درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن

ترجمی نسب
1402/12/09
ارزهای دیجیتال

ایا الت سیزن یک فرصت درآمدی مناسب برای سرمایه گذاران است یا یک تله سرمایه گذاری؟ در این مقاله راجع به تعریف الت سیزن و میزایا و معایب استفاده از آن صحبت کرده ایم

آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن | سیبنال

 

 فعالان بازار ارز دیجیتال با اصطلاح آلت سیزن(Altseason) آشنا هستند؛ آلت سیزن به دوره‌ای از بازار گفته می‌شود که آلت کوین‌ها وارد روند رشدی (گاوی یا بولیش) می‌شوند. از آن‌جایی‌که در دوره‌های گذشته، فرصت‌های سودآوری بزرگی را ایجاد کرده‌است؛ دغدغه تعداد زیادی از تریدرها، تشخیص و پیش‌بینی زمان وقوع آلت سیزن بعدی است. همراه ما باشید تا شما را با تعریف آلت سیزن و نحوه پیش‌بینی آن آشنا کنیم؛ سپس به معرفی نکاتی برای انجام معامله سودآور در این فصل بپردازیم؛ درنهایت، مزایا و معایب این دوره را برایتان بیان کنیم.

الت سیزن چیست؟ 

آلت سیزن(Altseason) و دلایل وقوع آن

ارزهای دیجیتال از نظر ماهیت شامل دو دسته بیت کوین و آلت کوین هستند. Altcoin شامل همه ارزهای دیجیتال به جز BTC است و مهم‌ترین آن‌ها را با نام اتریوم می‌شناسیم.

هنگامی‌که حجم معاملات و ارزش بازار آلت کوین‌ها در مقابل بیت کوین افزایش زیادی داشته باشد، آلت کوین سیزن (آلت سیزن) رخ می‌دهد. در این شرایط، سرمایه‌گذاران رمز ارز اول دنیا، یعنی بیت کوین، برای کسب سود بیشتر، به سمت فروش دارایی خود و تبدیل آن به آلت کوین می‌روند که نتیجه آن، افزایش قیمت آن‌ها است.

مهم‎‌ترین دلایل وقوع آلت سیزن(Altseason)

بازار باور دارد که قیمت بیت کوین پس از یک دوره رشد، وارد یک دوره رکود یا کاهشی می‌شود پس برای حفظ ارزش پول خود یا کسب سود بیشتر به سمت تعویض دارایی و تبدیل آن به آلت کوین می‌روند.

در ساختار اصلی ارزهای دیجیتال یعنی بلاک چین‌های اصلی مثل اتریوم، کاردانو، سولانا و... تغییرات مثبت و ارزشمندی رخ می‌دهد.

قوانین کشورها به سمت پذیرش ارز دیجیتال پیش بروند؛ درنتیجه سرمایه جدید به صورت راحت‌تر وارد این بازار می‌شود. ورود سرمایه بدون تغییر در عرضه، سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود.

ترس از دست دادن فرصت سرمایه‌گذاری و افزایش میزان سرمایه ورودی به بازار آلت کوین‌ها، مردم بیشتری را به سمت سرمایه‌گذاری و خرید آن‌ها می‌کشاند.

معمولا پدیده آلت سیزن چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد که در طول آن، قیمت بیت کوین تغییر چندانی ندارد. با توجه به سابقه آلت سیزن‌های قبل، افزایش بسیار زیاد برخی رمزارزها در این دوره زمانی، می‌تواند سبب ثروتمند شدن تعدادی از مردم و ضرر سنگین به بعضی دیگر باشد.

برای کسب سود در این دوره، باید بتوانید زمان شروع و پایان دوره را به‌درستی تخمین بزنید؛ زیرا پیدا کردن نقاط ورود و خروج درست، مهم‌تر از یافتن رمز ارز با پتانسیل رشد خوب است.

چگونه می‌توان آلت سیزن را پیش‌بینی کرد؟

پیش بینی آلت سیزن

پیش‌بینی درست زمان وقوع آلت سیزن مهم است زیرا می‌تواند سود تضمینی را برای شما فراهم کند یا مانع از ضررهای بزرگ شود. زمان وقوع این دوره می‌تواند بخشی از یک روند صعودی بلند مدت در بازار روبه‌رشد باشد یا قسمتی از یک دوره کوتاه مدت صعودی در یک بازار نزولی باشد. سه مورد زیر می‌تواند زمان حدودی شروع این دوره را مشخص کند.

1.دامیننس بیت کوین کاهش یابد

سهم بیت کوین از کل سرمایه درحال گردش در بازار ارز دیجیتال را دامیننس بیت کوین می‌گویند. مهم‌ترین مرجع بررسی آن، سایت کوین مارکت کپ است. هنگامی‌که آلت سیزن شروع شود، بخش قابل توجهی از سرمایه موجود در بازار بیت کوین به سمت بقیه ارزها روانه می‌شود.

در بیشتر موارد، با افزایش پیوسته قیمت بیت کوین، احتمال وقوع آلت سیزن(Altseason) افزایش می‌یابد زیرا سرمایه‌گذاران این بازار، ترجیح می‌دهند بیت کوین خود را به سایر آلت کوین‌ها تبدیل کنند تا سود بیشتری از بازار کسب نمایند؛ درنتیجه، هرچه شدت کاهش دامیننس بیت کوین بیشتر باشد، احتمال پدید آمدن آلت سیزن افزایش می‌یابد.

2.در زیرساخت‌های ارز دیجیتال، تحولات مثبتی به وقوع بپیوندد

هر اندازه که زیرساخت‌های مربوط به ارز دیجیتال پیشرفته‌تر شود؛ میزان هزینه‌ها کاهش یافته و تمایل افراد به سمت سرمایه‌گذاری در آن بیشتر می‌شود؛ بنابراین، پیگیری وضعیت زیرساخت‌های بازار می‌تواند نشانه خوبی برای شروع فصل آلت سیزن(Altseason) باشد.

3.مارکت کپ آلت کوین‌ها افزایش یابد

هر اندازه که سرمایه وارد آلت کوین‌ها شود، مارکت کپ (ارزش بازار) آن‌ها بیشتر می‌شود که معمولا در آغاز، سرمایه تمایل دارد به محل مطمئن‌تری برود؛ درنتیجه، میزان رشد ارزهای معروف مثل اتریوم، کاردانو، پولکادات، ریپل و... خیلی زیاد خواهد بود. هر اندازه که روند کاهش بازار بیت کوین و افزایش سهم بازار آلت کوین سریع‌تر باشد، میزان رشد بالاتر خواهد بود.

نکاتی برای کسب سود در آلت سیزن(Altseason)

اگرچه پیش‌بینی درست زمان وقوع آلت سیزن بسیار مهم است؛ اما برای کسب نهایت سود از بازار کافی نیست. در ادامه شما را با چند نکته مفید در جهت افزایش میزان سودآوری آشنا می‌کنیم.

قانون مدیریت ریسک را رعایت کنید و سرمایه خود را بین دارایی‌های مختلف پخش نمایید؛ البته تنوع دارایی نباید شما را از پیگیری اخبار و تحولات بازار غافل کند.

با توجه به تفاوت ماهیت ارزها و کاربردهای آن‌ها، سعی کنید در سبد دارایی خود، تنوعی از موارد مختلف مثل میم، NFT، وب 3، توکن‌های دیفای و... داشته باشید.

بخشی از سرمایه خود را در توکن‌های اصلی مانند اتریوم بگذارید.

تحلیل بنیادی و اخبار مربوط به رمزارزها را پیگیری کنید تا در جریان ارزش واقعی و پتانسیل رشد آن‌ها باشید.

از ابزارهای تکنیکال مانند حد ضرر، حد سود و... برای مدیریت ریسک خود استفاده نمایید.

همواره سود معاملات خود را مرحله به مرحله برداشت کرده و به بیت کوین تبدیل کنید.

مزایا و معایب آلت سیزن

می‌توان مهم‌ترین مزیت این دوره را فراهم آمدن شرایط کسب سود از بازار ارز دیجیتال دانست؛ زیرا با جذب سرمایه‌گذران بیشتر، افراد بیشتری را به سمت خود می‌کشاند.

آلت سیزن در پویایی بازار ارز دیجیتال نقش موثر دارد. بیت کوین نمی‌تواند همواره یک دوره رشد طولانی را تجربه کند و زمانی وارد رکود خواهد شد. در این شرایط، آلت کوین‌ها، مکان مناسبی برای جذب سرمایه و جلوگیری از خروج آن هستند.

از سوی دیگر، در فصل آلت سیزن(Altseason)، احتمال کلاه‌برداری افزایش می‌یابد؛ زیرا بعضی از ارزهای تقلبی شکل می‌گیرند که پس از جذب سرمایه مردم، از دسترس خارج می‌شوند.

رشد بالای آلت کوین‌ها، معمولا شرایط حبابی را در قیمت رمزارزها پدید می‌آورد و زمانی این حباب از بین می‌رود یا تفاوت قیمت با ارزش واقعی کاهش می‌یابد؛ نتیجه آن، ضررهای هنگفت برای افرادی است که دیر وارد این بازار شده‌اند و در قیمت حبابی اقدام به خرید کرده‌اند.

سوالت متداول درمورد آلت سیزن(Altseason)

آلت سیزن(Altseason) چند وقت یکبار است؟

آلت سیزن(Altseason) می‌تواند چندین بار در سال رخ دهد و اغلب این اتفاقات در یک دوره نسبتاً کوتاه می‌افتد. برای کسب حداکثر سود، حیاتی است که آلت‌کوین‌های خود را پیش از پایان آلت سیزن(Altseason) بفروشید. قیمت‌های آلت کوین ها به همان سرعتی که بالا می‌روند، پایین نیز می‌آیند.

✅ چه عواملی بر آلت سیزن(Altseason)  تأثیر می‌گذارند؟

عوامل متعددی از جمله احساسات غالب بر بازار، اخبار و رویدادها و یا پیشرفت‌های فناورانه میتواند بر Altseason تأثیر بگذارد. برای مثال رویدادهای مهم، همکاری‌ها شرکت های فناور و پیشرو در ارز دیجیتال، توسعه‌های قانونی، یا دستاوردهای فناورانه می‌توانند علاقه و سرمایه‌گذاری در altcoins خاصی را افزایش دهند و قیمت‌ها را به بالا ببرند

سخن پایانی

آلت سیزن می‌تواند یک فرصت استثنایی برای کسب سود زیاد باشد یا یک فاجعه بزرگ مالی را برای شخص پدید آورد. ما در این مطلب، نکات مختلفی را بیان کردیم تا بتوانید زمان آلت سیزن را بهتر تخمین بزنید و با رعایت نکات پیشنهادی، احتمال سودتان بیشتر شود؛ از سوی دیگر، میزان ریسک خود را مدیریت کرده تا احتمال ضرر کاهش یابد. تجربه یا سوال خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

امتیاز دهید : (57)
  • آلت سیزن
  • مزایا و معایب آلت سیزن
  • altseason چیست
  • کسب سود از الت سیزن
  • دلیل وقوع الت سیزن
  • آلت سیزن(Altseason)
  • معایب آلت سیزن

مطالب مرتبط

Relevent Posts

دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید
  • دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید

  • در این مقاله تعریف معاملات فیوچرز آشنا خواهید شد. همچنین کاربرد معاملات فیوچرز و انواع آن در حوزه ارز دیجیتال را یاد خواهید ...
مشاهده مطلب
به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری
  • به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری

  • در این مقاله با شایع ترین و بهترین اندیکاتورهایی که تحلیل گران برای تحلیل های خود استفاده میکنند، آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب
روش های افزایش امنیت کیف پول(ولت) های ارز دیجیتال
  • روش های افزایش امنیت کیف پول(ولت) های ارز دیجیتال

  • اگر به دنبال راهکارهای مفید جهت افزایش امنیت کیف پول های ارز دیجیتال ِخود هستید، این مطلب برای شما نوشته شده ...
مشاهده مطلب