درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

وام NFT چیست + معرفی بهترین پلتفرم های وام NFT

محمد جواد بختیاری
1401/04/05
توکن غیر مثلی - NFT

اگر می خواهید بدون فروش NFT از آن کسب درآمد کنید حتما این مقاله را بخوانید. در این مقاله به شرح وام NFT، چگونگی کارکرد، مزایا و معایب آن می پردازیم.

وام NFT چیست + معرفی بهترین پلتفرم های وام NFT | سیبنال

وام NFT از جمله موضوعات جذاب پیرامون ارز دیجیتال می باشد که باعث شده است افراد زیادی پیگیر آن باشند. قبل از اینکه بخواهیم بیشتر درباره وام NFT توضیح بدهیم، می خواهیم در ابتدا به خود nft اشاره ای داشته باشیم و بدانیم این مفهوم به چه معنایی می باشد. ان اف تی ها، نوعی توکن غیرقابل معاوضه می باشند که از آن ها به عنوان نوعی گواهی برای مالکیت دیجیتالی و غیر تکراری نوعی دارای دیجیتالی استفاده می شود. ایمن سازی یک کالای دیجیتالی به وسیله ی ان اف تی ها انجام می شود و می توان آن ها را به صورت دائمی و در قالب یک رمز، ذخیره کرد.

 

بیشتر بخوانید: رمز ارز غیر قابل تعویض ( NFT ) چیست؟

 

NFT آینده آثار هنری

حال که مقداری با ساختار توکن های غیرقابل تعویض (NFT) آشنا شدیم، می توانیم وارد موضوع اصلی این مقاله یعنی وام NFT برویم. اگر علاقه دارید مطالب بیشتری درباره این موضوع بدانید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

وام NFT چیست؟

وام NFT، مفهومی می باشد که توسط پلتفرم های DeFi ارائه می شوند. به وسیله ی این وام ها، شما می توانید کالا یا کلکسیون های دیجیتالی خود را که تحت مالکیت NFT ها می باشند، به فروش برسانید و در مقابل، ارز دیجیتال دریافت کنید. نکته ی مهمی که درباره ی nft ها وجود دارد، این است که برخی از این محصولات دیجیتالی، قابلیت نقد شوندگی زیادی دارند و برخی دیگر نیز کمتر قابلیت نقدینگی دارند. موضوعی که واضح و شفاف است، این است که این محصولات در مقابل ارز های دیجیتالی مانند بیت کوین، قابلیت نقد شوندگی کمتری دارند. یک مزیت جذابی که nft ها دارند، این است که غیرقابل تعویض می باشند و نمی توان آن را تقسیم بندی و تکرار کرد. به عنوان مثال، شما اگر قصد فروش کالای دیجیتالی خود را دارید، باید کل آن را به فروش برسانید و نمی توانید بخشی از آن را نگه دارید.

 

بیشتر بخوانید: امور مالی غیر متمرکز (DeFi) و معرفی توکن ها و پروژه های این حوزه


معمولا nft ها، دارای هزینه ی زیادی می باشند. به همین دلیل، وام NFT برای همین منظور ارائه شده است. به منظور رفع مشکل کمبود نقدینگی nft ها، وام هایی تحت عنوان ان اف تی ارائه می شود که باعث می شود فرآیند و پروسه ی خرید و فروش nft ها با سهولت بیشتر، قابل انجام باشد. اگر بخواهیم آسان تر موضوع وام NFT را بیان کنیم، بدین صورت می توانیم به آن اشاره کنیم که اگر شخصی دارای nft باشد و نیاز به دلار ( تتر ) داشته باشد اما قصد ندارد nft های خود را به فروش برساند (زیرا می داند که رشد می کنند)، می تواند از ان اف تی های خود برای دریافت وام استفاده کند.

 

چگونه می توان وام NFT دریافت کرد؟

همانطور که متوجه شده اید، می توان از ان اف تی های خود برای دریافت وام NFT استفاده کرد. در واقع شما می توانید ان اف تی های خود را در وثیقه بگذارید تا بتوانید وام دریافت کنید. در این بخش از مقاله، می خواهیم مراحل دریافت این وام را به شما آموزش دهیم. برای اینکه از این وام بهره مند شوید، لازم است 4 مرحله را پشت سر بگذارید.

ارز های دیجیتال بر خلاف ان اف تی ها، قابلیت بخش پذیری دارند

در مرحله ی نخست از وام NFT، نیاز است مالک NFT، توکن خود را در پلتفرم غیرمتمرکزی، لیست و بارگذاری کند. البته باید موارد دیگری نظیر مبلغ وام مورد نیاز، میزان کارمزد و زمان بازپرداخت وام را نیز مشخص کند.

در مرحله ی دوم، افرادی که مایل به انجام چنین کاری هستند، با بررسی پیشنهاد شما، نظر خود را مبنی بر قبول یا عدم قبول چنین پیشنهادی عنوان می کنند و در صورت تایید، وام به شما پرداخت می شود.

در این مرحله از دریافت وام NFT، ان اف تی وثیقه گذاشته شده از حساب مالک برداشته می شود و بر روی شبکه بلاکچین، قفل می شود.

 در مرحله ی آخر، پس از گذشت زمان و رسیدن موعد اتمام، دریافت کننده ی وام، مبلغ وام را مازاد بر کارمزد اعلام شده را پرداخت می کند. اگر چنین حالتی رخ ندهد، NFT به حساب وام دهنده واریز می شود.

چه پلتفرم هایی، وام NFT را پرداخت می کنند؟

در حال حاضر، بازار ارائه دهنده ی وام NFT در آغاز فرآیند خود می باشد و آنچنان تکمیل و توسعه نیافته است. با این حال، پلتفرم هایی حضور دارند که چنین وامی را به اشخاص ارائه می دهند. در این بخش از مقاله، می خواهیم به چنین پلتفرم هایی اشاره داشته باشیم.

نخستین پلتفرمی که وام NFT ارائه می دهد، پلتفرم NFTfi می باشد. در واقع این پلتفرم، نوعی وثیقه فروشی آنلاین و دیجیتال محسوب می شود که از توکن های ERC721 برای دادن وام استفاده می کند. دومین پلتفرم موجود در این حوزه، Arcade می باشد که برای سرمایه گذاران مختلفی توسعه یافته است. این پلتفرم نیز دارای پروتکل Pawn می باشد. سومین پلتفرم موجود در این زمینه، Drops می باشد که به ارائه دهنده ی وام های فوری، مشهور است. با بررسی های انجام شده، مشخص شده است که این پلتفرم تا 80 درصد ارزش دارایی NFT، وام ارائه می دهد. مورد آخر نیز پلتفرم Nexo می باشد که تنها از NFT هایی که با بلو چیپ و ارزش بیشتر از 500 هزار دلار می باشند، کار می کند.

وام ان اف تی باعث افزایش نقدینگی شخص می شود

مزایا و معایب وام NFT

در عنوان آخر از مقاله وام NFT، می خواهیم بررسی کنیم که مزایا و معایبی که این وام ها دارند، چگونه است. در ابتدا به سراغ مزایای این وام ها می رویم. اصلی ترین ویژگی این وام، این می باشد که مشکل نقدینگی را برطرف می کند و اشخاص می توانند به منابع مالی مناسبی دست پیدا کنند. مزیت دوم، این است که مالکان ان اف تی می توانند از دارایی های خود استفاده کنند و آن ها را به جای نگهداری، در موارد مفیدی همچون دریافت وام، استفاده کنند. مزیت سوم نیز سهولت انجام این فعالیت است که نیاز به پیگیری های زیاد و دردسر ساز نمی باشد.

در طرف مقابل، وام NFT معایبی نیز دارد. اولی عیب این مورد، این است که ممکن است به دلیل تازگی و نو بودن چنین سیستمی، اشکالاتی در سیستم های هوشمند پیش بیاید. ممکن است سیستم هک شود یا دچار اشکال شود و از این بابت، دارایی شما به خطر بیفتد. مورد دوم از معایب این وام ها نیز انحلال و از دست دادن دارایی می باشد. اگر شما در زمان مقرر شده وام خود را بازپرداخت نکنید، باعث از دست دادن دارایی خود می شوید.

 

کلام آخر

همانطور که در مقاله وام NFT مطالعه کردید، این مبحث، یک موضوع جدید و تازه می باشد و برای افرادی که در حوزه ی ارز های دیجیتالی فعالیت می کند، مفید و سودمند می باشد. البته لازم است قبل از ورود و دریافت وام، به تمام جوانب این موضوع فکر کنیم و در صورت داشتن توانایی، اقدام به دریافت وام کنیم. در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفید و جذابی را به شما ارائه داده باشد.

امتیاز دهید : (72)
  • وام NFT
  • وام ان اف تی
  • بهترین پلتفرم‌های وام NFT
  • دریافت وام nft
  • توکن غیر قابل تعویض
  • پلتفرم Defi
  • چگونه وام nft بگیریم
  • آموزش دریافت وام nft
  • کسب درآمد از nft
  • درآمدزایی از طریق فروش nft

مطالب مرتبط

Relevent Posts

6 روش تشخیص nft جعلی از واقعی
  • 6 روش تشخیص nft جعلی از واقعی

  • برای کسانی که قصد دارند وارد بازار nft شوند، روش های تشخیص nft جعلی از واقعی را نوشته‌ایم تا به آنها کمک کنیم از تله کلاهبرداران ...
مشاهده مطلب
معرفی 5 وبسایت برتر جهت ساخت توکن رایگان ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین
  • معرفی 5 وبسایت برتر جهت ساخت توکن رایگان ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین

  • ایجاد توکن ارز دیجیتال با یک قرارداد هوشمند انجام می شود. برخی از وب سایت ها اجازه می دهند تا ساخت توکن ارز دیجیتال خود را به ...
مشاهده مطلب
معرفی 5 مورد از بهترین توکن های هواداری(fan token)  در بازار ارز دیجیتال
  • معرفی 5 مورد از بهترین توکن های هواداری(fan token) در بازار ارز دیجیتال

  • توکن های هواداری فوتبال، فرصتی برای هواداران برای مشارکت بیشتر در باشگاه‌های مورد علاقه خود هستند. برای آشنایی با این فناوری و ...
مشاهده مطلب