درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

نقش متاورس در تحول صنعت گردشگری و جهانگردی

شهلا سمسار زاده
1401/02/05
متاورس

نقش متاورس در صنعت گردشگری و جهانگردی روز به روز در حال افزایش است. کارشناسان معتقدند که متاورس می تواند به یک راهکار جدید برای آینده‌ گردشگری تبدیل شود.

نقش متاورس در تحول صنعت گردشگری و جهانگردی | سیبنال

نقش متاورس در صنعت گردشگری و جهانگردی روز به روز در حال افزایش است. کارشناسان پیش بینی می کنند که متاورس می تواند به یک راهکار جدید برای آینده‌ گردشگری تبدیل شود.
ایده متاورس در سال های 1990 به ظهور رسید و در سال های اخیر با پیشرفت فناوری برای بیشتر مردم به مفهومی شناخته شده تر مبدل گشته است. این تکنولوژی فرصت‌های جدیدی را برای سفر و گردشگری در متاورس به وجود آورده و توجه تعدادی از کسب‌وکارها را به سرمایه‌گذاری در این بخش معطوف نموده است. توسعه دهندگان دنیاهای سه بعدی مجازی براین باورند که نقشه‌های سه بعدی که از آثار تاریخی و بناهای شهرهای مختلف تهیه کرده اند می توانند برای برنامه‌های بلندپروازانه آنها جهت جذب گردشگران در متاورس مفید باشد. آنها می توانند از طریق فروش بلیت های سفرهای مجازی هزینه های سنگین طراحی، توسعه و رندر کردن فضاهای سه بعدی را بپردازند.

نقش متاورس در صنعت گردشگری و جهانگردی

نقش متاورس در صنعت گردشگری و جهانگردی از زمان های قبل آغاز شده بود. ولی با بروز همه گیری کووید که برنامه های گردشگری تعطیل شد، جهت گیری توریسم به سمت سیر و سفر در دنیای متاورس تسریع شد. زیرا ایده سفر در دنیای مجازی می‌تواند به نحوه رویارویی توریست ها با مکان‌های دیگر کمک کند. حتی امکان دارد جایگزین تعدادی از سفرهای فیزیکی گردد که در اینصورت صنعت توریسم دچار آسیبی نخواهد شد.
در شرایط فعلی استفاده از پلت‌فرم‌های متاورس اصلی با سختی هایی همراه است. شرکت‌ها در حال توسعه زیرساخت هایی برای فراهم سازی امکانات گردشگری در متاورس های موجود و جدید می باشند. 
برای اطلاعات بیشتر در زمینه متاورس پیشنهاد میکنیم که مقالات مربوط به متاورس را در سیبنال مراجعه نمایید.

نقش متاورس در صنعت گردشگری و جهانگردی تا چه حد گسترش یافته است؟

در دنیای فیزیکی سفر به معنای سپری کردن اوقات در فاصله ای دور از خانه و بازدید از مکان های تماشایی است. در متاورس میتوان به کمک هدست‌های مجازی در خانه ماند و به سفرهای دور دست در دنیای سه بعدی پرداخت. با در نظر گرفتن نقش زمان حضور در متاورس، فضای 4 بعدی به وجود می آید که به عنوان یک ابزار آموزشی جهت شناخت مکان ها و بناهای جدید استفاده می گردد. 
گذشته از آن هر شخص به طور معمول یک بار از مناطق دیدنی بازدید می کند، ولی در متاورس می تواند چندین بار بازدید داشته باشد.

 

کاخ Jai Vilas

با توسعه هر چه بیشتر دسترسی عموم کاربران به اینترنت نسل سوم یا Web3، آزمایشگاه های تولید فضاهای سه بعدی و رندر سازی آنها در حال ساخت پروژه های جدیدی هستند. از نمونه کارها می توان به تولید نقشه های سه بعدی کاخ Jai Vilas در هند اشاره کرد که در مقاصد گردشگری از آن استفاده می‌شود. این کاخ به موزه ای تبدیل شده و هنرمندان متخصص در حال تولید مجموعه NFT هایی از آن هستند که به عنوان یک تجربه متاورس ساخته شود. همه گیری کووید باعث تعطیلی این موزه شده ولی هزینه های نگهداری آن همچنان باقی بوده است. گردشگران با حضور مجازی در پلتفرم‌ سه بعدی این کاخ به بازدید محوطه، گوشه و کنار ساختمان، و اجزای داخلی آن می پردازند. همچنین با پرداخت قیمت بلیط توسط توکن های NFT، مسئولین کاخ می‌توانند هزینه های نگهداری را تامین نمایند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین و معروف ترین کالکشن های NFT در سال 2022

 

چه زمینه سازی هایی برای گردشگری در متاورس صورت گرفته است؟

اگر بپذیریم که گردشگری در متاورس آینده صنعت توریسم است، برنامه ریزی برای قوانین و نحوه استفاده آن از هم اکنون شروع شده است. همانطور که متاورس به مدل های جدیدی برای گردشگری تبدیل می شوند، امکان ایجاد جلوه های جدیدی از صنعت توریسم را بازآفرینی می نماید. 
در حال حاضر تعدادی از پلتفرم های دانش بنیان برای گسترش صنعت مهمان‌نوازی و سفر بر پایه متاورس به وجود آمده است. این پلتفرم ها از استراتژی ها و نکات کاربردی متاورس برای الهام گرفتن، بهینه سازی درآمد، نوآوری در خدمات و بهبود تجربه مسافران استفاده می کنند. 

سفر مجازی

با گردشگری در متاورس مردم می توانند از طریق تورهای واقعیت مجازی، همزمان با کاوش در جاذبه های گردشگری از آسایش خانه خود لذت ببرند. در حال حاضر، این جاذبه‌های گردشگری مجازی برای میزبانی کنسرت‌های مجازی، رویدادهای سرگرمی مجازی یا جلسات تجاری مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور نمونه اسنوپ داگ، رپِر آمریکایی در ماه های سپتامبر و نوامبر 2021 در ساختمانی که خودش در پلتفرم سند باکس ساخته بود، کنسرت های مجازی برگزار نمود که مورد استقبال زیادی قرار گرفت.
در سفرهای سیاحتی متاورس می توان فعالیت هایی که در حالت عادی در دنیای واقعی امکان ندارد تجربه کرد. به عنوان نمونه بازسازی‌ مشاهده مناظر پاریس از روی برج ایفل که می تواند از آرزوی گروه های زیادی از توریست ها باشد.

 

بیشتر بخوانید: آموزش کامل خرید و فروش زمین در سندباکس

 

مزایای استفاده از متاورس در توریسم چیست؟

نقش متاورس در صنعت گردشگری و جهانگردی دارای فوائد نهفته ای می باشد. 
توریست ها با تجربیات VR می توانند تخمین بزنند یک سفر چقدر طول می‌کشد. آنها نکاتی مثل رزرو هتل‌، زمان ‌های رفت و آمد، وسایل حمل‌ونقل، آشنایی با تعداد مکان های دیدنی و زمان مصرفی برای بازدید هر کدام را در نظر می گیرند.

هتل‌ها می‌توانند از تورهای VR یا آواتارهای دیجیتال استفاده کنند تا به مشتریان اجازه دهند در مکان‌های تفریحی هتل واقعی قدم بزنند. ابعاد اتاق‌ها را درک کنند و امکاناتی که به آنها ارائه می‌شود را ببینند.
آژانس‌های مسافرتی می‌توانند با استفاده از تورهای واقعیت مجازی، تجربیاتی مشابه با زندگی در مکانی را که می‌خواهند به آن سفر کنند به مشتریان خود ارائه دهند.
مشتریان می توانند از طریق فناوری واقعیت مجازی  VRو واقعیت افزوده AR برای سفر خود تصمیم گیری کنند. آنها تجربه واقعی رزرو هتل، رفتن به رستوران ها، خرید از مراکز تجاری و سایر خدمات مشابه را به روشی لذت بخش می آموزند. از این تجربیات می توانند به عنوان ابزاری برای تصمیمات خرید خود بهره مند شوند.

استفاده از متاورس در صنعت توریسم

 

نتیجه گیری

گردشگری در متاورس، نقش مهمی در آینده صنعت توریسم خواهد داشت. سیر و سفر در فضای سه بعدی می تواند به گردشگران الهام دهد. به طور نمونه، مسافران می‌توانند در دنیای واقعیت مجازی تجربیات تعاملی با مکان ها و فضاهای دنیای واقعی را بازسازی کنند. آنها می توانند ایده های جدیدی از آنچه امکان دارد در هنگام بازدید از یک مکان به خصوص انتظار داشته باشند، پیدا کنند.

 

امتیاز دهید : (102)
  • گردشگری در متاورس
  • نقش متاورس در صنعت گردشگری و جهانگردی
  • تاثیر متاورس بر صنعت توریسم
  • متاورس در توریسم
  • متاورس در جهانگردی
  • متاورس در صنعت توریسم
  • نقش متاورس در صنعت گردشگری
  • کریپتو توریسم چیست
  • آشنایی کامل با گردشگری با متاورس
  • متاورس و نقش آن در گردشگری
  • گردشگری در دنیای متاورس
  • کاربرد متاورس در صنعت توریسم
  • نقش متاورس در گردشگری
  • سفر در دنیای متاورس
  • سفر مجازی با متاورس
  • مزایای استفاده از متاورس در گردشگری
  • فناوری واقعیت مجازی در گردشگری
  • آینده صنعت توریسم با متاورس

مطالب مرتبط

Relevent Posts

VR+ کسب و کارهای حقیقی: بررسی تاثیر متاورس بر کسب و کارها در آینده
  • VR+ کسب و کارهای حقیقی: بررسی تاثیر متاورس بر کسب و کارها در آینده

  • آیا از تاثیر متاورس بر کسب و کارها مطلع هستید؟ برای اینکه بتوانید تصویری روشن تر از تاثیر متاورس بر آینده کسب و کارها داشته ...
مشاهده مطلب
معرفی 3 بازی برتر کریپتویی جهت کسب درآمد
  • معرفی 3 بازی برتر کریپتویی جهت کسب درآمد

  • در این مقاله شما را با برخی از بهترین بازی های کریپتویی که پتانسیل درآمدزایی مناسبی دارند، آشنا می خواهیم کرد. ...
مشاهده مطلب
سرمایه گذاری از روش خرید زمین در آلتراورس سیتی
  • سرمایه گذاری از روش خرید زمین در آلتراورس سیتی

  • در این مطلب، به خرید زمین مجازی در آلتراورس سیتی، به عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری در بازار NFT اشاره شده ...
مشاهده مطلب