درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

لاک دراپ (Lockdrop) چیست و چه تفاوتی با ایردراپ (Airdrop) دارد

محمد جواد بختیاری
1401/03/17
ارزهای دیجیتال

یکی از مفاهیمی که در ارتباط با ارز دیجیتال وجود دارد، Lockdrops یا لاک دراپ می باشد. در مقایسه با ایر دراپ، لاک دراپ از اهمیت کمتری برخوردار است اما باید بدانیم که لاک دراپ، از کارآمدی بیشتری بهره مند است. در این مقاله می خواهیم به موضوع Lockdrops بپردازیم و از ویژگی های آن و تفاوت آن با Airdrops سخن بگوییم.

لاک دراپ (Lockdrop) چیست و چه تفاوتی با ایردراپ (Airdrop) دارد | سیبنال

Lockdrops چیست؟

اولین موضوعی که باید در این مقاله به آن اشاره شود، چیستی Lockdrops می باشد. در واقع لاک دراپ، همان ایر دراپ به صورت اصلاح شده و تعمیم یافته می باشند که کاربران برای دریافت توکن های رایگان، نیاز دارند تا به این ایر دراپ ها، پایبند باشند. روند کاری در لاک دراپ، بدین صورت می باشد که شما یک توکن را استیک یا سپرده گذاری می کنید و پس از گذشت زمان معینی، توکن های مشخص شده را دریافت می کنید. نکته ی مهمی که باید درباره استیک بدانید، این است که در این مدت، توکن شما توسط قرارداد های هوشمند، قفل می شود و امکان برداشت از شما سلب می شود. با این حال میزان سود مشخص شده از آن ها متناسب با میزان استیک و مدت سپرده گذاری، به حساب شما واریز می شود.

 

بیشتر بخوانید: آموزش و راهنمای جامع و کامل دریافت airdrop

 

لاک دراپ ها، نسخه ی اصلاح شده از ایر دراپ ها می باشند

 

بیشتر بخوانید: آموزش و راهنمای کامل استیکینگ ارزهای دیجیتال + معرفی کیف پول ها


هدف اصلی از به وجود آمدن Lockdrops این است که کاربران با افزایش میزان سپرده گذاری خود، علاوه بر کسب سود، بتوانند امنیت شبکه را نیز افزایش دهند.

تفاوت بین Lockdrops و Airdrops چیست؟

در صورتی اطلاعات زیادی از مفاهیم Lockdrops و Airdrops نداشته باشید، حتما متوجه ی تفاوت آن دو نیز نخواهید شد. همانطور که بیان کردیم، لاک دراپ از حالت اصلاح شده و تعمیم یافته ایر دراپ به وجود آمده است. ابتدا به سراغ ایر دراپ می رویم. شما در ایر دراپ، می توانید با دنبال کردن شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، توئیتر یا فیس بوک این توکن ها، اقدام به دریافت آن ها کنید. در واقع عوامل موجود در ایر دراپ، بیشتر به دنبال تعامل با کاربران می باشند و کاربران می تواند با انجام کار های ساده تری، اقدام به دریافت توکن کنند. یکی از اهداف اصلی ایر دراپ ها، این است که بازاریابی قدرتمندی داشته باشند و بتوانند کاربران را جذب کنند.

ایر دراپ، شیوه ای می باشد که مستلزم شرایط مالی کمتری نسبت به لاک دراپ است

در طرف مقابل، Lockdrops ها بیشتر به تعهدات مالی کاربران نیاز دارند. آن ها برخلاف ایر دراپ که نیاز به دنبال کردن شبکه های اجتماعی دارد، نیاز به سپرده گذاری یا استیک توکن کاربران برای انتقال توکن های هدیه دارند. هر چه مدت زمان و تعداد توکن سپرده گذاری بیشتر باشد، توکن های هدیه بیشتری نیز دریافت خواهید کرد. بنابراین سطح تعهدات و پایبندی های مالی در لاک دراپ، بیشتر از ایر دراپ می باشد که این مورد، خود خطراتی نظیر از دست دادن رمز ارز را نیز در پی دارد.

چگونه می توان در Lockdrops شرکت کرد؟

شرکت در پروژه های Lockdrops آسان می باشد. شما باید پروژه ها را شناسایی کنید و با سپرده گذاری رمز ارز خود در آن، اقدام به دریافت توکن های هدیه خود کنید. البته نکته ی مهمی که در رابطه با لاک دراپ ها وجود دارد، این است که باید در ابتدا پروتکل آن ها را شناسایی کرد. البته در اکثر پروتکل ها، شاهد معرفی شرایط توکن می باشیم. اگر بخواهیم به صورت آسان تر روند دریافت هدیه در لاک دراپ را بیان کنیم، می توان به صورت زیر، این موضوع را شرح داد:

✅ در ابتدا باید پروژه ی مورد نظر شناسایی و پروتکل آن بررسی شود.

✅ در مرحله ی دوم، باید به وسیله ی اسمارت کانترکت، ارز مورد نظر را به صورت سپرده گذاری در لاک دراپ قرار دهیم. معمولا این ارز به صورت استیبل کوین یا سایر رمز ارز ها می باشد که بستگی به نوع پروتکل لاک دراپ دارد.

✅ در مرحله آخر، باید منتظر پایان زمان پروژه باشیم. در انتها، لاک دراپ مقدار ارز سپرده گذاری شده با مقدار توکن هدیه داده شده را دریافت و به حساب ما، منتقل می کند.

 

لاک دراپ های محبوب در سال 2022

در این بخش از مقاله، می خواهیم به 3 Lockdrops محبوب در سال 2022 اشاره کنیم که سرمایه گذاری در آن ها، سودمند و مفید می باشند. نخستین مورد، لاک دراپ مارس پروتکل (Mars Protocol) می باشد. این پلتفرم که بر روی بستر شبکه ترا قرار دارد، توکن های خود را با فرآیند لاک دراپ عرضه می کند. در این فرآیند، کاربران می توانند توکن های UST خود را سپرده گذاری کرده و پس از مدت 3 الی 18 ماه، پاداش های خود را دریافت کنند.

لاک دراپ Mars Protocol

دومین Lockdrops محبوب در سال 2022، اج ور (Edgeware) می باشد. در این پروژه، شاهد عرضه 90% از توکن ها به صورت لاک دراپ می باشیم. کاربران می توانند به مدت 3 الی 12 ماه در این پروژه، سپرده گذاری کنند. برای سپرده گذاری در این پروژه، نیاز است که کاربران اتر های خود را در پروتکل مشخص شده، قفل کنند.

لاک دراپ Edgeware

سرانجام سومین پروژه موفق از Lockdrops در سال 2022، به پروژه استروپورت (Astroport) می رسد. در این پروژه، 7.5 درصد از توکن های آن به صورت لاک دراپ عرضه شده است. کاربران می توانند توکن تراسواپ را در این پروژه سپرده گذاری کنند و به عنوان پاداش، استرو دریافت کنند. مقدار زمان قفل شدن نیز از 2 هفته آغاز می شود.

لاک دراپ Astroport

سوالات متداول در رابطه با Lockdrops

در بخش انتهایی از مقاله لاک دراپ، می خواهیم به برخی از سوالات متداول در این رابطه پاسخ دهیم.

آیا لاک دراپ ها، ارزش سرمایه گذاری دارند؟ 

🟢 جواب این سوال به رویکرد سرمایه گذار بستگی دارد. اگر وی علاقه ای به دنبال کردن شبکه های اجتماعی و روش های بازاریاب محور ایر دراپ ها نداشته باشند، لاک دراپ ها گزینه ی خوبی برای آن ها محسوب می شود. اما اگر آن ها علاقه به سرمایه گذاری به صورت مالی با اهدای توکن نداشته باشند، قطعا لاک دراپ برای آن ها مفید نخواهد بود.

آیا پروژه لاک دراپ رایگان است؟

🟢 پاسخ این سوال بله است. شما با قفل کردن یک دارایی خود، پس از گذشت زمانی، به سود می رسید و توکن های هدیه دریافت می کنید. بنابراین شرکت در این پروژه، رایگان می باشد.

آیا شرکت در لاک دراپ، مستلزم پذیرش ریسک است؟

🟢 پاسخ این سوال نیز بله می باشد. زیرا شما باید دارایی خود را در سیستم قفل کنید تا بتوانید مشمول هدیه شوید. با توجه به نو بودن این بستر و تازگی آن، ممکن است این شبکه ها دچار هک یا دزدی شوند.

کلام آخر

در این مقاله، سعی شد به صورت کامل لاک دراپ (Lockdrops) را معرفی کنیم و درباره ی آن، توضیحاتی را ارائه دهیم. شرکت در چنین پروژه های سرمایه گذاری، می تواند باعث کسب سود و درآمدزایی شود. در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن رضایت خاطر داشته باشید و مطالب مناسب و مفیدی را کسب کرده باشید. برای راهنمایی بیشتر میتوانید در شبکه اجتماعی ارز دیجیتال با ارسال سوال خود، از راهنمایی کاربران و تحلیلگران ارز دیجیتال به صورت رایگان استفاده نمایید.

امتیاز دهید : (52)
  • لاک دراپ چیست
  • lockdrop به چه معناست
  • تفاوت لاک دراپ و ایردراپ در چیست
  • مزیت استفاده از لاک دراپ در ارز دیجیتال
  • لاک دراپ در ارز دیجیتال به چه معناست
  • بهترین پروژه های لاک دراپ در سال 2022
  • چگونه لاک دراپ دریافت کنیم
  • لاک دراپ بهتر است یا ایر دراپ
  • اموزش دریافت لاک دراپ

مطالب مرتبط

Relevent Posts

دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید
  • دربارۀ معاملات فیوچرز و انواع آن بیشتر بدانید

  • در این مقاله تعریف معاملات فیوچرز آشنا خواهید شد. همچنین کاربرد معاملات فیوچرز و انواع آن در حوزه ارز دیجیتال را یاد خواهید ...
مشاهده مطلب
آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن
  • آلت سیزن چیست؟ مزایا و معایب استفاده از الت سیزن

  • ایا الت سیزن یک فرصت درآمدی مناسب برای سرمایه گذاران است یا یک تله سرمایه گذاری؟ در این مقاله راجع به تعریف الت سیزن و میزایا و ...
مشاهده مطلب
به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری
  • به سوی سودآوری: استفاده از اندیکاتورهای قدرتمند در نوسان گیری

  • در این مقاله با شایع ترین و بهترین اندیکاتورهایی که تحلیل گران برای تحلیل های خود استفاده میکنند، آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب