درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

4 نکته مهمی که قبل از خرید زمین در متاورس باید بدانید

محمد نوروزی
1400/11/17
متاورس

شاید این روزها به دفعات در ارتباط با شبکه متاورس و خرید و فروش زمین در آن مطالبی خوانده باشید. در این مقاله سعی داریم که دانش و آگاهی شما برای سرمایه گذاری در متاورس و خرید زمین در دنیای مجازی را بهبود ببخشیم و ریسک سرمایه گذاری در آن را برای شما شرح دهیم تا با شناخت کافی به سرمایه گذاری بپردازید.

4 نکته مهمی که قبل از خرید زمین در متاورس باید بدانید | سیبنال

ریسک سرمایه گذاری در متاورس چیست؟

در حالی که املاک متاورس پتانسیل صعودی قابل توجهی را نوید می دهند، سرمایه گذاری در متاورس یا ساختمان های مجازی خطرات زیادی نیز دارد.

سرمایه گذاری در متاورس، سرمایه گذاری در آینده است

 

1- مراقب نوسانات قیمت هنگام سرمایه گذاری در متاورس باشید

اول از همه، اجازه دهید خطر نوسانات ارزهای دیجیتال را به یاد بیاوریم. قیمت توکن‌های متاورس (ارز دیجیتال سند باکس با توکن SAND و ارز دیجیتال دسنترالند با توکن MANA) بسته به رویدادهای جاری، در معرض تغییرات شدید هستند. این تغییرات شدید در ارزهای متاورسی، با توجه به نوپا بودن و سطح علاقه مندی مخاطبین برای سرمایه گذاری، ناشی از حجم معاملات روزانه این ارزها است که با تغییرات در روند قیمتی بازار و تغییر در قیمت ارزهای بزرگ و پرطرفدار، نوسانات زیادی را متحمل می‌شوند.

نمودار حجم معاملات ارزهای پرطرفدار در مقابل ارزهای متاورسی

از طرفی تاثیرات کلان اقتصادی در سوددهی این پلتفرم ها تاثیر بسزایی دارد. همانطور که در چند روز گذشته اخبار آن منتشر شد، مارک زاکربرگ در روز پنجشنبه 29 میلیارد دلار از ارزش خالص خود را از دست داد و سهام پلتفرم متا، رکورد یک روزه سقوط را ثبت کرد. سهام متا 26 درصد سقوط کرد و بیش از 200 میلیارد دلار را در بزرگترین کاهش ارزش بازار یک روزه برای یک شرکت آمریکایی از بین برد. بر اساس گزارش فوربس، این امر موجب کاهش دارایی خالص زاکربرگ به 85 میلیارد دلار شد. همین خبر در روز پنچشنبه باعث کاهش قیمت در ارزهای متاورسی شد.

 

2- قیمت گذاری زمین و املاک متاورس قاعده مشخصی ندارد

قضاوت در مورد علاقه افراد به یک قطعه زمین یا منطقه بسیار دشوار است و از همین رو اطلاعات کمی در مورد پروژه‌های فعلی و هویت مالکان در شبکه متاورس در دسترس است. به طور کلی، می‌توان منطقه‌های مناسب برای سرمایه گذاری در متاورس را با فضاهایی که بیشتر به کازینو، موزه‌ها یا فروشگاه‌های لوکس اختصاص داده شده است، شناسایی کرد. البته این مناطق هنوز کاملا شناخته شده نیستند. بسیاری از زمین ها به ویژه در پلتفرم OpenSea، به صورت مزایده به فروش می رسند. گاهی نام مستعار مالکان باعث عدم اطمینان برای سرمایه گذاری در متاورس می شود.

 

بیشتر بخوانید: پلتفرم خرید و فروش OpenSea چیست؟ 

 

قیمت گذاری در متاورس مرجع مناسبی ندارد

همچنین خطر ایجاد فضاهای ناهمگون، با کنار هم قرار دادن فعالیت‌های نا هماهنگ، مانند یک بوتیک لوکس در کنار یک زمین اختصاص داده شده برای ماشین بازی یا سالن کنسرت هیپ هاپ و غیره وجود دارد. ترکیب هماهنگ کسب و کارها آنطور که در زندگی واقعی می بینیم، در یک متاورس غیرمتمرکز تضمین نمی‌شود.
حالا فرض کنید، اگر بتوانیم تخمین بزنیم که یک زمین مرکزی نزدیک به خیابان اصلی از رفت و آمد مشتریان زیاد بهره می‌برد. آیا این معیار در دنیای مجازی که در آن آواتارها می‌توانند به سادگی با کلیک بر روی لینک URL به راحتی از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل شوند، معتبر است؟

 

3- دنیای مجازی یک بازار بی نظم است

خطر دیگری که باید برای سرمایه گذاری در متاورس در نظر گرفت، فقدان مقررات است. به عنوان مثال، اگر یک قطعه حصاردار، بدون دسترسی به خیابان بخرید، و همسایه شما تصمیم بگیرد که ساختمان بزرگی بسازد که دسترسی و دید زمین شما را به خطر اندازد، چه اتفاقی می‌افتد؟
قوانین اراضی و ساخت و ساز در دنیای متاورس ها، هنوز خام است و نیاز به تکامل بیشتر دارد. البته باید عنصر زمان را نیز در نظر گرفت. بسیاری از قوانین در دنیای واقعی هنگام مواجهه با چالش ها به وجود آمده است. دنیای مجازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که ساز و کار خرید و فروش ارز دیجیتال روز به روز توسعه پیدا می کند و امنیت معاملات تضمین بهتری پیدا می کند. دنیای متاورس نیز می تواند با قانونگذاری درست، چارچوب های مشخصی را برای حفاظت از سرمایه ها ایجاد کند.

زمین ها به صورت NFT به فروش می رسند

 

4- محدوده ساخت و ساز مشخص نشده است

در نهایت، برخلاف املاک و مستغلات سنتی، هیچ چیز مانع از ایجاد متاورس های جدید و فضاهای جدید برای ساخت و ساز در همان متاورس نمی شود. این مسئله می تواند عنصر کمیاب بودن یک زمین و در نتیجه قیمت آن را زیر سوال ببرد.

 

آماده سازی زیرساخت ها برای توسعه متاورس

اندرو باسورث، معاون آزمایشگاه واقعیت و مدیر ارشد فناوری متا، در یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از اعلام این شرکت برای سرمایه گذاری در متاورس به بیان نکات مهمی پرداخت. به گفته وی، کمتر از 10 سال طول می کشد تا دنیای مجازی ظهور کند، حتی اگر در ابتدا بسیار محدود باشد. با این حال، او تشخیص داد که زیرساخت فعلی شبکه‌های مخابراتی برای انتقال بی‌درنگ مقادیر اطلاعاتی که متاورس به آن‌ها نیاز دارد، چندان مناسب نیست.
هر کسی که در زندگی خود یک بازی آنلاین انجام داده است می تواند اهمیت حیاتی عدم تاخیر در ارسال و دریافت داده (کمترین پینگ ممکن) را تایید کند و این در واقعیت مجازی حتی مهم تر است. طرفداران تجربه های انبوه چند نفره نیز، محدودیت های همزیستی آواتارها را در یک محیط می دانند. نمایش کیفی یک رویداد مجازی که در آن 100 نفر با آواتار بسیار شخصی ‌شده‌ شان قابل مشاهده هستند، در حال حاضر یک شاهکار فنی محسوب می شود.

 

کلام آخر: در سرمایه گذاری های خود در دنیای دیجیتال تنوع ایجاد کنید

سرمایه گذاری در متاورس می تواند دستیابی به سود سرمایه ای زیاد و بازده سرمایه گذاری چشمگیر را ممکن سازد. همچنین راه خوبی برای تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری های خود بین ارزهای دیجیتال و دارایی های غیرقابل تعویض یا همان NFT است.
همانند مدیریت یک سبد ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری در دنیای متاورس ها نیازمند اطلاعات خوب و پیش بینی ریسک دقیق است.

بهتر است سرمایه گذاری خود در متاورس را متنوع کنیم

همچنین عاقلانه است که سرمایه‌گذاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف و در زنجیره های بلاکچین متنوع انجام دهید. در مواجهه با افزایش قیمت‌های این زمین‌ها در دنیای مجازی در انتهای سال 2021، مطمئنا زمان آن فرا رسیده است که با تحلیل خوب و دقیق و صحبت با تحلیلگران صاحب نظر، به سرمایه گذاری در متاورس فکر کنید. همچنین می توانید با استفاده از وبسایت سیبنال به تحلیل ارز دیجیتال و آموزش درست در زمینه متاورس دست پیدا کنید و با دید باز به سرمایه گذاری بپردازید.

 

امتیاز دهید : (91)
  • ریسک سرمایه گذاری در متاورس
  • یسک سرمایه گذاری خرید زمین در متاورس
  • خرید زمین در متاورس
  • مشکلات خرید ملک در متاورس
  • نکات خرید زمین مجازی در مانا
  • املاک متاورس
  • رز دیجیتال سند باکس
  • ارز دیجیتال مانا
  • قیمت گذاری زمین و املاک متاورس

مطالب مرتبط

Relevent Posts

VR+ کسب و کارهای حقیقی: بررسی تاثیر متاورس بر کسب و کارها در آینده
  • VR+ کسب و کارهای حقیقی: بررسی تاثیر متاورس بر کسب و کارها در آینده

  • آیا از تاثیر متاورس بر کسب و کارها مطلع هستید؟ برای اینکه بتوانید تصویری روشن تر از تاثیر متاورس بر آینده کسب و کارها داشته ...
مشاهده مطلب
معرفی 3 بازی برتر کریپتویی جهت کسب درآمد
  • معرفی 3 بازی برتر کریپتویی جهت کسب درآمد

  • در این مقاله شما را با برخی از بهترین بازی های کریپتویی که پتانسیل درآمدزایی مناسبی دارند، آشنا می خواهیم کرد. ...
مشاهده مطلب
سرمایه گذاری از روش خرید زمین در آلتراورس سیتی
  • سرمایه گذاری از روش خرید زمین در آلتراورس سیتی

  • در این مطلب، به خرید زمین مجازی در آلتراورس سیتی، به عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری در بازار NFT اشاره شده ...
مشاهده مطلب