درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

تاثیر جنگ حماس و اسرائیل بر قیمت بیت کوین

ترجمی نسب
1402/09/13
ارزهای دیجیتال

در این مقاله قصد داریم تا تاثیر جنگ حماس و اسرائیل بر گذشته و آینده قیمت بیت کوین را بررسی کنیم.

تاثیر جنگ حماس و اسرائیل بر قیمت بیت کوین | سیبنال

 

در یک سال گذشته بیت کوین، سیر صعودی داشته است و در حدود 130 درصد رشد کرده است که نشان از یک سرمایه گذاری سود آور دارد. رشد فوق العاده بیت کوین و سایر رمز ارزها در یک سال گذشته نشان دهنده‌ی این موضوع است که اعتماد به بازار ارزهای دیجیتال برگشته است و این بازار به یک سرمایه گذاری مطمئن تبدیل شده است. 

با این وجود جریان های سیاسی می‌توانند بر قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارند. بیت کوین تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد و رویدادهای سیاسی می توانند تأثیر قابل توجهی بر ارزش آن داشته باشند. تصمیمات سیاسی اغلب پیامدهای اقتصادی گسترده ای دارند. ثبات اقتصادی یا بی ثباتی ناشی از رویدادهای سیاسی می تواند بر روند کلی بازارهای جهانی تأثیر بگذارد و بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست. 

یکی از جدیدترین جریانات سیاسی که پیش‌بینی می‌شد، تأثیر قابل توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین داشته باشد، جنگ حماس و اسرائیل بود. در ادامه تأثیر جنگ حماس و اسرائیل بر قیمت بیت کوین را بررسی کرده و روند قیمتی بیت کوین در طی این جنگ را تحلیل خواهیم کرد. 

تاثیر رویدادهای سیاسی بر قیمت بیت کوین

بیت کوین تحت تأثیر جنگ حماس و اسرائیل

عوامل زیادی بر قیمت بین کوین تأثیرگذار هستند و جنگ یکی از این عوامل است که می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین داشته باشد. برای مثال پس از اعمال تحریم‌های امریکا علیه روسیه قیمت بیت کوین روند افزایشی به خود گرفت در حالی که پس از جنگ روسیه و اوکراین قیمت بیت کوین خیلی سریع روند کاهشی داشت. 

جنگ بین حماس و اسرائیل از اخبار داغ این روزهاست که پیش بینی می‌شد، تأثیر قابل توجهی روی ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین داشته باشد. 

به خصوص پس از گزارش وال استریت ژورنال، در مورد حمله حماس به اسرائیل که اعلام کرد از ارز دیجیتال برای پشتیبانی مالی این حمله استفاده شده است. در بازه زمانی اوت 2021 تا ژوئن 2022، کیف‌پول‌های ارز دیجیتال مرتبط با جهاد اسلامی فلسطین (PIJ)، که مقامات اسرائیلی به آن اشاره کردند، مجموعاً 93 میلیون دلار رمزارز را دریافت کردند. همچنین، به کیف‌پول‌های مرتبط با حماس در همین بازه زمانی حدود 41 میلیون دلار رمزارز واریز شده است. 

البته اسرائیل خیلی سریع تعداد زیادی از این حساب‌های مالی را شناسایی و مسدود کرد؛ ولی باز هم این حقیقت که پشتیبانی مالی حماس از طریق رمز ارزها و بیت کوین انجام می‌شود، روی بازار ارزهای دیجیتال تأثیر قابل توجهی به جا گذاشت. در نظر گرفتن عواقب احتمالی این جنگ بر بازارهای مالی، از جمله رمزارزها و در ادامه تشدید درگیری اسرائیل و حماس، به روشن شدن مسیر بازار و معاملات کمک زیادی می‌کند. 

روند قیمت بیت کوین در طی جنگ حماس و اسرائیل

از 13 اکتبر، تنها چند روز پس از شروع جنگ حماس و اسرائیل، روند افزایشی بیت کوین شروع شد و در عرض 12 روز تا تاریخ 25 اکتبر از قیمت 26 هزار دلار به 35 هزار دلار رسید. در حالی که پیش بینی می‌شد، مقاومت در کانال 35 هزار دلار، بیت کوین را برای مدتی متوقف کند و یا حتی اصلاح قیمت داشته باشیم، اما ماجرا جور دیگری رقم خورد. بیت کوین به کانال 35 هزار دلار رسید و پس از آن در طی یک ماه مجددا افزایش قیمت ادامه پیدا کرد و بیت کوین هم اکنون در کانال 41 هزار دلار قرار دارد. (تاریخ بروز رسانی 1402/09/14)

هرچند برخی از تحلیل‌گران منتظر اصلاح قیمت هستند، اما برخی از مفسرین بازار نیز اعتقاد دارند این روند افزایشی بیت کوین بدون توجه به اتفاقات سیاسی مانند جنگ حماس و اسرائیل ادامه پیدا می‌کند و حتی ممکن است در آینده نه چندان دور وارد کانال 40 هزار دلار شود. 

بیت کوین تحت تأثیر جنگ حماس و اسرائیل

آیا جریانات سیاسی می‌تواند قیمت بیت کوین را تحت شعاع قرار دهد؟

تنش های سیاسی بین کشورها یا مناطق می تواند باعث ایجاد عدم اطمینان در بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال شود. سرمایه گذاران ممکن است در زمان بی ثباتی ژئوپلیتیکی به بیت کوین به عنوان یک دارایی امن روی بیاورند که منجر به افزایش تقاضا و قیمت های بالاتر بیت کوین خواهد شد. 

سیاست های پولی یا کنترل سرمایه، می توانند بر بازارهای مالی گسترده تر تأثیر بگذارند و بیت کوین از این تأثیرات مصون نیست. تغییر در نرخ بهره، نرخ تورم یا سیاست های مالی می تواند بر احساسات سرمایه گذاران و در نتیجه بر تقاضای بیت کوین تأثیر بگذارد.

برخی تحلیلگران عقیده دارند سرمایه‌گذاران باید تغییرات بازار نفت و انرژی را به دقت زیر نظر بگیرند تا مسیر حرکت بیت کوین مشخص شود. افزایش قیمت نفت باعث موج فروش سهام شده و سیاست‌های پولی را تغییر خواهد داد که به ضرر سرمایه‌هایی مانند بیت کوین و کل بازار ارزهای مجازی است.

جریانات سیاسی و جنگ در خاور میانه در بسیاری موارد باعث افزایش قیمت نفت و طلا خواهد شد و تجربه نشان داده است که افزایش قیمت در بازارهای موازی به بیت کوین نیز سرایت می‌کند. به طور کلی واکنش بیت کوین به افزایش قیمت در بازارهای نفت و طلا، در ابتدا یک اصلاح قیمت موقت است، ولی پس از مدتی معمولآً قیمت‌ها روند صعودی گرفته و رشد قیمت‌ها را خواهیم دید.

قیمت بیت کوین و جنگ منطقه

کلام آخر

درگیری اسرائیل و حماس به عنوان یک بحران قدیمی و ریشه‌دار در خاورمیانه، این پتانسیل را دارد که سایه‌ سنگین موقتی بر بازار رمزارزها بیاندازد، مانند تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بازار رمزارزها. اما برای تحلیل بازار رمز ارزها و بررسی تاثیر جنگ حماس و اسرائیل بر قیمت بیت کوین باید نکات زیر مد نظر قرار داده شود. 

1. بازار رمزارزها تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد، از جمله وضعیت ژئوپلیتیکی و ثبات منطقه‌ای.

2. نیروهای حماس از رمزارزها برای جمع‌آوری کمک‌های مالی استفاده کرده‌اند که می‌تواند بر این بازار اثرگذار باشد.

3. تعداد زیادی از حساب‌های رمزارزی حماس برای فعالیت‌های غیرقانونی شناسایی شده و غیر فعال شده‌اند.

علاوه بر موارد فوق، باید این نکته را نیز در نظر داشت که جنگ حماس و اسرائیل تقریباً تمام شده است و بعید است هیچ حمله‌ی گسترده‌ای توسط هر کدام از طرفین انجام شود و به طبع آن بازارهای جهانی دیگر منتظر شوک جدیدی از جنگ حماس و اسرائیل نخواهد بود. 

امتیاز دهید : (104)
  • تاثیر جنگ بر قیمت بیت کوین
  • قیمت بیت کوین
  • تغییرات قیمت بیت کوین بر اثر تغییرات ژئوپولیتیکی
  • تاثیر جریانات سیاسی بر اینده قیمت بیت کوین
  • تاثیر بحران جنگ بر بازار رمزارزها

مطالب مرتبط

Relevent Posts

دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید
  • دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید

  • در این مقاله تعریف معاملات فیوچرز آشنا خواهید شد. همچنین کاربرد معاملات فیوچرز و انواع آن در حوزه ارز دیجیتال را یاد خواهید ...
مشاهده مطلب
آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن
  • آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن

  • ایا الت سیزن یک فرصت درآمدی مناسب برای سرمایه گذاران است یا یک تله سرمایه گذاری؟ در این مقاله راجع به تعریف الت سیزن و میزایا و ...
مشاهده مطلب
به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری
  • به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری

  • در این مقاله با شایع ترین و بهترین اندیکاتورهایی که تحلیل گران برای تحلیل های خود استفاده میکنند، آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب