درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

معرفی شبکه متاورس و ارزهای محبوب آن

محمد نوروزی
1400/11/03
متاورس

حتی اگر اولین بار باشد که نام متاورس را می شنوید. نخستین بار نیست که با این مفهوم روبرو شده اید. جهان دیجیتال سال هاست که دست مایه داستان پردازی هنرمندان و دانشمندان قرن جدید است. و حالا می توان گفت که چرخ های این ماشین مجازی به حرکت درآمده است. در این مقاله می توانید با بخشی از شبکه متاورس و ارزهای زیر مجموعه آن آشنا شوید.

معرفی شبکه متاورس و ارزهای محبوب آن | سیبنال

متاورس جهان را فرا خواهد گرفت

مطمئنا شما هم موقع ورود به واتساپ و اینستاگرام متوجه تغییر لوگوی اولیه این شبکه ها به متا شده اید. احتمالا می دانید که چندی پیش مارک زاکربرگ مالک شرکت فیس بوک و سایر نرم افزار های وابسته به آن مانند واتساپ و اینستاگرام اعلام کرد که سعی دارد؛ برای همگام شدن با پیشروی دنیای دیجیتال و جهان آینده نام شرکتش را به متاورس تغییر دهد. همین تصمیم باعث رشد آنی ارزش شبکه متاورس و ارزهای زیرمجموعه آن شد.
بی شک سرمایه گذاری بر روی ارزهای متاورس می تواند به عنوان یک استراتژی بلند مدت و کسب سود بررسی شود. در این مطلب ضمن معرفی شبکه متاورس، چند ارز دیجیتال که با استفاده از این شبکه ایجاد شده اند را به شما معرفی خواهیم کرد.
 


آشنایی با جهان متاورس

متاورس چیست؟ (Metaverse)

کلمه متاورس از دو کلمه Meta به معنی فرا و بخش دوم کلمه Universe به معنی جهان ساخته شده است و مفهوم دنیای دیجیتال را به ذهن می رساند. شاید 150 سال پیش اگر کسی داستانی از ژول ورن را می خواند که در آن انسان ها به کره ماه سفر می کنند، این امر برای او بسیار دور از ذهن بود، ولی شنیدن خبرهای اکتشافات فضایی اکنون به امری عادی برای ما بدل شده است. پس با این سرعت پیشرفت تکنولوژی شاید حضور ما در دنیای دیجیتالی چندان دور از تصور نباشد. کتاب‌های علمی تخیلی، سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های متعددی در متاورس‌ها اتفاق می‌افتند و جهان‌های دیجیتالی که از دنیای واقعی قابل تشخیص نیستند. در واقع، نیل استفنسون(Neal Stephenson)، نویسنده داستان های علمی تخیلی، اصطلاح متاورس را در رمانش در سال 1992 با نام Snow Crash ابداع کرد. مجموعه فناوری های متاورس به عنوان واقعیت افزوده (Extended Reality) یا XR شناخته می شوند. واقعیت افزوده عناصر بصری، صدا و سایر ورودی‌های حسی را بر دنیای واقعی منطبق می کند تا تجربه کاربر را بهبود بخشد. پیش بینی کارشناسان حاکی از رشد صعودی متاورس در 10 سال آینده است. از همین رو توصیه ما به علاقه مندان به سرمایه گذاری در اقتصادهای نوپا، شناخت شبکه متاورس و ارزهای زیر مجموعه آن است.

نکات کلیدی:

1- متاورس یک محیط مجازی مشترک است که افراد از طریق اینترنت به آن دسترسی دارند.
2- فن آوری هایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در متاورس ترکیب شده اند تا حسی از "حضور مجازی" ایجاد کنند.
3- مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک معتقد است که عینک های واقعیت افزوده در نهایت به اندازه گوشی های هوشمند گسترده خواهند شد.
4- در اکتبر 2021، فیس‌بوک اعلام کرد که قصد دارد 10000 شغل جدید با مهارت بالا در اتحادیه اروپا ایجاد کند تا به شکل‌دهی متاورس کمک کند.

فیسبوک مدتی است که درباره متاورس صحبت می‌کند و در یک بیانیه مطبوعاتی در 17 اکتبر 2021 خاطرنشان کرد که متاورس «مرحله جدیدی از تجربیات مجازی به هم پیوسته با استفاده از فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است.» در قلب آن، این ایده وجود دارد که با ایجاد حس بهتر برای تعاملات آنلاین در بستر فضای مجازی ، فاصله آن با تعاملات حضوری بسیار کمتر شود.

تصویری از یک بازی مبتنی بر شبکه متاورس


معرفی ارزهای محبوب شبکه متاورس:

1- Axie Infinity (AXS)

اگر جزو افرادی هستید که بی گدار به آب نمی زنند و همیشه با بررسی گذشته و عملکرد یک دارایی، سراغ سرمایه گذاری بر روی آن می روند. اکسی اینفینیتی انتخاب مناسبی برای شماست. این رمز ارز در سال گذشته توانسته عملکرد مناسبی را از خود به ثبت برساند و سود دهی مناسبی (بالای 24 هزار درصد رشد) داشته است. در واقع این توکن، پول رایج در یک بازی به همین نام است و کاربران با پرورش کاراکترهایی به نام اکسی و شرکت دادن آنها در مسابقات به پول می رسند.

چارت قیمت ارز اکسی اینفینیتی (تاریخ بروزرسانی چارت 1402/05/21)

2- Decentraland (MANA)

برای ورود و استفاده از شبکه متاورس و ارزهای زیر مجموعه آن یکی از بهترین گزینه ها است و با تمام تصورات شما از یک دنیای دیجیتال مطابقت دارد. شما می توانید بدون نیاز به عینک مخصوص واقعیت مجازی و ابزارهای خاص به دنیای این بازی وارد شوید. در این جهان مجازی مردم می توانند زمین بخرند و شروع به ساخت و ساز کنند. هر چیزی در دیسنترالند پیدا می شود؛ از معماری های مدرن تا جهان باستان و ابزار مختلف و آثار هنری، پول رایج این بازی مانا است.

محیط بازی دسنترالند

 

بیشتر بخوانید: آموزش کامل خرید و فروش و قیمت گذاری زمین در دسنترالند

 

3-  (Sand) The Sandbox

در این بازی نیز همانند دیسنترلند شما می توانید در یک زمین متاورسی، شروع به ساخت و ساز کنید و محصولات متنوع تولید کنید. آزادی عمل در بازی سندباکس بیشتر است و نکته جالب اینجاست که شما می توانید، تولیدات خود را به صورت NFT به فروش برسانید. خلاقیت جالب در این شبکه متاورس و ارزهای زیر مجموعه آن، این است که شما به کمک Game Maker می توانید فضا و بازی مخصوص خودتان را بسازید و در این جهان آپلود کنید. سند باکس با استفاده از پلتفرم اتریوم ساخته شده و به تازگی توانسته با نام های بزرگ در حوزهNFT همچون Open Sea قرارداد ببندد.

 

بیشتر بخوانید: آموزش کامل خرید و فروش زمین در سندباکس


 

محیط بازی سند باکس

 

بیشتر بخوانید: رمز ارز غیر قابل تعویض ( NFT ) چیست؟

 

4- Enjin Coin (ENJ)

اگر اهل تماشای فیلم های علمی تخیلی و انیمیشن های مربوط به جهان کامپیوتری هستید. این بازی برای شما ساخته شده است. این بازی همچون سندباکس بر روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده است و شما با ساخت NFT ها درآمد کسب می کنید. از ویژگی هایی که این بازی را نسبت به سایر بازی ها متفاوت می کند؛ وجود Marketplace یا بازار خرید و فروش است که می توان محصولات تولید شده را در آن برای فروش به نمایش گذاشت. ENJ قابلیت خریداری و سرمایه گذاری خارج از جهان بازی را دارد و بازیکنان می توانند بدون واسطه در این جهان فراواقعی خرید و فروش کنند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه میتوانیم توکن NFT خرید و فروش کنیم؟


5- Gala

گالا به عنوان یک زنجیره بلاک چین در سال 2019 توسط اریک شیرمایر (Eric Schiermeyer) توسعه پیدا کرد. و بازی های متاورسی متفاوتی تا به امروز با استفاده از این زنجیره ساخته شده است. گالا را نمی توان به عنوان یک بازی محدود کرد. در مجموعه جهان های گالا شما می توانید به طور کامل مالک NFT خود باشید و با رمز ارزهای متفاوتی معامله کنید. می توان گفت بلاک چین گالا، شبکه متاورس و ارزهای زیر مجموعه آن، را دچار تحول اساسی کرده و آن را به سطح جدیدی ارتقا داده است.

 

6-  MetaCity

این بازی نیز مبتنی بر NFT عمل می کند. متاسیتی اولین مدل بازی با درآمد رایگان در دنیا است. در این بازی، بازیکنان برای انجام فعالیت های متنوع آزادی عمل دارند. و می توانند املاک و مستقلات را به صورت NFT به نام خودشان ثبت کنند. با استفاده از این بازی می توانید با سایر جهان های متاورس نظیر ENjin در رابطه باشید و داد و ستد کنید.

بازی متا هیرو مبتنی بر متاورس

سرمایه گذاری در شبکه متاورس و ارزهای زیر مجموعه آن

آنچه در این مطلب کوتاه خدمت شما عزیزان ارائه کردیم تنها دریچه کوچکی برای معرفی شبکه متاورس و ارزهای زیر مجموعه آن بود. اگر علاقه مند به سرک کشیدن به دنیاهای جدید، بازی کردن و یا همسو شدن با جهان مدرن هستید؛ به شما پیشنهاد می کنیم از دنیای متاورس عقب نمانید. در این مقاله همانطور که مطالعه کردید مبحث NFT و درک مناسب آن، رابطه تنگاتنگی با شناخت جهان متاورس و عملکرد آن دارد. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر به بخش تحلیل ارز دیجیتال و مقاله های مربوط به NFT در سیبنال سر بزنید.
با استفاده از سیبنال می توان به بهترین سیگنال ها و تحلیل ها، دسترسی داشت و با کاهش ریسک سرمایه گذاری از کمک کارشناسان بهره گرفت. به کمک فرایندهای مناسب احراز هویت در سیبنال می توانید بدون هیچ خطری و با اطمینان کامل در حوزه های مختلفی مانند شبکه متاورس و ارزهای زیر مجموعه آن به کسب دانش و سود بپردازید.
 

امتیاز دهید : (15)
  • ارز های متاورس
  • معرفی شبکه متاورس
  • شبکه متاورس چیست
  • معرفی ارزهای محبوب شبکه متاورس:
  • استفاده واقعیت مجازی در متاورس
  • واقعیت افزوده در متاورس چگونه است
  • بازی اکسی اینفینیتی
  • خرید و فروش زمین در دسنترالند
  • ارز دیجیتال مانا
  • بازیهای بر روی بلاک چین اتریوم
  • کسب درآمد با ساخت NFT
  • بازار خرید و فروش NFT در متاورس
  • خرید و فروش NFT با انجین کوین

مطالب مرتبط

Relevent Posts

VR+ کسب و کارهای حقیقی: بررسی تاثیر متاورس بر کسب و کارها در آینده
  • VR+ کسب و کارهای حقیقی: بررسی تاثیر متاورس بر کسب و کارها در آینده

  • آیا از تاثیر متاورس بر کسب و کارها مطلع هستید؟ برای اینکه بتوانید تصویری روشن تر از تاثیر متاورس بر آینده کسب و کارها داشته ...
مشاهده مطلب
معرفی 3 بازی برتر کریپتویی جهت کسب درآمد
  • معرفی 3 بازی برتر کریپتویی جهت کسب درآمد

  • در این مقاله شما را با برخی از بهترین بازی های کریپتویی که پتانسیل درآمدزایی مناسبی دارند، آشنا می خواهیم کرد. ...
مشاهده مطلب
سرمایه گذاری از روش خرید زمین در آلتراورس سیتی
  • سرمایه گذاری از روش خرید زمین در آلتراورس سیتی

  • در این مطلب، به خرید زمین مجازی در آلتراورس سیتی، به عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری در بازار NFT اشاره شده ...
مشاهده مطلب