درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

کسب درآمد از طریق ماینینگ ارز دیجیتال

یاسمن سلیمانی نیا
1402/08/10
ارزهای دیجیتال

یکی از روش های کسب درآمد، ماینینگ ارز دیجیتال است. در این مقاله به بررسی هزینه و سود این تجارت خواهیم پرداخت.

کسب درآمد از طریق ماینینگ ارز دیجیتال | سیبنال

ماینینگ ارز دیجیتال یکی از روش های کسب درآمد کریپتویی بدون نیاز به خرید و فروش رمز ارزها و پذیرش ریسک سرمایه گذاری آنهاست. البته این به معنای بی نیازی شما از داشتن سرمایه اولیه نیست. باید این را نیز در نظر داشته باشید که انجام عملیات ماینینگ نیازمند برخورداری از سخت افزارهای قدرتمندی است. این سخت افزارها با پردازش اطلاعات بسیار پیچیده ریاضی، می توانند همان مقدار سودی که تریدرها از معاملات ارز دیجیتال به دست می آورند را برای شما به ارمغان بیاورند. 

شناخته شده ترین ماینرها در زمینه استخراج سکه رمزنگاری شده بیت کوین فعالیت می کنند. به همین خاطر احتمالا شما نیز با شنیدن این اصطلاح به یاد همین ابر سکه دیجیتالی خواهید افتاد. با این حال، خوب است بدانید که بیت کوین تنها سکه رمزنگاری شده قابل استخراج نیست. اگرچه به نظر می آید که استخراج بیت کوین بسیار سودآورتر از دیگر سکه هاست، اما شما انتخاب های دیگری نیز خواهید داشت. در ادامه، شما را با مفهوم ماینینگ ارزهای دیجیتالی و هزینه ها، سود، ... و برخی سکه های دیگری که می توانید با استخراج آنها به سود برسید، آشنا خواهیم کرد.

استخراج ارز دیجیتال

ماینینگ ارز دیجیتال

سازندگان برخی از رمز ارزها برای تولید و خلق آنها در دنیای واقعی از روشی به نام ماینینگ ارز دیجیتال استفاده می کنند. ماینرها یا استخراج کنندگان برای کسب درآمد از این راه، وظایفی را برعهده گرفته و در ازای انجام آن پاداش دریافت می کنند. به عنوان مثال، یک ماینر بیت کوین، از طریق تایید تراکنش های انجام شده روی بلاکچین این سکه پاداش می گیرد. به لحاظ تئوری، انجام این عملیات ها و وظایف به گونه ایست که هر کسی می تواند با انجام آنها به کسب درآمد بپردازد.

همانطور که گفتیم بیت کوین تنها ارز دیجیتال قابل استخراج نیست. شما می توانید با استخراج برخی دیگر از سکه های کریپتویی برجسته مانند اتریوم و لایت کوین نیز به درآمد خوبی دست یابید. با این وجود، نکته ای که باید به آن توجه کنید اینست که این کار اصلا ساده نیست و نباید فکر کنید که تنها با روشن کردن کامپیوتر شخصی خود می توانید درآمد کسب کنید. البته شاید در ابتدای پیدایش سکه های رمزنگاری شده، ماینینگ آنها کار سختی نبوده باشد. اما همچنان که این تجارت با استقبال و گسترش بیشتری روبرو میشد، رقابت در عرصه های مختلف آن نیز بالا گرفته و پیچیده تر شد.

 

بیشتر بخوانید: آموزش و راهنمای کامل ماینینگ (استخراج) اتریوم (Ethereum Mining)
 

هزینه های کسب درآمد از طریق ماینینگ

پروسه ماینینگ ارز دیجیتال نسبتا پروسه پیچیده ای است. اما در یک توضیح خیلی ساده می توان آن را حل مسائل پیچیده ریاضی توسط کامپیوتر دانست. هر ماینری که بتواند سریعتر از دیگران یک مسئله را حل کند، یک بلاک چین را تایید کرده است. در ازای این کار به مقداری که از قبل توافق شده از همان سکه پاداش دریافت می کند. روند کار به نظر مشکل خاصی ندارد. اما تهیه کامپیوترهایی که بتوانند با سرعت بیشتری این پردازش ها را انجام دهند به صرف هزینه زیادی نیاز دارد. 

مشکل کسب درآمد از طریق ماینینگ ارز دیجیتال نیز دقیقا همین است. برای اینکه بتوانید سریع تر از سایر رقبا مسائل را حل کنید، لازم است چندین رایانه با تراشه های پیشرفته داشته باشید. به خصوص به تعدادی از  بهترین کارت گرافیک (GPU) برای ماین کردن یا مدار مجتمع مخصوص یا ASIC نیاز خواهید داشت. مشکل اینست که این تجهیزات به انرژی زیادی نیاز دارند. از این رو، در کنار هزینه خرید این تجهیزات گران قیمت، مبلغ مورد نیاز برای پرداخت هزینه انرژی مصرفی آنها را نیز نباید فراموش کنید. 

 

بیشتر بخوانید: به روز ترین کارت گرافیک ها برای ماین کردن کدام ها هستند؟

 

 

تجهیزات مورد نیاز ماینینگ

درآمد استخراج ارز دیجیتال

در سال 2009 برای ماینینگ ارز دیجیتال تنها به یک رایانه شخصی ساده نیاز داشتید. با رشد ارزش بیت کوین، استخراج کنندگان بیشتری به این تجارت روی آوردند. استقبال ماینرها، باعث ورود کامپیوترهای بسیار پیشرفته با قدرت محاسباتی فوق العاده به این عرصه شد. از این رو، امروزه ماینینگ به اندازه آماده شدن برای یک جنگ تسلیحاتی هزینه دارد. بسیاری از ماینرهای موفق، مزارع وسیع سرور خود را به کشورهایی منتقل کرده اند که هزینه انرژی پایینی دارند. به این ترتیب، اگرچه به لحاظ فنی مانع به خصوصی برای ورود به این تجارت وجود ندارد اما برای اینکه بتوانید درآمد قابل قبولی از این راه داشته باشید، باید هزینه قابل توجهی نیز برای آن پرداخت کنید.

در کنار این موارد، سود دهی ماینینگ ارز دیجیتال برای سکه ها مختلف نیز متفاوت است. این سود دهی حتی ممکن است در روزهای مختلف نیز نوسان داشته باشد. درآمد یک ماینر وابستگی زیادی به هزینه های مصرفی و نرخ هش (سرعت حل مسئله رایانه) دارد. به کمک یک ماشین حساب آنلاین مانند whattomine.com و وارد کردن متغیرهای مورد نظر می توانید سود استخراج یک سکه را برآورد کنید.

ماینینگ پول یا استخر استخراج

روش دیگر ماینینگ ارز دیجیتال که در آن به سرمایه اولیه آنچنانی نیاز نیست، شرکت در یک استخر استخراج است. ماینینگ پول یا استخر استخراج چیزی شبیه به یک صندوق سرمایه گذاری مشترک بین ماینرهای رمزارز است. با پیوستن به این استخرها می توانید با سرمایه ای اندک، منابع خود را با سرمایه گذاران دیگر به اشتراک بگذارید و از منابع ایشان نیز بهره مند شوید. از آنجایی که در این حالت، همراه با ماینرهای دیگر به حل یک مسئله می پردازید، سود به دست آمده نیز بین شما تقسیم شده و درآمدی کمتری خواهید داشت. با این حال، عضویت در یک استخر ریسک سرمایه گذاری و سرمایه مورد نیاز شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

یک مزرعه ماینینگ ارز دیجیتال

جمع بندی

دیدیم که هر ماینری تنها با داشتن تجهیزات کامپیوتری مناسب می تواند به ماینینگ ارز دیجیتال بپردازد. گاهی با کمی "شانس استخراج" می توانید از رقبایی که تجهیزات بیشتر و مزارع بزرگتری تهیه کرده اند نیز درآمد بیشتری کسب کنید. اگر قصد ورود به این تجارت را دارید، باید از قبل تجهیزات مورد نیاز خود، فضای مناسب برای نگهداری آنها، هزینه های جانبی و... را به خوبی بررسی کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید. زیرا گاهی با توجه به هزینه های استخراج، مبلغ به دست آمده بسیار ناچیز و گاهی حتی کمتر از مبلغ سرمایه گذاری شده است.

با مراجعه به وب سایت سیبنال می توانید با بهترین تحلیل گر ها و کارشناسان این بازار آشنا شده و پیش از هر اقدامی از مشورت ایشان بهره مند شوید.

امتیاز دهید : (72)
  • درآمدزایی با استخراج ارز دیجیتال
  • ماینینگ ارز دیجیتال
  • کسب درآمد با ماینینگ ارز دیجیتال
  • درآمدزایی با استخر ماینینگ
  • درآمدزایی با استخراج رمزارز

مطالب مرتبط

Relevent Posts

دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید
  • دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید

  • در این مقاله تعریف معاملات فیوچرز آشنا خواهید شد. همچنین کاربرد معاملات فیوچرز و انواع آن در حوزه ارز دیجیتال را یاد خواهید ...
مشاهده مطلب
آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن
  • آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن

  • ایا الت سیزن یک فرصت درآمدی مناسب برای سرمایه گذاران است یا یک تله سرمایه گذاری؟ در این مقاله راجع به تعریف الت سیزن و میزایا و ...
مشاهده مطلب
به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری
  • به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری

  • در این مقاله با شایع ترین و بهترین اندیکاتورهایی که تحلیل گران برای تحلیل های خود استفاده میکنند، آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب