درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

VR+ کسب و کارهای حقیقی: بررسی تاثیر متاورس بر کسب و کارها در آینده

محدثه احمدی نژاد
1402/09/09
متاورس

آیا از تاثیر متاورس بر کسب و کارها مطلع هستید؟ برای اینکه بتوانید تصویری روشن تر از تاثیر متاورس بر آینده کسب و کارها داشته باشید، این مقاله را از دست ندهید

VR+ کسب و کارهای حقیقی: بررسی تاثیر متاورس بر کسب و کارها در آینده | سیبنال

تاثیر متاورس بر کسب و کارها را می‌توان از نظر تولید ارزش اقتصادی، نحوه کار، تعاملات و تغییر ساز و کارها بررسی نمود. متاورس دیگر یک دنیای مجازی برای سرگرمی و بازی نیست؛ این تکنولوژی می‌تواند به عنوان یک نیروی دگرگون کننده نحوه تعامل ما و کسب و کارها را با جهان اطراف باز تعریف کند. اگر شرکت‌ها و کسب و کارها به دنبال پیشرفت هستند، باید از امکاناتی که متاورس و شبکه ارز دیجیتال ارائه می‌کند استقبال کرده و با قوانین جدیدی که بر چشم انداز در حال گسترش آن حاکم است، سازگار شوند.

 

بیشتر بخوانید: متاورس چیست؟

 

اثرات متاورس بر بازار

اثرات متاورس بر بازار

اثرات متاورس بر بازار و تجارت در محیط مجازی به دو صورت خواهد بود. 

کسب و کارهایی که در دنیای واقعی حضور دارند. آنها با روی کار آمدن متاورس، اقدام به ارائه خدمات مجازی برای خلق تجربه‌ای نوین برای مشتریانشان می‌کنند.

کسب و کارهایی که صرفا از طریق متاورس و به صورت مجازی خدمات و محصولات ارائه می‌کنند. آنها حضور فیزیکی در دنیای واقعی ندارند.

تاثیر متاورس بر کسب و کارها بر تغییر نحوه تعامل مشتریان با کسب و کار

نخستین تاثیر متاورس بر کسب و کارها به تغییر نحوه تعامل و بهبود تجربه مشتریان با کسب و کارها برمی‌گردد. بسیاری از برندها می‌توانند به مشتریان اجازه دهند در فروشگاه‌های مجازی‌شان قدم زده و تجربه خرید را برای آنها سفارشی سازی کنند. مشتریان با آواتار‌های خود می‌توانند در یک محیط سه بُعدی با فروشندگان یا دوستان‌شان تعامل داشته باشند. به عنوان مثال نایک و گوچی محصولات دیجیتالی مانند کفش‌های اسنیکر مجازی (virtual sneakers) تولید می‌کنند. در حوزه خدمات مشتریان، ایکیا IKEA به مردم کمک می‌کند تا مبلمان‌شان را با استفاده از هولوگرام و واقعیت افزوده انتخاب و خریداری کنند. در این تکنولوژی مشتری می‌تواند قبل از خرید مبلمان به خوبی متوجه شود که محصول انتخابی برای خانه و محیط زندگی‌اش مناسب است یا خیر.

متاورس به شرکت‌های فعال در حوزه‌های املاک، برگزاری کنسرت‌، توریسم و ... اجازه می‌دهد محصولات و تجربیات دیجیتالی کاملاً متفاوت و هماهنگ با دنیای مجازی برای مشتریان خود ایجاد کنند. در این دنیا می‌توان تجربیاتی را برای مشتریان خلق کرد که قبلا غیرقابل تصور بودند

اسنیکر مجازی گوچی

ارائه خدمات پشتیبانی شرکت ها و متاورس

شرکت‌هایی که در ساخت آواتار، ساخت جهان‌های مجازی و توسعه محصولات دیجیتال سه بُعدی تخصص دارند، می‌توانند خدماتی همچون مشاوره، طراحی و توسعه را جهت کمک به کسب ‌و کارها برای ایجاد تجربیات مجازی جذاب ارائه دهند. یکی از نمونه‌های موفق در این زمینه NVidia است. این شرکت در حالِ ارائه پشتیبانی برای دستیابی به راه حل‌های کاربردی به سایر شرکت‌ها (جهت بهبود تجربه مشتریان) است. 

در مثالی دیگر می‌توان به Autodesk اشاره کرد؛ یک شرکت نرم افزاری طراحی سه بعدی که پتانسیل‌ها و تاثیر متاورس بر کسب و کارها را فورا تشخیص داد. اکنون این شرکت ابزارها و خدماتی را ارائه می‌دهد که می‌توان از آنها برای ساخت محصولات و محیط‌های مجازی استفاده کرد. از جمله این خدمات می‌توان به امکان مدلسازی سه بُعدی و انیمیشن، VR و AR اشاره کرد.

دوقلوهای دیجیتال

تاثیر متاورس و دوقلوی دیجیتال (Digital Twin) در کسب و کارها

تاثیر متاورس بر کسب و کارها از نظر تغییر عملیات تجاری در صنایع مختلف نیز قابل بررسی است. تحلیل گرها ادعا می‌کنند که تمامی مدیران و رهبران کسب و کارها باید به ساز و کار مجموعه‌ی خود نیم نگاهی داشته باشند. آنها باید درک کنند که چگونه می‌توانند از تکنولوژی متاورس برای ساده کردن و بهینه سازی فرآیندها استفاده کنند. یکی از کاربردهای مهم فناوری متاورس، استفاده از دوقلوی دیجیتال (Digital Twin) است که کپی مجازی از فرآیند‌ها، محصولات یا ماشین آلات می‌باشد.

در مسابقات فرمول یک، توسعه دهندگان از دوقلوهای دیجیتال (Digital Twin) برای طراحی و آزمایش ماشین‌های مسابقه قبل از ساخت فیزیکی آنها استفاده می‌کنند. این کار اجازه می‌دهد تا فرآیندهای طراحی کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر شوند. همچنین توانایی آزمایش و اصلاح محصولات در یک محیط مجازی قبل از تولید فیزیکی آنها کم‌ هزینه‌تر خواهد بود.

معماران از دوقلوهای دیجیتال برای ساخت مدل‌های شبیه سازی شده از ساختمان‌ها و طرح‌ها در یک محیط مجازی واقعی استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند با همکاران‌شان در جلسات مجازی شرکت کرده و به اصلاح طرح‌ها و آزمایش آنها در شرایط مختلف بپردازند.

سایر صنایع نیز می‌توانند از دوقلوهای دیجیتال و واقعیت مجازی (VR) استفاده کنند. در حوزه پزشکی، جراحان می‌توانند از VR برای تست جراحی‌های پرریسک استفاده کنند. آنها می‌تواند تکنیک‌ها را قبل از اجرا بر روی بیماران، تمرین و اصلاح کنند. در حوزه آموزش، VR می‌تواند دانش‌آموزان را به مکان‌های تاریخی یا فرهنگی مختلف برده و به آنها تجربیات جذاب‌تری در فرآیند یادگیری دهد.

تاثیر متاورس بر کسب و کارها از لحاظ بهبود تجربیات کارمندان و پرسنل نیز قابل بررسی است. جلسات و رویدادهای مجازی را می‌توان با برگزاری در متاورس جذاب‌تر کرد. شرکت‌هایی مانند Zoom و Microsoft Teams در حال بررسی راه‌هایی برای گنجاندن هولوگرام و قابلیت‌های VR در پلتفرم‌های خود هستند.

جلسات کاری با کمک متاورس در zoom

نتیجه گیری

تاثیر متاورس بر کسب و کارها از لحاظ ایجاد تجربه‌های نوین برای مشتریان و فرصت‌های جدید برای رشد، همکاری و نوآوری قابل چشم پوشی نیست. البته هنوز چالش‌های زیادی وجود دارد که باید به آنها پرداخت تا تک تک تاثیرات ذکر شده در این مطلب روزی به واقعیت تبدیل شوند.

در صورتی که از این مطلب لذت بردید، می‌توانید به سایر مطالب سایت سیبنال مراجعه کنید. ما بستری را برای فعالان و علاقه مندان حوزه ارز دیجیتال و فناوری ایجاد کرده‌ایم. امکان بهره مندی از اخبار به روز، قیمت ارز دیجیتال، سیگنال ارز دیجیتال، تحلیل ارز دیجیتال و راهکارهای سرمایه گذاری از طریق آموزش و گفتگو در سیبنال وجود دارد. در ادامه به بررسی برخی از سوالات متداول در این زمینه می‌پردازیم.

پاسخ به برخی سوالات متداول

✅ تاثیر متاورس بر کسب و کارها چگونه است؟

تاثیر متاورس بر کسب و کارها به امکاناتی مربوط می شود که در این فضا موجود است. متاورس با ایجاد بازارهای نوین و محصولات متنوع و متناسب به خلق تجربه جدید برای مشتریان کمک می‌کند.

✅ چگونه کسب و کارها می‌توانند از متاورس بهره ببرند؟

کسب و کارها می‌توانند از متاورس برای تبلیغات، فروش محصولات و خدمات، آموزش‌های آنلاین و ارائه تجربیات جذاب و متفاوت به کاربران استفاده کنند.

✅ آیا متاورس تنها برای شرکت‌های فناوری مفید است یا کسب و کارهای دیگر هم می‌توانند از آن استفاده کنند؟

متاورس نه تنها برای شرکت‌های فناوری بلکه برای انواع کسب و کارها مفید است.

امتیاز دهید : (52)
  • اثرات متاورس بر بازار
  • تکنولوژی متاورس
  • شرکت ها و متاورس
  • دوقلوهای دیجیتال
  • کاربرد متاورس در بیزینس ها
  • تصویر اینده کسب و کار در فضای متاورس

مطالب مرتبط

Relevent Posts

معرفی 3 بازی برتر کریپتویی جهت کسب درآمد
  • معرفی 3 بازی برتر کریپتویی جهت کسب درآمد

  • در این مقاله شما را با برخی از بهترین بازی های کریپتویی که پتانسیل درآمدزایی مناسبی دارند، آشنا می خواهیم کرد. ...
مشاهده مطلب
سرمایه گذاری از روش خرید زمین در آلتراورس سیتی
  • سرمایه گذاری از روش خرید زمین در آلتراورس سیتی

  • در این مطلب، به خرید زمین مجازی در آلتراورس سیتی، به عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری در بازار NFT اشاره شده ...
مشاهده مطلب
بهترین پروژه های سرمایه گذاری در متاورس در سال 2023
  • بهترین پروژه های سرمایه گذاری در متاورس در سال 2023

  • سرمایه گذاری در متاورس و کسب درآمد در این دنیای دیجیتال برای بسیاری از مردم تبدیل به یک منبع درآمد فوق العاده شده ...
مشاهده مطلب