درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

11 تفاوت کلیدی ارز دیجیتال با فارکس - مقایسه جامع + جدول

سعیده سی سختی پور
1403/05/01
ارزهای دیجیتال

از جمله تفاوت ارز دیجیتال با فارکس می‌توان به نحوه کارکرد، میزان نقدینگی، ساعات معاملاتی، میزان نوسان، ریسک ها و چالش های سرمایه گذاری و... اشاره کرد.

11 تفاوت کلیدی ارز دیجیتال با فارکس - مقایسه جامع + جدول | سیبنال

درک تفاوت ارز دیجیتال با فارکس، بهترین پیش‌زمینه برای انتخاب یکی از این دو بازار محبوب برای سرمایه‌گذاری است. در چشم‌انداز مالی پویای امروزی، سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای در حال بررسی راه‌های معاملاتی مختلف برای به حداکثر رساندن سود هستند. دو گزینه محبوب و برجسته در این روند معامله‌گری در بازار ارز دیجیتال و فارکس است. 

 هر کدام از این بازارها دارای فرصت‌ها و چالش‌های خاص خود هستند و درک تفاوت فارکس و کریپتو برای هر سرمایه‌گذار علاقه‌مند بسیار مهم است. در این مطلب از سایت سیبنال سعی داریم بینش جامعی در مورد این بازارها به شما ارائه دهیم و به شما کمک کنیم تا تصمیمات آگاهانه‌ای هماهنگ با اهداف سرمایه‌گذاری خود اتخاذ کنید.

تعریف ارز دیجیتال

اولین قدم برای مقایسه فارکس و ارز دیجیتال شناخت هر یک از این بازارها به طور مجزا است. رمزارزها بخش نوپایی هستند که پس از اختراع بیت کوین در سال 2009 به وجود آمدند. از زمان اختراع بیت کوین، چندین ارز دیجیتال دیگر نیز ظهور کرده‌اند که ارزش کل بازار را به بیش از 1.1 تریلیون دلار رسانده است. 

معاملات ارزهای دیجیتال شامل خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و لایت کوین است. برای امنیت این توکن‌های دیجیتال از رمزنگاری استفاده می‌شود و برای همین به رمزارزها معروف هستند. ارزهای دیجیتال مستقل از بانک مرکزی عمل می‌کنند و ارزش آن‌ها بر اساس تقاضا و عرضه بازار تعیین می‌شود. 

این رمزارزها در هر دو صرافی دیجیتال متمرکز و غیرمتمرکز معامله می‌شوند. رمزارزها با وجود ماهیت جدیدشان به سبب ویژگی‌هایی چون غیرمتمرکز بودن، نقدینگی نسبتا بالا و ویژگی‌های امنیتی توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده‌اند. 

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

مزایا و معایب ارز دیجیتال

 برای بررسی بهتر تفاوت ارز دیجیتال، با فارکس با مزایا و معایب این دو بازار مالی محبوب آشنا می‌شویم. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال دارای مزایای زیر است: 

  • رمزارزها به دلیل نوسانات بالای خود شناخته می‌شوند، که در عین ریسک، می‌توانند بازده قابل‌توجهی برای معامله‌گران باهوش داشته باشند.
  • ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران را در برابر تورم ناشی از بانک‌های مرکزی و دولت‌ها محافظت می‌کند. 
  • سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند سود قابل‌توجهی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.
  • بازار ارزهای دیجیتال دارای تنوع بالایی است و انواع سکه برای سرمایه‌گذاری در دسترس است. 
  • ارزهای دیجیتال توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و حتی دولت‌ها را به خود جلب کرده است و این افزایش پذیرش حاکی از فرصت‌های بالقوه برای سرمایه‌گذاری است.
  • به طور کلی، ارزهای دیجیتال در مقایسه با بازارهای سنتی، کارمزد تراکنش کمتری دارند.

معایب سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال نیز شامل:

  • ارزهای دیجیتال، نسبتا جدید و پر از نوسان هستند. نوسانات بالا می‌تواند منجر به زیان‌های قابل‌توجهی شود و آن را به یک تجارت پرخطر برای افراد ناآگاه تبدیل کند.
  • رمزارزها فاقد ارزش ذاتی هستند، زیرا توسط دارایی‌های خاصی پشتیبانی نمی‌شوند. 
  • فقدان مقررات در بازار کریپتو می‌تواند معامله‌گران را در معرض فعالیت‌های کلاهبرداری قرار دهد.
  • بازار ارزهای دیجیتال نسبتا جوان و اغلب فاقد اطلاعات جامع و قابل اعتماد است.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بورس و ارز دیجیتال

 

تعریف فارکس

تجارت فارکس مبادله ارزهای مختلف در بازار ارز، بزرگترین و قدیمی‌ترین بازار مالی در سطح جهان است. این بازار دارای میانگین حجم معاملات روزانه بیش از 7 تریلیون دلار است که آن را به یک بازار با نقدینگی بالا و در دسترس تبدیل می‌کند. معاملات فارکس شامل خرید یک ارز و فروش همزمان ارز دیگری معادل آن است یعنی این معاملات اغلب به صورت جفت ارز انجام می‌شود، مثل EUR/USD (یورو و دلار آمریکا). 

در این بازار ارزها در 24 ساعت شبانه‌روز در 5 روز هفته معامله می‌شوند. بازار فارکس برخلاف سایر بازارهای مالی، دارای صرافی متمرکزی برای معاملات نیست و ارزها به صورت الکترونیکی بین شبکه جهانی متشکل از بانک‌ها، کارگزاران، شرکت‌های تجاری و معامله‌گران معامله می‌شوند. این مورد یک تفاوت ارز دیجیتال با فارکس و دیگر بازارها است.

بیشتر بخوانید: تفاوت فارکس و بورس

مزایا و معایب فارکس 

بازار فارکس نیز همچون دیگر ابزارهای معامله‌گری دارای مزایا و معایبی است. مزایای بازار فارکس عبارت‌اند از:

  • دسترسی و ورود به بازار فارکس آسان است.
  • تنوع جفت ارزها فرصت های زیادی را برای سرمایه گذاری ارائه می‌دهد.
  • نقدینگی بازار فارکس بالا است و این بازار در مقایسه با سایر بازارهای مالی دارای معامله‌گران بیشتری است.
  • بازار فارکس 24 ساعت شبانه‌روز باز است و امکان معامله‌‌گری در هر ساعت از شبانه‌روز وجود دارد.
  •  معاملات فارکس اهرم یا لوریج بالایی دارد و سود بالقوه را افزایش می‌دهد.
  • هزینه‌های کارگزاری و کمیسیون در بازار فارکس پایین است.
  • بازار فارکس بدون صرافی مرکزی یا تنظیم‌کننده عمل می‌کند. 

همچنین بازار فارکس معایبی نیز دارد از جمله: 

  • بازار ارز هر روز تغییر می‌کند و این تغییر می‌تواند اثرات مثبت و منفی داشته باشد.
  • فاکتورهای متعددی می‌تواند بر قیمت ارز تأثیر بگذارد.
  • معاملات فارکس ریسک بالایی دارد. 
  • معامله‌گری در فارکس به ایده‌ها و تکنیک‌های پیچیده‌ای نیاز دارد و تجارت موفق فارکس مستلزم درک عمیق اقتصاد و سیاست جهانی است.
  • بازار فارکس مستعد کلاهبرداری است که انتخاب دقیق کارگزار را ضروری می‌کند.

تفاوت بازار ارز دیجیتال با فارکس

بررسی تفاوت ارز دیجیتال با فارکس می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر شما در انتخاب یکی از این دو بازار معاملاتی پرطرفدار کمک کند. در ادامه به مهم‌ترین تفاوت فارکس و کریپتوکارنسی اشاره خواهیم کرد:

۱. نحوه کارکرد بازار فارکس و بازار ارزدیجیتال

بازار فارکس با حجم معاملات روزانه بیش از 6 تریلیون دلار، بزرگترین بازار مالی جهان است. از طرفی بازار رمزارزها نیز رو به رشد است و با افزایش تعداد ارزهای رمزپایه و استفاده از آنها، حجم معاملات در این بازار نیز افزایش یافته است. معاملات فارکس شامل تجارت جفت ارزهایی چون EUR/USD یا GBP/JPY است که جایگاه متمرکزی برای آن وجود ندارد و معاملات به صورت خصوصی بین خریدار و فروشنده انجام می‌شود. 

معاملات ارزهای دیجیتال شامل خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم یا ریپل است که در دو صرافی دیجیتال متمرکز و غیرمتمرکز معامله می‌شوند. تجارت در ارز دیجیتال مستلزم درک عمیق از فناوری بلاکچین و بازار ارزهای دیجیتال و تجارت فارکس مستلزم داشتن دانش اقتصادی و سیاست جهانی است. پس بازار مالی و نحوه عملکرد آن یک تفاوت فارکس و ارز رمز است.

۲. تفاوت ارز دیجیتال و فارکس در میزان نقدینگی

نقدینگی بازار فارکس به عنوان بزرگ‌ترین بازار مالی جهان با میانگین حجم معاملات روزانه حدود 7 تریلیون دلار بیشتر از ارزهای دیجیتال است. در حالیکه بازار ارزهای دیجیتال نسبت به فارکس دارای حجم معاملات بسیار کمتر، حدود ۲ تریلیون دلار است. 

۳. ساعات معاملاتی فارکس و ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین به دلیل عدم تمرکز و عدم تنظیم ارز دیجیتال 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته فعال است. چرا که برای مبادله آن‌ها نیازی به موسسات مالی مانند بانک‌ها نیست. اما بازار فارکس 24 ساعته و از دوشنبه تا جمعه فعالیت دارد. 

۴. تفاوت ارز دیجیتال و فارکس در میزان نوسان

بازار ارزهای دیجیتال نسبت به بازارهای فارکس نوسان بیشتری دارند. یعنی قیمت یک رمزارز در کمترین زمان ممکن است افزایش یا کاهش قابل‌توجهی را به ثبت برساند. این بی‌ثباتی می‌تواند به عنوان فرصتی برای سود یا ریسک بالاتر تلقی شود. بازار فارکس نسبتا باثبات‌تر هستند، با این وجود امکان سودآوری بسیار بالا در آن نیز امکان‌پذیر است.

۵. ریسک ها و چالش های سرمایه گذاری در فارکس و ارز دیجیتال

تفاوت فارکس و کریپتوکارنسی در ریسک‌ها و چالش های سرمایه‌گذاری نیز گزینه مهمی برای سرمایه‌گذاران است. ارز دیجیتال به سبب داشتن نوسانات بیشتر می‌تواند ریسک‌های بالاتری به همراه داشته باشد. در مورد فارکس اما هرچند نرخ ارزها تحت تأثیر عوامل زیادی قرار دارند، اغلب بازار مالی پایدارتر با ریسک کمتر از ارزهای دیجیتال است.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

 

۶. تحلیل تکنیکال و بنیادی در فارکس و ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال و بنیادی از روش‌های تحلیل بازار سرمایه هستند. هدف تحلیل بنیادی یافتن ارزش ذاتی یک سرمایه و مقایسه آن با قیمت روز آن است. هدف تحلیل تکنیکال نیز پیش‌بینی رفتار قیمت بر اساس روند تاریخچه، قیمت، شاخص‌ها و دیگر عوامل موثر بر قیمت است. 

روش تحلیل نیز می‌تواند یک تفاوت ارز دیجیتال با فارکس باشد. در ارز دیجیتال از تحلیل‌ تکنیکال بر روی نمودارهای قیمت و حجم معاملات و در معاملات فارکس از تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی برای پیش‌بینی تغییر نرخ ارز استفاده می‌شود.

۷. پلتفرم ها و ابزارهای معاملاتی در فارکس و ارز دیجیتال

معامله‌گری در بازار فارکس از طریق نرم‌افزارها و سیستم‌های معاملاتی و در بازار ارزهای دیجیتال از طریق صرافی‌های اینترنتی صورت می‌گیرد. در بازار فارکس علاوه بر معامله جفت ارزها، امکان معامله دارایی‌های دیگری چون فلزات گران‌بها، شاخص‌ها، کالا و انرژی هم فراهم است. حال آنکه در بازار ارزهای دیجیتال تنها می‌توان رمزارزها را خریدوفروش کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی 20 بازی رایگان ارز دیجیتال برای کسب درآمد

۸. قوانین و مقررات در بازار فارکس و بازار ارز دیجیتال

یکی از مباحث مهم در سرمایه‌گذاری، قانونمندی و نظارت بر روی فعالیت بازارهای تجاری توسط نهادهای مرجع است که در مبحث مقایسه فارکس و ارزدیجیتال نیز بسیار اهمیت دارد. در اکثر کشورها محافظت و نظارت نسبتا بالایی توسط نهادهای مالی و اقتصادی بر روی معامله‌گران فارکس وجود دارد که موجب کاهش کلاهبرداری می‌شود. 

در حالیکه این نظارت در بازار ارز رمزها بسیار کمتر است و هیچ نهاد مشخصی بر روی فعالیت صرافی‌ها و کارگزاری‌های رمزارزی نظارت ندارد. ارزهای دیجیتال با داشتن محدودیت نظارت در سطح جهانی می‌توانند معامله‌گران را در معرض ریسک‌های امنیتی بالاتری قرار دهند.

۹. مقایسه سودآوری فارکس و ارز دیجیتال

معاملات فارکس و ارزهای دیجیتال فرصت‌های متفاوتی را برای سودآوری ارائه می‌دهند، هرچند خطراتی نیز به همراه دارند. انتخاب مناسب به میزان تحمل ریسک، اهداف سرمایه‌گذاری و سطح کنترل مطلوب بستگی دارد. فارکس بازاری تثبیت شده با نوسانات کمتر و مقررات بیشتر است. 

با این حال، سود بالقوه در فارکس معمولا در مقایسه با ارزهای دیجیتال کمتر است. بنابراین بازارهای رمزارز به دلیل ماهیت پویایی خود، پتانسیل سود بالایی دارد. بنابراین، این پویایی همچنین با افزایش نوسانات و یک محیط کمتر تنظیم شده همراه است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که سودآوری در بازار فارکس برای معاملات کوتاه‌مدت بیشتر است.

بیشتر بخوانید: 5 روش کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال بدون سرمایه اولیه

 

۱۰. استراتژی های معاملاتی در فارکس و ارز دیجیتال

استراتژی معاملاتی مجموعه‌ای از قوانین و مقرراتی برای کمک به معامله‌گران برای درک بهترین زمان ورود به معامله، نحوه‌ی مدیریت آن و بهترین زمان خروج از آن است. انجام این کار مستلزم استفاده از ابزارهای تحلیلی مشخص است. 

از آنجایی‌که در هر دو بازار فارکس و ارز دیجیتال به تحلیل نمودارهای قیمت می‌پردازیم، می‌توان گفت که تنظیم یک استراتژی معاملاتی دقیق و سودآور برای فارکس چندان تفاوتی با رمزارزها ندارد. 

بهترین استراتژی‌های معاملاتی چه در فارکس و چه در ارز دیجیتال، استراتژی است که در شرایط مختلف بازار موفق و سودآور بوده و یا به عبارتی نرخ موفقیت معاملات آن بالا باشد.

تشخیص روند اصلی بازار، تشخیص حمایت و مقاومت (Support & Resistance Levels)، اعتبارسنجی حمایت و مقاومت، مدیریت ریسک و روانشناسی معاملات و احساسات یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های معاملاتی در فارکس و ارز دیجیتال است.

۱۱. مزایا و معایب سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در مقایسه با فارکس

به طور کلی از مزایای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در مقایسه با فارکس می‌توان به ناشناس بودن، ورود راحت‌تر، پتانسیل پیشرفت بالا، تنوع بالا و کارمزد تراکنش پایین اشاره کرد. 

همچنین از معایب این بازار در مقایسه با فارکس نیز می‌توان به عدم ضمانت دولتی در مورد حساب‌ها، قوانین و مقرارات محدود، امنیت کمتر بازار، نوسان بالا، احتمال از دست رفتن ارزش یک رمزارز اشاره کرد. معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال به سبب نوسانات و فقدان مقررات در مقایسه با معاملات فارکس دارای ریسک بالاتری است.  

۱۲. نظر کاربران درمورد دو بازار معاملاتی فارکس و ارز دیجیتال

جدای از ارزیابی تفاوت ارز دیجیتال با فارکس، انتخاب بازار معامله‌گری مناسب برای سرمایه‌گذاری به شخصیت افراد و سبک معامله کردن آن‌ها نیز بستگی دارد. 

در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، فارکس یا هر نوع بازار مالی دیگر، علاوه بر مطالعه و رعایت تمام پیش نیازهای موردنیاز برای سرمایه‌گذاری و آشنایی با روش‌های تحلیل، بهتر است نظر معامله‌گران قدیمی این بازار را بپرسید و از تجربیات آن‌ها راجع به نحوه معامله گری و سودآوری در این بازارها استفاده کنید.

به طور کلی با توجه به نظر کاربران در مورد دو بازار معاملاتی فارکس و ارز دیجیتال متوجه می‌شویم که بازار تبادل ارزهای خارجی یا فارکس به سبب حجم بالای معاملات، نقدینگی بالا، نوسانات قیمتی مناسب و مقدار اهرمی که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد، اغلب انتخاب اول معامله‌گران حرفه‌ای دنیا است. 

با این وجود و علی‌رغم پتانسیل سودآوری بالای بازار فارکس، نیاز به دانش معاملاتی بالا و محدودیت‌های موجود بر سر راه کاربران ایرانی باعث شده که بسیاری از آن‌ها نیز نتوانند در این بازار به موفقیت چندانی دست یابند.

مقایسه فارکس و ارز دیجیتال در جدول

مورد مقایسه

فارکس

ارز دیجیتال

نوع دارایی برای معامله

جفت ارزها

رمزارزها مثل بیتکوین و اتریم

ساعات معامله

24 ساعته از دوشنبه تا جمعه

24 ساعت شبانه روز هفت روز هفته

قوانین

قوانین سختگیرانه توسط دولت‌ها و بانک ها

نظارت متفاوت و محدود براساس موقعیت

نقدینگی 

بالا

کم

نوسان

نوسان کمتر

مشهور به نوسان قیمتی بالا

فاکتورهای تاثیرگذار

شاخص‌های اقتصادی، سیاست‌های بانک مرکزی

تکنولوژی، تطابق و تمایل بازار

پلتفرم‌های معامله گری

شرکت‌های بروکر سنتی

معاملات رمزارز و پلتفرم های آنلاین

تحلیل

تحلیل فانتامنتال

تاکید بیشتر بر تحلیل تکنیکال

ریسک فاکتورها

ریسک نرخ معامله، رویدادهای اقتصادی

نوسان بازار، خطرات نظارتی، امنیت

آینده فارکس و ارزهای دیجیتال

آینده تجارت فارکس با پیشرفت‌های تکنولوژیکی، نوآوری‌های بازار و تغییر ترجیحات سرمایه‌گذاران شکل می‌گیرد. معامله‌گرانی که از این روندها استقبال می‌کنند و خود را با تغییرات وفق می‌دهند، موقعیت خوبی برای پیشرفت در چشم‌انداز در حال تحول بازار فارکس خواهند داشت. 

ارزهای دیجیتال نیز دارای پتانسیل گسترده‌ای برای نوآوری در بخش مالی هستند. طبق تخمین تحلیلگران، بازار جهانی ارزهای دیجیتال تا سال 2030 بیش از سه برابر خواهد شد که منجر به یک روند بزرگ می‌شود. 

با این حال، پیش بینی دقیق آینده ارزهای دیجیتال به دلیل عوامل متعددی که می‌تواند بر ارزش آن تأثیر بگذارد، کاری پیچیده است. آینده ارز دیجیتال به رشد کلی و پذیرش ارزهای دیجیتال، پیشرفت های تکنولوژیکی، تحولات نظارتی و چشم انداز اقتصادی بستگی دارد.

کلام آخر 

انتخاب بین معاملات ارز دیجیتال و فارکس به میزان تحمل ریسک، دانش بازار و سبک معاملاتی شما بستگی دارد. هر دو فرصت‌های سودآوری منحصر به فردی را برای معامله‌گران فراهم می‌کنند، از طرفی نیز دارای ریسک‌های خاص خود هستند. 

بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌‎گذاری، تفاوت ارز دیجیتال و فارکس و اهداف سرمایه‌گذاری، تحمل ریسک و دانش بازار خود را به دقت مورد ارزیابی قرار دهید و استراتژی های خود را با شرایط بازار و دارایی‌ها تنظیم کنند. 

اگر محیطی منظم‌تر و با نوسان کمتر را ترجیح می‌دهید، فارکس و اگر با ریسک و نوسانات بالا برای سود بالقوه بالاتر راحت هستید، معاملات کریپتو می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. 

چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتری در زمینه تفاوت فارکس و ارز دیجیتال دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با همکاران ما در سایت سیبنال تماس بگیرید.

سوالات متداول

مهم‌ترین تفاوت‌های بین فارکس و ارزهای دیجیتال چیست؟

ابزارهای معاملاتی، ساعات کاری، نقدینگی، نرخ کارمزد، میزان نوسان، ریسک پذیری و نحوه تحلیل از مهم‌ترین تفاوت‌های بین فارکس و ارزهای دیجیتال هستند.

فارکس برای سرمایه‌گذاری بهتر است یا ارز دیجیتال؟

هر دو بازار فارکس و ارزهای دیجیتال دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری سودآوری هستند. همه چیز به اهداف شما بستگی دارد. به طور کلی سود بالقوه در فارکس معمولا در مقایسه با ارزهای دیجیتال کمتر است و بازارهای ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت پویای خود دارای پتانسیل سود بالایی هستند.

بازار فارکس برای مبتدیان مناسب‌تر است یا ارز دیجیتال؟

با توجه به پیچیدگی بیشتر بازار فارکس، بازار ارز دیجیتال برای مبتدیان مناسب‌تر است. با این حال همه مبتدیان باید با تحقیق شروع و مزایا و معایب هر نوع معامله را درک کنند و با احتیاط به هر دو بازار نزدیک شوند.

نوسان در بازار فارکس بیشتر است یا ارز دیجیتال؟ 

نوسان در بازار ارزهای دیجیتال به مراتب بیشتر از فارکس است.

میزان نقدینگی بازار فارکس در مقایسه با بازار ارز دیجیتال چقدر است؟

بازار فارکس با میانگین حجم معاملات روزانه حدود 7 تریلیون دلار در مقایسه با ارزهای دیجیتال نقدینگی بسیار بالاتری دارد. حجم معاملات بازار ارزهای دیجیتال حدود ۲ تریلیون دلار است.

کدام بازار نیاز به دانش تخصصی بیشتری دارد: فارکس یا ارز دیجیتال؟

معامله‌گری در بازار فارکس بسیار پیچیده است و برای موفقیت به دانش و تجربه بسیار زیادی نیاز دارد.

امتیاز دهید : (73)
  • تفاوت ارز دیجیتال با فارکس

مطالب مرتبط

Relevent Posts

انواع روش های استیکینگ در بازار ارز دیجیتال
  • انواع روش های استیکینگ در بازار ارز دیجیتال

  • استیکینگ یکی از روش‌های کسب درآمد از دارایی‌های دیجیتال است که تنها به یک روش محدود نمی‌شود و شیوه‌های مختلفی برای انجام آن وجود ...
مشاهده مطلب
کیف پول تراست ولت چیست | راهنمای جامع 0 تا 100
  • کیف پول تراست ولت چیست | راهنمای جامع 0 تا 100

  • در سال‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال رواج گسترده‌ای یافته است و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند با کیف پول تراست ولت و ...
مشاهده مطلب
معرفی 15تا از پرطرفدارترین بازی های رایگان تلگرام 2024
  • معرفی 15تا از پرطرفدارترین بازی های رایگان تلگرام 2024

  • مدتی است که بازی های رایگان تلگرام حسابی سر و صدا به پا کرده‌اند. شاید تا قبل از پروژه نات کوین کم‌تر کسی از گروه سنی 40 سال به ...
مشاهده مطلب