درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

ارز دیجیتال و هوش مصنوعی | معرفی 5 پروژه بزرگ ارز دیجیتال هوش مصنوعی

شهناز احمدی
1402/03/20
ارزهای دیجیتال

در این مقاله رابطه میان ارز دیجیتال و هوش مصنوعی را فرا میگیرید و با 5 پروژه بزرگ ارز دیجیتال در حوزه هوش مصنوعی آشنا خواهید شد

ارز دیجیتال و هوش مصنوعی | معرفی 5 پروژه بزرگ ارز دیجیتال هوش مصنوعی | سیبنال

 

ارتباط ارز دیجیتال و هوش مصنوعی ظرفیت و قابلیت های شگفت انگیزی ایجاد خواهد کرد که قادر به تغییر گسترده و همه جانبه کسب و کار دیجیتالی خواهد شد. این فناوری متکی بر علوم رایانه ای است و در حوزه کسب و کار موفق به استفاده از ابزارهایی شده است که به کارگیری آنها در بازار ارز دیجیتال قطعا فرصت های خوبی جهت معامله ایجاد خواهند کرد. با استفاده از ابزارها تولید سیگنال ارز دیجیتال برای ردیابی و تحلیل ارزها و توکن ها قابل تولید می باشد. 

هوش مصنوعی چیست؟

در خصوص تشریح همکاری ارز دیجیتال و هوش مصنوعی لازم است ابتدا تعریفی جامع از فناوری هوش مصنوعی داشته باشیم. هوش مصنوعی فناوری بر پایه علوم رایانه ای است که برای اموری به کار برده می شود که نیاز به ذهن و استعداد انسان ها دارد. هدف این فناوری رسیدگی به وظایف و اموری است که انسان وقت کافی برای انجام آنها ندارد. یکی از اموری که تحت تاثیر این فناوری قرار گرفته شده است بازار رمز ارز و تحلیل ارز دیجیتال می باشد. به نظر می رسد ورود این فناوری به تجارت تاثیرات مهمی بر روی پیکره این کسب و کار به جای گذاشته است. در ادامه با ارتباط ارز دیجیتال و هوش مصنوعی بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

ارتباط ارز دیجیتال و هوش مصنوعی 

هدف ارز دیجیتال و بازار های مالی مربوط به آن صرفا تقسیم ثروت میان مردم و فراهم کردن فرصت های سرمایه گذاری برای همه دنیا است. با شروع همکاری ارز دیجیتال و هوش مصنوعی بازار رمز ارز دست خوش تغییراتی فوق العاده شد. تغییرات با ایجاد رمز ارزهایی همراه است که نتیجه همکاری و تلفیق بلاک چین و فناوری AI می باشد. همچنین بسیاری از تریدر ها و تحلیل گر ها از ربات ها و ابزارهای مختلفی برای معاملات خود استفاده می کنند. لازم است بدانید که پایه گذاری ربات ها و ابزارها بر پایه این فناوری است. البته پایه گذاری آنها برای افزایش قیمت ارز دیجیتال و انجام معاملات تنها بخشی از این ارتباط می باشند. 

هوش مصنوعی و ارز دیجیتال چگونه با هم همکاری می کنند؟

در حال حاضر پاسخ به سوال چگونگی ارتباط ارز دیجیتال و هوش مصنوعی کمی دشوار است. زیرا نحوه همکاری این دو مقوله در آینده تا حدودی مبهم خواهد بود. به هر حال در این زمان بایستی به کاربرد های این فناوری در بازار رمز ارز ها پرداخته شود. کاربرد های این فناوری شامل دسته بندی داده های موجود جهت پردازش و ارائه پیش بینی دقیق از این بازار مالی خواهند بود. علاوه بر آن توقف کلاهبرداری ها و تحلیل بازار نیز از جمله کاربردهای عالی این فناوری می باشند.

عملکرد و اهمیت ابزار هوش مصنوعی 

با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، بازار مالی ارز دیجیتال به خوبی قابل تفسیر و تحلیل می باشد. نتیجه همکاری ارز دیجیتال و هوش مصنوعی تحلیل داده های بازار رمز ارز است که نیاز به درک الگوهایی ارائه شده دارند. این فناوری با ارائه ابزار های مختلف عهده دار برقراری ارتباط تریدرها با ربات ها خواهد بود. به هر حال استفاده از فناوری AI نیاز به توسعه بیشتری داشته و در این صورت به ابزار های آن نیاز خواهیم داشت. در واقع ابزار های فناوری مزبور سرویس های تسهیل کننده ای می باشند که روند کسب و کار را ساده تر خواهند کرد. البته ساده کردن ترید رمز ارز ها در راستای هدف اصلی یعنی بهبود کیفیت معاملات در زمان کمتر است.

 

معرفی 5 ارز دیجیتال فعال در حوزه هوش مصنوعی

می دانیم؛ ترید رمز ارز و ارتباط ارز دیجیتال و هوش مصنوعی در سال های اخیر به طرز شگفت انگیزی مورد توجه بسیاری از تریدر ها و شرکت های بزرگ تجاری قرار گرفته شده است. پیشرفت روز به روز فناوری AI قابل تامل است. این پیشرفت تا جایی ادامه داشته است که امکان تبادل نظر با کاربران و پاسخ دادن به سوالات آنها توسط این فناوری به وجود آمده است. این فناوری به شرط دریافت داده های درست قابلیت درک مسائل بسیار زیادی در حوزه کسب و کار را خواهد داشت. تا جایی که با شناسایی سرمایه گذاریی های واقعی امکان کلاهبرداری به صفر خواهد رسید. ارز های دیجیتال فناوری مزبور پروژه هایی هستند که سرویس های متنوعی در اختیار کاربران قرار می دهند. از جمله سرویس ها می توان به شناسایی موقعیت، پیش بینی ها و ... اشاره نمود. 

1. ارز دیجیتال گراف(The Graph) با نماد (GRT)؛ نتیجه ارتباط ارز دیجیتال و هوش مصنوعی

 

 

 

بهترین و برترین توکن فناوری AI که نتیجه ارز دیجیتال و هوش مصنوعی می باشد، متعلق به گراف با علامت GRT است. این پروژه به صورت غیر مستقیم با فناوری AI در ارتباط است. کاربرد این توکن برای کاربرانی است که تمایل به ایجاد مدل داده دارند. می دانیم رمز ارزها به دو دسته تقسیم بندی می شوند. توکن و بیت کوین دو دسته از رمزارز ها می باشند که بر پایه بلاک چین استوار هستند.  دسترسی به داده ها به صورت غیر متمرکز و امن همچنین فراهم کردن شرایطی جهت توسعه اپلیکیشن های غیر متمرکز از قابلیت های گراف می باشند. توسعه اپلیکیشن بلاک چین برای کاربران با استفاده از این فناوری و ابزار توکن گراف امکان پذیر می شود. خرید ارز هوش مصنوعی گراف در همه صرافی ها انجام می شود. 

 

2. ارز دیجیتال سینگولاریتی نت (SingularityNET) با نماد (AGIX)

سینگولاریتی‌نت(SingularityNET) یک پلتفرم است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد خدمات هوش مصنوعی را ساخته، به اشتراک بگذارند و درآمدزایی کنند. برخی از مثال‌های خدمات هوش مصنوعی که در حال حاضر در این پلتفرم موجود است عبارتند از:

1. خدمات پردازش زبان طبیعی (NLP-Natural language processing) مانند ترجمه زبان، تحلیل احساسات و توسعه چت‌بات.

2. خدمات بینایی کامپیوتر(Computer vision)، مانند شناسایی اشیاء، تحلیل تصاویر و ویدئو و شناسایی چهره.

3. خدمات رباتیک، مانند مسیریابی خودکار، دستکاری اشیاء و برنامه‌ریزی مسیر.

4. خدمات تحلیل داده، مانند پیش‌بینی تحلیلی، شناسایی نوع غیرمعمول داده و طبقه‌بندی داده ها.

5. خدمات یادگیری ماشین، مانند یادگیری عمیق(Deep Learning)، یادگیری تقویتی و یادگیری انتقالی.

این تنها چند مثال از انواع خدمات هوش مصنوعی هستند که در سینگولاریتی‌نت در دسترس هستند. این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که اجازه می‌دهد توسعه‌دهندگان خدمات هوش مصنوعی متنوعی را ایجاد و به اشتراک بگذارند تا نیازهای مختلف کاربران و برنامه‌ها را برطرف کنند.

3.ارز دیجیتال فتچ (Fetch.ai) با نماد (FET)

Fetch.ai یک ارز دیجیتال است که بر پایه بلاکچین ساخته شده است و برای پرداخت تراکنش‌ها و خدمات ارائه شده در پلتفرم Fetch.ai استفاده می‌شود. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۸ با هدف ارائه یک پلتفرم هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بر پایه بلاکچین شروع به کار کرد. هدف این پروژه ایجاد یک شبکه هوشمند برای اتصال دستگاه‌های متصل به اینترنت و ایجاد یک بستر برای اتصال آن‌ها به یکدیگر بوده است.

Fetch.ai برای ارائه خدمات خود از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا به راحتی و با سرعت بیشتری از پردازش داده‌ها، شناسایی الگوها و تشخیص تغییرات در حالت‌های مختلف استفاده کند. این پروژه قدرتمند برای ارائه خدمات خود از صنایع مختلفی مانند اینترنت اشیاء، تجارت الکترونیک، تأمین اجتماعی و حمل و نقل استفاده می‌کند.

نماد FET، ارز دیجیتال داخلی پلتفرم Fetch.ai است و در بازار ارز دیجیتال معامله می‌شود. FET برای پرداخت هزینه‌های مربوط به تراکنش‌ها و خدماتی که در پلتفرم ارائه می‌شوند به کار می‌رود.

4. ارز دیجیتال اوشن پروتکل(Ocean Protocol) با نماد (Ocean)

پروتکل اوشن (Ocean Protocol) یک پروتکل بلاکچینی است که برای به اشتراک گذاری داده‌های خصوصی و ساختن بازار برای خرید و فروش داده‌ها طراحی شده است. استفاده از پروتکل اوشن برای مدیریت داده‌ها، به کاربران اجازه می‌دهد تا برای مصارف مختلف داده‌های خود را به اشتراک بگذارند. این پروتکل قابلیت تعیین قیمت برای داده‌های مختلف را فراهم می‌کند و بازاری برای خرید و فروش داده‌ها را فراهم می‌کند که در آن داده‌ها می‌توانند به صورت شفاف و امنیتی قابل قبولی به فروش برسند.

ارز دیجیتال داخلی این پروتکل ocean است که برای پرداخت هزینه‌های مربوط به تراکنش‌های انجام شده در پروتکل اوشن به کار می‌رود.

5. ارز دیجیتال iExec با نماد (RLC)

iExec RLC یک ارز دیجیتال است که بر پایه بلاکچین اتریوم ساخته شده است. این ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه‌های مربوط به محاسبات ابری (cloud computing) در شبکه iExec استفاده می‌شود. iExec یک پلتفرم محاسبات ابری است که توسط شرکتی به همین نام توسعه داده شده است و اجازه می‌دهد تا کاربران به منابع محاسباتی ابری دسترسی پیدا کنند و از آن‌ها استفاده کنند.

RLC به عنوان نماد ارز دیجیتال داخلی iExec، برای پرداخت هزینه‌های مربوط به محاسبات ابری از جمله هزینه‌های مربوط به پردازش، ذخیره سازی و انتقال داده‌ها استفاده می‌شود.

 

نتیجه گیری 

ارتباط ارز دیجیتال و هوش مصنوعی منجر به ایجاد پروژه های متنوع شده است. توکن ها یا پروژه های ارز دیجیتالی حوزه هوش مصنوعی متنوع بوده و هر یک دارای قابلیت های ویژه ای هستند. توکن غیر مثلی یا NFT نیز از رمزارز هایی است که بر روی یک بلک چین استوار هستند. خرید ارز مبتنی بر فناوری Al   در اغلب صرافی های متمرکز و غیر متمرکز برای کاربران امکان پذیر است. به هر حال از ارز های دیجیتالی بر پایه فناوری مزبور می توان به سینگولاریتی نت، فچ ای آی، اوشن پروتکل، نومرآی، آی اکزاک ار ال سی، فلا نتورک، کورتکس، آرتیفیشال لیکویید اینتلیجنس و ... اشاره نمود. سیبنال شبکه هوشمند آموزش و تحلیل بازار رمز ارز ها می باشد که به تریدرها و سرمایه گذاران در زمینه تحلیل مسائل و آموزش کمک می کند. این شبکه پاسخگوی سوالات متداول کاربران و سرمایه گذاران نیز خواهد بود. 

                                                                 

                                                           

امتیاز دهید : (84)
  • توکن ارز دیجیتال هوش مصنوعی
  • ارز دیجیتال هوش مصنوعی
  • تاثیر هوش مصنوعی بر ارز دیجیتال
  • معرفی توکن های ارزدیجیتال هوش مصنوعی
  • ارتباط ارز دیجیتال و هوش مصنوعی

مطالب مرتبط

Relevent Posts

دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید
  • دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید

  • در این مقاله تعریف معاملات فیوچرز آشنا خواهید شد. همچنین کاربرد معاملات فیوچرز و انواع آن در حوزه ارز دیجیتال را یاد خواهید ...
مشاهده مطلب
آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن
  • آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن

  • ایا الت سیزن یک فرصت درآمدی مناسب برای سرمایه گذاران است یا یک تله سرمایه گذاری؟ در این مقاله راجع به تعریف الت سیزن و میزایا و ...
مشاهده مطلب
به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری
  • به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری

  • در این مقاله با شایع ترین و بهترین اندیکاتورهایی که تحلیل گران برای تحلیل های خود استفاده میکنند، آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب