درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

10 نکته مهم در تحلیلگری و سیگنال دهی

جواد حقیقت
1400/09/23
آموزش

در مبحث تحلیلگریِ بازارهای مالی، برای افرادی که در قالب تحلیلگر یا مشاور مالی، خدمات تحلیلی ارائه می‌دهند یک سری نکات و توصیه ها وجود دارد که هم برای موفقیت بیشتر و اعتبار کاری این افراد و هم برای رضایت حداکثریِ کسانی که از تحلیل و سیگنال ها در تصمیم‌های معاملاتی خود بهره می‌گیرند، مفید هستند. در این نوشته به این نکات پرداخته می‌شود.

10 نکته مهم در تحلیلگری و سیگنال دهی | سیبنال

تجزیه و تحلیل و موضوع تحلیلگری، بخشی جدایی‌ناپذیر از عرصه بازارهای مالی است و در صورتی که در مسیر درست باقی بماند می‌توان از آن به عنوان یک خدمت مفید و ارزنده به معامله گران و سرمایه گذاران یاد کرد زیرا که بسیاری از این افراد، وقت و تخصص کافی برای آنالیز حجم بالایِ اطلاعات اقتصادی و داده های مختلف موجود در بازارهای مالی را ندارند پس به نوعی به مشاوره و دریافت اطلاعات طبقه بندی شده نیاز دارند. در صورتی که تحلیلگر به چند نکته، دقت و آنها را رعایت کند کار او نقش مهمی در جریان معاملات خواهد داشت.
 

10 نکته مهم در تحلیلگری و سیگنال دهی عبارت اند از:

 

1- اجتناب از تحلیل و سیگنال دهی افراطی

برخی از افراد، فکر می‌کنند اگر تعداد سیگنال ارز دیجیتال روزانه آنها زیاد باشد یا در مورد چندین ارز مختلف صحبت کنند، مخاطب بیشتری جذب خواهند کرد ولی به هیچ وجه اینطور نیست زیرا که تحلیل و سیگنال تخصصی‌، باید وقت بیشتری روی آنها صرف شده باشد و طبیعتا درصد موفقیت بیشتری و به طبع آن، بیشتر خواهان خواهند داشت. 

تعدد سیگنال دهی، نشانگر بالاتر بودن دانش و اطلاعات تحلیلگر ارز دیجیتال نیست و تنها درصد خطا را افزایش می‌دهد اگر فرد، سیگنال های کم و با درصد موفقیت بالاتر ارائه دهد برای اعتبار کاری وی بهتر خواهد بود.

تحلیل و سیگنال دهی

تحلیلگری و سیگنال دهی تخصصی در یک حوزه خاص بهتر از کار روی چندین بازار مالی است

2- جداسازی تحلیلگری از سیگنال ‌دهی

فردی که در زمینه تجزیه و تحلیل بازارهای مالی، در حال فعالیت است باید دقت کند که بین تحلیل و سیگنال تمایز قائل شود. تحلیل؛ تنها نوعی شرحِ وقایع گذشته بازار و بررسی احتمالاتِ وقوع اتفاقاتِ آینده است.در واقع به کمک تحلیل تنها می‌توان تا حدی جهت حرکت آینده بازار را حدس زد ولی نحوه این حرکت و سرعت آن چندان مشخص نیست اما موضوع سیگنال، متفاوت است. سیگنال‌ها دستورالعمل‌های معاملاتی هستند که بر اساس یک پلن معاملاتیِ آزموده شده، صادر می‌شوند و سیگنال دهی اصولی، کمک بزرگی به کاربرانی است که خود پلن معاملاتی منسجم ندارند یا نمی‌توانند به صورت منظم به پلن خود پایبند باشند.

پس به طور کلی، شاید تحلیلگری ارز دیجیتال آسانتر از سیگنال دهی ارز دیجیتال باشد زیرا که در یک سیگنال، باید نقطه ورود و خروج و حجم ورود به بازار مشخص باشد در حالی که در تحلیل نحوه معامله افراد ذکر نمی‌شود.  

3- پشتیبانی از سیگنال ها

هر فرد که خود را به عنوان یک سیگنال دهندۀ بازارهای مالی معرفی می‌کند باید به صورت مداوم با کاربرانِ سیگنال‌ها در ارتباط باشد و در لحظه به آنها بگوید که چه اقداماتی را در شرایط پیش بینی نشدۀ بازار، انجام دهند زیرا نمی‌توان با یک دستورالعمل ایستا و خشک با بازار های پویا و دائما در حال تغییر، برخورد کرد.

پشتیبانی از سیگنال

پشتیبانی از سیگنال ها و آپدیت تحلیل ها برای سیگنال دهندگان و تحلیلگران موفق، اهمیت زیادی دارد

سیگنال دهی ارز دیجیتال یک موضوع حساس است که مستقیما با سود و زیان افراد زیادی در ارتباط خواهد بود زیرا افراد بر پایه سیگنال ها معامله می‌کنند و در صورتی که از سیگنال ها پشتیبانی نشود ممکن است سبب زیان افراد شوند مثلا شاید لازم باشد که حدود سود و زیان جابه جا شوند یا بر حسب شرایط ویژه بازار، معاملات به صورت دستی بسته شوند که همه این موارد، باید به موقع به کاربرانِ سیگنال ها اعلام شوند.

 

4- اعلام درصد موفقیت سیگنال و تحلیل ها

شخص سیگنال دهنده باید درصد موفقیت سیگنال ها و تحلیل های خود را ارزیابی کند و آن را اعلام کند زیرا تنها در این شرایط است که می‌تواند در کار خود پیشرفت کند، نقاط ضعف و قوت خود را بررسی کند و در مسیر اصلاح و بهبود گام بردارد.

 

5- داشتن دانش کافی در کاربرد فناوری های مرتبط

یک تحلیلگر یا سیگنال دهنده در بازار های مالی باید دانش کافی در زمینه ابزارها و فناوری های رایج در این عرصه را داشته باشد مثلا بر نرم افزارهایی لازم برای تحلیل تکنیکال از جمله تریدینگ ویو، متاتریدر، داینامیک تریدر و امثال اینها به اندازه کافی آشنا باشد تا بتواند مسیر تکنیکالی بازار را آنالیز کند و در عین حال گفته های خود را در یک قالب بصری جذاب به مخاطب عرضه کند.

 

6- داشتن تخصص در شبکه های اجتماعی

تحلیلگر یا سیگنال دهنده باید در زمینه شبکه های اجتماعی نیز فعال باشد تا بیشتر با مخاطب های خود در ارتباط باشد و از بازخورد های آنها استفاده کند.

شبکه اجتماعی سیبنال
تجزیه و تحلیل بازخورد های کاربران در شبکه های اجتماعی کمک زیادی به پیشرفت یک سیگنال دهنده می‌کند

7- حضور در مجامع تحلیلگری

منظور از مجامع تحلیلگری، سایت هایی هستند که امکانِ عرضه تحلیل و سیگنال از چندین سیگنال دهنده و تحلیل گر مختلف را فراهم می‌کنند؛ این سایت ها فضای مناسبی برای رشد و شناخته شدن هرچه بیشتر تحلیلگران و سیگنال دهندگان هستند و در این سایت ها، کاربران به آسانی می‌توانند عملکرد چند سیگنال دهنده مختلف را با هم مقایسه کنند و افراد برتر به سرعت از نظر تعداد مخاطب رشد خواهند کرد.

 

8- اطلاع از رویداد ها

اگرچه بسیاری از تحلیلگرانِ تکنیکالیست با اخبار کاری ندارند ولی به هر حال لزوم توجه به اخبار نیز اجتناب ناپذیر است زیرا اخبار اقتصادی، می‌توانند موجب وقوع نوسانات پیش بینی نشده در نمودار شوند.

 

9- آگاهی از هیجانات بازار

این موضوع نیز در حوزه تحلیل فاندامنتال است و فرد با اطلاع از جو خبری حاکم بر بازار می‌تواند تصمیم‌های بهتری بگیرد.

 

10- داشتن توانایی در زبان خارجی

برای دسترسی به منابع تحلیلیِ مختلف که می‌توان در تحلیل های شخصی از آنها استفاده کرد بهتر است توانایی زبان خارجه و به خصوص زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید تا بتوانید یک تحلیل گر موفق تر شوید.

 

امتیاز دهید : (4)
  • تحلیلگر
  • تحلیل
  • سیگنال
  • سیگنال دهی
  • تحلیلگر ارز دیجیتال
  • شرایط سیگنال دهی
  • تحلیلگر موفق
  • عوامل موثر بر انتخاب تحلیلگر خوب
  • سیگنال ارز دیجیتال
  • تحلیلگر ارزهای دیجیتال
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال

مطالب مرتبط

Relevent Posts

انواع صندوق های قابل معامله (ETF) برای علاقه مندان به فرصت های سرمایه گذاری
  • انواع صندوق های قابل معامله (ETF) برای علاقه مندان به فرصت های سرمایه گذاری

  • در این مقاله با انواع ای تی اف(ETF) به صورت کامل آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب
صفر تا صد ساخت حساب در بروکر آلپاری
  • صفر تا صد ساخت حساب در بروکر آلپاری

  • در این مقاله با انواع حساب و نحوه باز کردن حساب در بروکر آلپاری آشنا خواهیم ...
مشاهده مطلب
طلای آب شده و درآمدزایی از طریق معاملات طلای آب شده
  • طلای آب شده و درآمدزایی از طریق معاملات طلای آب شده

  • در این مقاله راجع به معامله طلای آب شده ، سودآوری از طریق خرید و فروش طلای آب شده و مزایای سرمایه گذاری روی طلای آب شده توضیحات ...
مشاهده مطلب