درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

قوانین خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران

الهه کچوئی
1402/05/02
ارزهای دیجیتال

خرید و فروش رمز ارز و استخراج آن، تابع قوانین خرید و فروش رمز ارز در ایران بوده و این قوانین در حال حاضر به روزتر شده است.

قوانین خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران  | سیبنال

 

قوانین خرید و فروش رمز ارز در ایران

قوانین خرید و فروش رمز ارز در ایران در حال به روز رسانی است و هر روز که می‌گذرد، ابعاد تازه‌تری به آن اضافه می‌شود. وقتی کشورهای مختلف در مراودات اقتصادی و دریافت و پرداخت‌های خود از ارز دیجیتال استفاده می‌کردند، کشور ایران تنها کاری که کرد، ایستادگی و مقاومت در مقابل این پیشرفت بود. اما امروزه دید مسئولان کمی بهتر شده و قوانین خرید و فروش رمز ارز در ایران، به روزتر شده است. البته هنوز تا نقطه مطلوبی که چندین سال پیش در آمریکا و اروپا وجود داشت، فاصله بسیار است.

با این حال بد نیست این قوانین و روند تغییرات آنها را بررسی کنیم تا با دید بازتر به معامله بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مراحل طی شده قوانین خرید و فروش رمز ارز در ایران

پذیرش رمز ارز توسط دولت ایران

قوانین خرید و فروش رمز ارز در ایران به گونه‌ای تنظیم شده است که هر شخص ایرانی می‌تواند آزادانه به خرید و فروش رمز ارز بپردازد. اما فعالیت صرافی‌های خارجی معروف مانند bingx، بایننس، کوکوین و خیلی از صرافی‌های دیگر، ممنوع است. البته پیش از ممنوع شدن فعالیت این صرافی‌ها در کشور، اکثر آنها کاربران ایرانی را تحریم کردند زیرا ایران توسط کشورهای مختلف جهان، تحریم بین المللی است.

در سال 2018 مسئولان ایرانی به دلایل مختلفی از جمله نگرانی‌های مربوط به پولشویی و تامین مالی تروریسم، فعالیت و تجارت در رمز ارزها را غیر قانونی اعلام کردند. هیچ موسسه مالی و بانکی حق کار کردن با رمز ارز را نداشت. اما این کار رفته رفته منجر به اختلال در سیستم دریافت و پرداختی آنها شد. لذا در سال 2019، قوانین خرید و فروش رمز ارز در ایران تغییر کرد و محدودیت‌ها برطرف شد.

در سال 2020، قوانین خرید و فروش رمز ارز در ایران سخت‌گیرانه‌تر شد. زیرا بورس ایران به طرز وحشتناکی سقوط ارزش را تجربه می‌کرد و قیمت رمز ارز به شدت زیاد شده بود. در این زمان دولت فعالیت ماینرها را نیز محدود و ممنوع اعلام کرد. اما به دلیل پیشرفت و فراگیرتر شدن ارزهای دیجیتال در دنیا، مسئولان نیز مجبور شدند قوانین خرید و فروش رمز ارز در ایرانرا به روز کنند و چاره‌ای بیندیشند. به همین منظور در سال 1397 قوانین زیر وضع شد:

  1. خرید و فروش ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها ممنوع نیست.
  2. استفاده از روش پرداخت در فروشگاه‌های حضوری و غیر حضوری به شکل رمز ارز، کاملا ممنوع است.
  3. صرافی‌های مجاز و آنهایی که قوانین را رعایت می‌کنند، مجاز به خرید و فروش رمز ارز هستند.
  4. توسعه کیف پول دیجیتال، موردی ندارد.

استخراج ارز دیجیتال در ایران

قوانین ماینینگ کردن در ایران

قوانین خرید و فروش رمز ارز در ایران فقط به خرید و فروش خلاصه نمی‌شود. استخراج و ماینینگ رمز ارز در کشور ما توسط برخی از افراد انجام شده است و همچنان نیز انجام می‌شود. در ابتدا این کار جرم بود زیرا مانینگ و دستگاه‌های ماینر برق زیادی مصرف می‌کردند. اما امروزه با گرفتن مجوز از وزارت صمت می‌توان به راحتی در قالب شرکت‌های به ثبت رسیده، ماینینگ انجام داد.

قوانین خرید و فروش رمز ارز در ایران اجازه خرید و فروش هر رمز ارزی را می‌دهد و معاملات آن اصلا جرم نیست.

امتیاز دهید : (102)
  • قوانین خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران
  • خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران
  • قوانین خرید و فروش رمزارز در ایران
  • اجازه ترید رمزارز در ایران
  • قانون معامله رمزارز در ایران

مطالب مرتبط

Relevent Posts

دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید
  • دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید

  • در این مقاله تعریف معاملات فیوچرز آشنا خواهید شد. همچنین کاربرد معاملات فیوچرز و انواع آن در حوزه ارز دیجیتال را یاد خواهید ...
مشاهده مطلب
آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن
  • آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن

  • ایا الت سیزن یک فرصت درآمدی مناسب برای سرمایه گذاران است یا یک تله سرمایه گذاری؟ در این مقاله راجع به تعریف الت سیزن و میزایا و ...
مشاهده مطلب
به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری
  • به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری

  • در این مقاله با شایع ترین و بهترین اندیکاتورهایی که تحلیل گران برای تحلیل های خود استفاده میکنند، آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب