درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری: بهترین انتخاب های 2024

سعیده سی سختی پور
1403/04/18
ارزهای دیجیتال

آیا به دنبال بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری هستید؟ در اینجا به معرفی ارزهای دیجیتالی با بیشترین بازدهی و کمترین ریسک می‌پردازیم. شروع به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کنید و آینده مالی خود را تضمین کنید.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری: بهترین انتخاب های 2024 | سیبنال

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری برای بسیاری از افرادی که مایل به ورود به بازار ارزهای دیجیتال هستند، چالش انگیز است. از بیت کوین و اتریوم گرفته تا بایننس کوین و تتر، هزاران ارز دیجیتال مختلف وجود دارد که می‌توان برای شروع سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال، از آن‌ها استفاده کرد.

با این حال بسته به شرایط بازار هر ساله برخی از این رمزارزها عملکرد بهتری نسبت به بقیه نشان می‌دهند. اما سوال اینجاست که بهترین ارز دیجیتال برای خرید کدام است؟ برای کمک به شما در دستیابی به اهدافتان، در اینجا به برخی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بر اساس تازه‌ترین تغییرات بازار و ارزش بازار آن‌ها اشاره شده است. همراه سیبنال باشید.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ 

بازار ارزهای دیجیتال به غیرقابل پیش‌بینی بودن و نوسانات شهرت دارد، با این حال سودهای باورنکردنی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت ایجاد کرده است. وجود هزاران ارز دیجیتال در بازار و عدم ثبات ارزش آن‌ها موجب سردرگمی افراد مبتدی برای ورود سرمایه به بازار ارزهای دیجیتال می‌شود. به همین سبب در زیر به چند مورد از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری موفق اشاره شده است.

۱. بیت کوین (BTC)

بیت کوین از زمان آغاز به کار خود در سال 2009 به محبوب‌ترین و با ارزش‌ترین ارز دیجیتال تبدیل شده است و همچنان مقام اول بهترین ارز برای خرید را دارد. این رمزارز توسط یک فرد یا شاید یک گروه ایجاد شده است که با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو فعالیت می‌کند.

تأیید معاملات غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین و سیستم دفتر کل عمومی بیت کوین، دنیای امنیت دیجیتال را متحول کرد. هرچند سایر رمزارزها سرعت تراکنش سریع‌تری دارند که بلاک چین‌های آن‌ها را نسبت به بیت‌کوین کاربردی‌تر می‌کند، ولی بیت کوین همچنان بر بازار ارزهای دیجیتال تسلط دارد.

بیشتر بخوانید: روش های کسب درآمد از بیت کوین

 

۲. اتریوم (ETH)

اتریوم یکی از اولین آلتکوین‌ها (آلت کوین به هر ارز دیجیتال جایگزین برای بیت کوین اشاره دارد) بود که در ژوئیه 2015 راه‌اندازی شد. اتریوم یکی از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و ارزشمندترین ارز دیجیتال در کنار بیت کوین است. 

ارز دیجیتال بومی شبکه اتر نام دارد. بلاک چین اتریوم اولین موردی بود که قراردادهای هوشمند را معرفی کرد و عملکرد بلاکچین، وجه تمایز اصلی آن است.

بیشتر بخوانید: ماشین مجازی اتریوم چیست؟

 

۳. بایننس کوین (BNB)

بایننس یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان است. BNB رمزارز بومی آن است. BNB در ابتدا به عنوان یک توکن ابزاری ساخته شده بر روی شبکه اتریوم ایجاد شد. هدف اصلی آن دسترسی کاربران به کارمزدهای معاملاتی با تخفیف در صرافی بایننس بود. این توکن از آن زمان به بلاک چین بایننس منتقل شده و اکنون می‌توان از آن برای برنامه‌های کاربردی، تراکنش‌ها و سایر اهداف مختلف استفاده کرد.

۴. سولانا (SOL)

سولانا یک رمزارز نسبتا جدید است که در مارس 2020 راه‌اندازی شد. بلاک چین سولانا که برای رقابت با شبکه اتریوم طراحی شده است از قراردادهای هوشمند، dApps و توکن‌های غیرقابل تعویض پشتیبانی می‌کند. اما سیستم تلفیقی اثبات سهام و اثبات تاریخچه سولانا آن را ارزان‌تر و سریع‌تر از اتریوم می‌کند. متأسفانه سولانا از ابتدای سال 2022 تاکنون چندین قطعی بزرگ را تجربه کرده که موجب تضعیف اعتبار آن شده است.

۵. تتر (USDT)

تتر یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری است که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ بر روی شبکه بلاک چین بیت کوین راه‌اندازی شد. برخلاف برخی دیگر از انواع ارزهای دیجیتال، تتر (USDT) یک استیبل کوین است، به این معنی که توسط ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو پشتیبانی می‌شود و به طور فرضی ارزشی برابر با یکی از آن ارزش‌ها حفظ می‌کند. 

یعنی ارزش تتر قرار است نسبت به سایر رمزارزهای پایه ثابت‌تر باشد و سرمایه‌گذارانی که نگران نوسانات شدید سایر سکه‌ها هستند، از آن حمایت می‌کنند. بنابراین می‌تواند بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری باشد.

۶. ریپل (XRP)

XRP یک ارز دیجیتال بومی است که برای شبکه ریپل و بلاک چین XRP Ledger به عنوان جایگزین انجمن ارتباطات مالی بین بانکی در سراسر جهان طراحی شده است. سوئیفت سیستم جهانی است که بانک‌ها و سایر موسسات مالی برای انتقال پول از آن استفاده می‌کنند. به ادعای آزمایشگاه ریپل، فناوری این سیستم سریع‌تر، ارزان‌تر و شفاف‌تر از سوئیفت است.

۷. کاسپا (KAS)

کاسپانوعی پروژه ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که بر مقیاس‌پذیری بالا و تراکنش‌های سریع تمرکز دارد. کاسپا با استفاده از بلاک داگ به جای بلاک چین سنتی، قصد دارد تاییدیه‌های سریع‌تری را به منظور تجربه‌ای کارآمدتر و کاربرپسندتر ارائه دهد.

کسپا یکی از بهترین عملکردهای اخیر ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است و در دوره هفت روزه ۱۹.۵ درصد در برابر دلار آمریکا رشد کرد. احتمالا بزرگترین کاتالیزور برای این رشد، این خبر بود که شرکت استخراج ارز دیجیتال Marathon Digital اعلام کرد که از سپتامبر 2023 استخراج کاسپا را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: روش کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال بدون سرمایه اولیه

 

۸. تونکوین (TON)

در سال 2018، توسعه دهندگان پیام رسان رمزگذاری شده تلگرام، بلاک چین «لایه 1» را توسعه دادند. شبکه پشت TON به سبب قابلیت قرارداد هوشمند و مزیت سرعتش نسبت به اتریوم شناخته شده است. سرعت بلاک چین برای TON پنج ثانیه است. اما برای اینکه این ارز دیجیتال توان رقابت با پروژه‌های رمزارزها را داشته باشد، باید توسعه‌دهندگان بیشتری را جذب کند. پس از گزارش‌هایی مبنی بر بررسی تلگرام برای عرضه اولیه عمومی، تونکوین شتاب صعودی چشمگیری یافته و اکنون در زمره بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری قرار دارد.

۹. دوج کوین (DOGE)

دوج کوین یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری است که در سال 2013 به تقلید از بیت کوین ایجاد شد. این ارز دیجیتال از حمایت چندین حامی برجسته مانند ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا برخوردار است. ایلان ماسک با ذکر ساده رمزارز، نوسانات شدیدی را در قیمت دوج کوین ایجاد کرده است. کارآفرین میلیاردر مارک کوبان نیز از حامیان دوج کوین است.

۱۰. کاردانو (ADA)

کارادانو یک بلاک چین غیرمتمرکز اثبات سهام است که در سپتامبر 2017 معرفی شد. این رمزارز طوری طراحی شده که نسبت به بیت کوین و سایر بلاک چین‌های اثبات کار از نظر انرژی کارآمدتر باشد.

کاردانو مانند اتریوم، بر روی عملکرد متمرکز است و برای طراحان dApps و قراردادهای هوشمند قابل تأیید جذاب است. کاربران با قرار دادن کاردانو می‌توانند به تأیید تراکنش‌های شبکه کمک کنند و توکن‌هایی را به عنوان پاداش برای شرکت در سیستم اثبات سهام به دست آورند.

۱۱. آوالانچ (AVAX)

آوالانج به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری، رقیبی برای شبکه اتریوم است که در سال 2020 راه اندازی شد. هدف آن ایجاد سریع‌ترین و ایمن‌ترین شبکه است که از قراردادهای هوشمند، dApps و بلاک چین های مستقل پشتیبانی می‌کند. AVAX نشانه اصلی شبکه آوالانچ است. کاربران آن می‌توانند در مورد حاکمیت پلت‌فرم رای دهند و با استفاده از توکن هزینه تراکنش را بپردازند. AVAX همچنین یک مکانیسم اجماع منحصر به فرد برای تأیید تراکنش‌ها دارد. 

معیارهای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 

شاید اساسی‌ترین سوالی که باید قبل از خرید بهترین ارز دیجیتال جهت خرید از خود بپرسید این است که چرا این کار را انجام می‌دهید. روش‌های سرمایه‌گذاری بی‌شماری در دسترس هستند که بسیاری از آن‌ها ثبات بیشتر و ریسک کمتری نسبت به ارزهای دیجیتال دارند.

آیا صرفا به دلیل مرسوم بودن ارزهای دیجیتال به آن علاقه دارید؟ یا دلیل قانع‌کننده‌تری برای سرمایه‌گذاری در یک یا چند توکن دیجیتال خاص دارید؟ قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، درک کاملی از آنچه امیدوارید به دست آورید، داشته باشید. زیرا به تعیین مسیر برای اقدامات شما کمک می‌کند. بهتر است برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری این معیارها را نیز در نظر داشته باشید. 

  • ارزش بازار
  • نقدینگی
  • امنیت
  • دسترسی
  • اصول پروژه
  • پشتیبانی جامعه
  • تیم و توسعه
  • انطباق با مقررات 

با ارزیابی دقیق این جنبه‌ها، سرمایه‌گذاران می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند و ارزهای دیجیتال با پتانسیل رشد بالا در آینده را شناسایی کنند. به یاد داشته باشید، افراد بسیاری به دلیل سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مخاطره‌آمیز و نامشروع، پول خود را در معاملات ارزهای دیجیتال از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

 

نحوه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

هر سرمایه‌گذار می‌تواند ارز دیجیتال را از صرافی‌های رمزارز محبوب مانند Coinbase، Kraken یا Gemini، برنامه‌هایی مانند Cash App یا از طریق کارگزاران خریداری کند. یکی دیگر از روش‌های محبوب سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، از طریق مشتقات مالی، مانند قراردادهای آتی بیت کوین CME، یا از طریق ابزارهای دیگر، مانند تراست بیت کوین و ETF بیت کوین است.

علاوه بر این، برخی از کارگزاری‌ها مانند WeBull و Robinhood نیز امکان خرید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را برای مصرف‌کنندگان فراهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: بازی رایگان ارز دیجیتال برای کسب درآمد

 

نحوه انتخاب بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری

انتخاب بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه‌گذاری بسته به زمان و شرایط بازار می‌تواند متفاوت باشد. حتی احتمال تغییر وضعیت آن‌ها نیز در هر ماه وجود دارد. با بررسی دقیق این موارد می‌توانید انتخاب بهتری برای ارز دیجیتال ارزان داشته باشید. 

  • ارزش بازار یا مارکت کپ
  • نقدینگی
  • معیارهای اصلی پروژه
  • کاربرد محصول پروژه
  • تاریخچه قیمت
  • بررسی سایت و شبکه‌های اجتماعی پروژه

بیشتر بخوانید: سرمایه‌ گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت کدام مناسب تر است؟

نکات مهم در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

قبل از انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری موفق این نکات را در نظر بگیرید. این نکات به شما کمک می‌کند که عاقلانه روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

  • تحقیق کنید و برای درک فناوری ارزهای دیجیتال وقت بگذارید.
  • یک صرافی قابل اعتماد انتخاب کنید.
  • بیشتر روی ارزهای دیجیتال اصلی تمرکز کنید.
  • سبد رمزارزهای خود را متنوع کنید.
  • یک چشم‌انداز بلند مدت داشته باشید.
  • خطرات موجود را بشناسید.
  • سرمایه گذاری های خود را ایمن نگه دارید.
  • هرگز بیش از آنچه می‌توانید از دست دهید، سرمایه‌گذاری نکنید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان خرید و فروش ارز دیجیتال

جدول مقایسه ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

ارز دیجیتال

دارایی بومی

سال راه اندازی

توضیحات

ارزش بازار

بیت کوین

BTC

2009

ارز دیجیتال همتا به همتا غیرمتمرکز

1.24 ترلیون دلار

اتریوم

ETH

2015

بلاک چین پیشرو برای قراردادهای هوشمند

418 میلیارد دلار

بایننس کوین

BNB

2017

صرافی متمرکز و  تراکنش‌ها از طریق قراردادهای هوشمند

84.4 میلیارد دلار

سولانا

SOL

2020

بلاک چین با کارایی بالا برای قراردادهای هوشمند

66.4 میلیارد دلار

تتر

USDT

2014

به عنوان واسطه‌ بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال

112 میلیارد دلار

ریپل

XRP

2012

ارز دیجیتال بسیار کارآمد

26.6 میلیارد دلار

کاسپا

KAS

2021

بلاک چین لایه ۱ مقیاس‌پذیر بر اساس معماری بلاک داگ

4.2 میلیارد دلار

تون کوین

TON

2021

یک بلاک چین که از نزدیک با پیام رسان تلگرام ادغام شده است

26.4 میلیارد

دوج کوین

DOGE

2013

جامعه کاربری فعال و متحد و عرضه نامحدود

17.9 میلیارد دلار

کاردانو

ADA

2015

پلتفرم مناسب پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند

14 میلیارد دلار

آوالانچ

AVAX

2020

واجد یک مکانیسم اجماع منحصر به فرد برای تأیید تراکنش‌ها

9.6 میلیارد دلار

کلام آخر

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در حال حاضر بیشتر به مشخصات ریسک فردی و اهداف سرمایه گذاری شما بستگی دارد. اگر به ارزهای دیجیتالی علاقه‌مند هستید که پتانسیل بلندمدت دارند، پس رمزارزهای اصلی مانند BTC و ETH احتمالا انتخاب مناسبی برای شما هستند. 

در هر صورت به خاطر داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال بسیار بی‌ثبات است و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با ریسک قابل‌توجهی همراه است. همیشه قبل از هر سرمایه گذاری تحقیق کنید و وضعیت مالی خود را در نظر بگیرید و هرگز بیش از آن چیزی که می‌توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید. 

اگر در مورد انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای خرید سوالی داشتید می‌توانید با همکاران ما در سایت سیبنال در میان بگذارید.

سوالات متداول

سرمایه گذاری در کدامیک از ارزهای دیجیتال ریسک کمی دارد؟

امن ترین دارایی دیجیتال بیت کوین است. اغلب از آن به عنوان طلای دیجیتال یاد می شود. ارزش بازار آن بیش از نیمی از کل بازار ارزهای دیجیتال را شامل می شود. تقریبا هر دارایی را می توان با بیت کوین معامله کرد.

چه عواملی بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد؟

سختی استخراج، سیستم عرضه و تقاضا، هاوینگ، سودمندی ارزهای دیجیتال، فاکتورهای اجتماعی و فعالیت رسانه‌ها، انتشار شایعات و مسائل قانونی و محدودیت‌ها از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال هستند.

چگونه می‌توانم در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنم؟

برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌توان آن‌ها از صرافی‌های رمزارز محبوب، برنامه‌هایی مانند Cash App یا از طریق کارگزاران خریداری کرد.

آیا می‌توانم در چندین ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنم؟

بله، در واقع بهتر است پورتفولیوی خود را متنوع کنید و تمام سرمایه خود را در یک سکه یا ارز دیجیتال قرار ندهید. 

در کدام ارز دیجیتال می‌توان با مقدار کم سرمایه گذاری را شروع کرد؟

در بسیاری از صرافی‌های کریپتو می‌توان حداقل با 10 دلار یا کمتر خرید کرد.

امتیاز دهید : (88)
  • بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری
  • بهترین ارز دیجیتال برای خرید
  • بهترین ارز برای خرید

مطالب مرتبط

Relevent Posts

انواع روش های استیکینگ در بازار ارز دیجیتال
  • انواع روش های استیکینگ در بازار ارز دیجیتال

  • استیکینگ یکی از روش‌های کسب درآمد از دارایی‌های دیجیتال است که تنها به یک روش محدود نمی‌شود و شیوه‌های مختلفی برای انجام آن وجود ...
مشاهده مطلب
کیف پول تراست ولت چیست | راهنمای جامع 0 تا 100
  • کیف پول تراست ولت چیست | راهنمای جامع 0 تا 100

  • در سال‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال رواج گسترده‌ای یافته است و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند با کیف پول تراست ولت و ...
مشاهده مطلب
معرفی 15تا از پرطرفدارترین بازی های رایگان تلگرام 2024
  • معرفی 15تا از پرطرفدارترین بازی های رایگان تلگرام 2024

  • مدتی است که بازی های رایگان تلگرام حسابی سر و صدا به پا کرده‌اند. شاید تا قبل از پروژه نات کوین کم‌تر کسی از گروه سنی 40 سال به ...
مشاهده مطلب