درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

آشنایی با دنیای شگفت انگیز ربات معامله گر ارز دیجیتال

محدثه احمدی نژاد
1402/07/18
ارزهای دیجیتال

در این مطلب در مورد ربات معامله گر، نحوه عملکرد ِآن و همچنین مزایا و معایبی که دارد شما را راهنمایی کرده ایم.

آشنایی با دنیای شگفت انگیز ربات معامله گر ارز دیجیتال | سیبنال

 

ربات معامله گر ابزاری نرم افزاری است که برای مدیریت، خرید و فروش ارز دیجیتال، طبق پارامترهای از پیش تعیین شده با هدف ارتقای سود طراحی شده است. ربات معامله گر به واسطه‌ی استراتژی هایی که از قبل برای آن تعیین می شود به انجام معامله می پردازد. برخی از استراتژی‌های محبوب برای ربات‌های معامله گر شامل ترند تریدینگ، آربیتراژ، اسکالپینگ، معاملات مومنتوم، معاملات معکوس و غیره است. 

ربات معامله گر امکان تریدینگ به صورت 24 ساعته دارد. این نوع ربات برخلاف انسان ها درگیر احساسات و تعصبات نمی شود و تصمیم های معاملاتی دقیق و فاقد خطا می گیرد. این ربات ها به صورت همزمان و بلادرنگ، امکان افزایش سرعت تراکنش ها و آنالیز حجم زیادی از داده ها را فراهم می کنند. البته در دنیای ما هر ابزاری همچون ربات های معامله گر با خطرات و محدودیت هایی مواجه هستند که باید آنها را در نظر بگیریم. برای اینکه به شما کمک کنیم در شبکه ارز دیجیتال برای تحلیل ارز دیجیتال میان گروهی از تحلیل گر ها موفق و حرفه ای عمل کنید و کمترین میزان ضرر و شکست را تجربه نمایید، لطفا با ادامه این مطلب با سیبنال همراه باشید.

ربات های معامله گر

ربات معامله گر چیست؟

ربات معامله گر با هدف کسب سود بیشتر، برخی از استراتژی های معاملاتی را برای مدیریت خرید و فروش ارز های دیجیتال استفاده می کند. این نوع از ربات ها عموما داده های مختلف بازار اعم از قیمت ارز دیجیتال، حجم، سفارش ها و بازه های زمانی را تجزیه و تحلیل می کنند. آنها از نتایج به دست آمده از این تجزیه و تحلیل ها برای تنظیم دقیق ِپارامتر های عملیاتی و همسو کردن ِآنها با استراتژی ها و اهداف تجاری خاص، استفاده می کنند. 

این ربات ها نه تنها در بازار ارز دیجیتال بلکه در بازارهای مالی سنتی هم مورد استفاده قرار می گیرند. مزیت قابلِ توجه ربات های معامله گر این است که فاقد احساسات انسانی همچون ترس، طمع و هیجان هستند. آنها تصمیم گیری های معاملاتی خود را کاملا بی طرفانه می گیرند. البته شایان ذکر است که برای عملکرد بهینه این ربات ها همچنان راه درازی در پیش است؛ آنها هنوز هم دچار ایراد و خطا می شوند و نمی توان صفر تا صد انجام معاملات را به آنها سپرد.

ربات های کریپتوکارنسی

ربات معامله گر چگونه کار می کند؟ کارایی آن چیست؟

ربات معامله گر ارز دیجیتال، براساس طیف وسیعی از شاخص ها و پارامترهای موجود در بازار که از قبل برای آنها تعیین می شود، تنظیم می گردند. با توجه به میزانِ پیچیده بودنِ یک ربات معامله گر می توان برای آن استراتژی معاملاتی خاصی را تعیین کرد و پارامتر های ساده یا پیچیده ای برای عملکردش اختصاص داد. رایج ترین پارامترها به شاخص های بازار مربوط می شوند. برخی از آنها عبارتند از moving averages, relative strength index (RSI), Bollinger Bands و Moving Average Convergence Divergence (MACD). سایر پارامترها شامل حجم معاملات، قیمت، بازه زمانی و غیره می شوند. پس از تنظیم پارامترها، ربات معامله گر می تواند به صورت بی وقفه بازار را رصد کند. زمانی که شرایط بازار با پارامتر های از پیش تعیین شده یکسان و هماهنگ شود، ربات معامله گر وارد بازی شده و تریدینگ خودکار انجام می شود.

مزایای استفاده از ربات معامله گر چیست؟

خودکار سازی: در این مطلب بارها اشاره کردیم که ربات معامله گر ارز دیجیتال می تواند فرآیند معاملات و تریدینگ را خودکار کند، که به طور خاص به صورت 24 ساعته برای بازار پرتلاطم کریپتوکارنسی ها بسیار مفید است. 

عدم دخل و تصرف احساسات در تصمیم گیری: تریدینگ امری استرس زا است. هرگونه تصمیم گیری آنی در این بازار می‌تواند نتایج مخربی را به بار آورد. مزیت ربات های معامله گر این است که مانند انسان احساسات ندارند و می توانند به صورت بالقوه، تصمیم گیری های دقیق و مبتنی با منطق داشته باشند.

سرعت: ربات معامله گر با رسیدنِ بازار به حد پارامتر های تعیین شده، تریدینگ را آغاز می کند. از آنجایی که قیمت و ارزش ارز های دیجیتال در ثانیه تغییر می کند، داشتن ربات های معامله گر می تواند به تریدر اجازه دهد که بدون هیچ وقفه ای و به صورت کاملا بلادرنگ معامله را انجام دهند.

تحلیل بازار های مختلف در لحظه: ربات معامله گر می تواند مقادیر زیادی از داده ها را که در چند بازار مختلف به دست آورده است به صورت یکجا آنالیز کند. این قابلیت برای یک انسان به عنوان تریدر امکان پذیر نیست! با به دست آوردن بینش دقیق از نتایج آنالیز بازار توسط ربات، تریدر می تواند فرصت های موجود را به صورت آنی شناسایی کند.

تحلیل ارز دیجیتال

معایب استفاده از ربات های معامله گر چیست؟

ربات معامله گر به تغییرات بازارهای مالی به صورت آنی واکنش نشان می دهد. از آنجایی که بازار ارز دیجیتال دائم در نوسان است، ممکن است ربات نتواند جهش های ناگهانی بازار را پیش بینی یا مدیریت کند. اگر ربات امکان مدیریت ریسک را نداشته باشد ممکن است شما را متحمل ضرر های فراوان کند.

ربات های معامله گر به نظارت منظم نیازمندند. تنظیمات اشتباه، اشکالات نرم افزاری یا مشکل اتصال به اینترنت می تواند عملکرد آنها را مختل کند.

راه اندازی و استفاده از ربات های معامله گر مستلزم دانش فنی پیشرفته است. اگر به عنوان یک تریدر از استراتژی های پیچیده معاملاتی آگاهی کافی ندارید، نمی توانید به صورت صحیح از آنها استفاده کنید.

ربات ها غالبا باید به حساب صرافی شما دسترسی داشته باشند تا بتوانند معاملات را مدیریت کنند. اگر ربات یا پلتفرمی که میزبانی روی آن انجام می شود به خطر بیفتد، احتمال بروز خطرات امنیتی در حساب شما افزایش خواهد یافت.

استفاده از ربات های معاملاتی برای ارز دیجیتال.

پاسخ به سوالات رایج در ارتباط ربات معامله گر ارز دیجیتال

ربات معامله گر توانایی تریدینگ 24 ساعته با سرعت بالا و توانایی آنالیز دقیق حجم وسیعی از داده ها به صورت همزمان را دارد. این نوع ربات ها کوهی از مزایا هستند اما اگر به درستی استفاده نشوند یا تریدر از نحوه عملکرد آنها و استراتژی های پیچیده بازارهای مالی آگاهی نداشته باشد، خطرات و محدودیت های فراوانی را به همراه می آورند. در ادامه به بررسی برخی از سوالات متداول در مورد این ربات ها می پردازیم. 

برای انتخاب یک ربات معامله‌گر باید چه عواملی را در نظر گرفت؟

برای انتخاب ربات معامله‌گر عواملی مانند استراتژی معاملاتی، سطح پذیرش خطا، هزینه‌ها و میزان محبوبیت ربات باید در نظر گرفته شوند.

آیا ربات های معامله گر قابلیت تطبیق با شرایط بازار را دارند؟

بله، بسیاری از ربات‌های معامله‌گر توانایی تطبیق با شرایط بازار و تغییرات در آن را دارند و می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی خود را بر اساس شرایط جدید و تحولات بازار تغییر دهند.

آیا ربات معامله گر قابلیت پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال را دارد؟

ربات‌های معامله‌گر می‌توانند بر اساس تحلیل‌های فنی و اطلاعات موجود، پیش بینی هایی را برای قیمت‌های آینده ارزهای دیجیتال ارائه کنند. پیش‌بینی دقیق ِآینده بازارهای مالی برای آنها ممکن نیست.

شایان ذکر است که برای آموزش و گفتگو و کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه (همچون بررسی سیگنال ارز دیجیتال، بلاکچین و ..) پیشنهاد می‌کنیم سایر مطالب وبلاگ سیبنال را مطالعه کنید. سیبنال در مسیر سرمایه گذاری و تحلیل ارز دیجیتال همواره چراغ راه شماست.

امتیاز دهید : (87)
  • ربات معامله گر
  • آشنایی با ربات های معامله گر
  • ربات معامله ارز دیجیتال
  • ربات تریدر
  • ربات تریدر ارز دیجیتال
  • ربات معامله گر ارز دیجیتال
  • ربات معامله گر (Trader Bot) ارز دیجیتال

مطالب مرتبط

Relevent Posts

دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید
  • دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید

  • در این مقاله تعریف معاملات فیوچرز آشنا خواهید شد. همچنین کاربرد معاملات فیوچرز و انواع آن در حوزه ارز دیجیتال را یاد خواهید ...
مشاهده مطلب
آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن
  • آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن

  • ایا الت سیزن یک فرصت درآمدی مناسب برای سرمایه گذاران است یا یک تله سرمایه گذاری؟ در این مقاله راجع به تعریف الت سیزن و میزایا و ...
مشاهده مطلب
به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری
  • به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری

  • در این مقاله با شایع ترین و بهترین اندیکاتورهایی که تحلیل گران برای تحلیل های خود استفاده میکنند، آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب