درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

ایردراپ چیست | 0 تا 100 راهنمای جامع ایردراپ ارز دیجیتال

سعیده سی سختی پور
1403/05/09
ارزهای دیجیتال

ایردراپ چیست و چگونه می‌توانید ارز دیجیتال رایگان دریافت کنید؟ در این راهنما، همه چیز درباره ایردراپ‌ها را بیاموزید.

ایردراپ چیست | 0 تا 100 راهنمای جامع ایردراپ ارز دیجیتال | سیبنال

ایردراپ چیست؟ این سوالی است که می‌خواهیم در این مقاله به پاسخ شفافی از آن برسیم. ببینید ایردراپ یک پلتفرم و روش است برای اینکه یک توکن جدید به کاربران بهتر معرفی شود. در حقیقت این روش یک استراتژی بازاریابی عالی برای افرادی است که پروژه جدیدی را راه‌اندازی کرده‌اند؛ اما این ایردراپ‌ها در انواع مختلفی نظیر هولد، انحصاری، استاندار و غیره وجود دارند. 

در این حوزه باید توجه داشته باشید که در دام کلاهبرداران نیافتید؛ چراکه در این صورت سرمایه خود را از دست خواهید داد. ما در این مقاله توضیح خواهیم داد که ایردراپ کریپتو چیست و چه مزایا و معایبی دارد، پس با ما همراه باشید.

Airdrop ایردراپ چیست؟ 

ایردراپ چیست و چه کاربردی دارد؟ ایردراپ یک پلتفرم در حوزه فناوری است. از این پلتفرم در حوزه بلاک‌چین برای توزیع رایگان توکن استفاده می‌شود. این هدایا رایگان به منظور ترویج یک پروژه نوپا انجام می‌شود. علاوه بر اینکه افراد بیش‌تری با این پروژه آشنا خواهند شد. 

ایردراپ چه هدفی دارد؟

در حوزه بازاریابی هرچه یک محصول یا خدمات بیش‌تر معرفی شود و تعداد افراد بیش‌تری آن را بشناسند، بهتر پیشرفت می‌کند. هدف ایردراپ نیز دقیقا همین است. در حقیقت یک رمز ارز جدید تلاش می‌کند تا از طریق پلتفرم ایردراپ توکن رایگان به افراد بدهد. افراد نیز از دریافت هدیه رایگان خوشحال می‌شوند. همین موضوع سبب می‌شود تا به یکدیگر معرفی کنند و این رمز ارز در جوامع کریپتویی بیش‌تر تکرار شود و جایگاه مناسبی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: آموزش و راهنمای جامع و کامل دریافت airdrop

نقش ایردراپ در ارزهای دیجیتال چیست؟

منظور از ایردراپ در ارز دیجیتال چیست؟ در حقیقت ایردراپ یک پلتفرم است که کمک می‌کند تا یک ارز دیجیتال نوپا به دنیا معرفی شود. برای مثال پلتفرم تپ سوآپ را در نظر بگیرید. در این ایردراپ افراد با کلیک کردن توکن رایگان دریافت می‌کنند و این امید را دارند تا پس از یافتن جایگاه خود، سودی را دریافت کنند. پس در نتیجه ایردراپ کمک می‌کند تا یک ارز دیجیتال به جایگاه خود برسد و ارزش مالی پیدا کند. 

انواع ایردراپ ارزهای دیجیتال

اکنون که با پاسخ سوال ایردراپ ارز چیست، رسیدید باید بدانید که این پلتفرم چند نوع دارد. ایردراپ در شکل‌های خاص و متفاوتی وجود دارند. در ادامه انواع ایردراپ ارزهای دیجیتال را معرفی می‌کنیم. 

شکار

شکار ایردراپ مخصوص افرادی است که کارهای تبلیغاتی که برای پیشبرد یک پروژه است را انجام داده‌اند. این افراد تصمیم گرفته‌اند تا در کانال‌های مربوط به این پلتفرم‌ها عضو شوند و با پست‌های آن‌ها تعامل داشته باشند. برای مثال برخی از پلتفرم‌ها برای دادن توکن هدیه چند مرحله را در نظر می‌گیرند که در این مراحل عضویت در کانال‌های آن‌ها، تعامل با حساب‌های کاربری، تگ کردن دوستان و یا افزودن حساب نیز وجود دارد. 

استاندارد

در پلتفرم‌های ایردراپ استاندارد تنها کافی است ثبت نام کنید. در حقیقت نیاز نیست تا در کانال‌هایی برای دریافت توکن هدیه عضو شوید. 

انحصاری

ایردراپ ارز دیجیتال انحصاری تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که هزینه‌ای را برای فعالیت‌های غیر توکنی و یا برای افزایش تعامل خرج کرد‌ه‌اند. برای مثال ایردراپ یونی سواپ به کاربران وفادار و قدیمی خود 400 توکن پاداش می‌دهد.

هولدرها

این ایردراپ که به هولدر معروف است به افرادی تعلق می‌گیرد که در هنگام تبلیغات یک توکن مشخص را هولد یا نگهداری کرده‌اند. برای مثال افرادی که ارز ریپل را هولد کرده بودند، ارز فلر دریافت کردند. 

قرعه‌کشی 

ایردراپ قرعه کشی مخصوص استارت‌آپ‌هایی است که یک جایزه برای کاربران خود در نظر گرفته؛ اما میزان مشارکت بیش از حد تخمین زده شده است. در این صورت برای تصمیم‌گیری برنده، قرعه‌کشی صورت می‌گیرد. 

هارد فورک 

هارد فورک مربوط به پروتکل‌هایی می‌شود که از کد اصلی خود فورک می‌شوند. این شبکه‌ها در نهایت به دو پلتفرم تقسیم خواهند شد. به این صورت که کسانی که فورک جدید را توسعه داده‌اند، به افرادی که از قبل در شبکه عضو بوده‌اند، توکن‌های شبکه جدید را که به شکل ایردراپ هستند، ارائه می‌کنند. یکی از معروف‌ترین هارد فورک‌ها شبکه بیت کوین است. در این شبکه افرادی که در کیف پول خود ارز بیت کوین داشتند، ارز بیت کوین کش دریافت کردند. 

بیشتر بخوانید: تفاوت هاردفورک و ایردراپ

مزایای مهم ایردراپ چیست؟

ایردراپ مزایایی دارد که سبب شده در بین کاربران محبوب شود. برخی از مزایای مهم ایردراپ ارز دیجیتال عبارت است از: 

سریع بودن 

ایردراپ‌ها خیلی سریع و آنی در کیف پول شما شارژ می‌شوند. علاوه بر اینکه بدون هیچ اقدامی و در کم‌ترین زمان پروژه‌های جدید را به کاربران خود اطلاع می‌دهد. این موارد به دلیل وجود قراردادهای هوشمند است. 

کم هزینه بودن بازاریابی

یکی از مزایای مهم ایردراپ کم بودن هزینه برای تبلیغات و بازاریابی است. البته در روش‌های عادی یک رمز ارز خیلی سخت شناخته می‌شود و سازمان باید هزینه‌های زیادی را برای تبلیغات صرف کند؛ اما ایردراپ علاوه بر کم هزینه بودن، سریع‌تر نیز شناخته می‌شود. 

ایجاد وفاداری در کاربر

یکی از خوبی‌های ایردراپ این است که توکن‌هایی که در طول زمان کسب می‌کنید، بعد از گذشت مدتی ارزش بیش‌تری پیدا می‌کنند. همین موضوع سبب می‌شود تا کاربران به پروژه امیداوارتر و وفادارتر شوند. 

بیشتر بخوانید: تفاوت لاک دراپ با ایردراپ

معایب مهم ایردراپ چیست؟

هر پلتفرمی در کنار مزایایی که دارد، ممکن است معایبی نیز داشته باشد؛ چراکه هیچ کاری خالی از عیب نیست. در ادامه معایب ایردراپ را بررسی می‌کنیم.

توزیع توکن با محدودیت روبرو است! 

اینکه چه مقدار توکن توزیع شود به بودجه و هدف پروژه بستگی دارد. برخی از ایردراپ‌ها ظرفیت کم و برخی دیگر ظرفیت زیادی دارند. 

متاسفانه وفاداری تضمین شده نیست!

اینکه ارزش یک ایردراپ زیاد شود یا کم، کاملا به بازار ارز دیجیتال بستگی دارد. ممکن است با هولد کردن یک ایردراپ سود زیادی دریافت کنید؛ اما در مقابل نیز این امکان وجود دارد که ارزش توکن شما کاهش یابد. 

کلاهبرداری هایی که ایردراپ ارز دیجیتال را تهدید می کند چیست؟

در Aridrop نیز کلاهبرداری‌هایی صورت می‌گیرد. طرح هرمی و پانزی از جمله تهدیدهایی هستند که ایردراپ‌ها با آن مواجه هستند. در هر دو این کلاهبرداری‌ها افراد با قول دریافت سود زیاد تشویق و ترغیب می‌شوند؛ اما در نهایت شرکت‌کنندگان خواهند دید که پروژه از هم میپاشد. 

طرح‌های هرمی

در کلاهبرداری هرمی، افراد فعالیت بیش‌تری دارند. در طرح پانزی افراد ابتدا مبلغی را سرمایه‌گذاری و سودی را دریافت می‌کنند؛ اما در طرح هرمی افراد باید اعضای جدیدی را پیدا کنند. در بالای این هرم، برگزار کننده اصلی وجود دارد. سایر افراد موجود در هرم نیز زیر مجموعه محسوب می‌شود. 

طرح‌های پانزی

طرح پانزی یک کلاهبرداری به تمام معناست. در این طرح شما پول سرمایه‌گذارن دیگر را تحت عنوان سود دریافت می‌کنید. به این صورت که شما ترغیب به سرمایه‌گذاری و دریافت یک سود تضمین شده می‌شوید. در نهایت در یک مدت کوتاه سودی را دریافت خواهید کرد که در واقع پول سایر افراد است.

کلاهبرداری دیگری که صورت می‌گیرد این است که این سود در یک زمانی پایان می‌یابد. بیایید یک مثال ساده تعریف کنیم. فرض کنید یک استخر برای ورود تنها از اعضای جدید وجه نقد می‌گیرد و اعضای قدیمی با سودی که اعضای جدید واریز کرده‌اند وارد می‌شوند. 

به این ترتیب هر چقدر اعضای جدید بیش‌تر شوند، این چرخه ادامه پیدا می‌کند؛ اما اگر این جریان ورود پول نقد به هر دلیلی قطع شود، چرخه پایان یافته و پروژه سقوط می‌کند. علت سقوط هم این است که سود دریافتی حاصل از کار نیست! بلکه تنها پول دریافتی دست به دست می‌شود. 

نکاتی برای جلوگیری از کلاهبرداری ایردراپ ارز دیجیتال

کلاهبرداری در ایردراپ ارز دیجیتال وجود دارد؛ اما روش‌هایی نیز وجود دارند که سبب جلوگیری از کلاهبرداری می‌شود. برخی از این راه‌ها عبارت‌اند از: 

  • تنها ایردراپ‌هایی که منبع رسمی دارند را دنبال کنید. 
  • حساب‌ها را بررسی کنید تا تقلبی نباشند. 
  • عضو وب‌سایت‌های مشکوک نشوید. 
  • تاریخ پست و فعالیت‌های یک ایردراپ را بررسی کنید. 
  • اگر ایردراپ از شما اطلاعات شخصی زیادی خواست، شک کنید. 
  • هرگز برای برداشت ایردراپ پولی را واریز نکنید. 
  • کلید و رمز کیف پول خود را در اختیار ایردراپ قرار ندهید. 
  • به ایردراپ‌هایی که وعده‌های نجومی می‌دهند شک کنید. 

شرکت در ایردراپ های ارز دیجیتال چگونه است؟

در ایردراپ ارز دیجیتال چگونه می‌توانیم شرکت کنیم؟ برای اینکه در ایردراپ عضو شوید و شرکت کنید تنها نیاز دارید که یک سری اطلاعات پایه داشته باشید. در ابتدا یک کیف پول راه اندازی کنید. برخی از ایردراپ‌ها برای ثبت نام لیستی از کانال‌ها به شما می‌دهند که ابتدا باید در آن‌ها عضو شوید. 

برخی دیگر نیز هیچ شرطی برای شما نمی‌گذارند. در حقیقت اینکه چگونه در ایردراپ شرکت کنید، بستگی به نوع آن دارد؛ اما فراموش نکنید که در همه انواع ایردراپ باید احتمال کلاهبرداری را بدهید و دقت کنید. 

کلام پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا در بیانی ساده به سوال ایردراپ چیست به زبان ساده پاسخ دهیم. ایردراپ پلتفرمی برای شناخته شدن یک رمز ارز است. این ایردراپ‌ها می‌توانند ایمن و گاهی خطرناک باشند. 

برخی از ایردراپ‌ها یک پروژه کلاهبرداری را پیروی می‌کنند و ممکن است اطلاعات شما را سرقت کنند؛ اما برخی دیگر نیز سود خوبی را به شما می‌دهند و تلاش می‌کنند تا با ارائه هدیه شما را در دسته مشتریان وفادار قرار دهند. امیدواریم بعد از مطالعه این مقاله از سیبنال اطلاعات مفیدی در خصوص ایردراپ کسب کرده باشید. 

سوالات متداول

نحوه شرکت و ثبت نام در ایردراپ چگونه است؟

برای شرکت در یک ایردراپ ابتدا لازم است تا کیف پول خود را نصب و را‌ه‌اندازی کنید. سپس مراحلی که برای عضویت در یک ایردراپ بیان شده است را طی کنید.

آیا شرکت در تمامی ایردراپ‌ها رایگان است؟

اغلب ایردراپ‌ها برای اینکه شناخته شوند و تعداد افراد بیش‌تری با آن‌ها تعامل داشته باشند تا مدتی توکن رایگان هدیه می‌دهند. 

آیا ایردراپ‌ها پلتفرم ایمنی است؟ 

ایردراپ می‌تواند ایمن و یا خطرناک باشد. در حقیقت ایمن بودن در این حوزه 100 درصدی نیست. 

نحوه اطلاع از ایردراپ جدید چگونه است؟

شما می‌توانید از طریق سیبنال از ایردراپ‌های جدید که رونمایی می‌شوند، مطلع شوید.

آیا ایردراپ سودی دارد و می‌توان از آن کسب درآمد کرد؟

بله؛ به طور معمول ایردراپ‌ها پس از مدتی ارزش‌گذاری شده و سودی را به شرکت‌کنندگان خود ارائه می‌دهند. 

امتیاز دهید : (58)
  • ایردراپ چیست

مطالب مرتبط

Relevent Posts

20 تا از بهترین ایردراپ های تلگرام | معتبرترین ایردراپ ها
  • 20 تا از بهترین ایردراپ های تلگرام | معتبرترین ایردراپ ها

  • امروزه استفاده از ایردراپ تلگرام در میان قشر جوان جامعه به دلیل به دست آوردن ارز دیجیتال رایگان جذاب شده است. اغلب ایردراپ‌های ...
مشاهده مطلب
11 تفاوت کلیدی ارز دیجیتال با فارکس - مقایسه جامع + جدول
  • 11 تفاوت کلیدی ارز دیجیتال با فارکس - مقایسه جامع + جدول

  • از جمله تفاوت ارز دیجیتال با فارکس می‌توان به نحوه کارکرد، میزان نقدینگی، ساعات معاملاتی، میزان نوسان، ریسک ها و چالش های سرمایه ...
مشاهده مطلب
تفاوت فارکس و بورس: ثروتمندان از کدام بازار سود می‌برند؟
  • تفاوت فارکس و بورس: ثروتمندان از کدام بازار سود می‌برند؟

  • تفاوت فارکس و بورس چیست؟ در اینجا به بررسی تفاوت‌های این دو بازار مالی و مزایا و معایب هر کدام میپردازیم. همراه ما باشید تا ...
مشاهده مطلب