درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

نحوه دریافت وام ارز دیجیتال به صورت گام به گام

سعیده سی سختی پور
1403/07/04
ارزهای دیجیتال

با ظهور ارزهای دیجیتال و استقبال گسترده از آن در سال‌های اخیر شاهد انجام امور مالی گوناگون از طریق آن‌ها بوده‌ایم. یکی از این امور دریافت وام ارز دیجیتال است که ممکن است با نام آن آشنا باشید، اما اطلاعی راجع به نحوه دریافت وام ارز دیجیتال نداشته باشید.

نحوه دریافت وام ارز دیجیتال به صورت گام به گام | سیبنال

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه برای دریافت وام ارزدیجیتال اقدام کنید؟ دریافت وام ارز دیجیتال مستلزم ثبت نام کاربران و متصل کردن کیف پول دیجیتال به پلتفرم وام دهی متمرکز یا غیرمتمرکز است. این کاربران در مراحل بعد باید وثیقه، نوع وام و مبلغ مورد نظر برای دریافت وام را نیز انتخاب ‌کنند. ولی اینکه نحوه دریافت وام به چه شکل است، بهتر است ادامه مطلب را بخوانید. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با دریافت وام کریپتو هستید با ما در ادامه این مطلب از سایت سیبنال همراه باشید.

وام ارز دیجیتال چیست؟

قبل از آشنایی با نحوه دریافت وام ارز دیجیتال، بهتر است تعریفی از این وام‌ها داشته باشیم. وام ارز دیجیتال (crypto lending) به وام‌هایی اطلاق می‌شود که توسط یک پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال و در ازای پرداخت سود منظم به وام‌گیرندگان داده می‌شود. در هنگام دریافت این وام، از ارز دیجیتال شما به عنوان وثیقه استفاده می‌شود. 

وام‌های ارز دیجیتال نیز مانند وام‌های سنتی، دارای بهره در مدت زمان معین هستند. پرداخت‌ها نیز می‌توانند روزانه، هفتگی یا ماهانه باشند. به طورکلی اغلب می‌توان به اندازه 50 درصد ارزش کل دارایی‌های ارز دیجیتال وام دریافت کرد، هرچند امکان دریافت وام بیشتر در برخی پلتفرم‌ها نیز وجود دارد.

وام‌های رمزنگاری معمولا به دو صورت وام‌های ارز دیجیتال با وثیقه و یا وام‌های ارز دیجیتال بدون وثیقه ارائه می‌شوند. در نوع اول شما به عنوان وام گیرنده باید از ارزهای دیجیتال خود به عنوان وثیقه استفاده کنید. همانطور که از اسمش مشخص است، نحوه دریافت وام ارز دیجیتال بدون وثیقه به این شکل است که نیازی به وثیقه ندارید. در عوض، تأیید آن به عوامل دیگری مثل سابقه استفاده مسئولانه از اعتبار و پرداخت به موقع بستگی دارد، چیزی که تضمین کند شما می‌توانید وام خود را بازپرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: وام کریپتو چیست؟ مزایا و معایب وام ارز دیجیتال

 

مراحل دریافت و پرداخت وام ارز دیجیتال

اگر تصمیم به دریافت وام ارز دیجیتال دارید، اما با نحوه دریافت وام ارز دیجیتال آشنا نیستید، این مراحل را دنبال کنید:

۱. انتخاب پلتفرم وام دهنده مناسب

اولین مرحله دریافت وام کریپتو، انتخاب یک پلتفرم مناسب و معتبر با قابلیت دادن وام ارز دیجیتال است. این پلتفرم‌ها ممکن است متمرکز (Cefi) یا غیرمتمرکز (Defi) باشند. پلتفرم‌هایی مانند بایننس (Binance) و سلسیوس (Celsius) از نوع متمرکز و پلتفرم‌های مانند آوه (Aave)، کریپتو دات کام (Crypto.com) و کامپاند (Compound) نمونه‌هایی از پلتفرم‌های غیرمتمرکز ارائه دهنده وام هستند.

مهم‌ترین نکات در این مرحله، توجه به امنیت، نرخ بهره، شرایط وام‌دهی و سابقه پلتفرم مربوطه است که با بررسی نظرات و تجربیات کاربران می‌توان تا حدی به آن دست یافت. همچنین مطمئن شوید پلتفرم انتخابی شما، ارز دیجیتالی را که مالک آن هستید و قصد دارید برای وثیقه استفاده کنید، می‌پذیرد.

۲. ایجاد حساب کاربری و احراز هویت

مرحله بعد، پس از انتخاب پلتفرم مناسب، ایجاد یک حساب کاربری در پلتفرم است. پس از ثبت نام باید هویت و دارایی‌های ارز دیجیتال خود را تأیید کنید. مراحل ثبت نام و احراز هویت ممکن است در هر پلتفرم متفاوت باشد. هدف از احراز هویت، افزایش امنیت و ممانعت از فعالیت‌های کلاهبرداری است. فرایند احراز هویت در اغلب پلتفرم‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز ضروری نیست و تنها وصل کردن کیف پول رمزارزی به پلتفرم کفایت می‌کند.

کیف پول انتخابی شما باید کیفی باشد که می‌خواهید از آن برای دریافت وام استفاده کنید. برای اتصال به کیف مربوطه باید بر روی گزینه «Connect Wallet» کلیک کنید.

۳. واریز وثیقه

در این مرحله از نحوه دریافت وام ارز دیجیتال، باید وثیقه وام دریافتی را به پلتفرم مربوطه ارائه دهید. این وثیقه معمولا ارزهای دیجیتالی چون بیت‌ کوین، اتریوم و ... هستند. مقدار و نوع وثیقه مورد نیاز بسته به پلتفرم و مبلغی که می‌خواهید وام بگیرید، متفاوت است. گزینه Deposit در پلتفرم، به بخش واریز وثیقه مربوط می‌شود. با کلیک بر روی آن، لیست ارزهای دیجیتال کیف پول شما و میزان هر کدام به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید. 

با انتخاب وثیقه دلخواه‌تان، بر روی گزینه ادامه (Continue) و سپس بر روی دکمه وثیقه «Deposit» کلیک کنید. به منظور کاهش ریسک در صورت نوسانات قیمت ارز، مقدار وثیقه بایستی از مقدار وام بیشتر باشد. وثیقه تا پایان زمان پرداخت وام قفل شده و غیر قابل استفاده است. 

پلتفرم با ارزیابی وثیقه، وامی به مبلغ 50٪ تا 90٪ ارزش وثیقه ارائه می‌کند. این به عنوان نسبت وام به ارزش (Loan-to-Value) شناخته می‌شود. نسبت‌های LTV بالاتر ریسک بیشتری دارند و ممکن است نرخ بهره بالاتری را به همراه داشته باشند.

۴. درخواست وام

پس از واریز وثیقه، درخواستی به کیف پول ارز دیجیتال شما ارسال می‌شود که میزان دارایی، وثیقه، مقدار کارمزد و موارد دیگر را نشان می‌دهد. پس از مطالعه دقیق بر روی گزینه تایید (Confirm) کلیک کنید. با انجام این فرایند درخواست وام پس از واریز وثیقه و با توجه به مقدار آن ثبت می‌شود. حالا باید نوع وام مورد نظر و مبلغی که می‌خواهید وام بگیرید را انتخاب کنید.

مبلغی که می‌توانید وام بگیرید، نرخ بهره و شرایط بازپرداخت، بسته به میزان سپرده‌گذاری و میزان وثیقه شما متفاوت است. برخی از پلتفرم‌ها دارای نرخ بهره ثابت و برخی دارای نرخ بهره متغیر هستند. بهره‌های ثابت در طول مدت وام ثابت باقی می‌مانند، در حالی‌که بهره متغیر می‌تواند بر اساس شرایط بازار دارای نوسان باشد.

بیشتر بخوانید: وام NFT چیست + معرفی بهترین پلتفرم های وام NFT

۵. واریز وام به کیف پول ارز دیجیتال

درخواست وام، پس از ارسال باید تایید شود. بسیاری از وام‌دهندگان ارز دیجیتال وام‌ها را به سرعت و گاهی در عرض 24 ساعت تأیید و تأمین مالی می‌کنند. در این مرحله نیز مجددا درخواستی به کیف پول شما ارسال می‌شود که باید توسط شما تایید شود.

در صورت تایید شرایط، وام توسط یک قرارداد هوشمند قفل می‌شود. این یک قرارداد خوداجرا با شرایط توافق‌نامه شما است. قراردادهای هوشمند امکان ردیابی، شفافیت و غیرقابل برگشت بودن تراکنش‌ها را فراهم می‌کنند. برای تکمیل تراکنش، وثیقه باید به کیف پول دیجیتال پلتفرم واریز شود و پس از آن وام بلافاصله به حساب کاربر یا کیف پول دیجیتال واریز می‌شود.

بسیاری از پلتفرم‌های ارائه دهنده وام ارز دیجیتال، نحوه دریافت وام ارز دیجیتال یکسانی دارند و با ورود به آن‌ها می‌توان اطلاعاتی راجع به نوع ارز خواسته شده، میزان وام و سودهای آن دست یافت.

۶. بازپرداخت

بازپرداخت وام نیز با توجه به زمان تعیین شده در فرایند درخواست از کیف پول وام گیرنده صورت می‌گیرد. پرداخت‌ها معمولا هم اصل و هم سود وام را پوشش می‌دهند. برخی از پلتفرم‌ها دارای امکان بازپرداخت زودهنگام وام بدون جریمه هستند.

۷. مدیریت وثیقه

در طول مدت وام، ارزش وثیقه ارز دیجیتال شما ممکن است در نوسان باشد. اگر ارزش به طور قابل توجهی کاهش یابد، ممکن است با یک مارجین تماس مواجه شوید که از شما می‌خواهد وثیقه بیشتری را سپرده‌گذاری کنید یا بخشی از وام را برای حفظ نسبت LTV بازپرداخت کنید.

برعکس، اگر ارزش وثیقه به میزان قابل توجهی افزایش یابد، برخی از پلتفرم‌ها ممکن است به شما اجازه دهند وثیقه اضافی را برداشت کنید یا مبلغ وام خود را افزایش دهید.

۸. تسویه وام

پس از بازپرداخت کامل وام، شامل تمام سود و کارمزد، پلتفرم وثیقه ارز دیجیتال شما را به شما باز می‌گرداند. در صورت عدم پرداخت وام، پلتفرم حق دارد وثیقه شما را برای بازیابی مبلغ بدهی نقد کند. این فرایند معمولا به صورت خودکار انجام شده و زمانی شروع می‌شود که ارزش وثیقه شما به زیر یک آستانه خاص برسد.

بیشتر بخوانید: 5 روش کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال بدون سرمایه اولیه

 

کلام آخر

وام‌های ارز دیجیتال گزینه‌های جذابی برای کاربرانی هستند که ممکن است واجد شرایط دریافت وام‌های سنتی نباشند. اگر در پلتفرم‌های ارز دیجیتال فعال هستید، می‌توانید با استفاده از دارایی‌های رمزارزی خود به‌عنوان وثیقه، وام دریافت کنید. 

از آنجایی که فرآیند درخواست و تایید وام‌دهی کریپتو سریع است و اغلب شامل بررسی اعتبار نمی‌شود، می‌توان سریع‌تر به وجوه دسترسی پیدا کرد. در این بخش سعی کردیم نحوه دریافت وام ارز دیجیتال و اینکه برای گرفتن وام ارز دیجیتال چیکار کنم را برایتان توضیح دهیم. اگر سوال یا نظری در این زمینه دارید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

وام کریپتو چیست؟

وام کریپتو یا ارز دیجیتال یک سرویس مالی غیرمتمرکز است که این امکان را برای دارندگان ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند رمزارز خود را به وام گیرندگان قرض دهند. در هنگام دریافت وام، از ارز دیجیتال شما به عنوان وثیقه استفاده می‌شود.

وثیقه لازم برای دریافت وام ارز دیجیتال به چه صورتی است؟

به طور کلی، برای گرفتن وام کریپتو، به وثیقه نیاز دارید که اغلب به شکل ارزهای دیجیتال دیگر است.

بهره وام ارز دیجیتال چقدر است؟

نرخ بهره وام ارز دیجیتال بین پلتفرم‌ها متفاوت است و به عوامل مختلفی از جمله مدت وام، نسبت وام به ارزش و تقاضای بازار بستگی دارد. این نرخ در بیشتر موارد از 3٪ تا 8٪ متغیر است.

امتیاز دهید : (87)
  • نحوه دریافت وام ارز دیجیتال

مطالب مرتبط

Relevent Posts

استخر استیکینگ (Staking Pool) چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • استخر استیکینگ (Staking Pool) چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • استخر استیکینگ نوعی استیکینگ مشارکتی است. استیکینگ ارزهای دیجیتال می‌تواند راهی عالی برای کسب پاداش از ذخایر ارزهای دیجیتال شما ...
مشاهده مطلب
ارز دیجیتال QOM چیست؟ (نحوه خرید + آینده ارز)
  • ارز دیجیتال QOM چیست؟ (نحوه خرید + آینده ارز)

  • اگر به خرید ارز qom یا بررسی دیگر ارزهای دیجیتال علاقه دارید؟ به جای مناسب آمده‌اید! با این راهنما با تمام راه‌هایی که می‌توانید ...
مشاهده مطلب
انواع روش های استیکینگ در بازار ارز دیجیتال
  • انواع روش های استیکینگ در بازار ارز دیجیتال

  • استیکینگ یکی از روش‌های کسب درآمد از دارایی‌های دیجیتال است که تنها به یک روش محدود نمی‌شود و شیوه‌های مختلفی برای انجام آن وجود ...
مشاهده مطلب