گزینه‌های برنامه iOS، برنامه اندروید افزونه مرورگر کروم انتخاب کنید. 

۲. ایجاد کیف پول جدید 

در این مرحله کیف پول تراست ولت را باز کرده و روی ایجاد کیف پول جدید (Create a New Wallet) کلیک کنید.

کسانی که به دنبال بازیابی کیف پول از راه دور هستند می توانند گزینه وارد کردن یا بازیابی کیف پول (Import or Recover Wallet) را انتخاب کنند.

۳. ایجاد یک پین / رمز عبور 

در مرحله بعد، برای ایمن کردن کیف پول، تراست ولت از کاربر می‌خواهد که یک پین یا رمز عبور ایجاد کند. کاربران برنامه مرورگر کروم به رمز عبور نیاز دارند، در حالی‌که کاربرانی که از اپلیکیشن‌استفاده می‌کنند باید یک پین تنظیم کنند.

۴. یادداشت عبارت رمز پشتیبان 

این یکی از مهم‌ترین مراحل هنگام یادگیری نحوه استفاده از تراست ولت است. رمز عبور 12 کلمه‌ای پشتیبان (کلیدهای خصوصی) در این مرحله بر روی صفحه نمایش کاربر نمایش داده می‌شود. همه 12 کلمه را روی یک صفحه کاغذ بنویسید، مطمئن شوید که آن‌ها به ترتیب و درست یادداشت شده باشند.

سپس کیف پول تراست ولت از کاربر می‌خواهد 12 کلمه‌ای را که در صفحه قبلی نشان داده شده را تأیید کند. روی هر کلمه به ترتیب صحیح کلیک کنید. در نظر داشته باشید کلمه عبور پشتیبان هرگز نباید با کسی به اشتراک گذاشته شود. همچنین نباید روی دستگاهی که به اینترنت متصل است، ذخیره شود.

۵. افزودن ارز دیجیتال به تراست ولت

فرآیند راه‌اندازی اکنون کامل شده است. طبیعتا کیف پول در این مرحله خالی خواهد بود. برای افزودن ارزهای دیجیتال به کیف پول تراست ولت یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • برای خرید ارز دیجیتال با کارت اعتباری در تراست ولت روی «خرید» کلیک کنید. 
  • برای دریافت توکن‌ها از کیف پول دیگری، روی ارز دیجیتال و سپس «دریافت» کلیک کنید. سپس آدرس کیف پول را کپی کرده و کد QR را اسکن کنید. 

آیا کیف پول تراست والت امن است؟

در یک کلام؟ بله. تراست والت به عنوان یک کیف پول ارز دیجیتال غیرمتمرکز بر حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربر تمرکز ویژه‌ای دارد. هیچ نیازی به احراز هویت (KYC) ندارد، اطلاعات کاربری را ذخیره نمی‌کند و کاربران کنترل کلیدهای خصوصی رمزارزی خود را در دست دارند.

کیف پول تراست والت همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که کلیدهای خصوصی خود را به صورت محلی در دستگاه خود ذخیره کنند. و هر زمان که برای یک تراکنش نیاز به کلید خصوصی داشته باشند، تراست والت به طور خودکار و بدون فاش کردن کلید، آن را امضا می‌کند. علاوه بر این، اگرچه دارای فرآیند تأیید دو مرحله‌ای نیست، اما کیف پول با تاچ آیدی (Touch ID) و فیس آیدی (Face ID) نیز ایمن شده است.

کلام آخر

فروپاشی غول‌های رمزارزی در سال 2022 و زیان‌های متعاقب آن به کاربران آموخت که ارزهای دیجیتال‌ تنها زمانی امن هستند که کنترل آن در دست خود شما باشد. این موجب افزایش محبوبیت کیف پول‌های ارز دیجیتال کاملاً غیرمتمرکز همچون کیف پول تراست ولت شده است. تراست والت توسط بایننس ارائه می‌شود و بر اساس ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین زیرساخت کیف پول ساخته شده است. امنیت پیشرفته و پروتکل‌های کاهش ریسک در این کیف پول ارز دیجیتال به این معنی است که وجوه شما همیشه امن و متعلق به شما خواهد بود. 

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیذی راجع به کیف پول تراست ولت و کاربردهای آن به شما ارائه دهیم. چنانچه سوال یا نظری در این زمینه دارید با ما در سایت ویراعصر به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

کیف پول تراست ولت چیست؟

تراست ولت یک کیف پول ارز دیجیتال امن و خودسرپرست است که از بیش از 10 میلیون دارایی در بیش از 70 بلاکچین پشتیبانی می‌کند. این کیف برای مرورگرهای iOS، اندروید و دسکتاپ در دسترس است و امکان خرید، فروش، مبادله، انتقال و کسب ارز دیجیتال در یک مکان را فراهم می‌کند. 

آیا تراست ولت برای ایرانیان تحریم است یا روزی تحریم می‌شود؟

تراست والت نوعی کیف پول غیرمتمرکز است و به هیچ سازمانی وابسته نیست. بنابراین در حال حاضر برای کاربران ایرانی هم مثل دیگر کاربران قابل‌استفاده است.

آیا کیف پول تراست ولت امن است؟

تراست ولت امنیت کاربر را از طریق یک رویکرد قوی در اولویت قرار می‌دهد. به‌عنوان یک کیف پول غیرحضانتی کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی و وجوه خود دارید. تراست ولت هرگز به اطلاعات حساس شما دسترسی ندارد و خطر سرقت یا از دست دادن به دلیل نقض امنیتی را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. 

امتیاز دهید : (98)
  • کیف پول تراست ولت

مطالب مرتبط

Relevent Posts

انواع روش های استیکینگ در بازار ارز دیجیتال
  • انواع روش های استیکینگ در بازار ارز دیجیتال

  • استیکینگ یکی از روش‌های کسب درآمد از دارایی‌های دیجیتال است که تنها به یک روش محدود نمی‌شود و شیوه‌های مختلفی برای انجام آن وجود ...
مشاهده مطلب
معرفی 15تا از پرطرفدارترین بازی های رایگان تلگرام 2024
  • معرفی 15تا از پرطرفدارترین بازی های رایگان تلگرام 2024

  • مدتی است که بازی های رایگان تلگرام حسابی سر و صدا به پا کرده‌اند. شاید تا قبل از پروژه نات کوین کم‌تر کسی از گروه سنی 40 سال به ...
مشاهده مطلب
معاملات مارجین چیست؟ راهنمای جامع + نحوه محاسبه مارجین
  • معاملات مارجین چیست؟ راهنمای جامع + نحوه محاسبه مارجین

  • معاملات مارجین یکی از اصطلاحات مهم در بحث ترید ارزهای دیجیتال است. تریدرها می‌توانند با درک مفهوم مارجین تریدینگ و با قرض گرفتن ...
مشاهده مطلب