درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

پراپ تریدینگ چیست؟

رضا محمدیان فرد
1402/04/19
آموزش

در این مقاله، به پرسشِ " پراپ تریدینگ چیست؟"، پاسخ داده خواهد شد. شما می توانید با استفاده از روش پراپ تریدینگ، بدون ریسکِ از دست دادن سرمایه، به معامله بپردازید.

پراپ تریدینگ چیست؟ | سیبنال

 

مقدمه

پراپ تریدینگ، یکی از روش های کسب درآمدِ بالا می باشد که طی سالهای اخیر، سرمایه گذاران بسیاری را به خود جذب کرده است. البته، روشِ پراپ تریدینگ، سالها است که در اروپا مورد استفاده قرار می گیرد اما در ایران، روشی جدید به حساب می آید. در این مقاله قصد داریم تا به پرسشِ " پراپ تریدینگ چیست؟" پاسخ دهیم. بنابراین، اگر شما هم علاقه دارید تا اطلاعات خود را در زمینه پراپ تریدینگ افزایش دهید، تا پایان همراه ما باشید.

شرکت های پراپ تریدینگ، شرکت هایی هستند که به منظور انجام معامله، سرمایه ای را در اختیار تریدر ها قرار می دهند.

پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ، روشی نوین برای انجام معامله در بازار های سرمایه می باشد. در این روش، شرکت های پراپ تریدینگ، سرمایه ای را در اختیار یک تریدر قرار می دهند تا با آن سرمایه، به معامله بپردازد. پس از انجام معامله، بخشی از سود به تریدر و بخشی دیگر نیز به شرکت پراپ تریدینگ اختصاص خواهد یافت.

در روش پراپ تریدینگ، قبل از واگذاری سرمایه، شرکت با تریدر قراردادی را امضا خواهد کرد. در این قرارداد، مشخص خواهد شد که چه مقدار از سود معامله به معامله‌گر تعلق خواهد گرفت و چه مقداری را شرکت دریافت خواهد کرد.

همچنین، در روش پراپ تریدینگ، اگر تریدر در یک معامله متضرر شود، قراردادِ شرکتِ سرمایه گذار با وی لغو خواهد شد اما جبران خسارت بر عده معامله گر نخواهد بود. البته این موضوع نسبی است و شما در هنگام امضای قرارداد، باید به مفاد آن دقت نمایید.

مشکلات ترید کردن

هنگامی که شما وارد بازارهای معاملاتی می شوید، در صورت استفاده از سرمایه شخصی، با مشکلات مختلفی روبرو خواهید شد. برخی از این مشکل ها عبارتند از؛ نداشتن سرمایه کافی برای انجام معاملات حجیم، عدم دسترسی به ابزارهای پیشرفته تحلیلی، عدم دسترسی به دوره های آموزشی تکمیلی برای انجام معاملات بهینه و...

شرکت های پراپ تریدینگ، مشکلات فوق را برطرف خواهند کرد. در این شرکت ها معمولا تریدرها به ابزار های پیشرفته و سرمایه بالا دسترسی دارند و می توانند به تمامی بازار های معاملاتی وارد شوند. همچنین، دوره های آموزشی خاصی، برای آمادگی بیشتر معامله گران در شرکت های پراپ تریدینگ برگزار می شود.

میزان درآمد از روشِ پراپ تریدینگ

میزان درآمد از روشِ پراپ تریدینگ، بستگی به نوع قراردادِ شرکت سرمایه گذار با تریدر دارد. برخی از شرکت ها به صورت ماهیانه به معامله گر حقوق می دهند. این موضوع بدین معنی است که سود یا ضرر در یک معامله، میزان درآمد را تعیین نمی کند و حقوق تریدر مقداری ثابت خواهد بود. 

در مقابل، برخی دیگر از شرکت ها به صورت درصدی با تریدر قرارداد می بندند. در این حالت، حدود 50 درصد از میزان سود به حسابِ تریدر و 50 درصد نیز به حساب شرکت سرمایه گذار واریز خواهد شد. معمولا تریدر ها، قراردادِ درصدی را بیشتر ترجیح می دهند؛ چرا که در این حالت، میزان کسب درآمد آنها افزایش خواهد یافت.

مزایای استفاده از روش پراپ تریدینگ چیست؟

در این بخش از مقاله، مزایای استفاده از روش پراپ تریدینگ را به شما توضیح خواهیم داد. این مزایا عبارتند از؛

1. عدم معامله با سرمایه شخصی

اولین پاسخ به پرسشِ " مزایای پراپ تریدینگ چیست؟"، عدم معامله با سرمایه شخصی می باشد. همانگونه که در پاراگراف های قبل نیز بیان کردیم، در روشِ پراپ تریدینگ، شما با سرمایه یک شرکت ثالث به معامله می پردازید و به همین دلیل، با ریسکِ از دست دادنِ سرمایه خود، مواجه نمی شوید. البته در این روش، تریدر ها ابتدا باید با سرمایه پایین شروع کنند اما در صورت موفقیت در معامله های اولیه، سرمایه بیشتری در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

با استفاده از روش پراپ تریدینگ، شما با ریسکِ از دست دادن سرمایه شخصی، مواجه نخواهید شد.

2. حضور جسورانه در بازار های معاملاتی 

دومین پاسخ به پرسشِ " مزایای پراپ تریدینگ چیست؟"، حضور جسورانه در بازار های معاملاتی می باشد. هنگامی که شما با سرمایه خود معامله می کنید، ممکن است به منظور جلوگیری از متضرر شدن، معاملاتی بسیار کم ریسک و با سود پایین را انجام دهید. در مقابل، اگر از سرمایه یک شرکت ثالث استفاده نمایید، حضور جسورانه تری در بازارهای معاملاتی خواهید داشت و به سود بالاتری نیز دست پیدا خواهید کرد.

3. استفاده از منابع شرکتِ سرمایه گذار

سومین پاسخ به پرسشِ " مزایای پراپ تریدینگ چیست؟"، استفاده از منابع شرکتِ سرمایه گذار می باشد. شرکت های سرمایه گذار معمولا به منظور بهبود عملکرد معامله گران، دوره های آموزشی مختلفی را برای آنها برگزار می کنند. تریدر ها می توانند با شرکت در این دوره های آموزشی، سطح اطلاعات و تجربه های خود را افزایش دهند و معاملات بهتری را به انجام رسانند. همچنین، شما به عنوان یک تریدر می توانید با همکاران خود در شرکت پراپ تریدینگ مشورت کنید و از تجارب آنها نیز استفاده نمایید.

4. توانایی انجام معاملات پیچیده 

چهارمین پاسخ به پرسشِ " مزایای پراپ تریدینگ چیست؟"، توانایی انجام معاملات پیچیده می باشد. شما برای انجام برخی از معاملات پیچیده، به نرم افزارها و ابزارهای تحلیلی پیشرفته ای نیاز دارید. این ابزار ها معمولا در دسترس تریدر های شخصی قرار نمی گیرند و هزینه خرید آنها نیز نسبتا بالا است.

در مقابل، از آنجایی که توانایی مالی شرکت های پراپ تریدینگ، بسیار بالاتر از تریدر های شخصی می باشد، شما می توانید با این شرکت ها همکاری نمایید و از انواع ابزارهای پیشرفته آنها برای انجام معاملات پیچیده استفاده کنید.

شرکت های پراپ تریدینگ، امکان انجام معاملات حجیم را برای تریدر های خود فراهم می کنند.

5. دسترسی به سرمایه بالا

پنجمین پاسخ به پرسشِ " مزایای پراپ تریدینگ چیست؟"، دسترسی به سرمایه بالا می باشد. شما به عنوان یک تریدر شخصی، سرمایه محدودی را در دسترس دارید و نمی توانید معاملاتی با حجم بالا را به انجام برسانید، اما در شرکت های پراپ تریدینگ شرایط متفاوت است.

این شرکت ها سرمایه بیشتری را نسبت به تریدر های شخصی، در دسترس دارند و می توانند به بازار های بزرگ مالی (مانندِ طلا، نفت و...) نیز وارد شوند.

6. امکان ارتقاء رتبه در شرکت های پراپ تریدینگ

آخرین پاسخ به پرسشِ " مزایای پراپ تریدینگ چیست؟"، امکان ارتقاء رتبه در شرکت های پراپ تریدینگ می باشد. در ابتدای ورود به شرکت های پراپ تریدینگ، حجم سرمایه پایینی در اختیار شما قرار خواهد گرفت و به همین دلیل، سود شما از انجام معاملات نیز پایین خواهد بود. با این حال، اگر بتوانید معاملات اولیه خود را با موفقیت پشت سر بگذارید، حجم سرمایه ای که در اختیار شما قرار داده می شود، به تدریج افزایش خواهد یافت و میزان درآمدتان نیز بیشتر خواهد شد.

بهترین سایت های پراپ تریدینگ

سایت های مختلفی در زمینه پراپ تریدینگ فعالیت می کنند اما شما باید سایتی را برای انجام معاملات خود انتخاب نمایید که از اعتبار بالایی برخوردار باشد و درصدِ سود بالایی از معاملات را به شما پرداخت کند. در این بخش، معروف ترین سایت های پراپ تریدینگ را به شما معرفی خواهیم کرد؛

1. سایت lux trading

2. سایت fx financer

3. سایت City Traders Imperium

سخن پایانی

در این مقاله تلاش شد تا به پرسشِ " پراپ تریدینگ چیست؟"، پاسخ داده شود. شما می توانید با ورود به یکی از شرکت های پراپ تریدینگ، بدونِ ریسکِ از دست دادنِ سرمایه، به معامله بپردازید و به کسب درآمد بالایی برسید.

امتیاز دهید : (86)
  • پراپ تریدینگ
  • ترید با روش پراپ تریدینگ
  • سرمایه گذاری با روش پراپ تریدینگ
  • مزایای پراپ تریدینگ
  • افزایش سرمایه با روش پراپ تریدینگ
  • پراپ تریدینگ (Proprietary Trading) چیست
  • سایت های پراپ تریدینگ

مطالب مرتبط

Relevent Posts

انواع صندوق های قابل معامله (ETF) برای علاقه مندان به فرصت های سرمایه گذاری
  • انواع صندوق های قابل معامله (ETF) برای علاقه مندان به فرصت های سرمایه گذاری

  • در این مقاله با انواع ای تی اف(ETF) به صورت کامل آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب
صفر تا صد ساخت حساب در بروکر آلپاری
  • صفر تا صد ساخت حساب در بروکر آلپاری

  • در این مقاله با انواع حساب و نحوه باز کردن حساب در بروکر آلپاری آشنا خواهیم ...
مشاهده مطلب
طلای آب شده و درآمدزایی از طریق معاملات طلای آب شده
  • طلای آب شده و درآمدزایی از طریق معاملات طلای آب شده

  • در این مقاله راجع به معامله طلای آب شده ، سودآوری از طریق خرید و فروش طلای آب شده و مزایای سرمایه گذاری روی طلای آب شده توضیحات ...
مشاهده مطلب