درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

آیا شغل های مرتبط با متاورس درآمد زا هستند؟

محمد نوروزی
1400/11/28
متاورس

احتمالاً شما نیز نام متاورس را در سال های اخیر بسیار شنیده اید. بهتر است شما هم از قافله عقب نمانید و درباره شغل های مرتبط با متاورس اطلاعات کسب کنید.

آیا شغل های مرتبط با متاورس درآمد زا هستند؟ | سیبنال

احتمالاً شما نیز نام متاورس را در سال های اخیر بسیار شنیده اید. متاورس یک فرصت جدید و حرکتی رو به جلوست. این ایده انقلابی زندگی انسان ها را به طرز قابل توجهی تحت تاثیر قرار خواهد داد. بهتر است شما هم از قافله عقب نمانید و درباره متاورس و شغل های مرتبط با متاورس اطلاعات کسب کنید.

آیا شغل های مرتبط با متاورس درآمد زا هستند؟

متاورس؛ رویای دیرینه بشر و پر از فرصت های جدید

یکی از لذت های بزرگ برای همه ما خلق کردن است. ما دوست داریم به وجود بیاوریم و ماهیت ببخشیم. هر چه به پیش می رویم بیشتر این احساس خود را نشان می دهد و از ما می خواهد تا کاری بزرگتر انجام دهیم. 
خلق کامپیوتر، اینترنت، ربات ها، ارزهای دیجیتال و هر چیزی که با کد های صفر و یک سر و کار دارد همه و همه تلاش ما برای بیشتر و بیشتر خلق کردن در حوزه تکنولوژیست. ما تلاش می کنیم که رویاهای ناتمام پیشینیان خود را با استفاده از تکنولوژی های جدید به واقعیت تبدیل کنیم. 

کانسپت متاورس ایده جدیدی نیست. سالهاست که دانشمندان و مهندسان به این ایده فکر می کنند اما هیچگاه آنقدر به آن نزدیک نبودیم که اکنون هستیم. متاورس ایده خلق جهانی غیر واقعی بدون هیچ محدودیتی است. می توانیم در کسری از ثانیه در هر جا و مکانی باشیم. می توانیم ساختمان هایی بسازیم که تا هزاران طبقه بالا بروند در حالی که در واقعیت این توانایی را نداریم. جهان خودمان را هر آن گونه که بخوایم می توانیم بسازیم. در این فراجهان ارزهای دیجیتال پول رایج است و مالکیت آثار به وسیله توکن های مثلثی (NFT) واگذار می شود. 
علاوه بر این موارد متاورس فرصتی فوق العاده برای کسانی است که دید رو به جلویی دارند. در این جهان ما به افرادی توانمند احتیاج داریم که بتوانند به خلق و توسعه آن کمک کنند. در ادامه به فرصت های شغلی مرتبط با متاورس اشاره خواهیم کرد.

متاورس؛ رویای دیرینه بشر و پر از فرصت های جدید

 

بیشتر بخوانید: معرفی شبکه متاورس و ارزهای محبوب آن


 

شغل های مرتبط با متاورس

همانطور که گفته شد متاورس یک فراجهان است. این امکان وجود دارد که بسیاری از مشاغلی که در فضای واقعی وجود دارد به متاورس نیز منتقل شوند. برای نمونه چهار شغل و فرصت های درآمد زایی در متاورس را متذکر می شویم.

1- خرید و فروش از طریق توکن های غیرقابل تعویض (NFT)

یکی از معروف ترین شغل های مرتبط با متاورس خرید و فروش است. شما از طریق خرید و فروش ملک یا هر چیز مجازی دیگری می توانید کسب درآمد کنید. این کار از طریق توکن های غیر قابل تعویض انجام می شود.

برای اینکه بتوانید NFT خرید و فروش کنید، پیشنهاد میکنیم که با آگاهی و دانش کافی به خرید و فروش بپردازید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه میتوانیم توکن NFT خرید و فروش کنیم؟


 

2- داستان سرای متاورس

می توانید داستان سرایی کنید و مردم را سرگرم کنید؟ این شغل برای شماست. در دنیای متاورس همه چیز را ما باید به وجود بیاوریم و خلق کنیم به همین علت از داستان هایی که بتواند مردم را سرگرم کند بسیار استقبال خواهد شد. 

3- کارشناس امنیت 

ورود کاربران به دنیای متاورس باید به صورت کنترل شده باشد تا امنیت برقرار شود. کارشناسان امنیت باید بتوانند از اطلاعات شخصی کاربران مراقبت کنند و اشکالاتی که ممکن است به وجود بیابد را در سریع ترین زمان ممکن حل کنند. کارشناسان امنیت مسئول حفظ یکپارچگی اطلاعات هستند و باید اطمینان حاصل کنند که تمام قوانین و مقررات به نحو احسنت اجرا می شوند.

برای این شغل شما باید از کدنویسی سر رشته داشته باشید. ریزبینی، دقت و سرعت عمل از دیگر مهارت های این شغل است که در سال های آینده به آن حتماً نیاز پیدا می شود. 

4- طراح UI/UX متاورس

طراحان UI/UX  افرادی هستند که رابط کاربری یا تجربه کاربری را در برنامه های واقعیت مجازی طراحی می کنند. این افراد با همکاری با توسعه دهندگان تلاش دارند محیطی همه جانبه ایجاد کنند که در آن کاربران بتوانند به طور طبیعی و به راحتی با محتوای دیجیتال تعامل داشته باشند.

شغل های مرتبط با متاورس

5- پژوهشگر متاورس

محققان AR و VR در صنعت فناوری کنونی از محبوبیت قابل توجهی برخوردار هستند اما با ظهور متاورس نقش پررنگ تری ایفا خواهند کرد. این محققان مسئول ایجاد پایه‌ برنامه‌های کاربردی متاورس خواهند بود. پژوهشگران متاورس زمینه کاری متفاوتی دارند و تمرکز آن ها بر توسعه مدل‌های دیجیتال پایه در سناریوهای دنیای واقعی نیست. کار اصلی این محققان طراحی و ایجاد زیرساختی قابل مشاهده و عملی برای اصلاح متاورس خواهد بود. 

6- مهندس بلاکچین

یک مهندس بلاکچین از نظر فنی مسئول پیاده سازی و ایجاد یک بلاکچین دیجیتال برای راه حل های سازمانی است. حوزه های کاری مهندسان بلاکچین معمولاً حول محور شرکت های مشاوره فناوری یا خدمات داده می چرخد. اما در حوزه متاورس فعالیت آن ها متفاوت است. آنها مسئول ایجاد و طراحی راه حل های بلاکچین خواهند بود.

7- استراتژیست توکن های مثلثی NFT

یک استراتژیست NFT باید دانش و درک عمیقی از فناوری بلاکچین و حوزه شغل های مرتبط با متاورس داشته باشد. شاغلین در این حوزه مسئول تجزیه و تحلیل ترند های تکنولوژی بلاکچین محور هستند تا بتوانند فرصت های مناسب و کاربردی را پیدا کنند. استراتژیست های NFT همچنین برنامه هایی را برای ترکیب مفاهیم NFT، گیمیفیکیشن (gamification)، پیاده سازی تکنیکی و موارد دیگر ایجاد خواهند کرد.

8- برنامه ریز متاورس

برنامه ریزان متاورس به منظور رشد کسب و کارهای متاورسی زیرساخت مناسب ایجاد خواهند کرد. آنها سبدهای سرمایه گذاری راهبردی از موقعیت های طرح اثبات ایده و مراحل اولیه تا زمان توسعه را ارائه خواهند داد. این موارد شامل شناسایی فرصت ‌های بازار، ایجاد پرونده‌ های تجاری، نقشه ‌های راه و موارد دیگر است.

 

متاورس، آینده شغلی مناسب

9- توسعه دهنده اکوسیستم

توسعه‌دهنده اکوسیستم مسئول هماهنگی شرکت کنندگان و دولت ها خواهد بود تا از قابل اجرا بودن عملکردهای موجود در یک پلتفرم بزرگ اطمینان حاصل کند. توسعه دهندگان مسئول میسر سازی سرمایه‌گذاری‌های دولتی در زیرساخت‌ها و جان بخشیدن به جوامع بزرگ برای استفاده شرکت‌کنندگان در فعالیت های متاورسی هستند.

10- مهندس نرم افزار متاورس

اصولاً مهندسان نرم افزار برنامه های نرم افزاری را توسعه، طراحی و آزمایش می کنند. مهندسان نرم افزار متاورس به تحقیق و کدینگ برنامه های نرم افزاری جدید و سیستم عامل های کامپیوتری می پردازند. آنها باید نرم افزار و سیستم هایی را که در عملکرد کامپیوترها و سخت افزار دخیل هستند را ارزیابی کنند. این مهندسان همچنین برنامه های موجود را تجزیه و تحلیل و در صورت نیاز اصلاح می کنند.

11- پژوهشگر داده های مرتبط با متاورس

تقاضا برای پژوهشگران داده در متاورس در حال افزایش است و این باعث ایجاد فرصت های شغلی متعدد با حقوق های بسیار قابل توجه شده است. داده ها بخشی جدایی ناپذیر از متاورس هستند و این پدیده به تدریج در آینده افزایش خواهد یافت.

12- متخصص فضای ذخیره سازی ابری اطلاعات متاورس

کرونا تاثیر به سزای در استفاده بیشتر از فضای ذخیره سازی ابری داشته است. دنیای متاورس به متخصصان فضای ذخیره سازی ابری اطلاعات نیاز دارد تا اطمینان حاصل کند که تمام داده های ذخیره شده در متاورس ایمن هستند و فقط توسط پرسنل مجاز قابل دسترسی هستند.

 

آیا واقعاً امیدی به موفقیت ایده متاورس وجود دارد و شغل های مرتبط با متاورس درآمدزا هستند؟

"هیچ دلیلی وجود ندارد که کسی در خانه خود کامپیوتر داشته باشد"  - کن اولسن

کن اولسن مهندس MIT و بنیانگذار شرکت تجهیزات دیجیتال (DEC) در سال 1977 و در روزهایی که کامپیوتر کم کم داشت راه خود را به خانه ها باز می کرد این نقل قول معروف را بیان کرد. دنیای امروز ما بر روی این جمله به طور کامل خط قرمز می کشد و آن را بسان یک لطیفه قلمداد می کند. شاید کن اولسن آن زمان حتی تصور هم نمی کرد که کامپیوتر ها و بعد از آن تلفن های همراه که نوعی کامپیوتر محسوب می شوند این چنین در تار و پود زندگی رخنه کنند. در حال حاضر زندگی ما بدون استفاده از کامپیوتر ها به شدت دچار نقص می شود. 

البته اولسن این شانس را داشت که آنقدر عمر کند تا متوجه اشتباه خود شود اما قطعا اگر این فرصت را در همان زمان جدی می گرفت و از تخصص خود استفاده به جا می کرد می توانست در این حوزه بسیار موفق شود. 
شاید بتوان گفت که در حال حاضر وضعیت متاورس شبیه به وضعیت کامپیوتر در سال 1977 است. برای عده ای پذیرش آن سخت است و تصور می کنند که قابل اعتماد نیست و نباید روی آن سرمایه گذاری کرد. غافل از این که پیشرفت و تکنولوژی همیشه راهی برای خود پیدا می کند و به جلو می رود. 

در صورتی که مایل هستید اطلاعاتی بیشتری درباره متاورس و موضوعات مرتبط کسب کنید می توانید به بخش آموزش بروید یا در بحث و گفتگو سیبنال شرکت کنید. 
 

امتیاز دهید : (95)
  • شغلهای مرتبط با متاورس
  • درآمدزایی در متاورس
  • خرید و فروش توکن nft
  • متاورس
  • طراح ui/ux در متاورس
  • شغل کارشناس امنیت در متاورس
  • چگونه در متاورس کسب درآمد کنیم
  • فرصت های درآمد زایی در متاورس
  • فرصت های شغلی مرتبط با متاورس
  • مهندس نرم افزار در متاورس
  • شغل های مرتبط با متاورس

مطالب مرتبط

Relevent Posts

VR+ کسب و کارهای حقیقی: بررسی تاثیر متاورس بر کسب و کارها در آینده
  • VR+ کسب و کارهای حقیقی: بررسی تاثیر متاورس بر کسب و کارها در آینده

  • آیا از تاثیر متاورس بر کسب و کارها مطلع هستید؟ برای اینکه بتوانید تصویری روشن تر از تاثیر متاورس بر آینده کسب و کارها داشته ...
مشاهده مطلب
معرفی 3 بازی برتر کریپتویی جهت کسب درآمد
  • معرفی 3 بازی برتر کریپتویی جهت کسب درآمد

  • در این مقاله شما را با برخی از بهترین بازی های کریپتویی که پتانسیل درآمدزایی مناسبی دارند، آشنا می خواهیم کرد. ...
مشاهده مطلب
سرمایه گذاری از روش خرید زمین در آلتراورس سیتی
  • سرمایه گذاری از روش خرید زمین در آلتراورس سیتی

  • در این مطلب، به خرید زمین مجازی در آلتراورس سیتی، به عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری در بازار NFT اشاره شده ...
مشاهده مطلب