درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

کدام بازارهای مالی برای سرمایه گذاری بهتر است

جواد حقیقت
1400/06/04
آموزش

در صورتی که تمایل به سرمایه گذاری در بازارهای مالی دارید با توجه به تنوع این بازارها باید احتمال موفقیت خود را سبک و سنگین کنید و بدانید که در کدام نوع از بازارهای مالی شانس موفقیت شما بیشتر است. در این نوشته به بررسی پیش بینی ها از آینده سه نوع از معروف ترین بازارهای مالی می پردازیم تا بدانیم کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر است.

کدام بازارهای مالی برای سرمایه گذاری بهتر است | سیبنال

ورود به بازارهای مالی مختلف مانند بورس، رمز ارزها یا بازار طلا و دلار  با هدف سرمایه گذاری برای بسیاری از افراد جذابیت زیادی دارد ولی به دلیل ریسک هایی که در این عرصه وجود دارد بهتر است  ابتدا یک پیش بینی درست از آینده بازار های مالی مختلف، انجام شود و اصطلاحا با چشم باز اقدام به سرمایه گذاری شود تا نتیجه این تصمیم برای افراد سودآور باشد و یا حداقل پول و سرمایه آنها حفظ شود‌ البته باید بدانیم که درصدی از عدم قطعیت در تمام پیش بینی ها وجود دارد و هیچ‌ کس نمی‌تواند با قاطعیت بگوید که کدام بازار مالی برای سرمایه گذاری بهترین است ولی اگر برآیند پیش بینی ها خبر از رونق گیری یک بازار مالی خاص دهد احتمال موفقیت آمیز بودن سرمایه گذاری در آن بازار خاص بالا خواهد بود.

" قبل از سرمایه گذاری در هر نوع از بازارهای مالی باید رونق آن حوزه خاص مورد ارزیابی قرار گیرد "

سرمایه گذاری در بورس ایران

با توجه به اینکه اقتصاد ایران تا حد زیادی دولتی است سیاست های دولت در رونقِ بخش‌های مختلف اقتصاد کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ یکی از این بخش های اقتصادی، بورس است که به شدت از اقدامات دولت تاثیر می‌پذیرد و در صورتی که سیاست های درست در مورد بورس در پیش گرفته شود رونق گیری آن چندان دشوار نخواهد بود ولی این بازار مالی، به ورود هرچه بیشتر سرمایه‌های بزرگ ‌سازمان‌های دولتی و نیمه خصوصی نیازمند است تا بتواند روند کاهشی خود را که از اواخر سال 99 شروع شده جبران نماید و دوباره سبز پوش شود.

به عقیده بسیاری از صاحب نظران، بورس ایران حداقل در سال جاری چندان روند صعودی چشم گیری نخواهد داشت و احتمال اینکه در یک محدوده خاص، درجا بزند و حالت اصلاحی داشته باشد بیشتر است.

 

سرمایه گذاری در بازار دلار و طلا

افراد فعال در تمام انوع از بازارهای مالی، نیم نگاهی به قیمت دلار و طلا هم دارند زیرا فراز و نشیب طلا و دلار بر اکثر بازارهای مالی تاثیر می‌گذارد علاوه بر این خرید دلار یا طلا با توجه به اینکه هر دو نوعی دارایی امن محسوب می‌شوند یک نوع سرمایه‌گذاری نیز هست و این نوع سرمایه گذاری در ایران نیز تا حدودی رایج است. به دلیل احتمال کاهش بیشتر ارزش پول ملی، برخی از  افراد تمایل دارند بخشی از دارایی خود را به صورت طلا یا دلار نگهداری کنند.

پیش بینی ها از بازار طلا و دلار به ما می‌گوید که سرمایه‌گذاری در این بازار چندان فکر بدی نیست زیرا اگرچه ممکن است برای سال 1400 اتفاق خاص و روند صعودی چشمگیری رخ ندهد ولی در چشم انداز طولانی مدت تر، مانند سال های گذشته  همچنان روند طلا و دلار در ایران صعودی است ولی سرعت این اوج گیری به صورت دوره ای کم یا زیاد می‌شود.

سرمایه گذاری در بازار دلار و طلا
سرمایه گذاری در دارایی‌های امن مانند دلار آمریکا یا طلا می‌تواند یک اقدام هوشمندانه باشد

 

بیشتر بخوانید: آموزش سرمایه گذاری و کسب درآمد از بازار مالی طلا


 

سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال به عقیده بسیاری از فعالان اقتصادی جهان، یک بازار ایده آل برای سرمایه گذاری است و آینده درخشانی دارد تا این لحظه هم جهش‌های سرسام اوری در قیمت ارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم و چندین ارز دیگر رخ ‌داده است و این اتفاق هر ساله برای رمز ارزهای بیشتری نیز رخ خواهد داد.

در مورد آینده رمز ارزها در ایران نیز باید گفت علاوه بر رونق جهانی این بازار به نظر می‌رسد سیاست های داخلی به نفع گسترش هر چه بیشتر این بازار در ایران است زیرا بازار رمز ارزها پتانسیل بالایی در کمک به دور زدن تحریم ها دارد به علاوه روز به روز علاقه آحاد جامعه به این بازار در حال افزایش است و در چند سال اخیر چندین صرافی ارز دیجیتال داخلی، مجوز فعالیت گرفته اند که بسیاری از این صرافی ها به سرعت در حال گذراندن مسیر موفقیت هستند.

 

بیشتر بخوانید: آموزش سرمایه گذاری در بازار مالی ارز دیجیتال

 

سخن پایانی

اگرچه‌ همه انواع بازارهای مالی، ریسک خاص خود را دارند و احتمال زیان کردن در همه آنها وجود دارد ولی در کل اگر انواع بازارهای مالی را به ترتیب احتمال موفقیت در آنها لیست کنیم بازار رمز ارزها در صدر بهترین بازارهای مالی برای سرمایه گذاری قرار دارد زیرا که احتمال گرفتن سود های چندین برابری و سریع از این بازار زیاد است.

سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال
سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال موفقی مثل کاردانو می‌تواند میزان دارایی افراد را در یک روند صعودی قرار دهد

 

سرمایه گذاری در طلا و دلار نیز یک اقدام مناسب خواهد بود هرچند میزان سوددهی این بازار محدود تر است و بیشتر سرمایه گذاری ها در آن با هدف حفظ ارزش دارایی ها در برابر تورم انجام می‌شود سپس نوبت به بورس داخلی می‌رسد که اگرچه چند ماهی است در یک حالت ساید و اصطلاحی به سر می‌برد ولی فعالان بازار سرمایه روزهای خوش و روند های صعودی این بازار را از یاد نبرده اند و این اتفاقات هر چند وقت یکبار دو بازه در این بازار رخ خواهد داد. اگر افراد با یک دید بلند مدت‌تر به این سرمایه گذاری در بورس داخلی نگاه کنند بدون شک‌ سرمایه گذاری در آن را سودآور خواهند دید.

 

امتیاز دهید : (2)
  • بازارهای مالی
  • روند صعودی
  • سرمایه گذاری
  • سرمایه گذاری در بورس
  • سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
  • سرمایه گذاری در طلا و نفت
  • سرمایه گذاری در بازار مالی
  • آموزش سرمایه گذاری در بازار طلا

مطالب مرتبط

Relevent Posts

انواع صندوق های قابل معامله (ETF) برای علاقه مندان به فرصت های سرمایه گذاری
  • انواع صندوق های قابل معامله (ETF) برای علاقه مندان به فرصت های سرمایه گذاری

  • در این مقاله با انواع ای تی اف(ETF) به صورت کامل آشنا خواهید ...
مشاهده مطلب
صفر تا صد ساخت حساب در بروکر آلپاری
  • صفر تا صد ساخت حساب در بروکر آلپاری

  • در این مقاله با انواع حساب و نحوه باز کردن حساب در بروکر آلپاری آشنا خواهیم ...
مشاهده مطلب
طلای آب شده و درآمدزایی از طریق معاملات طلای آب شده
  • طلای آب شده و درآمدزایی از طریق معاملات طلای آب شده

  • در این مقاله راجع به معامله طلای آب شده ، سودآوری از طریق خرید و فروش طلای آب شده و مزایای سرمایه گذاری روی طلای آب شده توضیحات ...
مشاهده مطلب