درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

آموزش و راهنمای جامع و کامل دریافت airdrop

محدثه احمدی نژاد
1401/01/20
ارزهای دیجیتال

airdrop به روشی اطلاق می‌شود که به کمک آن بین کاربران توزیع رایگانِ رمز ارز انجام می‌گیرد. هدف این توزیع رایگان، جنبه های مختلفی را در بر میگیرد.

آموزش و راهنمای جامع و کامل دریافت airdrop | سیبنال

برای آشنایی با ایردراپ (airdrop) باید ابتدا ذهن خود را در مورد ارز دیجیتال تازه و نوسازی کنید. همه‌ی کسانی که حتی سررشته‌ی کمی در مورد ارز دیجیتال یا رمز ارز ها دارند به خوبی می‌دانند که آنها براساس بلاکچین کار می‌کنند، برای خریدشان نیاز به مراجعه به صرافی ارز دیجیتال یا استخراج مستقیم است، و یک نوع دارایی به حساب می‌آیند، که می‌توان روی آنها سرمایه گذاری کرد. اما در ابتدای شروع فعالیت یک رمز ارز یا در پروسه محبوب تر شدنِ آن، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

ایردراپ چیست

Airdrop چیست؟

Airdrop به روشی اطلاق می‌شود که به کمک آن بین کاربران توزیع رایگانِ رمز ارز انجام می‌گیرد. هدف این توزیع رایگان، جنبه های مختلفی را در بر میگیرد. مهم ترین و اصلی ترین هدفی که باعث می‌شود تیم توسعه‌ی یک ارز دیجیتال اقدام به ارائه و توزیع رایگان رمز ارز کند، ترغیب کاربران به خرید و تبلیغ آن است. 

بنابراین airdrop را می‌توان پروسه ارسال رمز ارز به صورت رایگان از طرف تیم توسعه‌ی یک ارز به برخی کاربران، دانست. این روش یکی از بهترین و کاربردی ترین روش ها برای تبلیغ و توسعه یک رمز ارز می‌باشد. به جز تیم های توسعه ارز دیجیتال، برخی از صرافی ها یا تیم های توسعه دهنده کیف پول این امکان را به کاربران می‌دهند، تا آنها بتوانند از برخی مزایای ایردراپ بهره مند شوند. در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

هدف ایردراپ چیست؟

هدف اصلی airdrop را می‌توان یک شیوه‌ی تبلیغاتی ِموثر دانست. طبق شیوه های سنتی، تبلیغات برای یک ارز دیجیتال ممکن است استراتژی های مختلفی را در برگیرد. مثلا ارائه توضیح در مورد مزایای آن ارز دیجیتال، یا اینکه آن ارز توسط چه شخص مهم و تاثیرگذاری خریداری شده است و غیره. اما در airdrop صرفا از مزایا و برتری های آن ارز دیجیتال استفاده نمی‌شود. بلکه هدف این است که کاربران بیشتری ترغیب به خرید آن ارز شوند و در والت خود آن را ذخیره کنند. این شیوه تبلیغات راهکاری برای ارزشمند به نظر رسیدن ِیک ارز در شروع کار است. گاهی هم ایردراپ برای پاداش دهی به کاربرانی استفاده می‌شود که اصطلاحاً «وفادار» هستند.

پس تنها هدف تیم توسعه یک رمز ارز به واسطه airdrop تبلیغات است و نه سرمایه گذاری. به همین دلیل به بسیاری از کاربران این اخطار و هشدار داده می‌شود که مراقب باشند در دام کلاهبرداران ایردراپ نیفتند. زیرا برخی از کلاهبرداران به واسطه ایردراپ، با هدف شناسایی هویت ِکاربران و به کمک حمله داستینگ (Dusting) قصد کلاهبرداری دارند. در ادامه در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد تا شما به خوبی آگاه شوید.

پس هدف ایردراپ را می‌توان در گزینه های زیر خلاصه کرد:

✅ آگاه سازی کاربران

✅ شناخت کاربران برای تبلیغات پروژه

✅ ارتقای سرمایه اولیه

✅ جذب کاربران وفادار با هدیه دادن به آنها

✅ توزیع

✅ هارد فورک

توکن های airdrop

چگونه می‌توان airdrop دریافت کرد؟

بسیاری از کسانی که موفق به دریافت توکن های airdrop می‌شوند، قبلا مقداری از آن را خریداری کرده اند. پس یکی از شروط اصلی و اساسی آن این است که شما باید مقداری از رمز ارز مربوطه را قبلا در کیف پول تان داشته باشید. یا اینکه کوینی را در کیف پول خود ذخیره کرده باشید که رمز ارز مربوطه، روی شبکه بلاکچین ِآن اجرا می‌شود؛ مثلا برخی رمز ارزها روی بلاکچین اتریوم اجرا می‌شوند. بنابراین کسانی که در کیف پول خود اتر دارند، می‌توانند آن رمز ارز ها را به عنوان پاداش دریافت کنند. دریافت این رمز ارزهای پاداش/ هدیه، توسط سایت رسمی سازنده آن رمز ارز صورت می‌گیرد. سپس به صورت مستقیم به کیف پول ِکاربران واریز می‌شود.

اگر قصد دارید که از ایردراپ ها به صورت به روز مطلع شوید حتما سایت های airdrop alert یا airdrop.io را چک کنید. در برخی شبکه های اجتماعی مانند تلگرام یا Reddit نیز اطلاعات مربوط به ایردراپ ها موجود است.

خطرات و ریسک های مربوط به airdrop چیست؟

همانطور که اشاره شد، یکی از خطرات و ریسک های مربوط به airdrop این است که برخی افراد یا گروه های کلاهبردار با ارائه توکن های رایگان قصد شناسایی و کلاهبرداری از کاربران را دارند. در صورتی که اطلاعات خود را در این زمینه افزایش ندهید و ناآگاهانه دست به اقدام بزنید، افراد سودجو می‌توانند سرمایه‌ی شما را به راحتی از چنگ تان بیرون بکشند.

بسیاری از کاربرانی که در یک airdrop ثبت نام می‌کنند، حتما به این موارد توجه می‌کنند:

1- ایردراپ مورد نظر نباید جزء پروژه های کلاهبرداری پامپ و دامپ باشد.

2- ایردراپ مورد نظر نباید جزء پروژه های کلاهبرداری برای کشف کلید خصوصی ِوالت شما باشد.

3- ایردراپ مورد نظر نباید اطلاعات شما را به سرقت ببرد.

4- ایردراپ مورد نظر نباید پروژه ای مبتنی بر سوئیچ و طعمه باشد.

پروژه های ایردراپ

تشخیص کلاهبرداری به شیوه‌ی پروژه های ایردراپ

اما چطور متوجه هر یک از این حالات شویم؟

✅ در پروژه های پامپ و دامپ، کاهش و افزایش قیمت یک رمز ارز به صورت تقلبی انجام می‌شود. پس از آن مدیران پروژه غیب‌شان می‌زند. هایپ کوتاه مدت، airdrop و سپس فروش سریع، و ناپدید شدن آن پروژه، از روتین ترین و معمولی ترین روال این نوع پروژه های کلاهبرداری است. پس بهتر است مراقبشان باشید. اگر در این مورد نیازمند کسب اطلاعات و نمونه هستید سرچ کوتاهی در مورد پروژه‌ی اتر دوج کنید.

✅ در هر پروژه‌ی ایردراپ که به هر شکلی از شما کلید خصوصی تان را می‌خواهند، شرکت نکنید. کلید خصوصی مانند رمز کارت بانکی عمل می‌کند. پس هیچ کس جز خود شما نباید آن را در اختیار داشته باشد.

✅ حمله فیشینگ یا فروختن اطلاعات کاربران مثل ایمیل، آدرس شبکه های اجتماعی، ایمیل و کلید عمومی کیف پول یکی از روش های سرقت اطلاعات در این پروژه ها است. بنابراین به کاربران توصیه می شود قبل از هرگونه شرکت در پروژه ایردراپ، حتما در مورد آن پروژه، اعضا، خط مشی و ... آن تحقیق کنند. در صورتی که احساس کردید آن پروژه قانونی نیست، یا افراد/منابع موثق چنین ادعایی کردند، در آن پروژه شرکت نکنید.

✅ در روش چهارم اکثر کلاهبرداران در پیِ سود ریفرال هستند. یعنی شما نه تنها در یک پروژه airdrop، بلکه در پروژه های دیگر مشابه نیز مجبور به ثبت نام می‌شوید. سپس وقت و انرژی تان تلف می‌شود.

✅ برای شناسایی بهتر روند و استراتژی های کلاهبرداران در زمینه airdrop، پیشنهاد می‌شود در مورد پروژه کلاهبرداری ایردراپ اومیسگو تحقیق و جستجو کنید.

 

آیا برای شرکت در پروژه های ایردراپ باید کیف پول خاصی داشته باشیم؟

برای هر رمز ارز و هر توکن نیاز به کیف پول سازگار دارید. به علاوه، همانطور که اشاره شد، اگر در پروژه‌ی airdrop خاصی شرکت می‌کنید که رمز ارز آن روی بلاکچین یک کوین خاص مثل اتریوم اجرا می‌شود باید کیف پول مخصوص و کاربردی برای آن کوین را داشته باشید.

✅ کیف پول ایردراپ برای ارز دیجیتال اتریوم: که لقب محبوب ترین و پراستفاده ترین پلتفرم بلاکچین برای پروژه های ایردراپ دارد: My Ether Wallet (MEW) و MetaMask کیف پول های مناسبی هستند.

✅ کیف پول ایردراپ برای ارز دیجیتال NEO: کیف پول  NEO tracker Wallet. در سال 2019، ما شاهد افزایش ایردراپ های مبتنی بر NEO بوده ایم. با پروژه هایی مثل Novem Gold، Ontology و airdropping روی بلاک چین NEO، پس می‌توان اظهار کرد که زمان استفاده از کیف پول ِاین رمز ارز فرارسیده است.

✅ کیف پول ایردراپ برای ارز دیجیتال Stellar: کیف پول StellasPort یک کیف پول تحت وب برای XLM و توکن‌ها مبتنی بر ارز دیجیتال Stellar است.

کیف پول ایردراپ برای ارز دیجیتال Tron: کیف پول Tron wallet برای این ارز دیجیتال مناسب است. این کیف پول مناسب برای ذخیره سازی این رمز ارز و خرید و فروش بیت کوین نیز می‌باشد.

سایر کیف پول هایی که امروزه مورد استفاده‌ی طیف وسیعی از کاربران قرار می‌گیرند شامل Atomic Wallet، Magnum Wallet هستند. Atomic Wallet یک کیف پول با قابلیت پشتیبانی از چندین کوین و توکن های مختلف است. Magnum نیز برای مدیریت بیت کوین و هزاران دارایی دیگر، مناسب و کاربردی است. آنچه که باعث خاص و منحصربفرد شدن این کیف پول می‌شود، امکان نگهداری از دارایی هایی است که به واسطه پروژه های airdrop دریافت می‌شوند.

دریافت رمز ارز

پاسخ به چند یک سوال مهم در مورد airdrop

آیا برای دریافت airdrop محدودیتی وجود دارد؟

🟢 قطعا محدودیت هایی از جانب تیم توسعه یک پروژه ارز دیجیتال برای دریافت airdrop تعیین می‌شود. شما می‌توانید در زمان ثبت نام و تحقیق در مورد یک ارز دیجیتال، حتما از میزان محدودیت هایی که اعمال شده است اطلاع حاصل کنید. شایان ذکر است که بعد از شرکت در یک ایردراپ، چند هفته زمان میبرد تا واریز به حساب شما انجام شود. پس جای نگرانی نیست.

شرکت کردن در یک ایردراپ، لازمه‌ی پرداخت هزینه از جانب کاربران است؟

🟢 همانطور که اشاره شد، در پروژه های ایردراپ ارز دیجیتال به طور رایگان و برای تبلیغ به کیف پول کاربران واریز  می‌شود. در اکثر این پروژه ها شما تنها باید از قبل اقدام به ذخیره سازی کوین یا توکن مرتبط با آن پروژه بر روی کیف پول خود کرده باشید. اگر در زمان ثبت نام از شما هزینه ای درخواست شد، باید بدانید که با یک پروژه کلاهبرداری روبرو هستید.

آیا توکن ها انواع مختلفی دارند؟

🟢 بله، توکن ها خدمات مختلفی ارائه می‌کنند. برخی از آنها بهادار، برخی کاربردی و برخی دیگر برای پرداخت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

سخن نهایی

شرکت در کلیه پروژه های ارز دیجیتال مانند ایردراپ، نیازمند تحقیق، کسب اطلاعات بیشتر و هدفمندی است. زیرا شما نمی‌توانید بدون در نظر گرفتن ماهیت و هدف خاصی دست به ثبت نام در این گروه از پروژه ها بزنید. تحلیلگرهای ارز دیجیتال به شما برای کسب اطلاعات بیشتر، به همراه آموزش و گفتگو در این زمینه کمک می‌کنند. در صورت وجود ابهام، پیشنهاد می‌شود سوالات و نظرات خودتون رو از طریق شبکه اجتماعی ارز دیجیتال سیبنال با کاربران به اشتراک بگذاریدو همچنین از سایر مطالب وبلاگ سیبنال دیدن فرمایید. 

امتیاز دهید : (91)
  • آشنایی با ایردراپ
  • ایردراپ چیست
  • airdrop در ارز دیجیتال به چه معناست
  • دریافت رایگان ارز دیجیتال
  • ایردراپ رایگان
  • کسب درآمد از ایردراپ
  • معنی airdrop در ارز دیجیتال
  • هدف airdrop چیست
  • کلاهبرداری در ایردراپ
  • خطرات airdrop
  • چگونه ایردراپ دریافت کنیم
  • سایتهای اطلاع رسانی ایردراپ
  • شناسایی پروژه های کلاهبرداری ایردراپ
  • نکات مهم و حیاتی در مورد ایردراپ
  • پروژه کلاهبرداری ایردراپ
  • کیف پول برای ایردراپ
  • کیف پول Atomic Wallet برای ایردراپ
  • همه چیز درمورد ایردراپ
  • دانستنی های ایردراپ
  • آموزش کامل ایردراپ
  • راهنمای کامل دریافت ایردراپ
  • کیف پول ایردراپ برای ارز دیجیتال اتریوم

مطالب مرتبط

Relevent Posts

دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید
  • دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید

  • در این مقاله تعریف معاملات فیوچرز آشنا خواهید شد. همچنین کاربرد معاملات فیوچرز و انواع آن در حوزه ارز دیجیتال را یاد خواهید ...
مشاهده مطلب
آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن
  • آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن

  • ایا الت سیزن یک فرصت درآمدی مناسب برای سرمایه گذاران است یا یک تله سرمایه گذاری؟ در این مقاله راجع به تعریف الت سیزن و میزایا و ...
مشاهده مطلب
به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری
  • به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری

  • در این مقاله با شایع ترین و بهترین اندیکاتورهایی که تحلیل گران برای تحلیل های خود استفاده میکنند، آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب