درحال حاضر سیگنالی وجود ندارد

NFTها و نقش آن ها در دنیای متاورس

جواد حقیقت
1400/12/02
متاورس

در این نوشته به چند مورد از استفاده های NFT ها در متاورس می‌پردازیم تا بیشتر با پیوند توکن های غیر قابل تعویض با دنیای متاورس آشنا شوید.

NFTها و نقش آن ها در دنیای متاورس | سیبنال

NFTها در متاورس بسیار مورد نیاز هستند و تبدیل به پایه‌ای برای زیرساخت‌های داخلی و اقتصاد متاورس شده اند. این در حالی است که برخی از جزئیات دنیای متاورس هنوز نسبتاً انتزاعی هستند. کاربران از NFT ها در متاورس برای کسب مجوز رویدادهای مجازی، خرید زمین های مجازی، آواتارها و ... استفاده می کنند. در ادامه در مورد تعدادی از رایج ترین کاربردهای NFT ها در متاورس با تفصیل بیشتر صحبت خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: رمز ارز غیر قابل تعویض ( NFT ) چیست؟

 

استفاده از NFTها در متاورس برای خرید املاک و مستغلات

همانطور که گفته شد، یکی از راه هایی که مردم از NFT ها در متاورس استفاده می کنند، خرید زمین مجازی است. مثلا در صورتی که مایل به خرید زمین در بازار املاک و مستغلات مجازی Sandbox باشید باید از NFT ها استفاده کنید. در Sandbox، هر قطعه زمین (LAND) حدود 300 فوت مربع از دنیای بازی را شامل می شود. در دسنترالند (Decentraland)، اندازه قطعات زمین 50 فوت مربع است. در متاورس های مختلف اگر کاربران به اندازه کافی، NFT زمین در اختیار داشته باشند می توانند آنها را برای ایجاد یک ملک واحد ترکیب کنند. یکی از نمونه‌های آن زمینی موسوم به « The Secrets of Satoshi Tea Garden» است. این زمین ملکی در دسنترالند است که از ۶۴ قطعه زمین جداگانه تشکیل شده است. به دلیل اندازه و موقعیت مکانی آن به قیمت 1.3 میلیون MANA در سال 2019 (حدود 80000 دلار) فروخته شد.

استفاده از NFT ها در متاورس

در سال 2021 نیز  یک ملک در Decentraland به مبلغ 618,000 MANA خریداری شد که در آن زمان معادل 3.2 میلیون دلار بود. مانند دنیای واقعی، مکان املاک دیجیتال همه چیز است. احتمال افزایش قیمت زمین هایی که نزدیک به نقاط ورودی هستند و ترافیک مجازی در اطراف آنها وجود دارد بیش از نقاط دیگر است.

 

بیشتر بخوانید: آیا خرید زمین در متاورس تصمیم عاقلانه ای است؟

 

به کارگیری NFT ها برای اجاره و قرض دادن

یکی دیگر از کاربردهای NFT ها در متاورس این است که افراد می توانند NFT های خود را برای کسب درآمد غیرفعال، اجاره کنند. مالکان زمین در متاورس می توانند این کار را از طریق پروتکل IQ PARSIQ انجام دهند. این پروتکل، یک پلتفرم مالی غیر متمرکز (DeFi) است که راه هایی برای کسب درآمد برای توسعه دهندگان بازی فراهم می کند. مالکان زمین های مجازی به واسطه پروتکل مذکور می‌توانند بازده و هزینه‌های اجاره NFT ها را از اجاره‌کنندگان دریافت کنند. مالکان، شرایط از پیش تعیین‌شده، قابل اجرا توسط قراردادهای هوشمند و قابل مذاکره به کمک پروتکل IQ PARSIQ را با اجاره کنندگان در میان می‌گذارند.

 

بیشتر بخوانید: 4 نکته مهمی که قبل از خرید زمین در متاورس باید بدانید

 

استفاده از NFT ها در متاورس برای کسب سود منفعل

علاوه بر حق امتیازی که سازندگان می توانند هنگام فروش اولیه یا ثانویه NFT ها کسب کنند، امکان کسب سود منفعل از NFT ها نیز فراهم است. یکی از نمونه‌های کسب اینگونه سودها مربوط به بخشی از پیست مسابقه دیجیتال موناکو در بازی F1 Delta Time است. گیمرها برای این بخش از پیست به NFT نشان دهنده مسیر نیاز دارند.

کاربرد NFT ها در انواع بازی های متاورسی

این NFT خاص در دسترس همه گیمرها هست ولی شخصی دیگر مالک آن است. پس گیمرها برای استفاده از NFT مسیریابی باید درصدی پول را به مالک  NFTپرداخت کنند. به این روش مالک NFT مذکور یک سود منفعل و مستمر کسب می کند. فرد مالک NFT برای بدست آوری این نوع از درآمد کار خاصی انجام نمی دهد به همین دلیل به این نوع از سودآوری، منفعل گفته می‌شود.

به کارگیری NFT ها برای پرداخت جوایز بازی ها

بازی‌هایی مانند Axie Infinity و Aavegotchi، امکان کسب درآمد از NFT ها در متاورس را فراهم کرده اند. این گونه بازی ها با دارایی‌هایی مانند NFT و ارزهای دیجیتال به کاربران پاداش می دهند. کاربران می‌توانند جوایز خود را مبادله کرده، بفروشند یا قرض دهند. برخی دیگر از بازی‌ها مانند Battle Racer  قطعات خودرو را به صورت NFTهای جداگانه در اختیار کاربران قرار می دهند. سپس کاربران می‌توانند این قطعات را برای ساخت وسایل نقلیه مورد علاقه خود خریداری کنند یا آنها را در بازارهای ثانویه مانند OpenSea بفروشند. Epic Games یکی دیگر از  توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و مالک Fortnite است. این شرکت  از ورود هر بازی‌ای که از NFT ها پشتیبانی کند استقبال می‌کند. 

 

بیشتر بخوانید: صرافی OpenSea؛ نحوه خرید یا فروش در بزرگترین بازار NFT

 

استفاده از NFT ها در متاورس برای تهیه آواتارهای مجازی

یکی از کاربردهای استفاده از NFT ها در متاورس برای کسب اعتبار اجتماعی و ابراز همفکری و همراهی در جوامع مجازی است. مثلا افراد ممکن است به صورت گروهی از یک نوع آواتار خاص استفاده کنند.

استفاده از NFT ها در متاورس برای خرید آواتارها

به عنوان نمونه خانه متاورس House of Kibaa در حال ایجاد انواع آواتار های سه بعدی متحرک است. از جمله آواتار های آن می‌توان به  سلاح‌ها، پوشیدنی‌ها، وسایل نقلیه، حیوانات خانگی و املاک و مستغلات اشاره کرد. کاربران زیادی تمایل دارند از آواتارهای House of Kibaa استفاده کنند و به نوعی به جمع افرادی بپیوندد که این آواتارها را دارند.

استفاده از NFT ها در متاورس برای رویدادها و مهمانی های مجازی

NFT می‌توانند برای کسب درآمد در رویدادهای مجازی، مهمانی‌ها و کنسرت‌های میزبانی شده در متاورس‌های مختلف نیز استفاده شوند. در سپتامبر 2021، اسنوپ داگ- طرفدار مشتاق NFT، خواننده رپ و کارآفرین با The Sandbox برای میزبانی یک مهمانی خصوصی شریک شد. برای شرکت در این رویداد، 1000 کارت پارتی NFT در دسترس طرفداران، قرار گرفت که 650 مورد آن در بازار The Sandbox منتشر شد.  این کارت‌های NFT به مردم امکان دسترسی به سبک زندگی اسنوپ داگ، NFT های انحصاری و فرصتی برای اجرای کنسرت انحصاری اسنوپ داگ  را می‌داد. اسنوپ داگ در میان لیست طولانی برندها و اینفلوئنسرهایی است که با The Sandbox برای رویدادها و نسخه های NFT محور کار کرده اند. برخی از این برندها عبارتند از The Walking Dead، Atari و Warner Music Group.

 

کلام آخر

در پایان باید گفت دنیای متاورس به طور کامل با NFT ها در هم تنیده شده است. کاربردهای NFT ها در متاورس به صورت روزافزونی در حال افزایش هستند. بسیاری از شرکت های تکنولوژی عقیده دارند که آینده، متعلق به متاورس است. با توجه به پیوندی که این جهان نوین با NFT ها دارد آینده NFT ها نیز روزبه روز درخشان تر خواهد بود. شما می توانید با استفاده از مشورت تحلیلگران و گفتگو، نظرات خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین با استفاده از سیگنال ارز دیجیتال مرتبط با ارزهای متاورسی، کسب سود کنید.

NFT ها در متاورس کاربردهای وسیعی دارند
 

امتیاز دهید : (95)
  • خرید زمین با NFT
  • دنیای متاورس
  • نقش NFT در متاورس
  • دسنترالند
  • قیمت زمین در سندباکس
  • کاربرد nft در بازی های متاورسی
  • خرید زمین با ان اف تی در متاورس
  • اجاره دادن زمین در متاورس
  • پرداخت جایزه بازی ها با nft
  • اسنوپ داگ در nft
  • سودآوری منفعل با nft

مطالب مرتبط

Relevent Posts

VR+ کسب و کارهای حقیقی: بررسی تاثیر متاورس بر کسب و کارها در آینده
  • VR+ کسب و کارهای حقیقی: بررسی تاثیر متاورس بر کسب و کارها در آینده

  • آیا از تاثیر متاورس بر کسب و کارها مطلع هستید؟ برای اینکه بتوانید تصویری روشن تر از تاثیر متاورس بر آینده کسب و کارها داشته ...
مشاهده مطلب
معرفی 3 بازی برتر کریپتویی جهت کسب درآمد
  • معرفی 3 بازی برتر کریپتویی جهت کسب درآمد

  • در این مقاله شما را با برخی از بهترین بازی های کریپتویی که پتانسیل درآمدزایی مناسبی دارند، آشنا می خواهیم کرد. ...
مشاهده مطلب
سرمایه گذاری از روش خرید زمین در آلتراورس سیتی
  • سرمایه گذاری از روش خرید زمین در آلتراورس سیتی

  • در این مطلب، به خرید زمین مجازی در آلتراورس سیتی، به عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری در بازار NFT اشاره شده ...
مشاهده مطلب