درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

مدیریت ریسک در بازار رمز ارز ها

جواد حقیقت
1400/10/11
ارزهای دیجیتال

مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال مانند هر بازار مالی دیگری از ضرورت های ورود به این بازار است. با توجه به تازه بودن این عرصه و ورود تعداد زیادی از سرمایه گذاران به این بخش، آشنایی با خطرات احتمالی و روش های جلوگیری از ضرر خالی از فایده نیست. در ادامه این مطلب با سیبنال همراه باشید.

مدیریت ریسک در بازار رمز ارز ها | سیبنال

از آنجایی که به این صفحه آمده اید و درصدد مطالعه نحوه مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال هستید. حتما با مفاهیم ابتدایی مربوط به رمز ارزها آشنایی دارید و از شیوه ی تولید و توزیع آنها اطلاع کامل دارید. در صورتی که تازه به عرصه ارزهای دیجیتال وارد شده اید و قصد سرمایه گذاری و کار با رمز ارزها  را دارید پیشنهاد می کنیم سایر مقالات سیبنال را برای آگاهی از ویژگی های این پول های نوظهور بخوانید؛ تا با کسب اطلاعات کامل به این عرصه وارد شوید.


آشنایی با خطرات سرمایه گذاری در رمز ارزها

معامله در انواع بازارهای مالی با ریسک همراه است، و اصولا همین ریسک باعث پول سازی می شود. ولی نکته حائز اهمیت در بازار ارزهای دیجیتال، تازه بودن آن برای دولت ها و مردم و تفاوت ساختار آن با سایر وجوه ارزشمند سنتی است که خطرات سرمایه گذاری در این بازار را دوچندان می کند. برای همین توصیه می کنیم در ابتدای کار با استفاده از مشاوره و آموزش توسط متخصصان، از ضررهای هنگفت جلوگیری کنید. تا ادامه راه در این بازار برای شما مایوس کننده نباشد و بتوانید از امکانات بازار رمز ارز استفاده کافی را ببرید.
 

خطرات ذاتی

هرچند تمام معامله گران و اکثر فعالان عرصه رمز ارز سعی دارند بازار ارزهای دیجیتال را شبیه به سایر بازارهای مالی دنیا مانند بورس یا فارکس معرفی کنند و اقبال عمومی را نسبت به این عرصه جلب کنند اما چند تفاوت اساسی باعث می شود تا ارزهای دیجیتال در معرض خطرات متفاوتی از بازارهای مالی سنتی باشند و مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال از چیزی که به نظر می رسد دشوارتر باشد. در معاملات دیجیتال شما باید چند نکته اساسی که جزئی از ماهیت این بازار است را بپذیرید و همیشه در تحلیل های خود آنها را در نظر بگیرید.


استفاده از سیگنال های درست برای خرید و فروش


1. ارز دیجیتال اساسا یک پول بدون پشتوانه است و حمایت نهاد یا دولت خاصی را ندارد.
2. این پول ها هنوز به طور کامل توسط دولت ها به رسمیت شناخته نشده اند پس ارزش گذاری آنها بر اساس اقبال عمومی به هر ارز و حجم معاملات بستگی دارد.
3. قوانین مربوط به این حوزه در سیستم قضایی ایران تعریف نشده است.
4. همیشه امکان هک و سرقت اطلاعات شما وجود دارد.
5. در صورت از دست دادن پسورد، هیچ تعهدی برای بازیابی پول شما وجود ندارد.
6. در صورت ورشکستگی صرافی که پول شما در آن قرار دارد هیچ دستاویزی نخواهید داشت.
7. ریسک ریزش و رشد این ارزها به صورت لحظه ای بالاست.
8. هیچ کس ملزم به معامله با ارز دیجیتال نیست و نقد کردن آن سخت است.
البته همه نکاتی که در بالا ذکر شد با رعایت یک سری از آموزش های اولیه قابل مدیریت است. حالا که خطرات ذاتی ارزهای های دیجیتال را شناختید با نحوه مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال و کنترل سرمایه در این بازار بیشتر آشنا می شویم.
 


انواع ریسک در سرمایه گذاری بازار ارزهای دیجیتال

انواع ریسک و نحوه مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال

1. ریسک مالی

در بالا خطرات ذاتی ارزهای دیجیتال را توضیح دادیم. گاهی همین تهدید ها به طور آنی ارزش پولی که ما در آن سرمایه گذاری کرده ایم را کاهش می دهند. حتما به یاد دارید چندی پیش مدیرعامل شرکت تسلا با رفتار و صحبت های خود قیمت بیت کوین و دوج کوین را تحت تاثیر قرار داد. به علت وابستگی شدید ارزهای دیجیتال به اقبال عمومی و فقدان پشتوانه، اخبار منفی و مثبت به سرعت این بازار را تحت تاثیر قرار می دهد. البته برای جلوگیری از خطرات این چنینی شما می توانید با استفاده از سیگنال ها از پس مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال به خوبی بر بیایید.

2. ریسک بازار

بازار ارزهای دیجیتال از طیف گسترده ای از کاربران تشکیل شده است. این کاربران لحظه به لحظه مشغول خرید و فروش هستند. گاهی ممکن است گروهی از کاربران نسبت به یک ارز خاص توجه ویژه نشان بدهند و یا تصمیم به تحریم یک ارز بگیرند. در این صورت شما به سرعت با کاهش و یا افزایش ارزش پول خود مواجه می شوید.

3. ریسک ارزش (تورمی)

نکته ای که برای مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال باید به آن توجه کنید ریسک های ارزش پول یا تورم است. البته با توجه به مشکلات اقتصادی ایران بر اثر تحریم ها این مقوله همیشه به سود سرمایه گذاران در بازار رمز ارزها بوده است. در ایران نرخ ارزهای دیجیتال با توجه به دلار ارزش گذاری می شود. سقوط و صعود ارزش دلار به تاثیر مستقیم بر ارزهای دیجیتال می انجامد. اهمیت پیش بینی بر اساس تحلیل ها در اینجا معلوم می شود. مثلا با اطلاع از تحلیل درست از فعالیت های سیاسی شما می توانید سرمایه گذاری خود در بازار ارزهای دیجیتال را جهت دهی کنید.



نسبت ارزش دلار و ریال به بیت کوین

4. ریسک سیاسی

از جمله مواردی که مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال را پیچیده می کند، برخورد سیاستمداران است. اگر کشوری تصمیم به رسمیت شناختن یک ارز دیجیتال بگیرد و آن را در سیستم های پرداخت خود جای دهد، به سرعت افزایش ارزش آن رمز ارز را در پی دارد و معکوس همین امر نیز ممکن است. با توجه به بحث های قانونگذاری در این زمینه در اکثر نقاط جهان، یکی از بزرگترین ریسک هایی که می تواند ارز دیجیتال را در این دهه درگیر کند همین امر است.

5. ریسک شخصی

این ریسک مختص بازار رمز ارزها نیست و تمام بازارهای مالی را در بر می گیرد. به طور مثال شما با خرید صد میلیون بیت کوین قصد سرمایه گذاری طولانی مدت را دارید، اما در طی یک اتفاق ناگهانی به پول خود نیاز پیدا می کنید و این امر درست در زمانی است که ارزش این ارز دیجیتال تحت تاثیر یک عامل بیرونی افت کرده است به وقوع می پیوندد و شما در خطر از دست دادن سرمایه به علت سقوط کوتاه مدت ارزش بیت کوین گرفتار می شوید.



خرید و فروش با ارزهای دیجیتال

6. ریسک احساسی

نکته مهم در مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال آشنا بودن با روش های سرمایه گذاری در این عرصه است. شما بدون اطلاع از انواع ارزیابی و تحلیل بازار و تحت هیجان و تب رمز ارز وارد سرمایه گذاری در این مقوله می شوید و بدون کمک گرفتن از یک مشاور و تنها با اتکا به آنچه از جو بازار می بینید اقدام به خرید می کنید. در این هنگام مانند سرمایه گذاران در رمز ارز کینگ مانی با یک کلاهبرداری حساب شده روبرو می شوید.

 

از سیبنال کمک بگیرید


سیبنال یک پلتفرم تحلیل، آموزش و تبادل اطلاعات است که به صورت شفاف فعالیت می کند و به سرمایه گذاران و تحلیل گرها کمک می کند تا با مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال به سود برسند.
 

امتیاز دهید : (3)
  • مدیریت ریسک
  • ریسک در بازار ارز دیجیتال
  • مدیریت ریسک در بازار سرمایه
  • انواع ریسک در بازار ارز دیجیتال
  • ریسک در سرمایه گذاری
  • انواع ریسک
  • مدیریت

مطالب مرتبط

Relevent Posts

دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید
  • دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید

  • در این مقاله تعریف معاملات فیوچرز آشنا خواهید شد. همچنین کاربرد معاملات فیوچرز و انواع آن در حوزه ارز دیجیتال را یاد خواهید ...
مشاهده مطلب
آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن
  • آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن

  • ایا الت سیزن یک فرصت درآمدی مناسب برای سرمایه گذاران است یا یک تله سرمایه گذاری؟ در این مقاله راجع به تعریف الت سیزن و میزایا و ...
مشاهده مطلب
به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری
  • به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری

  • در این مقاله با شایع ترین و بهترین اندیکاتورهایی که تحلیل گران برای تحلیل های خود استفاده میکنند، آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب