درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

پیتر تاد کیست؟ استدلال های هوباک در مورد معرفی تاد

سعیده سی سختی پور
1403/08/02
ارزهای دیجیتال

پیتر تاد یک شخصیت شناخته شده و توسعه دهنده نرم‌افزار است که الان تنها ۳۹ سال سن دارد. این شخصیت کانادایی توانسته در حوزه ارزهای دیجیتال به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کند. این فرد مدت‌ها است که به عنوان توسعه دهنده نرم‌افزار بیت کوین، مشاور توسعه دهنده سایر نرم‌افزارهای رمزنگاری و بلاک چین فعالیت حرفه‌ای خود را ادامه می‌دهد.

پیتر تاد کیست؟ استدلال های هوباک در مورد معرفی تاد | سیبنال

خیلی از افراد بر این باورند که پیتر تاد همان ساتوشی ناکاماتو است. اما این مورد نیازمند بررسی عمقی‌تر بوده و به همین خاطر نیز قصد داریم در ادامه این مقاله به طور دقیق‌تر به بررسی شخصیت پیتر تاد پرداخته و به نوعی تمامی ابعاد زندگینامه او را تحلیل و بررسی کنیم. 

پیتر تاد کیست؟

برای شناخت بیشتر این شخصیت باید بدانید تاد جزو آن دسته از افرادی است که قبل از ناپدید شدن ناکاموتو در سال ۲۰۱۱ به صورت کاملا علنی با او در رابطه با کد و ویژگی‌های بیت کوین صحبت کرد و در توسعه آن مشارکت داشت. کالن هابک کارگردان مستند hbo جهت اثبات ادعای خود بارها به این ارتباطات اشاره داشته است.

در زمان انتشار وایت پیپر بیت کوین، تاد ۲۳ سال داشت. او در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که در ۱۵ سالگی با هالفینی یکی از توسعه دهندگان اولیه بیت کوین و آدام بک مخترع Hashcash ارتباط برقرار کرده بود. تاد از سال ۲۰۱۴ به عنوان توسعه دهنده بیت کوین کور و از سال ۲۰۱۵ به عنوان مشاور هیئت مدیره پلتفرم Verisart فعالیت می‌کند. 

همچنین او در سال ۲۰۰۱ به مدت ۳ ماه به عنوان توسعه دهنده سیستم لینوکس کار می‌کرد. این اتفاق در همان سالی بود که وایتپیپر بیت کوین منتشر شد. پیتر تاد به عنوان یک طراح الکترونیک در Gendex Inc شروع به کار کرد و از سال ۲۰۱۴ سمت‌های سطح بالا در حوزه صنعت کریپتو داشت. برای مثال؛ او به عنوان دانشمند ارشد مستر کوین فعالیت می‌کرد.

تاد از سال ۲۰۱۴ دانشمند ارشد دارک ولت نیز بود. دارک ولت یک کیف پول متن باز مبتنی بر بیت کوین است. در سال ۲۰۱۶ او در مراسم راه‌اندازی zcash حضور داشت. اما بعدها اعلام کرد که مشارکتش بی‌فایده بوده زیرا دیگر اطمینان ندارد که تنظیمات مورد اعتماد zcash را می‌توان یک محاسبه چند جانبه نامید یا خیر؟

 

آیا پیتر تاد (Peter Todd) همان ساتوشی ناکاماتو است؟

در بین اذهان عمومی خیلی از افراد تصور می‌کنند که پیتر تاد همان ساتوشی ناکاماتو است. به همین منظور این فرضیه را بررسی می‌کنیم تا‌ از صحت آن مطمئن شویم. کالن هابک در مستند خود در رابطه با پیتر تاد ادعا داشت اگر دلیل واقعی استفاده از اسم ساتوشی و ناشناس ماندن او این باشد که مردم بیت کوین را جدی بگیرند چه؟

آن‌ها بر این باورند که بیت کوین توسط یک آدم معروف و متخصص ساخته شده است نه یک بچه مدرسه‌ای! صحبت‌های او به این واقعیت اشاره مستقیم دارد که تاد هنگام راه‌اندازی بیت کوین در سال ۲۰۰۸ در اوایل دهه ۲۰ خود بوده و سن زیادی نداشته و مدرک هنرهای زیبایی‌اش را به پایان می‌رساند.

کالن هابک در ادامه اشاره می‌کند که من فکر می‌کنم جان دیلون برای این ایجاد شد تا شما بتوانید ساز و کار replace bye free را معرفی کنید. مفهومی که از سال‌های قبل به آن فکر می‌کردید اما به یک پوشش احتیاج داشتید. همانطور که برای پست سال ۲۰۱۰ نیز به یک پوشش احتیاج داشتید. 

جان دیلون یک کاربر ناشناس در بیت کوین تک بود که بعضی از افراد باور داشتند با سازمان‌های اطلاعاتی ارتباط پنهانی دارد. این موضوع ممکن است به این علت باشد که او ایده‌هایی را مطرح کرده بود که به نظر می‌رسید به نفع مقامات و سازمان‌های دولتی است.

علاوه بر این فرضیه‌ها، هابک بر اساس پیامی که تاد در آن ادعا می‌کند: من متخصص برجسته جهان در مورد چگونگی قربانی کردن بیت کوین‌های خودم هستم. من خودم با دست‌های خودم این کار را انجام دادم. باور دارد که تاد در این پیام معترف شده دسترسی خود به ۱.۱ میلیون بیت کوین را از بین برده است.

چرا HBO پیتر تاد را به عنوان ساتوشی معرفی کرد؟ 

پیتر تاد در برخی از پیش‌بینی‌های خود در رابطه با آینده بیت کوین کاملا دقیق عمل کرده و این دقت بالا در پیش‌بینی باعث شده که بعضی از افراد او را به عنوان کسی که به آینده بیت کوین تسلط دارد، بشناسند.

علاوه بر این مورد، پیتر تاد دانش فنی بسیار بالایی در حوزه رمزنگاری و بلاک چین دارد. او به عنوان یکی از اولین توسعه دهندگان بیت کوین شناخته شده و مقالات و تحلیل‌های فنی زیادی در این زمینه منتشر کرده است که این موضوع به فرضیه ساتوشی بودن آن قوت می‌بخشد. 

املای بریتانیایی کانادایی نکته جذاب مشترک بین ساتوشی و تاد است. جالب است بدانید که ساتوشی و تاد هر دو از املای بریتانیایی در شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند.

استدلال های هوباک در مورد معرفی تاد با عنوان ساتوشی 

استدلال هوباک در جهت حمایت از ادعایش (آیا پیتر تاد Peter Todd همان ساتوشی ناکاماتو است؟) بر اساس پیامی است که تاد در یک چت آنلاین نوشت و در آن خود را به عنوان مهم‌ترین متخصص جهان در قربانی کردن بیت کوین‌های شما توصیف کرد. 

هوباک این پیام را به عنوان اعتراف به این موضوع تفسیر کرد که تاد دسترسی به ۱.۱ میلیون بیت کوین ناکاموتو به ارزش ۶۹.۴ میلیارد دلار را برای همیشه حذف کرده است.

بررسی سوابق حرفه ای پیتر تات در حوزه ارزهای دیجیتال 

از جمله موارد مهمی که در امر بررسی زندگی Peter todd باید به آن دقت کنید، بررسی سوابق حرفه‌ای این شخص، در زمینه ارزهای دیجیتال است. سوابق این فرد در حوزه ارزهای دیجیتال به شرح زیر است:

  • از ژوئیه ۲۰۱۴ توسعه دهنده اصلی بیت کوین در پلتفرم  coinkite
  • از سال ۲۰۱۵ مشاور هیئت مدیره پلتفرم مجموعه دیجیتال  verisart
  • از سال ۲۰۱۴ دانشمند ارشد Mastercoin، یک ارز دیجیتال و پروتکل ارتباطات مبتنی بر بلاک چین بیت کوین
  • از سال ۲۰۱۴ دانشمند ارشد Dark Wallet، یک کیف پول متن باز بیت کوین 

نظر شخصی پیتر تاد درباره شایعات مربوط به ساتوشی چیست؟

وقتی که به بررسی زندگینامه پیتر تاد می‌پردازیم، باید به این موضوع اشاره کنیم که نظر شخصی این فرد در رابطه با شایعات مرتبط با ساتوشی چیست؟ برخلاف تمام شایعات جیسون پیتر تاد چندین بار در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق به طور کاملاً مستقیم اعلام کرد که من ساتوشی نیستم. 

او همچنین بعد از پخش این مستند از HBO باز هم این ادعا را رد کرد تا قبل از این در یک پادکست ذکر کرده بود که من ساتوشی هستم! همانطور که دیگران نیز یک ساتوشی هستند. این موضوع در بین تحلیلگران به طور گسترده به عنوان یک تاکتیک من اسپارتاکوس هستم تعبیر شد که به ساتوشی ناکاموتوی واقعی این اجازه را می‌دهد تا با ایجاد جو مثبت کاذب در بین طرفداران خود پنهان شود.

با این وجود، باید بدانید که پیتر تاد اولین بیت کوین خود را در سال ۲۰۱۰ یعنی ۲ سال بعد از انتشار وایت پیپر بیت کوین، در زمانی که این ارز حدودا ۲۰ سنت قیمت داشت، خریداری کرد.  این خرید نشان می‌دهد که تاد قبل از دیگران از پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری روی بیت کوین خبر داشته و در این زمینه فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده است. 

کلام پایانی 

ما در این مقاله تلاش کردیم در گام نخست شما را با زندگینامه و شخصیت پیتر تاد به طور کامل آشنا کنیم. در ادامه نیز به تحلیل اینکه آیا پیتر تاد (Peter Todd) همان ساتوشی ناکاماتو است؟ پرداختیم و این موضوع را از دیدگاه‌های مختلفی بررسی کردیم. با توجه به بررسی سوابق حرفه‌ای این شخص تصور می‌شود که در این مقاله به شناخت کاملی از او رسیده باشید. همچنان اگر سوالی دارید با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید : (66)
  • پیتر تاد

مطالب مرتبط

Relevent Posts

استخر استیکینگ (Staking Pool) چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • استخر استیکینگ (Staking Pool) چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • استخر استیکینگ نوعی استیکینگ مشارکتی است. استیکینگ ارزهای دیجیتال می‌تواند راهی عالی برای کسب پاداش از ذخایر ارزهای دیجیتال شما ...
مشاهده مطلب
ارز دیجیتال QOM چیست؟ (نحوه خرید + آینده ارز)
  • ارز دیجیتال QOM چیست؟ (نحوه خرید + آینده ارز)

  • اگر به خرید ارز qom یا بررسی دیگر ارزهای دیجیتال علاقه دارید؟ به جای مناسب آمده‌اید! با این راهنما با تمام راه‌هایی که می‌توانید ...
مشاهده مطلب
انواع روش های استیکینگ در بازار ارز دیجیتال
  • انواع روش های استیکینگ در بازار ارز دیجیتال

  • استیکینگ یکی از روش‌های کسب درآمد از دارایی‌های دیجیتال است که تنها به یک روش محدود نمی‌شود و شیوه‌های مختلفی برای انجام آن وجود ...
مشاهده مطلب