درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

چگونه یک صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال راه اندازی کنیم؟

تحریریه سیبنال
1402/02/16
ارزهای دیجیتال

قطعا از جایگاه ارز دیجیتال در بازارهای مالی آگاه هستید و می دانید که راه اندازی صرافی ارز دیجیتال، یک فرصت عالی برای رسیدن به یک درآمد عالی است. با این کار می توانید به عنوان یک میانجی بین خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال عمل کنید و درآمد قابل توجهی بدست آورید. در این مقاله به نحوه راه اندازی صرافی ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

چگونه یک صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال راه اندازی کنیم؟ | سیبنال

همانطور که می دانید در چند سال گذشته استقبال خیلی خوبی نسبت به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا و بخصوص ایران شده است و روز به روز به علاقه مندان این صنعت پرسود و پر ریسک اضافه می شود. شاید شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که پس از طی کردن مدت زمانی در صنعت کریپتوکارنسی، به دنبال ایجاد یک پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال باشید. صرافی‌های ارز دیجیتال به عنوان پلتفرم‌هایی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال، در دنیای امروز بسیار محبوب شده‌اند. با وجود این که این بازارها از چندین سال پیش وجود داشته‌اند، اما تا به حال هنوز فرصت بسیاری برای راه‌اندازی صرافی‌های جدید وجود دارد. اما موفقیت در این کسب و کار، نیازمند برنامه‌ریزی، تحلیل بازار و مدیریت مناسب است. همچنین باید موارد قانونی و امنیتی را رعایت کنید تا مشتریان شما حس خوبی نسبت به صرافی شما داشته باشند. برای راه‌اندازی یک صرافی ارز دیجیتال باید با مراحل مختلفی آشنا شوید که در این مقاله، به بررسی مراحل اصلی راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

راه اندازی صرافی ارز دیجیتال

گام اول: بررسی نیازهای بازار ارزهای دیجیتال

در حال حاضر تقاضای زیادی برای ارزهای دیجیتال وجود دارد و تعداد فزاینده‌ای از مردم روی آن سرمایه‌گذاری می کنند. اگر بتوانید یک صرافی خرید فروش ارز دیجیتال موفق را راه اندازی کنید، فرصت های بسیار متنوعی برای کسب درآمد را بوجود خواهید آورد. در کوچکترین مقیاس کسب درآمد می توانید از کارمزد معاملات انجام شده توسط کاربران خود سود ببرید. اما زمانی که بتوانید سطح خدمات ارائه شده صرافی ارز دیجیتال خود را افزایش دهید، سیل عظیمی از روش های کسب درآمد را برای صرافی ارز دیجیتال خود را خواهید داشت. خدماتی مانند خرید و فروش پول های الکترونیکی همانند پی پال(Pay-Pal)، پرفکت مانی(Perfect-Money) و …، فروش گیفت کارت های(Gift-Card) بازی ها و برنامه های محبوب کاربران، مدیریت کیف پول رمزنگاری و مشاوره سرمایه گذاری از جمله خدماتی هستند که شما می توانید برای صرافی ارز دیجیتال خود با توجه به نیاز بازار در نظر بگیرید.

بررسی نیازهای بازار از اولیوت های راه اندازی صرافی ارز دیجیتال است

برای راه اندازی صرافی ارز دیجیتال می بایست به چند سوال قبل از هر چیز جواب دهید. به عنوان مثال چه ارزهای دیجیتالی در بازار از محبوبیت خوبی برخوردار هستند. به عنوان مثال کاربران در حال حاضر برای خرید ارزهای متاورسی علاقه بیشتری نشان می دهند و یا ترجیح می دهند که ارزهای قوی و پرطرفداری همانند: بیتکوین، آدا، ریپل، اتریوم را خریداری کنند و یا حتی به ارزهای زود بازده و پر ریسک همانند میم کوین ها علاقه مند هستند. این نکته نیز مهم است که بدانید چه کسانی به دنبال خرید و فروش این ارزها هستند؟

انتخاب هوشمندانه ارزهای دیجیتال

آیا بازاری که شما میخواهید در آن به کاربران خود خدمات دهید محلی و در سطح کشور خودتان است و یا میخواهید در بازار بین المللی و منطقه ای حضور پیدا کنید؟ بررسی این موارد به شما کمک می‌کند تا بدانید که باید چه تعداد ارز دیجیتال در صرافی خود داشته باشید و چگونه پلن های بازاریابی خود را با توجه به موقعیت جغرافیایی کسب و کارتان اجرا کنید.

 

گام دوم: انتخاب نام و دامنه مناسب راه اندازی صرافی ارز دیجیتال

از دید کارشناسان سئو و مارکتینگ، انتخاب و خرید دامنه ای ارزشمند است که کوتاه، خوش آوا و به سادگی قابل نوشتن باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که استفاده از کلمات کلیدی در انتخاب دامنه نقش بسزایی در رشد کسب و کار شما خواهد داشت.

انتخاب درست و هوشمنده نام دامنه برای صرافی ارز دیجیتال، از نکات حائز اهمیت است

انتخاب نام دامنه جذاب و مناسب جهت راه اندازی صرافی ارز دیجیتال بسیار مهم است و نشان دهنده هویت و شناسنامه صرافی شماست و می‌تواند در جذب مشتریان جدید و افزایش شناخت برند شما مؤثر باشد. در انتخاب دامنه صرافی ارز دیجیتال باید به این نکات توجه کنید که:

1- دامنه ساده و قابلیت به خاطر سپردن باشد 

2- با موضوع صرافی، خرید و فروش و نام ارزهای دیجیتال منطبق باشد 

3- دارای پسوند مناسب(ir-com-net) باشد. 

4- در صورت امکان پسوندهای مرتبط با دامنه خود را خریداری نمایید. 

5- قابلیت تلفظ خوبی داشته باشد و کاربران به راحتی بتوانند دامنه شما را بخوانند. 

6- از آوای کلامی زیبایی برخوردار باشد و بتواند مخاطب را به خود جذب کند. این کار به شما کمک می‌کند تا مشتریانی که به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند، به راحتی به صرافی شما دسترسی پیدا کنند.

 

گام سوم: راه‌اندازی یک پلتفرم صرافی ارز دیجیتال

همانطور که قبلا بیان گردید، هنگام راه اندازی یک صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال، عوامل مهم و زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اما یکی از مهم ترین عوامل، طراحی یک سیستم امن و قدرتمند است که بتواند حجم بالایی از تراکنش ها را انجام دهد. همچنین داشتن یک تیم آگاه و با تجربه از توسعه دهندگان که می توانند محصولی را ایجاد کنند که نیازهای بازار هدف شما را برآورده کند، ضروری است. برای شروع راه اندازی صرافی ارز دیجیتال، باید یک سیستم قوی و قابل اعتماد را طراحی و پیاده‌سازی کنید. از همین رو باید با یک تیم توسعه‌دهنده‌ی با تجربه و حرفه ای همکاری کنید.

راه اندازی پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال

اما طراحی و راه اندازی صرافی ارز دیجیتال جزئیات فنی بسیار بالا و پیچیده ای دارد. برای مثال: شما به یک تیم حداقل 3 الی 10 نفره از برنامه نویسان با تجربه احتیاج دارید که تمام خصوصیات زیر را بصورت همزمان دارا باشند:

1) سابقه راه اندازی صرافی های دیگر به غیر از صرافی شما

2) تسلط به زبان و تکنولوژی های به روز و سطح بالای برنامه نویسی

3) آشنایی کافی با مفاهیم ارز دیجیتال چون: Stop-Limit، Take-Profit ، Futures، Leverage و ... .

4) تسلط کامل بر مفاهیم فنی بلاکچین

5) آشنایی با انواع صرافی های ارز دیجیتال چون : صرافی Full-Node، OTC، متمرکز، غیرمتمرکز و ... .

دانستن این موارد به این معناست که شما باید زمان بسیار زیادی را برای طراحی سایت ارز دیجیتال خود صرف کنید و اصلی ترین و کلیدی ترین فاکتور موفقت شما که زمان و هزینه است را قربانی این چالش کنید. فاکتور زمان و هزینه، مهترین عامل برای موفقیت شما خواهد بود که اگر از آن به طور مطلوب استفاده نکنید، شاید شرایط ورود به بازار برای شما به یک چالش بزرگ و هزینه بر تبدیل شود.

البته که باید این نکته را یادآور شد که حتی با گرد هم آوردن تیم برنامه نویسی، شما همچنان مشکلاتی نظیر داشتن فضای کاری، تجهیزات، بیمه و حقوق را خواهید داشت که باید برای هرکدام از آنها راهکارهایی را تعریف نمایید. 
 

قدم چهارم: ایجاد سیستم امنیتی

برای طراحی صرافی‌ ارز دیجیتال باید از سیستم های امنیتی بسیار قوی برای محافظت از اطلاعات کاربران و ارزهای دیجیتال آنان استفاده کنید. امنیت در راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال بسیار مهم است و یکی از عوامل اساسی در موفقیت این کسب و کار است. هک شدن صرافی های ارز دیجیتال نه مربوط به گذشته و نه امروز است. امنیت ِمطلق در یک سیستم (هر سیستمی را می‌توانید تصور کنید) هرگز وجود ندارد! همواره باگ‌ها یا نقص‌هایی پیدا خواهند شد که عاملی می‌شوند برای نفوذ، و از دست رفتن اطلاعات یا سرمایه! این اتفاق در مورد ارز‌های دیجیتال، صرافی‌ها و کیف پول‌ها هم وجود دارد. چرا که صرافی‌های ارز دیجیتال هدف اصلی افرادی هستند که قصد دارند از این فضای سوء استفاده کنند. برای این منظور، باید تمامی اطلاعات کاربران را به صورت رمزنگاری شده ذخیره و از سیستم های امنیتی قوی برای جلوگیری از هک شدن صرافی استفاده شوند.

 

برای ایجاد امنیت در صرافی ارز دیجیتال، باید از روش‌های مختلفی مانند استفاده از رمزنگاری قوی، احراز هویت دو مرحله‌ای، نظارت بر تراکنش‌ها و بکاپ‌گیری منظم استفاده کنید. همچنین باید مقررات قانونی را رعایت کرده و در صورت نیاز با کارشناسان امنیتی مشورت کنید تا از امنیت صرافی خود مطمئن شوید.

قدم پنجم: تبلیغات و بازاریابی

بعد از طراحی و راه‌اندازی صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال، باید به امور تبلیغات و بازاریابی بپردازید. باید به مشتریانی که به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند، اطلاع دهید که صرافی شما وجود دارد. برای این منظور، می‌توانید از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات در گوگل و دیگر روش‌های تبلیغاتی استفاده کنید.

یکی از مهمترین بخش های پس از راه اندازی یک صرافی ارز دیجیتال، تدوین استراتژی های کارآمد و استفاده از ابزارهای موثر و هدفمند در تبلیغات و بازاریابی است. به این دلیل که صرافی های ارز دیجیتال در یک بازار بسیار رقابتی فعالیت می کنند و شما اگر می خواهید که در این بازار مخاطبین خود را جذب کنید باید بتوانید علاوه بر تبلیغات و بازاریابی، خدمات متعدد و کاربردی را نیز برای کاربران خود فراهم کنید. 

 

نتیجه‌گیری

طراحی و راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال نیازمند مطالعه و بررسی بازار، انتخاب نام و دامنه، پیاده‌سازی نرم‌افزار، ایجاد سیستم امنیتی و تبلیغات و بازاریابی است. با انجام این مراحل، می‌توانید یک صرافی ارز دیجیتال قابل اعتماد و موفق راه‌اندازی کنید. اما شما با خرید اسکریپت صرافی ارز دیجیتال بیتنال از می توانید مراحل  5 گانه ای که در این مقاله به آن پرداختیم را با سرعت خیلی بیشتر و تمرکز بهتری انجام دهید. اسکریپت خرید و فروش ارز دیجیتال بیتنال محصول شرکت ویرا عصر اوراسیا، یک اسکریپت کاملا ایرانی است که به صورت فول نود (Full-Node) و با بهره گیری از قوی ترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی و پیاده سازی شده است.

شما با خرید اسکریپت صرافی ارز دیجیتال بیتنال، دیگر نیاز به صرف زمان و نیرو نخواهید داشت و هزینه و زمان بدست آمده را برای برنامه ریزی های مارکتینگ خود صرف خواهید کرد. 
شرکت ویراعصر اورسیا از خرداد سال ۱۴۰۰ رسما شروع به فعالیت کرد. این شرکت متشکل از هیئت رئیسه خلاق با سوابق چند ساله در حوزه IT، مدیریتی و بازاریابی است که توانست در مدت زمان بسیار کم نظر نهادهای مختلف کشور را به سمت خود جلب نماید. شرکت ویرا عصر اوراسیا عضو برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و دارای تاییدیه از نهادهایی چون: پارک علم و فناوری ، نظام صنفی رایانه ای، انجمن بلاکچین ، وزارت فرهنگ و ارشاد است. پس از آزمون و خطای بسیار و راه اندازی چند استارتاپ مختلف دربستر های مالی و برنامه نویسی ، شرکت ویراعصر بر آن شد تا اولین محصول خود بنام بیتنال را روانه بازار کند.

ما مدعی هستیم که اسکریپت صرافی ارز دیجیتال بیتنال بروزترین و کامل ترین نسخه به نسبت نسخه های مشابه در بازار کریپتو کارنسی است و کاملا آماده ایم تا دلایل این مدعی را در محافل مختلف اثبات کنیم. چشم انداز شرکت ویرا عصر اوراسیا حرکت به سمت تولید محصولات متنوع در حوزه بلاکچین در صنایع مختلف است. 

سوالات متداول:

هزینه راه اندازی صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال چقدر است؟

هزینه راه اندازی یک صرافی ارز دیجیتال با توجه به نوع درخواست شما متغیر خواهد بود. چند عامل در راه اندازی صرافی ارز دیجیتال دخیل است. 1- از چه تکنولوژی در طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال استفاده شده است؟ 2- اسکریپت صرافی ارز دیجیتال به طور کامل محصول یک تیم ایرانی است و یا از جایی خریداری شده است؟ 3- محصول چه امکاناتی را در اختیار شما قرار خواهد داد؟ 4- صرافی فول نود است یا خیر؟  و ... .  
با در نظر گرفتن این سوالات، می توانید اسکریپت صرافی ارز دیجیتال بیتنال را، که قدرتمندترین تکنولوژی در بین اسکریپت صرافی ارز دیجیتال در تمامی مارکت ها را دارد، را با مبلغ بسیااااااااار عالی و تنهاااا با 70 میلیون تومان در اختیار داشته باشید. 

با خرید اسکریپت صرافی ارز دیجیتال بیتنال، چند ارز را می توانیم در صرافی داشته باشیم؟

در حال حاضر اسکریپت صرافی ارز دیجیتال بیتنال از 18 شبکه بلاکچین شامل: شبکه های بیتکوین(BTC)، اتریوم(ERC20)، ریپل(XRP)، بیتکوین کش(BCH)، لایت کوین(LTC)، دوج کوین(DOGE)، بایننس اسمارت چین(BSC)، ترون(TRC20)، استلار(XLM)، پالیگان(MATIC)، سولانا(SOL)، آلگوراند(ALGO)، سلو(CELO)، الروند(EGLD)، فلو(FLOW)، کوکوین(KCC)، کلیتن(KLAY)، زین‌فین نتورک(XDC) را به صورت فول نود پشتیبانی می کند که شما میتوانید بدون داشتن دانش برنامه نویسی، تمامی توکن های زیرمجموعه این شبکه ها را در پنل مدیریت خود و به صورت رایگان به صرافی ارز دیجیتال خود اضافه کنید.

اسکریپت صرافی فول نود بیتنال، چه امکاناتی دارد؟

شما در اسکریپت فول نود بیتنال تعداد بیشماری از قابلیت ها را خواهید داشت. از مهمترین امکانات می توان به :

1- نسخه ترید(Trade) و فول نود(Full-Node)

2- کیف پول داخلی و یکا برای هر کاربر بر بستر بلاکچین

3- ربات فیک شلوغ کننده بازار به همراه قابلیت های بسیار ویژه

4- قابلیت اتصال همزمان به صرافی بایننس و کوکوین

5- قابلیت خرید و فروش ارز دیجیتال به دو صورت Market/limit

6- قابلیت اتصال به 11 درگاه بانکی داخلی و خارجی

7- سیستم تعیین ارز فیات

8- دارای اپلیکیشن اختصاصی PWA

و ده ها امکانات دیگر که پیشنهاد می شود به وبسایت بیتنال به نشانی https://bitnal.ir مراجعه فرمایید و یا با کارشناسان فروش با شماره 09359584965 در تماس باشید.

آیا قبل از خرید صرافی ارز دیجیتال بیتنال، راهنمایی و مشاوره داده می شود؟

حتما برای خرید اسکریپت صرافی ارز دیجیتال کارشناسان فروش به تمام سوالات شما پاسخ خواهند داد تا با خیالی راحت به سایر امور کسب و کار خودتان مشغول شوید و دغدغه ی نیروی و دانش فنی نداشته باشید.

مجوز و قوانین لازم برای راه اندازی صرافی ارز دیجیتال در ایران چیست؟

تاکنون مجوزی برای فعالیت صرافی های ارز دیجیتال صادر نشده است اما خبرها حاکی از آن است که فعالیت صرافی های ارز دیجیتال ایرانی، درحال به رسمیت شناخته شدن هستند. هرچند که تا کنون خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران جرم به حساب نیامده است اما صحبت های مطرح شده در رسانه ها حاکی از قانونمند شدن فعالیت های رمز ارز ها دارد. در همین راستا رسانه "ارزنو" به نقل از عباس آشتیانی مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران، اعلام کرده که صرافی های داخلی می توانند نماد اعتماد الکترونیک(اینماد) بدون ستاره برای صرافی های خود بگیرند. وی افزود که صرافی ها میبایست در سازمان های مردم نهاد و یا تشکل های خصوصی عضو شوند والزامات و استانداردهای تدوین شده را بپذیرند و سپس برای دریافت اینماد اقدام نمایند. 
همچنین علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است که بانک مرکزی مجوز واردات با ارزهای دیجیتال را صادر کرده است و در انتضار دریافت تاییده از سوی وزارت اقتصاد است. این خبرها تمایل دولت برای استفاده از ارزهای دیجیتال جهت صادرات و واردات را نشان میدهد و امید است که در ماه های آینده خبرهای بسیار خوبی از فعالیت های قانونی ارز دیجیتال در ایران را شاهد باشیم.

 

 

امتیاز دهید : (93)
  • راه اندازی صرافی ارز دیجیتال
  • خرید اسکریپت صرافی ارز دیجیتال
  • هزینه راه اندازی صرافی
  • طراحی صرافی ارز دیجیتال
  • اسکریپت صرافی ارز دیجیتال بیتنال
  • مجوز راه اندازی صرافی ارز دیجیتال
  • ساخت رایگان صرافی ارز دیجیتال
  • اسکریپت صرافی p2p
  • اسکریپت صرافی فول نود
  • طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال
  • طراحی سایت خرید و فروش ارزهای دیجیتال
  • بیتنال
  • راه اندازی پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال
  • مجوز صرافی ارز دیجیتال در ایران
  • مجوز و قوانین لازم برای راه اندازی صرافی ارز دیجیتال در ایران
  • طراحی و راه اندازی صرافی ارز دیجیتال

مطالب مرتبط

Relevent Posts

دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید
  • دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید

  • در این مقاله تعریف معاملات فیوچرز آشنا خواهید شد. همچنین کاربرد معاملات فیوچرز و انواع آن در حوزه ارز دیجیتال را یاد خواهید ...
مشاهده مطلب
آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن
  • آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن

  • ایا الت سیزن یک فرصت درآمدی مناسب برای سرمایه گذاران است یا یک تله سرمایه گذاری؟ در این مقاله راجع به تعریف الت سیزن و میزایا و ...
مشاهده مطلب
به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری
  • به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری

  • در این مقاله با شایع ترین و بهترین اندیکاتورهایی که تحلیل گران برای تحلیل های خود استفاده میکنند، آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب