درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

راه درست سیگنال دهی و تحلیلگری چیست

جواد حقیقت
1400/09/26
آموزش

در بازارهای مالی علاوه بر معامله گران، افرادی دیگری نیز تحت عناوین تحلیلگر یا سیگنال دهنده فعالیت می‌کنند که کار آنها تجزیه و تحلیل بازارهای مالی، سیگنال دهی و ارائه خدمات تحلیلی و مشاوره ای به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران است البته گاها این افراد به دلیل به کارگیری روش های اشتباه در ارائه خدمات خود مورد انتقاد قرار می‌گیرند. در این نوشته به روش درست فعالیت این افراد می‌پردازیم.

راه درست سیگنال دهی و تحلیلگری چیست | سیبنال

سیگنال دهی و تحلیلگری، بخشی انکار ناپذیر از بازارهای مالی است؛ افراد متخصص در زمینه مشاوره مالی، تحلیلگری و سیگنال دهی، توان این را دارند که خدمات ارزنده ای به جامعه تریدری ارائه دهند و با طبقه‌بندی اطلاعات ضروری و مهمِ بازار، نقش مهمی در پروسه معاملات ایفا کنند به نوعی که بسیاری از سازمان های خصوصی و دولتی که قسمت اعظم نقدینگی بازار را در اختیار دارند بر اساس همین اطلاعاتِ طبقه بندی شده، تصمیم به معاملات کلان می‌گیرند پس معامله‌گری همواره نیاز به تجزیه و تحلیل و داده کاوی بازار دارد و این موضوع کاملا روشن است اما راهی که برخی از افراد برای درآمد زایی از این حرفه در پیش می‌گیرند ممکن است اشتباه باشد و درآمدزایی، شکلی سودجویانه به خود بگیرد که به اعتبار مشاغل مذکور ضربه خواهد زد در ادامه به بهترین راه فعالیتِ سیگنال دهی و تحلیلگری خواهیم پرداخت. 

 

سیگنال دهی و تحلیلگری غیر سازمانی برای معامله گران خرد

 در سطح معامله گری خرد نیز نیاز به خدمات تحلیلی و آنالیز داده های بازار همچنان وجود دارد اما موضوع تحلیل و سیگنال دهی در این سطح، کمی با معاملات بزرگ شرکتی متفاوت است زیرا تحلیلگرانی که به معامله گران خرده پا خدمات می‌دهند علاوه بر نداشتن ابزارها و امکانات کافی چه بسا دانش کافی نیز ندارند و نظارت بر کیفیت خدمات آنها نیز وجود دارند تا افرادی صلاحیت این شغل را ندارند به گونه ای فیلتر شوند.

مشاغل قانونی و فعال در زمینه بازارهای مالی
در بسیاری از کشور ها تحلیلگری و سیگنال دهی، جزو مشاغل قانونی و فعال در زمینه بازارهای مالی هستند

 

بیشتر بخوانید: 10 نکته مهم در تحلیلگری و سیگنال دهی

 

بستر مجاز و معتبر برای ارائه خدمات تحلیلی و سیگنال دهی

به دلیل وجود افراد غیر متخصص و یا سودجو در حوزه آنالیز بازارهای مالی و به عبارتی به سبب وجود  یک سری از ناخالصی ها در این عرصه، ممکن است بعضی سواستفاده ها رخ  دهد ولی می‌توان با به کارگیری یک روش اصولی، سیگنال دهی و تحلیلگری را به مسیر سالم و سازنده خود برگرداند و این روش، انتقال زمینه فعالیت به بستر های مجاز و معتبر آنلاین یا به عبارتی سایت های مرجع در ارائه خدمات سیگنال دهی و تحلیلگری است.

 

فواید سیگنال دهی و تحلیلگری در سایت های مخصوص این کار

اگر افراد متخصص در زمینه تجزیه و تحلیل بازارهای مالی و سیگنال دهی، به جای فعالیت انفرادی در شبکه های اجتماعی مختلف در سایت های مرجع خدمات سیگنال دهی فعالیت کنند فواید زیادی برای این افراد رقم خواهد خورد که تعدادی از آنها عبارت اند از:

1 - ارتقای سطح اعتبار و وجهه قانونی شغلی

داشتن سایت در اکثر مشاغل امروزی سبب اعتبار بخشیدن بیشتر به کار و حرفه می‌شود؛ در مورد شغل تحلیلگری ارز دیجیتال و سیگنال دهی ارز دیجیتال نیز این موضوع صدق می کند زیرا که بسیاری از افراد، علی رغم نیاز مبرم به دریافت خدمات مشاورۀ مالی، نمی‌توانند به تحلیلگران و سیگنال دهنده ها و حتی مدرسینی که در شبکه های اجتماعی به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند اعتماد کنند ولی در صورت فعالیت این مشاغل در سایت های معتبر، بخش بزرگی از این نگرانی ها برطرف خواهد شد و بین معامله گران و افراد تحلیلگر، پیوند بهتر و سالم‌تری برقرار می‌شود.

فعالیت در سایت های تحلیلگری
فعالیت در سایت های معتبر موجب اعتبار یافتن بیشترِ شغل سیگنال دهی و تحلیلگری خواهد شد

2- حضور در یک فضای رقابتی و فراهم شدن امکان خودارزیابی 

در سایت های ارائه دهنده خدمات آموزشی و تحلیلیِ بازارهای مالی به دلیل حضور و فعالیت افراد متعدد، یک نوع رقابت شروع به شکل‌گیری می‌کند و افراد سعی می‌کنند برای اینکه از دیگر متخصصان در این عرصه جا نمانند، دانش خود را به صورت مداوم آپدیت کنند و تلاش کنند درصد موفقیت سیگنال ها و تحلیل های خود را ارتقا دهند. این فضای رقابتی هم به نفع کاربران است که خدمات بهتر و کارآمد تری را دریافت خواهند کرد و هم در نهایت به نفع خود سیگنال دهنده ها و تحلیلگران خواهد بود.

3- شفافیت بهتر در مورد خدمات تحلیلی غیر رایگان

سیگنال دهی و تحلیلگری جزو مشاغل فعال در بازارهای مالی هستند پس افرادی که این مشاغل را دارند غالبا برای اطلاعاتی که به کاربران خود ارائه می‌دهند می توانند حق الزحمه یا دستمزد دریافت کنند و این موضوع می تواند کاملا قانونی باشد به شرط اینکه فرد خدمات دهنده، به نوعی متعهد به ارائه خدمات مفید و رضایت بخش باشد. سایت های معتبر در زمینه خدمات مشاوره ای مالی به دلیل اینکه تحت نظارت نهاد های ناظر، فعالیت می‌کنند موظف به پیگیری هرگونه نارضایتی کاربران هستند و به این صورت از بروز هرگونه سوء استفاده ممکن در قالب فروش سیگنال یا تحلیل جلوگیری می‌شود.

قانونی شدن درآمد حاصل از فروش سیگنال
 سایت های معتبر و مخصوص سیگنال دهی، موجب قانونی شدن درآمد حاصل از فروش سیگنال می‌شوند

 

بیشتر بخوانید: چگونه به تحلیلگرها در بازار مالی اعتماد کنیم


کلام آخر

با توجه به آنچه در متن بالا به آن اشاره شده راه درست در ارائه تحلیل‌های مالی و سیگنال دهی ارز دیجیتال ، فعالیت در سایت های معتبر ارائه دهنده این خدمات است زیرا همان طور که گفته شد این کار سبب شفافیت بهتر در این زمینه خواهد شد و افراد، ملزم به ارائه خدمات رضایت بخش تر و پاسخگویی بیشتر می‌شوند، هزینه های پرداختی از جانب کاربران منصفانه تر خواهد شد و اعتبار شغل سیگنال دهی و تحلیلگری نزد کاربران بازسازی می‌شود، عرصه، برای فعالیت افراد سودجو و کم تخصص، تنگ تر خواهد شد و همچنین به دلیل وجود فضای رقابتی بین تحلیلگران، تلاش و پشتکار آنها برای ارائه بهترین خدمات، بیشتر و بیشتر می‌شود.

امتیاز دهید : (4)
  • تحلیلگری
  • تحلیلگری بازار سرمایه
  • تحلیلگری مالی
  • تحلیلگری ارز دیجیتال
  • سیگنال دهی
  • معیار سیگنال دهی
  • راه درست سیگنال دهی
  • سیگنال دهی در بازار مالی
  • سیگنال دهی در ارز دیجیتال

مطالب مرتبط

Relevent Posts

انواع صندوق های قابل معامله (ETF) برای علاقه مندان به فرصت های سرمایه گذاری
  • انواع صندوق های قابل معامله (ETF) برای علاقه مندان به فرصت های سرمایه گذاری

  • در این مقاله با انواع ای تی اف(ETF) به صورت کامل آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب
صفر تا صد ساخت حساب در بروکر آلپاری
  • صفر تا صد ساخت حساب در بروکر آلپاری

  • در این مقاله با انواع حساب و نحوه باز کردن حساب در بروکر آلپاری آشنا خواهیم ...
مشاهده مطلب
طلای آب شده و درآمدزایی از طریق معاملات طلای آب شده
  • طلای آب شده و درآمدزایی از طریق معاملات طلای آب شده

  • در این مقاله راجع به معامله طلای آب شده ، سودآوری از طریق خرید و فروش طلای آب شده و مزایای سرمایه گذاری روی طلای آب شده توضیحات ...
مشاهده مطلب