درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

آموزش و راهنمای کامل ماینینگ (استخراج) اتریوم (Ethereum Mining)

محمدجواد حبیبی پور
1401/04/02
آموزش

در این مقاله به معرفی استخراج ارز دیجیتال اتریوم خواهیم پرداخت و کارت گرافیک های محبوب برای استخراج این رمز ارز را به شما معرفی خواهیم کرد.

آموزش و راهنمای کامل ماینینگ (استخراج) اتریوم (Ethereum Mining) | سیبنال

در این مقاله به چگونگی استخراج یا ماین اتریوم پرداخته شده است. در حال حاضر ارز دیجیتال اتریوم همانند رمز ارز بیت کوین، از مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند. ساتوشی ناکاموتو در وایت پیپر خود که در 31 اکتبر 2008 منتشر شد، الگوریتم اجماع PoW را به عنوان دستاوردی توصیف کرد که می تواند مسئله سکه های دو برابر را حل کند. الگوریتم اجماع اثبات کار یک الگوریتم توافقی است که توسط اکثر شبکه های بلاک چین به منظور جلوگیری از هزینه مضاعف استفاده می شود. ماین کردن برای مکانیزم اجماع اثبات کار امری حیاتی و مهم است. ماینرهای اتریوم که شامل کامپیوترهای اجرای نرم‌افزار می شوند، از زمان و توان محاسباتی خود برای پردازش تراکنش‌ها و تولید بلوک‌ها استفاده می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کامل الگوریتم اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) + مزایا و معایب

 

استخراج اتریوم

چگونه اتریوم استخراج کنیم؟

اتریوم دومین شبکه بزرگ رمزنگاری جهان است، تا حد زیادی به لطف زیرساخت آن، که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های غیرمتمرکز (DApps) را بر روی بلاک چین خود بسازند. درست مانند بیت کوین، دوام اتریوم به عملیات گره های ماینینگ بستگی دارد که وظیفه اعتبارسنجی و تایید تراکنش های جدید را دارند. در ازای این تلاش‌ها، شبکه اتریوم جدیدی (ارز رمزنگاری شده بومی اتریوم) را برای استخراج‌کنندگان موفق منتشر می‌کند. همه کاربران شبکه اتریوم برای انجام تراکنش‌های خود هزینه‌هایی پرداخت می‌کنند که به استخراج‌کنندگان شبکه پرداخت می‌شود و آنها را به مشارکت در حفظ شبکه تشویق می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: آنچه در مورد برنامه های غیر متمرکز (Dapp ها) باید بدانید


به لطف این مشوق های مالی، استخراج اتریوم به یک سرمایه گذاری رمزنگاری محبوب تبدیل شده است. این راهنما یک نمای کلی از جزئیات کلیدی در مورد استخراج شبکه و همچنین آنچه برای تبدیل شدن به یک ماینر اتریوم در شبکه اتریوم لازم است ارائه می دهد.

1- انتخاب کیف پول مناسب

اولین چیزی که به آن نیاز دارید یک کیف پول رمزنگاری است. هر ماینر به کیف پولی نیاز دارد که بتواند پاداش های استخراج اتر خود را در آن ذخیره و مدیریت کند. اگرچه بسیاری از ارائه دهندگان خدمات کیف پول وجود دارند که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید، اما توصیه می شود یکی را انتخاب کنید که کنترل کامل روی سکه های خود را به شما بدهد. امن ترین راه حل های کیف پول شما را قادر می سازد کلیدهای خصوصی خود را به صورت آفلاین ذخیره کنید.

2- انتخاب ریگ ماینینگ اتریوم

پس از انتخاب یک کیف پول قابل اعتماد، اکنون می توانید روی سخت افزار استخراج اتریوم سرمایه گذاری کنید. یک راه اندازی استاندارد ماینینگ شامل موارد زیر است:

تامین برق پایدار

مادربرد

سیستم خنک کننده

کارت های گرافیک

برای موثرترین عملیات ماینینگ، بهترین کار این است که ریگ های استخراج GPU (به جای CPU) را انتخاب کنید. با استفاده از این ها، می توانید از بیش از یک کارت گرافیک برای تقویت قدرت پردازش ریگ استخراج اتریوم خود استفاده کنید. با این حال، این انتخاب هزینه های اولیه شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در حالی که یک ریگ استخراج اتریوم با یک کارت گرافیک تقریباً 1400 دلار قیمت دارد، یکی با 6 کارت گرافیک دارای برچسب قیمتی 4500 دلاری است.

3- انتخاب یک ماینر اتریوم ASIC

از طرف دیگر، می‌توانید یک ماینر مدار مجتمع (ASIC) مخصوص برنامه بخرید که برای استخراج اتریوم ساخته شده است. توجه داشته باشید که این نوع سخت افزار گران است اما عملکرد بهتری دارد و بنابراین سودآوری عملیات استخراج ETH شما را تضمین می کند. یکی از برترین ماینرهای اتریوم ASIC Bitmain Antminer E9 است. از آن به عنوان قدرتمندترین ASIC استخراج اتریوم در جهان یاد می شود که می تواند به اوج نرخ هش معادل 32 کارت گرافیک برسد.

ماینر اتریوم ASIC E9

مورد بعدی در لیست خرید شما نرم افزار ماینینگ است. این نرم افزار رابطی را فراهم می کند که در آن می توانید فعالیت های استخراج خود را ردیابی و مدیریت کنید. همچنین ریگ شما را با شبکه اتریوم ادغام می کند. برخی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای استخراج اتریوم شامل Minedollars, WinETH، Claymore، ETHmine، MinerGate و CGMiner هستند. قبل از انتخاب هر یک از این بسته‌های نرم‌افزاری، مطمئن شوید که با سیستم عامل ماینینگ ریگ شما سازگار هستند.

 

بهترین پردازنده‌های گرافیکی برای استخراج ETH:

استخراج اتریوم با پردازنده‌های گرافیکی عملی است و نیازی به دستگاه‌های استخراج تخصصی مبتنی بر ASIC ندارد، اما محاسبات مبتنی بر پردازنده‌های گرافیکی از سوی بازیکنان جریان اصلی، می‌تواند شما را وارد این کسب‌وکار کند. این بهترین زمان از سال برای سرمایه‌گذاری در یک دکل معدنی جدی است. همه سازندگان بزرگ سخت‌افزار قبلاً بهترین پیشنهادها خود را ارائه کرده‌اند و صنعت کریپتو بار دیگر به‌سرعت در حال گسترش است؛ بنابراین، بیایید نگاهی به جالب‌ترین پردازنده‌های گرافیکی برای تقویت سخت‌افزار ماینینگ خود بیندازیم.

در درجه اول تمام کارت‌های گرافیکی که در نظر می‌گیرید از AMD یا Nvidia باشند بهتر است. هر دو شرکت‌های بزرگی هستند که به‌خاطر ساختن GPU‌هایی که می‌توانند برای بازی یا ماینینگ استفاده شوند، شناخته شده‌اند. می‌توانید AMD یا Nvidia و هر تولیدکننده اصلی کارت را انتخاب کنید. اما شما باید مدل GPU را بادقت انتخاب کنید، زیرا آنها از نظر اندازه حافظه، سرعت حافظه، وات و قیمت بسیار متفاوت هستند. 

بهترین سخت‌افزار استخراج ETH:

NVIDIA GeForce RTX 3090

هش ریت: 121 MH/s

گرافیک: 24 گیگابایت GDDR6X

نرخ حرارتی (TDP): 200 وات

قیمت: 2600 - 2000 دلار

NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti

هش ریت: 60 MH/s

گرافیک: 8 گیگابایت GDDR6

نرخ حرارتی (TDP): 200 وات

قیمت: 900 - 600 دلار

AMD Radeon RX 5700 XT

هش ریت: 54 MH/s

گرافیک: 8 گیگابایت GDDR6

نرخ حرارتی (TDP): 225 وات

قیمت: 500 - 400 دلار

NVIDIA GeForce RTX 2070

هش ریت: 36 MH/s

گرافیک: 8 گیگابایت GDDR6

نرخ حرارتی (TDP): 225 وات

قیمت: 500 دلار

✅ AMD Radeon RX 580

هش ریت: 28 MH/s

گرافیک: 8 گیگابایت GDDR5

نرخ حرارتی (TDP): 185 وات

قیمت: 230 دلار

NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER

هش ریت: 26 MH/s

گرافیک: 6 گیگابایت GDDR6

نرخ حرارتی (TDP): 125وات

قیمت: 300 - 200 دلار

استخراج استخر اتریوم چیست؟

برای کسانی که سرمایه کافی برای راه اندازی یک کسب و کار استخراج انفرادی ندارند، بهترین گزینه بعدی یک استخر استخراج است که از اتریوم پشتیبانی می کند. استخر استخراج ETH شبکه ای از ماینرها است که قدرت محاسباتی خود را برای افزایش سودآوری و کاهش هزینه های استخراج برای افراد ترکیب می کنند. این ماینرها با ادغام قدرت محاسباتی، تلاش می‌کنند تا زمین بازی را یکسان کرده و شانس خود را برای تأیید اعتبار جمعی یک بلوک جدید افزایش دهند. با این حال، بر خلاف استخراج انفرادی، استخرهای استخراج ETH پاداش‌ها را بین اعضای فعال شبکه به اشتراک می‌گذارند. معمولاً میزان توزیع اتر به چه کسانی با توجه به سهم هر ماینر اتریوم مشخص می شود.

استخراج ابری اتریوم چیست؟

استخراج ابری اتریوم شامل برون سپاری مسئولیت های نگهداری و مدیریت سخت افزار به یک ارائه دهنده خدمات شخص ثالث است. در برخی موارد می‌تواند شامل فرآیند اجاره قدرت هش با هدف تنها استخراج اتریوم باشد.

در هر دو سناریو، ماینر صاحب دستگاه‌های استخراج فیزیکی نیست، اما به یک ارائه‌دهنده خدمات ماینینگ ابری برای ارائه توان محاسباتی مورد نیاز برای مشارکت در استخراج انفرادی یا استخری اعتماد دارد.

 

عوامل سودآوری استخراج اتریوم

میزان درآمد یک ماینر اتریوم به چندین هزینه از جمله مصرف برق، کارمزد یا هزینه سخت افزاری که استفاده می شود بستگی دارد.

پاداش در هر بلوک:

در حال حاضر، ماینرها 2 ETH به اضافه کارمزد تراکنش برای هر بلوک استخراج شده دریافت می کنند. می‌توانید پاداش‌های هر بلوک برای اتریوم را از سایت‌هایی مانند etherscan.io که روزانه آمار به‌روزرسانی‌شده‌ای درباره پاداش‌های بلاک برای اتریوم ارائه می‌دهد، بررسی کنید.

سختی شبکه:

هر ارز دیجیتال برای خود یک مسئله ماینینگ دارد، اتریوم هم از این قاعده مستثنا نیست. سختی استخراج اتریوم به‌دشواری مسئله‌ای اشاره دارد که ماینرها می‌توانند برای تولید یک بلوک حل کنند. به‌عنوان یک قاعده کلی، تعداد ماینرها در شبکه بیشتر است. هر چه پیداکردن یک بلوک سخت‌تر باشد که افزایش می‌یابد، دشوارتر است. هر چه ماینرها با سخت‌افزار قدرتمند بیشتری وارد بازار شوند، دشواری بیشتری باعث کاهش سود قابل‌توجهی می‌شود.

Uptime: 

به زمان و مدتی که ریگ ماینر آنلاین است گفته می‌شود. 

استخرها:

استخرهای هش ماینینگ مکانی برای جمع‌آوری نرخ هش ماینرها برای یافتن سریع بلوک‌ها و دریافت پاداش است. در مقایسه با استخراج انفرادی بسیار کارآمدتر است. این یکی از سودآورترین و مطمئن‌ترین راه‌های استخراج اتریوم به‌حساب می‌آید.

سخت‌افزار:

ماینرها همیشه باید مراقب به‌روزرسانی‌ها و نوآوری‌ها در دستگاه‌های استخراج و مدل GPU باشند که می‌تواند با افزایش نرخ هش یا مصرف برق کمتر، در هزینه‌های آنها صرفه‌جویی زیادی کند. 

تغییرات شبکه:

انتقال اتریوم به مدل اثبات سهام بر سود استخراج اثر خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود استخراج PoW (اثبات کار) تا سال ۲۰۲۳ مؤثر باشد.

تفاوت ماین اتریوم با بیت‌کوین در چیست؟

برای استخراج ارزهای دیجیتال از پردازنده‌های بسیار قوی استفاده می‌شود. پردازنده‌های گرافیکی و پردازنده‌های مرکزی بسیار قوی برای این کار بسیار ایده‌آل هستند. اما تفاوت بین ماین کردن بیت‌کوین با ETH در چیست؟

برای ماین کردن بیت‌کوین از CPU استفاده می‌کنند ولی ETH به‌راحتی با نرم‌افزارهای گرافیکی یا همان GPU استخراج می‌شود. 

 

 

پردازنده مناسب برای ماین اتریوم

 

سؤالات متداول کاربران:

چقدر طول میشکد که 1 اتریوم ماین کنیم؟

🟢 استخراج اتریوم از 13 سپتامبر 2021، با نرخ هش 500 میلی‌ساعت بر ثانیه با کارت گرافیک NVIDIA GTX 3090 که در حدود 121 مگاساعت بر ثانیه هش می‌شود، حدود 2 سال طول می‌کشد.(با قیمت اتریوم امروز 1100 دلار)

بمب سختی اتریوم چیست؟

🟢 «بمب سختی» اتریوم به افزایش سطح دشواری پازل‌ها در الگوریتم ماینینگ اشاره دارد که برای پاداش استخراج‌کنندگان با اتر در بلاک‌چین استفاده می‌شود. اتریوم در نظر دارد تا ماینینگ اتریوم را به کمترین میزان خود و حتی غیر ممکن سازد.

 

امتیاز دهید : (63)
  • آموزش ماین کردن اتریوم
  • بهترین کارت گرافیک برای ماین کردن
  • کارت گرافیک های برتر ماینینگ
  • ماینینگ اتریوم
  • آموزش استخراج ارز دیجیتال اتریوم
  • راهنمای استخراج ارز دیجیتال
  • ریگ ماینینگ اتریوم چیست
  • ماینر اتریوم ASIC
  • محبوب‌ترین نرم‌افزارهای استخراج اتریوم
  • نرم افزار ماینینگ اتریوم
  • هش ریت ماینرهای اتریوم
  • بهترین سخت‌افزار استخراج ETH
  • استخراج eth
  • ماینر اتریوم ASIC E9

مطالب مرتبط

Relevent Posts

انواع صندوق های قابل معامله (ETF) برای علاقه مندان به فرصت های سرمایه گذاری
  • انواع صندوق های قابل معامله (ETF) برای علاقه مندان به فرصت های سرمایه گذاری

  • در این مقاله با انواع ای تی اف(ETF) به صورت کامل آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب
صفر تا صد ساخت حساب در بروکر آلپاری
  • صفر تا صد ساخت حساب در بروکر آلپاری

  • در این مقاله با انواع حساب و نحوه باز کردن حساب در بروکر آلپاری آشنا خواهیم ...
مشاهده مطلب
طلای آب شده و درآمدزایی از طریق معاملات طلای آب شده
  • طلای آب شده و درآمدزایی از طریق معاملات طلای آب شده

  • در این مقاله راجع به معامله طلای آب شده ، سودآوری از طریق خرید و فروش طلای آب شده و مزایای سرمایه گذاری روی طلای آب شده توضیحات ...
مشاهده مطلب